Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:54

haha,ik ben gek van haflingers maar vind ze dan OF ECHT LELIJK Schijnheilig OF JUIST HEEL MOOI!
Vingers aflikken

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:01

ik ook, ga nu een haf rijden en die is echt beautifull maar ik heb ook hafjes gezien en dan dacht ik echt ow die is niet zo mooi. Scheve mond

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:06

ik vind paarden met een ramshoofd niet mooi!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:29

Keesje schreef:
ik vind paarden met een ramshoofd niet mooi!

Nee die ik ook niet,
verder nee heb ik niet echt een bepaald ras dat ik niet mooi vind, is gewoon per paard heeel verschillend!!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:51

alja schreef:
ok ik hou niet van:
fjorden
haflingers
tuigers
tinkers en shetlanders..
ze kunnen best leuk zijn en ik viind het ook heel leuk voor anderen als je eentje hebben.MAAR VOOR MEZELF : NO WAY!!!!

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:00

Mensen, die van paarden houden, hebben het lef niet , om een paard lelijk te vinden. Voorkeur mag je hebben!! Dus zij, die op deze, al lange topic, een paard lelijk vinden, moeten bij zichzelf te raden gaan, of zij niet liever overstappen naar een cavia of zo. Scheve mond

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:54

tuurlijk mag je een paard lelijk vinden,dat zegt niets over hun karakter.

bijv: ik hou van honden maar vind poedels wel lelijk.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:07

ik houd niet van:
Fjorden
haflingers
belgen
arabieren
tinkers
shire`s

Nee... geef mij maar een leuk paardje, niet te breed en te lomp!!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:14

ik hou dus juist wel van breed en lomp Haha!

ik hou dus absoluut niet van die hele dunne iele sportpaardjes (ookal zijn ze gespierd..dan nog vind ik er niets aan) ze kunnen ook wel mooi zijn, maar ze trekken mij gewoon niet aan (hebben ze nooit gedaan ook )

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:28

Ik heb een halfbloed arabier, maar van die pure arabieren hou ik niet zo van. Maar een beetje arabisch bloed vind ik mooi.Ik vind eigenlijk elk paard wel zijn voor en nadeel hebben.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:34

Shetlanders zijn cool; ik ken er eentje die in de buurt van mijn pony staat. Die shet staat samen met een ander paard in de wei. En soms zie ik m heel sneaky naar dat paard toesluipen, dan bijt ie hem in zijn bil en dan rent ie gauw weg ! HA-HA! En andalusiers vind ik prachtige dieren om te zien. echt van die uitslovers!maar wel mooi. Elk paard is gewoon leuk. Cool Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:19

Lelijke paarden/pony's????????
Ik heb wel bepaalde voorkeuren van wat ik wel of niet zou willen hebben/kopen/aanschaffen maar ben al gauw om
Bijv. een schimmel zou toch 1 van de laatste kleuren zijn die ik zou kopen.... en heb nu 3 schimmels op stal.
Een vos met 4 witte sokken en dan ook nog een vlek op zijn buik.....nee, liever een andere kleur. Heb er nu 1 op stal staan.. Tja een leuk en lief paardje heeft geen kleur...
Rassen die ik liever vermijd en dus ook liever niet zou aanschaffen:
Fjord, ik vindt lange manen mooi en een fjord behoort ze kort te dragen...
Haflinger, eigenlijk geen bepaalde reden voor, vindt andere rassen gewoon mooier.
Tinkers, houdt niet zo van behang en bont. (heb ooit zelf wel een bruinbonte shet kruising gehad)
Pony's van formaat grasmaaier: ben een beetje bijziend en wil toch graag zonder bril kunnen onderscheiden of mijn hond daar loopt of een pony uitgebroken is (we hebben zelf een mini gehad)
Paardjes met stippen (piplangkous paardjes) groot of klein.....net of ze er met verfbommen opgegoid hebben, niet mijn favoriete kleur....
Friezen.... wederom behang.
en zo zijn er nog wel wat rassen te noemen die ik vermijd als ik een pony/paard zoek...

Wij hebben 4 welsh-A en 1 welsh-K

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:10

Ik vind eigelijk niet echt zo heel snel een ras lelijk... Eerder een kleur. Ik vind bonte pony's/paarden gewoon ontzettend lelijk. Ja sorry, ik weet dat er heel veel mensen zijn, die het totaal niet met mij eens zijn.

ILOVEJELTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:56

ik denk dat de kwpn en de fries en de haflinger mij hartje toch wel stelen hoor Haha!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:03

Chantal schreef:
ik houd niet van:
Fjorden
haflingers
belgen
arabieren
tinkers
shire`s

Nee... geef mij maar een leuk paardje, niet te breed en te lomp!!

Hahaha dat zijn nou precies een paar voorbeelden van paarden die ik leuk vind! Tong uitsteken
Maar ik vind alle paardenrassen even leuk!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:21

Fjorden en ackal tekkes

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:39

Ik dacht altijd dat geen enkel paard leijke kon zijn...tot ik op een keuring een misoury foxtrotter tegenkwam. Ik weet niet of ik nou toevallig een hele lelijke tegen het lijf liep, maar ik heb er niets mee in ieder geval. Knipoog

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:43

plagom schreef:
dit is een knapstrupper:
Afbeelding

oh deze vindt ik prachtig!! OK dan! mooi van lelijkheid hahaha
eigenlijk alle rassen hebben wel wat,ik vindt alleen de manen van fjorden afschuwlijk,maar vindt het wel schattige beesten om te zien en bepaalde arabieren met zo`n ontzettende snoeks hoofd brrrr

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:40

ben niet zo wild van fjorden,boerenhaflingers(die grof gebouwde) en arabjes

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:43

Ik heb het absoluut niet op tinkers... kheb nog nooit een echt leuke gezien, maar dat wil nie zeggen dat er geen leuke kunnen wezen, maar niet aan mij besteed iig

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:14

Tinkers en tuigers met een ramshoofd.. die vind ik dus niet echt heel erg mooi om te zien Schijnheilig
Er zijn trouwens wel tinkers die ik wel leuk vind (zoals Tiko! en dat hengstje met die lange manen, ben z'n naam even kwijt), maar de meesten vind ik niet zo leuk.

meestal is het de uitstraling van een paard die ik wel of niet leuk vind.. mijn haffie is lang niet perfect met haar bouw, maar ze heeft gewoon een lief en mooie koppie en een leuk karakter Lovers

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:22

Ik denk dat elk ras wel mooie en lelijke exemplaren heeft.....

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:12

Bruine KWPN-ers, blegh, niks aan!! Vind dat KWPN-ers vaak een saai hoofd hebben. Excuus aan alle KWPN-fanaten!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:31

ik vind dat een optisch lelijk paard door zijn/haar karakter bijzonder mooi kan zijn...
Optisch gezien (al eerder gezegd) liever geen schimel, heb er momenteel 2, waarvan 1 ook nog eens de bouw heeft die ik prefereer...maar wel een bepaalde de fokwaarde heeft.. en 1 die qua bouw super is (fokwaarde geen idee, nog geen veulen gehad) en in de omgang super is.
Ras of geen ras, kleur of geen kleur, bouw of geen bouw, het moet passen..
Voorkeuren, jawel.... bepaalde rassen zou ik dus liever niet kopen (puur optisch) bepaalde kleuren zou ik ook liever niet kopen (puur optisch) Maar kom ik er een tegen met de voor mij verkeerde kleur en/of ras,en voldoet aan het geen wat ik zoek (= braaf, lief. gemakkelijk en rijdbaar) dan verhuisd hij/zij naar mijn stal.

ScapaPolo3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:38

ik vind mustangs en Appaloosa's niet mooi maar wel een Marbleized appaloosa en belgen en tinkers vind ik ook niet zo super