(arabier) Amateurkeuring bunschoten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:19

Riccardo en Gabrielle,
Wat erg voor jullie.
veel sterkte met joep!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:33

Riccardo ook namens mij heel veel sterkte met Joep!! Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met hem!! Ik wilde je ook nog feliciteren met Shatia.. Ze heeft zich erg professioneel gedragen Je zal wel trots op haar zijn.

Ik vond het ook erg leuk dat half Wennekers rondliep (mijn vorige stalgenoten) met hun arabieren Haha! Ik vind Balder ook erg mooi en de Liberty van jullie 3 helemaal geweldig.. heb me echt rotgelachen om de scheidsrechter en de Zoeloeman (weet niet hoe ik het moet omschrijven Verward ) *LOL* Erg origineel!!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:39

MissSol schreef:
jeetje, is hij nou zo groot of ben jij zo klein??
Ik had helaas de liberty nie gezien(was aan ut rijden) Maar jullie zien er super uit!!

Hoi, beide. Baldie en ik zijn allebei ongeveer 1.60. dus ik ben klein en hij is voor een arabier vrij groot.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:18

'Hallo Ricardo en Gabrielle,

Heel veel sterkte met Joep.
Ik hoop dat hi jsnel weer opknapt en een operatie niet nodig zal zijn.

Groetjes,

Karina

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:33

MissSol"]
[quote="Hazzebaz schreef:

Vind het wel jammer dat door dit ongeval ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.

Is het nou ivm. het ongeluk dat ze nie geplaatst zijn of omdat het een professioneel voorbrenger was???
[/quote]

Even voor alle duidelijkheid,

Dat Samantha meedeed met de liberty was omdat de liberty in Tilburg niet door is gegaan door te weinig inschrijvingen.
Normaal gesproken zou er geen liberty zijn tijdens de amateurkeuring maar dit heeft Ester ( van Menzannab/Shaka Zulu ) voor elkaar gekregen bij het AVS.
Samantha zou ook in Tilburg meedoen.
Daarom bracht ze ook zelf voor want dat zou in Tilburg ook het geval geweest zijn.
Leuke bijkomstigheid is dat doordat het op de amateurkeuring werd gehouden het AVS ook niet aan de Ecaho regels gebonden was en er ook deelgenomen kon worden door paarden die nog geen rubriekwinnaar zijn geweest, normaal is dit een eis bij een liberty. Hierover is al eens op bokt gesproken.
Het is dus ook niet automatisch zo dat er volgend jaar wederom een liberty gehouden gaat worden op de amateurkeuring. Zou wel leuk zijn want het heeft naar mijn idee wel wat toegevoegd aan de keuring, op het vervelende ongeluk met Farilla na dan. Dus als we dat willen zullen we dit bij het AVS moeten aangeven.
Verder denk ik dat de paarden van Samantha niet geplaatst zijn om dat ze bij de uitreiking niet in de ring verschenen zijn, dan word je volgens mij uitgesloten. Onder de omstandigheden kon Samantha ook niet anders, zij en de mensen om haar heen hadden wel wat anders aan hun hoofd dan in de ring verschijnen met de andere twee paarden.

Groetjes,

Karina

MariekevT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:49

CounTree"]
[quote="horseranch schreef:
Dat paard van die tarzan was Menzannab Najm. Deze hengst komt uit een merrie die wij in ons bezit hebben = Rimanche.
Menzannab is prachtig, behaalde in Tilburg een eerste plaats. Je snapt dat wij ook trots zijn en vooral Rimanche (die op dit moment een veulentje verwacht van Nadir I).

Oh heette hij niet Tarzan. Ha ha. Heeft Jan Calis mij in verwarring gebracht. En ik maar denken goh wat toepasselijk Paard Tarzan en tarzan outfit . Ik heb ook maar een heel klein stukje gezien en dat was de einduitslag. Nou je mag zeker trots zijn dat je de eigenaar bent van de moeder van dit paard. Hebben jullie Menzannab Najm ook gefokt? Moet ze binnenkort nog een veulentje krijgen??? Ben zeer benieuwd!
[/quote]

Volgens mij is Menzannab gefokt door fam. Bakker, eigenaren van Prismen ( z'n vader *LOL* )

En Balder, goed dat je weer wat onduidelijkheid uit de wereld hebt geholpen over de liberty !! OK dan!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:55

Hallo allemaal,

Hier wat bericht uit de ziekenboeg.
Farilla en Joep

Vandaag op ziekenbezoek geweest bij Farilla en samantha.
Naar omstandigheden gaat het goed met haar en heb effe lekker gekroeld met haar.
Het wondje aan de zijkant van het gelaat is al mooi dicht.
De snijwonden in de neus zijn nog niet helemaal dicht maar geen bloed meer.
Samantha had het schoongemaakt en ze heeft antbiotica gegeven en de neus ingesmeerd met betadine.
De wonden zullen hopelijk mooi genezen en farilla was druk bezig om mij ook onder de betadine te krijgen.
Op een gegeven moment zat het zelfs op mijn gezicht.
Farilla komt lekker rustig over.
Verdere info kan hazzebaz geven.

Wat betreft Joep hebben we ook heugelijk nieuws te melden.
Na de nacht rustig door te hebben gebracht.
Zijn wij vandaag naar het bezoekuur gegaan en hebben met de dokter gesproken.
Zijn dikke darm ligt weer op de goede positie en mest al weer goed.
In het bloed zijn geen schokkende dingen gevonden alleen heeft joep een hele lichte afwijking in de waarde van het ijzer,dus een hele lichte vorm van bloedarmoede.
Dit heeft trouwens niet met de oorzaak te maken.
Wij hebben er vandaag voor gekozen om toch Joep zijn maag te laten nakijken daar hij toch nuchter was en ik alles wil uitsluiten voor de volgende keer.
Het maagonderzoek was prima in orde en zag er heeeel goed uit.
We hebben joep nog effe lekker gepoetst en als alles goed gaat de komende dagen dan mag hij donderdag weer mee naar huis.

Hiep Hiep Hoera het gaat goed met de ziekenboeg.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:59

He gelukkig maar dat het allemaal goed gaat. Geef hem maar een extra knuffel van mij.

Groetjes,

Karina

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:16

Wow, Balder is een prachtpaardje joh! Mooi groot is hij! Hoop dat mijn arab ook zo mooi groot wordt! En sterkte en beterschap met Joep en Farilla. Ben blij dat ze al de betere kant opgaan!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:52

MariekevT schreef:
[

Volgens mij is Menzannab gefokt door fam. Bakker, eigenaren van Prismen ( z'n vader *LOL* )

En Balder, goed dat je weer wat onduidelijkheid uit de wereld hebt geholpen over de liberty !! OK dan!
[/quote]

Ja, Menzannab is gefokt door de fam. Bakker, maar toch hebben wij zijn moeder Rimanche is ons bezit !!!!!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:38

Karina, bedankt voor het rechtzetten van de libertyclass.

Zoals het AVS ook duidelijk heeft gemaakt, viel het stukje Liberty buiten de rest van de Amateurkeuring, en mochten er dus ook andere paarden geshowd worden. Vandaar dat zowel Hacedor, als Menzannab en Farilla daar volkomen terecht liepen.

Het is een simpel en stom misverstand dat de paarden niet geplaatst zijn. Door het feit dat ik Hacedor op stal gezet heb, en die meiden Estada en dr veulen ook naar hun box brachten, zijn ze in feite vergeten deze paarden te plaatsen. Maar volgens het bestuur zijn ze dus niet gediskwalificeerd, maar gewoon "vergeten" .....Typisch AVS!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:06

Heel banketstaaf! Sterkte met Farilla! Het bloed gutste er best wel erg uit, maar later werd weer omgeroepen dat het mee viel. Gelukkig maar...
En Riccardo sterkte met Joep nog...

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:36

riccardo schreef:
Afbeelding
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Iets te ver het gewicht naar voren maar verder Vriendjes zijn?

Toch |u||ig dat je je zelf eraf geknipt hebt Richard Haha!

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:37

van wie zal hij dat hebben?

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:40

Ik nie snap Ankie

Leg s uit ??

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:42

ja ja, de groeten josje,lekker slapen morgen weer werken!!!!!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:59

Wat fijn dat het met de "zieke" paardjes weer beter gaat! Goed nieuws *LOL*

Balder....duidelijke uitleg, maar in Tilburg was er wel degelijk een Liberty....ik heb het met eigen ogen mogen aanschouwen. *LOL* Er waren toen inderdaad maar 2 deelnemers, maar het was er wel!

Ik vind de Liberty erg spectaculair en ik hoop echt dat het volgend jaar weer zal zijn op de amateurkeuring. Ik zou er graag aan meedoen. Misschien als we allemaal een verzoek indienen...dat ze wel weer een liberty erbij organiseren Haha!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:49

Franca schreef:
Wat fijn dat het met de "zieke" paardjes weer beter gaat! Goed nieuws *LOL*

Balder....duidelijke uitleg, maar in Tilburg was er wel degelijk een Liberty....ik heb het met eigen ogen mogen aanschouwen. *LOL* Er waren toen inderdaad maar 2 deelnemers, maar het was er wel!

Ik vind de Liberty erg spectaculair en ik hoop echt dat het volgend jaar weer zal zijn op de amateurkeuring. Ik zou er graag aan meedoen. Misschien als we allemaal een verzoek indienen...dat ze wel weer een liberty erbij organiseren Haha!

Je hebt helemaal gelijk Franca, Ik ben in de war met de Nationale Bloos! , daar is de Liberty niet doorgegaan. Goed dat je mij daar even op gewezen hebt, anders zou daar weer verwarring over zijn. OK dan!

Groetjes,

Karina

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:02

griebels schreef:
Heel banketstaaflig! Sterkte met Farilla! Het bloed gutste er best wel erg uit, maar later werd weer omgeroepen dat het mee viel. Gelukkig maar...
En Riccardo sterkte met Joep nog...

Gelukkig kan ik bij deze melden dat met Joep ook alles mee is gevallen. Na een flinke koliek te hebben gehad hebben de artsen weinig kunnen vinden en mag hij als alles goed gaat, donderdag weer lekker naar huis!!!

Zo komt alles gelukkig toch nog goed!!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:32

Hazzebaz schreef:
Het is een simpel en stom misverstand dat de paarden niet geplaatst zijn. Door het feit dat ik Hacedor op stal gezet heb, en die meiden Estada en dr veulen ook naar hun box brachten, zijn ze in feite vergeten deze paarden te plaatsen. Maar volgens het bestuur zijn ze dus niet gediskwalificeerd, maar gewoon "vergeten" .....Typisch AVS!

Lekker knullig zeg dat ze jouw paarden vergeten zijn Verward Logisch dat je je paarden op stal had gezet na het ongeluk met Farilla.. hoe kunnen ze je dan in godsnaam vergeten Verward

Ik hoop dat het met Farilla inmiddels al weer wat beter gaat en jij ook van de schrik bekomen bent. Ik was me echt doodgeschrokken.

Riccardo, goed te horen dat het met Joep ook beter gaat! Succes allbei met de paarden.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:03

hoi,
Riccardo....dat is heel positief en prettig nieuws Muziek! , je vrouw zal dan ook wel heeeeeel opgelucht zijn [ja jij ook], ik ken het dier niet eens maar kan je zeggen dat zelfs ik ook opgelucht ben .....ik vind het altijd heel sneu om bad news te horen Huilen ...is niet goed voor hartkleppen en bloeddruk Verdrietig .
ben in de afgelopen jaren ook al 4 paarden verloren en je leert er mee om gaan maar het went noooooooit...de pijn ook niet!!!! Verdrietig
gelukkig is alles tot zover okeeeeeeee en dat is heel fijn OK dan! *LOL*
gr,sas Pling

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:58

Riccardo ik heb nog een mooie foto voor je van Shaat!!! *LOL*

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 11:04

hey die wil ik ook wel zien!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:48

Ben benieuwd.... laat zien!!!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:15

Ik heb ook nog een paar foto's op mn digi staan van shatia en cheyenne. Nog niet gekeken of ze leuk zijn Bloos Zal morgen even kijken en de leuke foto's hier plaatsen.

Weet iemand trouwens nog een leuk bedrijf waar ik 1 dag in de week stage kan lopen op maandag (begint na de herfstvakantie) tot aan de voorjaarsvakantie en dan na de voorjaarsvakantie 4 weken aaneengesloten. Wil graag een arabierenbedrijf (of western) omdat ik dat erg leuk vind en er nog veel meer van wil leren.
Of anders enventueel een bedrijf wat iets verder weg ligt en dan voor 4 weken aaneen voor de zomervakantie