Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:15

EliseBrouwer schreef:
Scott is een mooie naam!

Ik zal het even melden bij mijn moeder, die kwam op dat idee :)

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:24

Leo vandaag <3

Afbeelding

Vlaamspaard

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 01:12

Leanne, je eerste vlaamse paard, geniet er van! Het halstertje was al bijna te klein ja. Als ik je zoontje er zo bij zag staan dan is het hoofd van onze 6 jarige vlaamse al net zo groot.
Dus niet te veel van je oude spulletjes weggooien want daar groeit ie zo uit hoor! En ie zal vast nog wel eens wat slopen.
Groetjes en veel plezier met je paard.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:02

Wat een lekker teddybeertje {:)

@Vlaamspaard: nee het halster van mijn oude paard heb ik ook bewaard. Het is wel een bordeaux rode, maar voor in de wei moet het maar... Nee hoor, ik ben helemaal niet penny O:)
Maar ik had nog heel veel oude spullen liggen die a. nooit gaan passen op een VP, en b. anders 4 a 5 jaar moeten liggen, waar ze ook niet beter van worden... Dus doe ik het gros van mijn spullen weg. Een halster enzo komt altijd nog van pas, en daar krijg je toch niets meer voor terug, net als stijgbeugels... Dus die bewaar ik wel. Vandaar :)*

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:10

ik dit topic even volgen als dat mag.
Ik heb mijn opleiding paardenfokker gedaan waar deze paarden (opnieuw) gefokt worden, gezien ze in Europa niet meer te vinden waren..
dit is de link voor België trouwens:
http://www.mienenhof.be/

Ik weet dat de eigenaar deze paarden opnieuw in de VS bij de Amish is gaan ophalen gezien zij de enigen waren die het paard nog actief in gebruik hadden..

Zijn reuzen, maar zo ontzettend lief :)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:37

WilmaBoy schreef:
ik dit topic even volgen als dat mag.

Natuurlijk mag dat :D
Welkom hier! Ben je van plan om zelf ook een VP aan te schaffen?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:42

Ach wat is hij superlief! Net zo groot als de haf haha!
Leuk dat je over Salvo denkt, ik ken een IJslandertje die heet Salvor (spreek je hier uit als Salwoer) vind dat een erg mooie naam :)

Ben benieuwd wat het wordt. Ik vind Sebastian ook niet zo'n drama, moet denken aan de krab van de Kleine Zeemeermin, en das een vrolijke vent ! ;)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:48

Heey van harte Gefeliciteerd met je nieuwe paard, vind sebastiaan ook niet zo hip. Scott is leuk, salvo ook wat vind je van sanctus of storm zijn ook wel machtige namen wel tuig voor zo'n groot paard.
Geniet lekker van hem. Nu is hij nog braaf dit veranderd als hij gaat puberen. Weet er Momenteel alles van Hehe mijn draakje.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:30

jenn0dv schreef:
Ach wat is hij superlief! Net zo groot als de haf haha!
Leuk dat je over Salvo denkt, ik ken een IJslandertje die heet Salvor (spreek je hier uit als Salwoer) vind dat een erg mooie naam :)

Ben benieuwd wat het wordt. Ik vind Sebastian ook niet zo'n drama, moet denken aan de krab van de Kleine Zeemeermin, en das een vrolijke vent ! ;)

Heej, ja hij is zeker super lief!!! Krijg steeds van die 'ik-heb-net-gedronken-en-nog-een-lekker-natte-snoet' kusjes van hem, heel schattig :+:
Die van de Kleine Zeemeermin is inderdaad wel schattig, en ook zo rood he :D Maar ik vond Sebastian toch echt te lang, en mijn man kortte het direct al af naar Bassie..... Eehh nee dus :x En wat Kingie ook al zei, je moet het echt zo snel mogelijk aanpassen, want anders sluipt die naam er toch in, bassie begon zelfs al een beetje te wennen |o

Dusss *tromgeroffel* we hebben gekozen voor Salvo *D
suuske schreef:
Heey van harte Gefeliciteerd met je nieuwe paard, vind sebastiaan ook niet zo hip. Scott is leuk, salvo ook wat vind je van sanctus of storm zijn ook wel machtige namen wel tuig voor zo'n groot paard.
Geniet lekker van hem. Nu is hij nog braaf dit veranderd als hij gaat puberen. Weet er Momenteel alles van Hehe mijn draakje.

Sanctus, de heilige... Mmm, tegen de tijd dat hij gaat puberen wordt het dan apparentia sanctus: de schijnheilige :D :+
Maar momenteel is hij echt nog superbraaf. Ik ben bezig hem te leren vast te staan, en gepoetst te worden, hij vind t allemaal maar raar...

Trouwens, Salvo (om m maar direct te gebruiken ;) ) is flink aan de diarree. De DA dacht omdat hij nog nooit ontwormd is direct aan een wormbesmetting. Dus gisteravond hebben we hem direct ontwormd. Nu maar hopen dat de diarree over gaat. Verder eet hij als een dijkwerker :=

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:00

Wahahaha ja eten kunnen ze ze wel.
En bij deze een paar foto's van mijn kanjer :D.

Voor de geïnteresseerde:
Naam: Qoke
Ras: Vlaams Paard
Geboren: 20 april 2010
M: Florien
V: Produce Acres Mr. Scott

VM: NorthFork Duke
MM: South wind Libbie US

VV: Maple Lawn Scott's dream
MV: Produce Acres lady Divine

Afbeelding met mijn nichtje van 6 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Saampjes

Afbeelding Neuj ben niet penny :P

Afbeelding mjammjam

Hopelijk vinden jullie de foto's van mijn eigenste knuffelknol ook leuk.
Leo Staat wel beter op foto's. Qoke zoomt zichzelf altijd in :Y) :Y) heel fijn krijg alleen maar neuzen en oogjes.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:16

@Suuske: heeej daar is Qoke! Wat een heerlijk teddybeertje zeg! Echt schattig! En die foto van jullie is ook leuk zeg, jammer dat ik niet zo fotogeniek ben.... *-:)
Enne... een roze muts bij een ruin.. oeioei, jij durft :D 8-)
Grappig om te zien dat Salvo en Qoke ongeveer dezelfde afstamming hebben in Maple Lawn Scott's dream, maar ze zijn echt heel anders van bouw. Qoke gaat ook niet zo heel groot worden denk ik he? Hoe groot is hij nu ongeveer?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:57

Goede keus !
Vind het een leuke naam!

Lekker ook zo'n slobberkus als het buiten koud is. Dan heb je meteen een bevroren snor!

Diarree kan ook nog komen van verandering van hooi/kuil kwaliteit. Daar heeft mijn paard ook last van gehad na zijn verhuizing. Ging vanzelf over.
Succes met je ukkie :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:43

Qoke is nu 1.65m dus niet echt heel groot maar Qoke heeft ook een slechte start gehad. En had daardoor een groeiachterstand van een maand. Dus zou best de reden kunnen zijn van z'n stokmaat. Maar voor mij is hij groot zat. En hij is misschien Klein van stuk hij heeft een groots karakter :P

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:12

Wat is er dan anders in de bouw. Ik ken Qokes bouw wel maar hoe is de bouw van Salvo dan?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:59

Voor zover ik kon zien :o iets compacter, volgens mij heeft Salvo ook een kortere nek als Qoke. Maar goed, Salvo is natuurlijk wel een stukje jonger, dus hij zal nog wel lekker gaan veranderen :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:15

Hoe oud is salvo nu eens kijken of ik een foto van qoke vind van die leeftijd

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:37

Salvo is nu 6 en een halve maand oud... Ben benieuwd!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:07

Afbeelding

Qoke ongeveer 6 maanden met zijn pleegmerrie

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:24

Wow, het eerste verschil wat me opvalt zijn de benen... Salvo heeft naar mijn idee veel grovere benen... Qoke is wel chique hier hoor! Je boft met hem :j
Wel ongeveer dezelfde bles...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:46

Qoke is idd redelijk lichter en chique gebouwt. Hij is niet echt groot en ook niet echt zwaar. Zwaarder Dan een normaal paard. Maar voor een Vlaams paard is hij redelijk luxe. Maar dat heeft zijn opa northforkduke ook is een luxe gebouwde hengst.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:48

Topic is een beetje stilgevallen haha..
Hoe gaat het met Salvo? :)

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:46

Ja ben ook wel benieuwd !!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:09

Ja, het was inderdaad rustig hier...

Met Salvo gaat het hartstikke goed! Hij moet nu door het weer veel op stal staan, dus als hij in de bak mag is het ook gelijk dikke pret haha
Hij leert ook snel, voorvoetjes geven gaat al heel goed. Hij kan alleen zijn evenwicht nog niet goed bewaren, dus na een halve minuut ofzo valt hij dan bijna om :) De hoefsmid is inmiddels geweest, en hij was hartstikke braaf! Hij kon alleen zijn evenwicht niet goed houden, en heeft zo 2 halsters gesloopt... :roll:
Borstelen darentegen vind hij nog steeds zó raar... Dat moeten we nog maar wat vaker oefenen 8-)

Hij is trouwens al 1,47 m <<)

De staleigenaresse heeft nog wat foto's van hem gemaakt afgelopen zondag:
AfbeeldingAfbeelding

Iets minden charmant :P
Afbeelding

Jaja, we werken direct maar aan de oprichting, handig voor als hij straks aan het werk mag, dan kent hij dat al :j :')
AfbeeldingAfbeelding

Lief beertje <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leanne_Salvo op 24-01-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:12

@Suuske: nu zie je direct wat ik bedoelde over de bouw. Salvo is wat grover in het beenwerk :j

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:19

Aah leuke fotos! Lekker diertje is het. Fijn dat het zo goed met m gaat maar jammer dat hij niet veel buiten komt. En ach dat borstelen, misschien voelt hij zich wel een echte man, dat hij niet houdt van dat gefrutsel aan zn lijfje ;)