''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodyy93

Re: ''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:55

als ik zwarte parel zie/hoor denk ik aan een mooi zwart paardje. en meestal helemaal niet aan een fries. ik denk omdat ik niet van friesen hou. haha
maargoed zwarte parel is een zwarte parel... dus voor de bokkers je rijd op een paard niet op een parel.
zeg maar zwarte paard. dit is zon beetje hetzelfde toch? slaat toch ook nergens op....
ik noem mijn paard frietje, niet omdat hij dik is of geel. nee gewoon zijn afkorting.... en ik noem hem zo. dus ik vind ook gewoon een bijnaam is een bijnaam en heeft niks met ras/stamboom te maken. mens/paardgerelateerd als je het mij vraagt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:01

Mijn zwarte parel is mooi wit, het is een appaloosa die ervan houdt zich ontzettend vies te maken dus zwart. TADA de zwarte parel is geboren. *D Mijn kleine dikke stinkerd is dan ook een rasechte zwarte parel!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:44

HA! Ik bedenk mij ineens dat ik volgens mij oorbellen heb met zwarte parels!! De èchte, die dus, behalve oesters, niets met dieren te maken hebben... Mag ik die wèl zwarte parels noemen? Het zijn geen friesen...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:57

Summer2000 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik zal wel een zeurpiet zijn, maar ik heb er zo'n hekel aan: Als mensen hun zwarte paard/pony ''Zwarte Parel'' noemen, terwijl het helemaal geen Fries is!
''Zwarte Parel'' is toch écht de bijnaam van het Friese paard, en niet die van je zwarte Shetlander/Arabier/Tinker/KWPN.

Ben ik de enige die zich hier aan ergert? Of zijn er meer?

Waar je je niet druk over kan maken zeg :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:59

Ik kan TS wel volgen dat jullie nu echt enorm kinderachtig reageren. Ik erger me soms ook aan uitspraken. Het feit dat jullie haar nu afrekenen op leeftijd etc is bijna een schande. Jullie rekenen haar af op leeftijd, maar jullie uitspraken kunnen zelf van 10 jarige komen. Schande, dat jullie als volwassenen niet beter weten te reageren.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:40

Agossie schreef:
HA! Ik bedenk mij ineens dat ik volgens mij oorbellen heb met zwarte parels!! De èchte, die dus, behalve oesters, niets met dieren te maken hebben... Mag ik die wèl zwarte parels noemen? Het zijn geen friesen...

Als je het maar uit je hoofd laat!! _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:50

Overigens wel een compliment voor de TS, ze heeft een geweldige manier van typen voor een 11 jarige _/-\o_ en dat meen ik serieus

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:02

lifaya schreef:
Overigens wel een compliment voor de TS, ze heeft een geweldige manier van typen voor een 11 jarige _/-\o_ en dat meen ik serieus

Ja vond ik ook al, ze schrijft erg netjes!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:18

Persoonlijk heb ik niets met friezen, dus bij zwarte parel denk ik echt aan alles behalve friezen eigenlijk :')
Tis maar wat je leuk vind. Ik dacht gelezen te hebben dat de zwarte parel een verwijzing is naar Totilas? dus bij zwarte parel denk ik direct aan Totilas-achtige paarden.
Als ik dan het topic open en het gaat om een fries ben ik ook teleurgesteld :D

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:30

Wat een onzin topic hahaha. Nu heb ik ook een zwarte parel op stal staan en nee tis geen fries! Maar het is en blijft een zwarte parel voor mij, dus nee erger me er dus ook echt niet aan, en misschien dat jij een fries een zwarte parel vind daar denken andere mensen weer anders over ;)