Veranderingen AVS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:17

Als het bestuur eens echt naar z'n leden zou luisteren
Als het bestuur zelf eens Tilburg ging organiseren ipv het bij de leden te leggen.

---------

ik had me aangeboden maar heb me bedacht, toch wel veel werk zo'n show organiseren. er zijn 2 aanmeldingen geloof ik. iemand enig idee wie die personen zijn? Nog meer mensen interesse? Ik wil best meedoen maar niet de zaak alleen organiseren zoals mevrouw Smarius geloof ik vaak deed.

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:31

nasheeta schreef:
Nog meer mensen interesse? .

Haha! Haha! Ik kijk wel 3 x uit!!!
Daar voel ik me absoluut niet toe geroepen.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:40

Hahahaha NO THANKS !! Geef mijn portie maar aan fikkie !

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:06

Tja nasheeta, het besturen in het AVS kost al zo vreselijk veel (vrije) tijd en dan ook nog zo'n uitnodiging van het NRPS erbij.
Ze moeten niet overspannen worden hoor.............

Voor de organisatie van Tilburg heeft Anja van Hees zich ook gemeld,maar verder geen reactie gehad van het bestuur, ach ja hoe gaan we ook al weer met onze leden om??????????
Niet genoeg mensen? Nee want je moet toch vooral niet denken dat je belangrijk bent,HET BETREFT GEEN BESTUURSFUNKTIE wordt steeds uitdrukkelijk in de Nieuwsbrief vermeld.
Ja zo worden de mensen wel enthousiast, er wordt gewoon werkvolk gevraagd en verder je mond houden. Doe het dan lekker zelf ipv dreigen dat er anders geen keuring Zuid meer komt.
Op de ledenvergadering werd iemand die een keuring in West wou organiseren ook al zo gigantisch "positief"ontvangen. Ze namen het WEER mee!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:15

Ik begrijp zowieso al niet waarom er zolang gewacht is met het zoeken naar een nieuwe locatie. Het is al een eeuwigheid duidelijk dat het dit jaar voor het laatst in Tilburg was, dus hadden ze ook al wel wat eerder kunnen gaan denken over een vervangende locatie en organisatie, toch ? Nee, alles moet op het laatste moment. Dat is niet zo erg als je een uur voordat je naar het vliegveld moet, je koffers nog moet pakken (zoals ik...), maar in het geval van het organiseren van een show, zul je toch iets eerder moeten beginnen... Dat er geen of zeer weinig animo is, is ook niet zo vreemd, het is een ondankbare taak, je werkt je rot en alles dat je krijgen kan is een trap na. Dus ik vrees voor het voortbestaan van de regionale keuring zuid. Persoonlijk lig ik er niet wakker van, maar het is triest en nogal stompzinnig dat het op deze manier moet.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:01

Alsof het noorden wel de juiste kansen biedt het is hier op een paar fokkers na arabieren dood.. Scheve mond

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:40

Diamonds"]
[quote="marengo schreef:
Enne Dick: u leest niet goed, ik heb toch niet gezegd dat Eric bij de discussie betrokken was/zou zijn of wat dan ook ? Ik heb alleen gezegd : Plingat ie gezellig is, *dat ie zich niet kan splitsen om de verschillende groepen tegelijk uitleg te geven, en *dat je bij hem de vragen denk ik toch niet van tevoren schriftelijk hoeft in te dienen omdat ie zo ook wel antwoordt/uitleg kan en wil geven. Snap u??? Haha!

Marengo, ik probeer het nog een keertje.
ERIC DOET DE BEOORDELING EN NIET MEER DAN DAT.
DE VRAGEN DIE MEN INDIENT ZIJN VOOR DE DISCUSSIE WAAR HIJ DUS NIETS MEE TE MAKEN HEEFT !!!!
SNAP U NU ??????????
Meneer Dick: U WIL HET NOG STEEDS NIET SNAPPEN !!!!!!!! Huilen Huilen

MAG AAN ERIC NIKS GEVRAAGD WORDEN TIJDENS DE BEOORDELING ?????????????/ EN ZOU HIJ DAAR GEEN ANTWOORDT OP WETEN DENKT U ZONDER DAT HET SCHRIFTELIJK VAN TE VOREN IS INGEDIEND ?????? IK DENK NAMELIJK VAN WEL.
*LOL* IK HEB HET HELEMAAL NIET OVER DE DISCUSSIE, EN AL HELEMAAL OF ERIC DAAR WEL OF NIET IN MEE DOET: DAT KAN MIJ NAMELIJK TOTAAL NIET SCHELEN, EN IS MIJN PAK AAN NIET. IK HAD HET ALLEEN EN HELEMAAL ALLEEN OVER DE BEOORDELING. DAAR SLOEG HET VOORGAANDE WAT IK SCHREEF OP. ALLEMACHTIG ZEG, IK PRAAT/SCHRIJF TOCH GEEN CHINEES ????? Haha!

Dick
[/quote]

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:44

nasheeta schreef:
overigens heb ik bestuur AVS uitgenodigd om hun leden deel te laten nemen met de merries aan het door nrps georganiseerde IBOP test. Ik heb nimmer van hen meer vernomen. snapt u dat nou?

Ja, dat is een moeilijke vraag die nog moeite kost ook.
Is waarschijnlijk zoals Marga ook al zegt weer meegenomen ..........
Maarre......als die vraag nou schriftelijk indient voor de discussie avond van afdeling noord, wordt er misschien nog over gepraat, en helpt dat OK dan!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 15:57

marengo schreef:
[
MAG AAN ERIC NIKS GEVRAAGD WORDEN TIJDENS DE BEOORDELING ?????????????/ EN ZOU HIJ DAAR GEEN ANTWOORDT OP WETEN DENKT U ZONDER DAT HET SCHRIFTELIJK VAN TE VOREN IS INGEDIEND ?????? IK DENK NAMELIJK VAN WEL.
*LOL* IK HEB HET HELEMAAL NIET OVER DE DISCUSSIE, EN AL HELEMAAL OF ERIC DAAR WEL OF NIET IN MEE DOET: DAT KAN MIJ NAMELIJK TOTAAL NIET SCHELEN, EN IS MIJN PAK AAN NIET. IK HAD HET ALLEEN EN HELEMAAL ALLEEN OVER DE BEOORDELING. DAAR SLOEG HET VOORGAANDE WAT IK SCHREEF OP. ALLEMACHTIG ZEG, IK PRAAT/SCHRIJF TOCH GEEN CHINEES ????? Haha!
[/quote]

Hahaha Jacq, je praat echt geen chinees hoor, volgens mij snapt iedereen wat je bedoelt, behalve meneer Dick.
Waarschijnlijk is het zo, dat Eric er bij mag staan tijdens de beoordeling, een beetje uitleg mag geven, maar niet mag antwoorden op vragen, zeker niet als ze geen directe betrekking hebben op de beoordeling van het paard in kwestie. Dus eigenlijk komt hij voor spek en bonen helemaal naar Exloo, arme Eric....

Jaey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:15

Gabrycha schreef:

Alsof het noorden wel de juiste kansen biedt het is hier op een paar fokkers na arabieren dood..

Dit vind ik persoonlijk heel erg meevallen, er wordt regelmatig wat georganiseerd door de Fokkerij Comissie Noord, clinics, uitstapjes enz.
Ook zijn er meerder kleinschalige fokkerijen,
van naar mijn mening goede arabieren met o.a. Russische en Poolse bloedlijnen.
Ook Arabissimo dit jaar in Exloo, gaat heel o.k. met Noord-Arabierenland Lachen

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 20:03

Om het Chinees even uit de wereld te helpen het volgende :

Natuurlijk is het mogelijk om Eric tijdens de beoordeling ter zake doende vragen te stellen. Daarom is hij daar toch. En dat hoeft zoals gezegd zeker niet schriftelijke van te voren ingediend te worden.
Het mooie van de komst van Eric is dat hij ons dingen uit kan leggen die juist ter plekke ter sprake zullen komen. Zodat we er allemaal wat van kunnen opsteken. Alleen daarom is het al onmogelijk om van te voren over dit onderdeel vragen in te dienen.

De bedoeling is dat er per groep van ongeveer tien personen een paard beoordeeld wordt waarvan een persoon in die groep schrijft en daarna samen met Eric worden deze aantekeningen besproken. Leerzaam toch ?
Zo wordt de beoordeling van Eric bedoeld.

Dick
OK dan!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:25

Jaey schreef:
Gabrycha schreef:

Alsof het noorden wel de juiste kansen biedt het is hier op een paar fokkers na arabieren dood..

Dit vind ik persoonlijk heel erg meevallen, er wordt regelmatig wat georganiseerd door de Fokkerij Comissie Noord, clinics, uitstapjes enz.
Ook zijn er meerder kleinschalige fokkerijen,
van naar mijn mening goede arabieren met o.a. Russische en Poolse bloedlijnen.
Ook Arabissimo dit jaar in Exloo, gaat heel o.k. met Noord-Arabierenland Lachen

Ja dan is mij bewering toch juist je zegt zelf kleinschalige fokkers? En wat heeft een paardenras nou aan uitstapjes en een paar clinics? Sorry ik vind het noorden alelen op rijpaardengebied wat voorstellen en qua arabieren moet er nog wel wat meer gebueren dan alleen comissies uitspajes en een arabissimo.....

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:20

ik zou over die ABOP teruggebeld ofzo worden door de secretaris (Reina Dogger?) en heb 3x via de website gemaild, of ze nog contact opnam. NIKS vernomen dus. Dat vind ik nou heel raar. Als je profileert als stamboek met een bestuur te hebben, beantwoord dan vragen van je leden gewoon en kom je beloftes ook na.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:21

ik heb niet alle mail gelezen, maar wanneer is die discussieavond nou en waar?

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:41

nasheeta schreef:
ik heb niet alle mail gelezen, maar wanneer is die discussieavond nou en waar?

De discussie avond is 24 januari in Exloo......
Tja, Reina is druk, druk, druk en dan vergeet je wel eens wat, vooral als het moeilijk is.
Verward Vindt het trouwens wel een goed idee van je hoor, moeten ze bij het AVS alleen niet vergeten dat de paarden ook nog als een arabier uit moeten zien , en niet op één lijn willen trekken met een NRPS paard/pony (en dat is niet slecht bedoeld, maar gewoon om aan te geven dat het toch twee verschillende " rassen " zijn )
In Polen gaan ze de renbaan op, hier zou dit ook een perfect alternatief kunnen zijn ! OK dan!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:46

Diamonds schreef:
Om het Chinees even uit de wereld te helpen het volgende :

Natuurlijk is het mogelijk om Eric tijdens de beoordeling ter zake doende vragen te stellen. Daarom is hij daar toch. En dat hoeft zoals gezegd zeker niet schriftelijke van te voren ingediend te worden.
Het mooie van de komst van Eric is dat hij ons dingen uit kan leggen die juist ter plekke ter sprake zullen komen. Zodat we er allemaal wat van kunnen opsteken. Alleen daarom is het al onmogelijk om van te voren over dit onderdeel vragen in te dienen.

De bedoeling is dat er per groep van ongeveer tien personen een paard beoordeeld wordt waarvan een persoon in die groep schrijft en daarna samen met Eric worden deze aantekeningen besproken. Leerzaam toch ?
Zo wordt de beoordeling van Eric bedoeld.

Halleluja !!!!
Pling Nou hè hè, hebben we mekaar uiteindelijk toch nog begrepen,.
Natuurlijk is dat leerzaam, en is het een goed idee, is het alleen niet tijdrovend om het zo te doen ?? Is het miscshien leuker om voor iedereen tegelijk te doen en verschillende paarden te nemen ? Zodat men het verschil bv kan zien in type of verschillende bloedlijnen, ipv 1 paard per groep. Of ga je de paarden rouleren ??
OK dan!

OK dan!

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:30

Citaat:
Als het bestuur eens echt naar z'n leden zou luisteren
Als het bestuur zelf eens Tilburg ging organiseren ipv het bij de leden te leggen.

---------

ik had me aangeboden maar heb me bedacht, toch wel veel werk zo'n show organiseren. er zijn 2 aanmeldingen geloof ik. iemand enig idee wie die personen zijn? Nog meer mensen interesse? Ik wil best meedoen maar niet de zaak alleen organiseren zoals mevrouw Smarius geloof ik vaak deed.

De 2e gek was ik. Heb me aangemeld, maar verassing ... nog geen reactie ontvangen, zelfs geen bevestiging.

Toch leuk dat we zo eenvoudig een leuke avond kunnen organiseren op de 21e, of zou dit komen omdat het AVS bestuur er niet bij betrokken is......

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:53

sphinxje schreef:
Citaat:
De 2e gek was ik. Heb me aangemeld, maar verassing ... nog geen reactie ontvangen, zelfs geen bevestiging.

Toch leuk dat we zo eenvoudig een leuke avond kunnen organiseren op de 21e, of zou dit komen omdat het AVS bestuur er niet bij betrokken is......

GEK!! Serieus? Jij was die 2e gek?? Vind je het gek dat ze nix van zich laten horen Haha! Haha!
Nah...: vanwaar deze plotselinge dwaling? Verward
Wat dacht je dat het op zou leveren? Cool Een leuke ontspannen dag en een gezellige voorbereidingstijd? Haha!

Neeeuu...ik denk dat de 21ste meer met de beloofde champagne te maken heeft, Tong uitsteken hahaaaa; hebben wij ook een nieuwjaarsborrel, net als Noord, alleen dan iets eerder: HOERAA zowaar een primeur!

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:41

Ik weet zelfs een derde!! persoon. Hetzelfde verhaal,ze heeft ook nooit meer iets gehoord.................
Hoezo ze kunnen niemand krijgen????
Hebben ze een ballotagecommissie of zo??????????
Worden wel eens vaker mensen door commissies gevraagd en later door het bestuur weer naar huis gestuurd, te jong of je woont niet in de goede omgeving.............
Ben benieuwd of de spionnen alles al hebben uitgeprint, komt het zeker ter tafel as maandag op de bestuursvergadering.
Al die verschrikkelijke negatieve mensen hier!!!!!

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:14

Citaat:
Hebben ze een ballotagecommissie of zo??????????

Je bedoelt zeker Ballencomissie................?

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:18

Sjaan schreef:

Citaat:
GEK!! Serieus? Jij was die 2e gek?? Vind je het gek dat ze nix van zich laten horen
Nah...: vanwaar deze plotselinge dwaling?
Wat dacht je dat het op zou leveren? Een leuke ontspannen dag en een gezellige voorbereidingstijd?

Nee zeker niet, maar ik vind het jammer dat nu ook nog het EE verloren gaat in NL, dus daarom heb ik dit gedaan, want ik wil ook het EE erbij hebben! Verder heb ik nog meer redenen, maar meer daarover de 21e

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 14:25

Rob, je kunt nog meer gaan dwalen. Er is vandaag ook nog een plek vrij gekomen bij de fokkerijcommissie. Cool

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:32

Wie o wie, of ondergetekende?

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:38

Diamonds schreef:
Rob, je kunt nog meer gaan dwalen. Er is vandaag ook nog een plek vrij gekomen bij de fokkerijcommissie. Cool

???????? Jullie waren toch maar met drie over, wie stopt er dan nu alweer ?? Verward

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:55

Waarom stop je dan ?? Nadat je zo enthousiast de discussie avond organiseerd....