Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:00

nou zeg, wat n doetje!!!!! hoe aandoenlijk ze daar poseert... met haar oogjes zo nederig..wat n schatje.. echt niet te doen!! en dan dat wollen opwaaiend vachtje!!!!!!!!
ai ai wat n tegenstelling met mijn Juul! Ik kan hem nu al wel wat borstelen en dus ziet ie er al ietsje meer beschaafd uit... maar lijkt nog fel op een Neanderthaler hoor...en ik wil hem nu, met die vrieskoude ook niet te veel uitborstelen,.. Gisteren met hem nog een wandeling gedaan aan de koord.. Kwam een vrachtwagentje van de gemeentedienst achter ons aangereden, dat ging wonderlijk goed, Juul bleef heel kalm, maar bij een rioolputje ietsje verder, vond ie dat wél eng, en de schapen in de weide ook...maar hij kijkt dan even , verstard wat, maar verder niets...is n keer weggesprongen omdat de wind teveel in het riet ritselde , maar ik zei: woooow Juul, easy man, en hij bedaarde gelijk.. valt dus goed mee.
Wat kleur voor n optuiging betreft: ik heb voor Juul een biothane halsterkopstuk gekocht met bijhorende teugels.. in felblauw..vind dat leuk staan zowel bij zijn winter als zomervacht. Ik weet nog dat mijn vorige konik in de winter eerder beige-wit leek, en iin de zomer grijs kleurde... vind bij allebei die kleuren felblauw heel mooi staan...het is naar het turquoise, de kleur, vind dat echt heel leuk. Dochterlief heeft voor haar shetland een knalroze halsterhoofdstelletje in biothane besteld...tja, zo moeder zo dochter he...kyra mag trouwens meer bij Juul (kan bv zijn staart vastpakken, zijn buik al strelen)dan ik...typisch paarden..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:36

ik had haar daar niet eens gepoetst, met dit weer valt al het zand zo uit haar vacht :D
biothane hoofdstellen zijn ook super, erg handig voor in de endurance ook maar eerst maar eens inrijden met een touwhalstertje daarna zie ik wel verder

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:02

ik heb gister middag een paar foto's gemaakt van mijn pony (de konik) en de pony van mijn zus.
hier zij er een paar ik hoop dat jullie ze leuk/mooi vonden :o
Afbeelding
leker genieten van het zonnentje (bobby hang lip :P )
Afbeelding
puc mini shet hengst van mijn zus
Afbeelding
bobby in mooi drafje
Afbeelding
spelen met de bal
Afbeelding
vraag niet waarom maar als bobby met de bal heeft gespeeld zoek hij altijd ruzie met puc.
maar puc is de baas en dat weet bobby ook.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:51

Ik vind jouw konik zoooo leuk pinkelotje :D

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:09

nadine_yvana schreef:
Ik vind jouw konik zoooo leuk pinkelotje :D

dankje :o

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:39

sjonge jonge wat ziet er dat een vervaarlijke shet uit!!! (grapje)Nee hoor, maar hij denkt vast wel dat ie heel groot en sterk is. wij hebben een shet merrietje, ze is 78 cm en heeft ook vosse en witte vlekken.. een heel lief ding, heeft haar carriere als kermis ponietje gediend en is nu leerpony voor de allerkleinsten hier, maar vooral n heel leuk lief grasmachientje..

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:40

Weet niet hoe het zit in nederland, maar hier in (zuid) Belgie is het hartstikke koud... brrrrrr, vanochtend -15° en heeft gisteren en vannacht ook gesneeuwd en dat is blijven liggen natuurlijk... onze konik Juul staat nog "buiten" dus op zijn wei, met de shetlander Veronie, ze hebben wel n stal en aan de hopen poep daarin te zien, denk ik wel dat ze regelmatig binnen staan..ik leg daar ook hun hooi en brokken. Maar vanmiddag ben ik met de slee en de dochter naar daar gewandeld en toen ik er toe kwam, stond Juul te 'zonnen" op een windvrij plekje, onderaan de helling aan het beekje, daar is veel struikgewas en is het warmer dan hoog op de helling. De ijspegels hingen wel aan de lange haren aan zijn onderlip.. maar hij leek het niet echt koud te hebben...hoe houden jullie je koniks nu??? Zijn er die dekens opleggen of ze toch op box houden?? De vrouw in Oost duitsland die er fokken en waar ik contact mee had, laten ze ook in buitenschuilstallen en daar hebben ze winters temperaturen tot -20-30 soms... Ik geef Juul en ook de shetlander wat meer krachtvoer nu want ik denk dat hij er onder zijn lange wintervacht vrij dunnetjes uitziet..en dit weer vreet natuurlijk energie. Juul en de shet krijgen nu tesamen 1 grote bot (een pak : zo'n ding dat je nog handig zelf kan dragen, dus niet gewikkeld met plastiek) hooi per dag, een halve emmer wortelen en elk een flinke schep (0,5 kg/paardje) krachtvoer..dat zijn brokken met mais en speltgraan, geen haver.
De arabieren hier op stal krijgen minder, maar goed die staan dan ook warmer en zijn niet meer in de groei.
Intussen kan ik Juul trouwens overal aanraken en hebben we al n paar wandelingetjes gedaan aan het touw en dat ging elke keer zeer goed, zelfs met loslopende honden en achteropkomend verkeer... hij is soms wel kijkerig: naar riooldeksels bv of schapen in de wei.. maar als je hem even laat kijken en dan aanmoedigt komt hij weer wel verder. Als hij echt schrikt en wegspringt, stopt ie als ie voelt, ok de koord is ten einde, hier kan ik niet verder en dan kan je hem vrij makkelijk bij je halen... dus ik heb nog steeds een heel goed gevoel bij mijn grijze ijsbeertje.......

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:57

hier is het ook koud en sneeuw eindelijk :D
onze paarden staan ook gewoon buiten hebben ook een inloopstal maar daar staan ze niet meer in als anders, paarden redden zich prima in dit weer hoor. Hier krijgen ze alleen hooi, geen krachtvoer.

zo zag mijn shet eruit vorig jaar, die krijgt het echt niet koud hoor
Afbeelding

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:29

bij mij licht niet zo'n dik pak sneeuw maar over vandaag was het -12 en hier staan ze gewoon op de wei met een schuilstal die een 4 kanten dicht is en smorgens krijgen ze smatsh (een mengsel van bietenpulp, muslie en zemelen dat meng je met wat water en klaar) en ze hebben ook hooi maar daar eten ze niet van omdat ze nog gras hebben.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:55

Ik doe zeker niet aan dekens :+ Pumbaa heeft een lekker wintervachtje en heeft het niet snel koud. Lekker de natuur zijn gang laten gaan, dat is het allerbeste. Onbeperkt ruwvoer en Pumbaa krijgt een beetje Pavo Nature's Best en een pavokoek. Even een vraag, verharen jullie Koniks al? Helaas verhaart Pumbaa al (dagen worden langer) en dit was vorig jaar ook zo, in Januari begon het toen ook al. Een van jullie daar al last van of nog niet?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:34

Sinds een week kan ik Juul dus voorzichtig borstelen. Hij bekijkt de borstel nog steeds met argwanende blik, maar het lukt wel, langzaam aan. En ik heb al heel wat haar uitgehaald, heb de indruk dat hij idd ook al aan het verharen is. Het zijn wel vooral de hele lange dekharen die er uit komen, niet zozeer de wollige onderpels. Die zit nog best heel vast en dik. Ik vind het ook zalig dat de shetlanders en de konik gewoon natuurlijk buiten kunnen, onze arabieren hebben het daar toch moeilijker mee...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:49

Ja voor Arabiertjes ligt het idd weer anders. Klopt, de onderste laag haren blijft gelukkig wel gewoon zitten, maar de lange haren komen er met bosjes uit ;( Ach dat overleven ze ook wel weer. Vorig jaar was er ook ongelooflijk veel sneeuw en koude en had meneer het ook al..

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:03

die van mij is ook aan het verharen en heeft ook wat kalen plekjes op de hals.
ik ben vandaag gaan wandelen met mijn pony hier wat foto's
we moesten eerst over het industrieterijn dat ging heel goed maar het eerst half uur was hij erg maar dan ook erg vervelend.
Afbeelding
oke hier begind de rijs
Afbeelding
naar zo'n uur te hebben gelopen moesten we een berg op ging goed en hij was gelukkig niet meer vervelend.
Afbeelding
maar als je bergje op moet moet je ook bergje af naar beneden was wel een flink stuk stijler maar dat dee hij ook netjes.
Afbeelding
op het laarst zij mijn vader dat die pony ook moet kunnen springen en dat deden we dan ook (bobby vind springer heel leuken en doet dit ook netje) ik heb geen foto waar hij echt springt jammer.
pas naar ander half uur waren we terug en bobby was kei moe

het ging heel goed is ijgelijk nergens van geschrokken hij ging overal over heen en onder door.
het eenigste waar hij van geschrokken is was een berner sennen maar de tweede keer dat we die hond tegen kwamen gaf hij geen kik

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:16

ach voordat die vacht er volledig uit is is de winter alweer voorbij
Wolf haart nog niet uit helaas

jeetje wat lijkt bobby klein, jij bent natuurlijk ook veel groter dan mij, lijkt wel dezelfde verhouding als ik en mijn shet _O-

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:40

Bobby is gewoon super mooi Pinkelotje!!!!! En ach, dat jij wrsch te groot zal zijn om op m te rijden, who cares??? je zal er een geweldige koetspony aan hebben.
ik vind het eigenlijk best wel vreemd dat wij allemaal "dezelfde" pony hebben...grappig toch..
Juul was vandaag ook wat lastiger dan normaal, weer heel bijterig terwijl hij dat de laatste dagen leek afgeleerd te hebben...onze shetlanders hadden vandaag precies ook "een raket in hun g..", de ganse tijd dollen en rondvliegen op de wei in de sneeuw en naar elkaar uithalen, ze hadden t echt naar hun zin..
hoe plaats je een foto zoals pinkelotje rechtstreeks in je bericht??? zal dan Juul een van de dagen ns fotograferen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:51

door de link/url tussen [img ][ /img] te zetten, alleen dan zonder spatie :)

volgens mij pinkelotje was jij toch ook 1,85 en Bobby 1,30? dan is dat inderdaad ook de zelfde verhouding tussen mij (1,65) en mijn shet(1,10) grappig :D

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:52

pinkelotje16 schreef:
ik heb gister middag een paar foto's gemaakt van mijn pony (de konik) en de pony van mijn zus.
hier zij er een paar ik hoop dat jullie ze leuk/mooi vonden :o
Afbeelding
leker genieten van het zonnentje (bobby hang lip :P )
Afbeelding
puc mini shet hengst van mijn zus
Afbeelding
bobby in mooi drafje
Afbeelding
spelen met de bal
Afbeelding
vraag niet waarom maar als bobby met de bal heeft gespeeld zoek hij altijd ruzie met puc.
maar puc is de baas en dat weet bobby ook.

Hahaha... echt een leuke foto de laatste!

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:08

ghashira: tijdens het wandelen zat bobby ook de hele tijd te bijten maar naar wat flinken tikken en moewig heid is hij gestopt.

van: ik ben 1,86 en dan lijkt alles klein dat langs mij staat.

lexie2010: op die foto heb ik ook staan wacht ik vind die zelf ook erg mooi.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:56

Raya heeft vakantie en doet vooral wat ze't beste kan ;)
Afbeelding

Deken even af voor de foto.
Afbeelding

Ze haart al enórm trouwens, hele plukken kan ik er zo uit trekken!
Deken heeft ze trouwens op omdat ze pas in November bij mij kwam en bij m'n vriendin direct op de wei ging, die heel erg op de open vlakte ligt en geen schuilmogelijkheid heeft. Dat vond ik voor een pony die uit een 24/7 stal-situatie kwam een beetje te grote omslag dus dit jaar een deken. Volgend jaar ga ik het waarschijnlijk wel zonder doen, tenzij ik er met rijden te veel last van heb dat ze dik haar heeft, dan krijgt ze ook weer dekens om haar korter in't haar te houden.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:23

wat een schattig koppie

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:00

Raya <3 Ja kan me voorstellen dat je haar nu wel in een deken zet als ze 24/7 op stal heeft gestaan, dan is de overgang toch wel erg groot (24/7 op stal,dat is toch geen paardenleven -:(- )
Oh wat vind ik Bobby toch leuk Pinkelotje! Mag ik hem hebben? :D Leuke foto's en fijn dat hij het zo knap deed! Springen vind Pumbaa ook erg leuk trouwens, die is echt een springfanaat :))
@Wolf, wees blij dat ze nog niet uithaart, ik zit er nu maandenlang aan vast. Die haart nog wel even door, net als vorig jaar. Ik vind het geen pretje... 8)7
Ben benieuwd naar fotootjes van Juul, ghashira :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:13

Raya is prachtig <3 haar dekentje is wel wat ruim niet :+
springen gaat Wolf ook makkelijk af, die hupst zo uit stilstand over de prikpaaltjes van zo'n 80cm maar ik had ook ergens gelezen dat er in polen ook veel mee gesprongen word.

ik heb hier 3 van die wolbalen, de shet scheer ik als het weer beter word maar met die andere 2 ben ik ook wel even aan het borstelen.
mocht ik ooit met rijden last hebben van wolf haar wintervacht dan scheer ik er eerst een modeltje in(borst+luchtpijp) dan maar een lelijk paard, alles om die dekens te voorkomen :Y)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:18

Van schreef:
mocht ik ooit met rijden last hebben van wolf haar wintervacht dan scheer ik er eerst een modeltje in(borst+luchtpijp) dan maar een lelijk paard, alles om die dekens te voorkomen :Y)

Haha, goed zo +:)+

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:52

Hier is mijn mannetje gisteren in de sneeuw met zn nieuwe zadel:
Lekker aan het zonnen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo weinig sneeuw ligt er dus bij ons :+

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:40

nadine_yvana: rij je alleen met dat touw of ook met een halster/hoofdstel :)