Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:32

Volgens mij ben jij degene met de beperkte gedachtengang. Ik heb een arabier en die was ook heel vluchterig op mijn been. Ik weet dus wat het inhoud.

M1 is nog geen M2 ;) en ik denk dat jij je wel wat volwassener meg gedragen voor je leeftijd.

Ik kat dravers niet af, ik geef mijn mening en dat doen er hier meer. Helaas zijn die niet de zondebok van een gefrustreerde 16 jarige.

Flew

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:34

Voor degene die iets vroeg over galop bij paarden die niet gekoerst hebben. Ik heb er eentje die zeer kort gekoerst heeft. Dit was zijn eerste galop onder het zadel, kijk super is het niet, maar ik denk dat als dit zijn eerste keer was, er nog zeker ruimte voor verbetering is.

http://www.youtube.com/watch?v=YJSV61Ct-Ys

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:36

ik kom zelf uit den haag ( er zijn hier ivm de drafbaan veel dravers in omloop ) mijn ervaring is dat de paarden zeer druk en ongedurig zijn. ze hebben immers vaak gekoerst waardoor buitenrijden vaak in een race uitloopt. ze galopperen niet goed.
persoonlijk vind ik ze erg lelijk. groot hoofd grote oren dun lijf.
maar een vriendin van me heeft een vrij atypische draver. gewoon rijpony om te zien en in gedrag dus daar zou ik geen problemen mee hebben. Mijn voorkeur gaat niet uit naar een draver maar als hij niet gekoerst heeft vind ik het al minder erg.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:36

gr_roos schreef:
Volgens mij ben jij degene met de beperkte gedachtengang. Ik heb een arabier en die was ook heel vluchterig op mijn been. Ik weet dus wat het inhoud.

M1 is nog geen M2 ;) en ik denk dat jij je wel wat volwassener meg gedragen voor je leeftijd.

Ik kat dravers niet af, ik geef mijn mening en dat doen er hier meer. Helaas zijn die niet de zondebok van een gefrustreerde 16 jarige.

vluchterig op je been is anders dan te veel willen doen.
en jij kat ze wel af, want je scheert alle dravers over 1 kant, tot nu toe rijd jij een arabier en geen draver, dus om dan zo negatief te praten vind ik onzin.
En wat ga jij mijn leeftijd er bij betrekken? Dat heeft niks te maken met rijden, althans ik weet niet hoe dat in jouw wereldje zit ;)

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:37

kimG schreef:
ik kom zelf uit den haag ( er zijn hier ivm de drafbaan veel dravers in omloop ) mijn ervaring is dat de paarden zeer druk en ongedurig zijn. ze hebben immers vaak gekoerst waardoor buitenrijden vaak in een race uitloopt. ze galopperen niet goed.
maar een vriendin van me heeft een vrij atypische draver. gewoon rijpony om te zien en in gedrag dus daar zou ik geen problemen mee hebben. Mijn voorkeur gaat niet uit naar een draver maar als hij niet gekoerst heeft vind ik het al minder erg.

Ik denk dat je hiermee goed alle vooroordelen hebt samengevat ;)

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:38

AramisJames schreef:
kimG schreef:

Ik denk dat je hiermee goed alle vooroordelen hebt samengevat ;)

<3

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:40

Rosanna, ik kat niet af, ik noem ze niet lelijk, stom of dom. Iets wat jij wel naar mij toe uit............

Ga vooral lekker door met je kinderachtige gedrag..............

Als jij kan genieten van je draver is dat toch mooi. Nogmaals ze voldoen niet aan de eisen die ik aan een paard stel en daarom zal ik er nooit een kopen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:43

Wat een discussie! ;) iedereen houd denk ik zo van zijn eigen paardje. En ik heb zelf een draver vind het een prachtig beestje, en vele malen mooier als menig kwpner! maar dat betekend niet dat er geen lelijke dravers zijn. En er zijn ook lelijke kwpners of arabieren. Ieder zo zijn eigen smaak en stijl denk ik zo!

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:45

gr_roos schreef:
Rosanna, ik kat niet af, ik noem ze niet lelijk, stom of dom. Iets wat jij wel naar mij toe uit............

Ga vooral lekker door met je kinderachtige gedrag..............

Als jij kan genieten van je draver is dat toch mooi. Nogmaals ze voldoen niet aan de eisen die ik aan een paard stel en daarom zal ik er nooit een kopen.

ik zei alleen dat ik veel liever een draver heb omdat ze werklustiger zijn, en jij gaat daarop in met dat ze vluchten voor het been. met andere woorden dat er wat mis is met hem, zonder dat je met die paarden werkt, dat vind ik onzin, en om dan maar te zeggen dat ik kinderachtig gedrag vertoon vind ik dan maar een rare uitgang van praten, omdat je geen verstand van dravers hebt.

dat je liever dressuur doet, vind ik prima, iedereen is anders, maar ga niet zomaar dravers beoordelen op hun rij techniek, zonder dat je dat paard ook maar kent.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:50

Ik heb alleen dit geschreven Ik heb het idee dat de draver waar jij het over hebt vlucht voor het been Dus helemaal niet gezegd dat alle dravers vluchten voor het been.
Jij gaf aan dat je niet met je been aan kan drijven omdat hij dan alleen maar harder gaat en dat dressuurpaarden lui zijn en stoppen met lopen als je niet drijft.

Daarnaast bestempel je mij nu als dressuurruiter, wat ik helemaal niet ben.

Over vooroordelen gesproken ;)

Gelukkig worden mijn beide paarden hier wel lekker door jou afgezeken en lelijk verklaard.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:55

gr_roos schreef:
Ik heb alleen dit geschreven Ik heb het idee dat de draver waar jij het over hebt vlucht voor het been Dus helemaal niet gezegd dat alle dravers vluchten voor het been.
Jij gaf aan dat je niet met je been aan kan drijven omdat hij dan alleen maar harder gaat en dat dressuurpaarden lui zijn en stoppen met lopen als je niet drijft.

Daarnaast bestempel je mij nu als dressuurruiter, wat ik helemaal niet ben.

Over vooroordelen gesproken ;)

Gelukkig worden mijn beide paarden hier wel lekker door jou afgezeken en lelijk verklaard.

ja maar ik zei, dat ik alleen hoef te klikken met me tong en geen been nodig heb, ik kan het wel geven, maar het is niet nodig, dus waarom zou ik dat doen? wat niet nodig is dat doe je niet, zo zacht als het kan, zo hard als het moet. Dat is mijn motto.

Dat dressuur paarden lui zijn heb ik ook niet gezegd, ik zei dat MIJN ervaring was dat ik ze liever lui dan moe zijn. En elk paard is anders, toch?

Ook bestempel ik je niet als dressuurruiter, maar ik bedoel alle andere ruiters die niet op dravers rijden. sorry dat dat zo onduidelijk is vermeld dan -.-'
(En oordelen? ik heb niks gezegd over dressuurruiters zelf, ik vind dat ze prima rijden bij dressuur, ik zou dressuur zelf dan weer niet kunnen, dus ieder zijn eigen ding, toch?)

En jouw paarden lelijk verklaard? waar haal je dat vandaan? kopier dat stukje maar, ik ben niet iemand die paarden afzeikt die ik niet ken ;) en afwijzen al helemaal niet.
dus ik geloof dat jij hier eerder rare conclusies trekt dan ik

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:59

kimG schreef:

8)7
inderdaad.. bevestig even alle vooroordelen die er bestaan.

is dit een lelijk hoofd met grote oren?

http://i192.photobucket.com/albums/z100/Musj/Koppie.jpg

Is dit een nek die hoort bij een dun lijf?

http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... iehals.jpg

is dit uberhaupt een dun lijf?

http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... 0/Body.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... dylink.jpg

:Y)

Die van mij is trouwens heerlijk buiten te rijden hoor, zonder druk of ongedurig te zijn :j
Goed, hij heeft zo zijn dagen, maar hebben andere paarden dat niet ook?

Mooi dat je de vooroordelen zo even bevestigt :Z
Laatst bijgewerkt door Musj op 03-08-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:03

Die van mij is ook heerlijk buiten, tegenwoordig vraagt iedereen met een jong/onervaren paard of ze een keertje met ons mee naar buiten mogen, Aramis blijft zelfs rustig als er een andere in galop voorbij dendert. Hij is echt erg gevaarlijk en niet te houden hoor :roll:

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:03

Die van mij is liever lui dan moe, heb ik nu een nepperd? :=

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:04

@Musj,
even off topic, maar leuk paardje heb je :D
Laatst bijgewerkt door rosanne94 op 03-08-10 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:05

Flew schreef:

ik denk het wel Mayra, je bent genept!! }:0

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:07

Flew schreef:

Ik zei het toch al, stiekem hebben ze je een KWPN'er verkocht >;)

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:08

hahahhahha.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:08

rosanne94 schreef:
@Musj,
even off topic, maar leuk paardje heb je :D

:* thanks!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:11

kimG schreef:
mijn ervaring is dat de paarden zeer druk en ongedurig zijn. ze hebben immers vaak gekoerst waardoor buitenrijden vaak in een race uitloopt.

Hmm... Bijzonder. Mijn Draver heeft veel gekoerst, maar lijkt in de verste verte niet op het beeld wat jij hebt van Dravers! Omdat ik zeker geen held ben heb ik hem juist uitgekozen omdat hij ontzettend koel en relaxed is. Je kan een bom naast hem laten vallen en waarschijnlijk beweegt hij alleen zijn grote oren even.. Eerste keer in een groepje buitenrijden, liep hij achteraan. Ik kon worden ingehaald, zelf weer voorop, tempo versnellen etc. Je zou bijna denken dat het een "normaal" paard is!!!

Een plaatje van mijn vorige Draver (of Lusitano, zoals veel mensen dachten :D )

http://i130.photobucket.com/albums/p263 ... 0084-1.jpg

Verder ben ik het, als Draverliefhebber, eens met gr_roos dat het in de hogere regionen van de dressuursport moeilijke gaat worden met een Draver. Niet onmogelijk, maar moeilijk. Kijk, als je F1 wilt rijden, kom je ook niet met een Trabantje aan toch? Zonder dat ik hier mijn favoriete ras mee onderuit wil halen. Maar veel mensen denken dat je met Dravers alleen buitenritten kan maken en de Endurance in kan :+ Mijn huidige Draver heeft veel gekoerst en ik ben hem nu aan het omscholen, na 3 maanden is zijn draf al ontzettend veranderd. Gewoon een kwestie van trainen (maar eerlijk is eerlijk, sommigen leren het nooit ;) )

AgataLIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:18

Nou sommige mensen denken dat dravers aleen kunnen draven en niet kunnen galopeeren...

maar dat is niet waar ik ken ereen moreno egt een sgattie!!!! :o

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:19

In mijn manege tijd was het meest favoriete manegepaard een Amerikaanse draver, die ook gekoerst had. Hij was met een fanatieke ruiter fanatiek en met een angstige ruiter rustig. ADHD mensen moest je er niet op zetten, dan liep hij zichzelfover de kop.

Marit, fijn dat je me begrijpt. Ik zie een draver nu eenmaal niet snel een 1.20 parcours of hoger springen en ik weet niet of je dat als draver eigenaar moet willen. Als je hogere sportambities hebt en je koopt een draver dan ben je imo niet eerlijk tegenover het beest en tegenover jezelf. Er zullen best uitzonderingen zijn,maar het gros is gewoon niet getalenteerd genoeg om dat te kunnen. Ze zullen ongetwijfeld hun best doen, alleen als ze iedere dag op hun tenen moeten lopenwordtheter voor een paard niet leuker op.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:20

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:24

Nemurin schreef:
NatasjavE schreef:
Ik wil graag een paard met een dragend ondertredend achterbeen met veel front dat er erg "op staat "

Een Draver heeft vaak een tikkie lang achterbeen en de hals er voor staan. Ze hebben een ruime stuwende draf.

Het tegenover gestelde dus. Dan moet je gewoon een andere hebben. :D

Ik zie het... heb net even over je profiel zitten kwijlen.
Staat ook nog een kleine grote bekende van me in.

He getsie... :D ;) :+

Wie is de kleine grote bekende in mijn profiel?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:28

Mijn draver wordt regelmatig voor een Quarter aangezien :+.

Ze heeft niet gekoerst, ze was een dramaqueen, was niets mee te beginnen. (voor degenen die alles in detail willen weten mogen best PM'en hoor!) Wordt me een beetje een te lang verhaal haha. Maar galop kon ze dus al toen ik haar voor het eerst aan de longe had!

In het kort eigenlijk, ik heb een nerveuze, snel paniekerige, ontzettend lief/sociaal dier. Beetje lomp soms, zoals de shetlander omver rennen.
Ze wilt ook het liefst hard/harder/hardst; tenzij we in de bak aan het werk zijn, dan houdt ze een netjes voorwaarts tempo aan!

Ik heb haar nu 2 jaar en het is wel veranderd in die tijd, in het begin vond ze me niet leuk genoeg om zich te laten vangen door mij, dingen eng vinden en niet op mij letten bijv. Nu gaat het beter en kruipt ze op sommige momenten het liefst in mn binnenzak :D.
Denk ook dat het een eenkenning-iets is met die dravers, dat als het knopje om is dat ze alles doen voor je.

Lees hier ook heel verschillende 'karakters', leuk om te lezen dat je naast de 1 een kanon af kunt schieten. Denk ook dat dat deels met de opvoeding/training te maken heeft. Bij mijn paard hoef je dat niet te proberen, maar langs een druk kruispunt met groot verkeer kunnen wij ook rustig doorheen! :D.