Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spitenmazz

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:40

Wat een gave foto van de crossles :+: (je zadel en laarzen zijn helemaal gaaf :) )

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:51

spitenmazz schreef:
Wat een gave foto van de crossles :+: (je zadel en laarzen zijn helemaal gaaf :) )

Dank je wel!
Ik zal het aan Laurie doorgeven :D . Ik ben namelijk de held achter de camera en niet de held op de pony 8-) .

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:59

Leliaardje schreef:
@ Princessprins: Wannahave is een NRPS hengst, maar heeft volgens mij als grootmoeder de Connemara Flashlight van de Leliaard. Een foto van haar staat eerder in dit topic. Flashlight is van Brimstone van Graaf Janshof die heel veel goede sportpony's heeft gegegeven en de merrie Van de Arenbosch Black Beauty. Beauty kon super springen en heeft ook veel goede sportpony's gegeven (vooral kleinkinderen). De moeder Proud Married van de Kiboets is wel een volle Connemara. Ik ken haar afstamming niet zo uit mijn hoofd. Ze is van Rainy van de Kiboets, maar ik weet haar vader niet zo 123..

o er zit dan meer connemara achter dan ik dacht! :D wat onwijs leuk om te lezen.
ga me eens beter verdiepen :) bedankt in ieder geval voor je uitleg :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:57

Ons mam moest en zou foto's van Prince en mij maken, waar ik totaal geen zin in had.Ben toch wel blij met deze foto:
Afbeelding
Binnenkort heb ik een echte fotoshoot staan van mij en Prince, ben benieuwd hoe die foto's worden!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:18

Mooie foto hoor!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:24

Leuk!
Nou is het net een valkje :+ .

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:26

Mooie foto van Prince :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:26

Dankje allemaal :)
Haha, nou je het zegt lijkt ie idd wel valk :P

Bar, Zie trouwens in je OS dat Mark ook al aardig wat WP's getankt heeft, laatst nog wedstrijden gehad??

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:27

Ik ben zeker een Connemara fan. Ze zijn super kleine sport paarden en ze zijn populaire in England voor springen en cross. Als mijn zoon groter wordt en wil blijven paard rijden, zou ik dan een excuus hebben om een Connemara te kopen.

Een kennis heeft een klein kudde Connemara's staan. Twee zijn wat oudere en zij heeft endurance met ze gereden. Nu is ze bezig met een Connemara / engelse volbloed kruising in de endurance (Klasse III dacht ik). Verder heeft ze twee valk twenters staan, een merrie en een ondeugend ruin. Beide zijn harstige lief, vooral de ruin die regelmatig naar me toe loopt voor een knuffel <3 Ik heb haar verteld dat de ruin staat al op mij "lijst" ;)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:33

@sarah, leuk nog een liefhebber! Ik heb ook een paardrijdende zoon die gek is op Connemara's. :D

@spitenmazz, Ja Mark gaat als een speer momenteel. Gisteren met Koss 194 punten en 5e prijs en springen foutloos en 4e prijs. Was de eerste keer foutloos met springen. Easter wordt ook met de week sterker en beter, gisteren 192 en 184 en ze zijn nu L2 startgerechtigd.
Jij had laatst ook wel superpunten gehaald!!! Wanneer ga je naar de M1

@rohotje, jij nog gestart met Lizzy recentelijk?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:35

leuk sarah! :)

Mark en Koss gaan gewoon super goed!!! :D en Easter ook zie ik! :)

Ja, ik heb vandaag gestart , maar dat was een drama :P heb ergens anders op bokt wel een verslagje met foto's gezet. Zal die hier even heen knippen en plakken :+

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:37

rohotje schreef:
Liz en ik hadden vandaag weer wedstrijd :) Had er al niet zo'n lekker gevoel bij; gisteren liep ze echt niet. Ze heeft ontdekt dat als ik mijn rechterbeen (binnenbeen) aanleg om buiging te vragen , het ook wel leuk is om aan te springen in galop. En dan niet op een gewone manier, maar op zo'n manier dat voor iemand die niet beter weet mevrouw verschrikkelijk onregelmatig loopt.

Met losrijden was ze best fijn, op de rechterhand toch wat spanning en toch haar trucendoos even open.
Eerste proefje zaten toch wel fijne stukken in, wat gehaast hier en daar , maar toch wel leuke stukken ertussen :)

Tweede proefje was een drama :+ mevrouw trok weer haar trucendoos open en ging om de rechterhand weer 'hupsen' :+ daarbij door de spanning ook nog fijn met haar hoofd slaan en toen was de poppenkast compleet _O-

Al met al 174 en 167 punten.
Stiekum toch een beetje trots op Liz, want ze is en blijft gewoon ontzettend braaf, maar toch ook wel een beetje boos op mevrouw met haar trucendoos }>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken kan mevrouw wel <3
Afbeelding

Afbeelding

Ziet er toch niet als een draakje uit zou je zeggen? :+ but this lovely lady can turn into a little devil in less then 2 seconds }>

gooi met je hoofd =:)
Afbeelding

and Jump! *\o/*
Afbeelding

tja de tweede proef ging vooral zoals de laatste 2 foto's, de klodders schuim van Liz zaten op mijn cap :=
draakje }>

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:38

Veel kilometers maken Rohotje! Het heeft bij Mark en Koss ook een paar maanden geduurd voordat Koss het wedstrijdgebeuren een beetje gewend was en dat ze winstpunten konden gaan rijden.
Maar Liz is wel een lekker ding om te zien he!! <3

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:38

Wat Leuk saraB, :)

Wauw, wat super! Dikke punten dus met beide pony's! gefeliciteerd ;)
Ik ga van de winter M1 starten met Prince, gaat de laatste tijd erg goed. Viel van het weekend weer stijl achterover 214! Sinterklazen denk ik ofzo :P

Jammer van de punten met Lizzy, gaat helemaal goed komen met jullie want de foto's zien er goed uit :j
Laatst bijgewerkt door spitenmazz op 30-05-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:40

Ja, daarom :) Dit was pas onze 3e wedstrijd en het is gewoon een enorm heethoofdje! Echt een merrie. Ze doet het ook gewoon ontzettend goed en is super braaf, en af en toe wat van dit gedrag is ook normaal natuurlijk op deze leeftijd. Ik bedoel, net 4 en dan al zo braaf en zelfs al een keer 190 punten bij elkaar weten te rijden!!

Ik mag het zelf eigenlijk niet zeggen natuurlijk, maar ze is best leuk ja :D Moet ook zeggen dat ik op wedstrijd wel veel opmerkingen krijg hoor, dat ze zo mooi of schattig is :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:41

Alweer zulke hoge punten!!! Als je zo doorgaat zit je lang voor de winter al aan de 30 winstpunten!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:43

214????!!!!! niet normaal joh :D

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:44

Haha, super toch die Lizzy :D
:+ nou Bar, ik kan ook ontzettend bagger rijden hoor! Heb de 2 coupons ook ingelijst want ik denk niet dat dit nog vaker voorkomt... :P

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:45

Leuk is dat he als je op ch aangesproken wordt. Ik kreeg gisteren ook weer de nodige complimentjes voor Easter, dat het zo'n prachtige, stoere pony is. <3 <3

Ik vind Lizzy alweer zo verander tov bijv. de keuring vorig jaar.
Koss begint ook zo lekker uit te zwaren. leuk om te zien bij die jonkies. <3

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:45

Tuurlijk wel, je hebt gewoon de smaak te pakken met Prince!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:48

Ja, is echt leuk ja :D Ben je aan het rijden en dan hoor je iedereen zeggen dat je pony zo leuk en lief is :) . Vandaag hadden we wedstrijd bij mijn oude ponyclub en die hadden Lizzy nog nooit gezien. Dan krijg je natuurlijk extra veel complimentjes met al die oude clubgenootjes :P Easter is ook gewoon mooi en stoer :D

Ja Liz is inderdaad heel erg veranderd, zat net foto's te vergelijken van toen ze net onder het zadel was en nu! Koss begint ook steeds 'breder' te worden ja, macho :D Echt een leuk ding is het!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:49

Jij en Prince blijven nu gewoon rond de 200 rijden joh :))

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:49

:j , Easter zal ook wel veel complimentjes krijgen ja.
Geniet d'r ook altijd zo van als ze naar me toe komen :P

Haha, en ik sta d'r nog wel zo slecht voor met de selecties (4 of 5 ) Dit waren geen selecties die waren daarvoor en dan heb ik natuurlijk niks. Of proef 1 heb je niks en proef 2 word je 1, is altijd bij mij :+ Maar ach, als ik dan zie wat d'r wint bij mij in de ring dan denk ik ook wel eens of het er wel eerlijk aan toe gaat. Maar joh, laat ze maar lekker naar de Kampioenschappen gaan, dan komen ze d'r wel achter :Y)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:14

Wat leuk, een connemara topic!

Op de manege waar ik vroeger (1988-1995) reed had een Connemara fokker ook zijn paarden staan. In de vergevorderde les mocht je af en toe op zijn paarden rijden. Ik was erg verliefd op een schimmelmerrie genaamd Chanel en heb met haar een (voor mij) recordhoogte van 1,10 gesprongen.

Inmiddels heb ik mijn hart verpand aan het IJslandse ras, maar de Connemara blijft op een goede tweede plek staan :j

Ik ben erg benieuwd of jullie bekend zijn met de paarden van deze fokker, helaas weet ik geen stalnaam. De namen van de paarden die ik nog weet zijn:
- Chanel (schimmel)
- Rebel (merrie, zwartgeboren schimmel)
- Carna Girl (valkgeboren, denk verschimmeld)
- Fancy (merrie, zwartgeboren schimmel)
- Pepperoni Quickstar (hengst/ruin, zwartgeboren schimmel)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:50

Zo zeg, ben je even niet in de buurt................ moet je een kwartier bijlezen :D .

Hallo SaraB! Je hoeft niet eens een zoon te hebben hoor om een excuus te hebben om een Connemara te kopen 8-) . Maar leuk weer een fan er bij! Zo te lezen sta je bij de Comara pony's in de buurt. Die twee valkjes zijn inderdaad scheetjes!

En Nado: de laatste naam in je rijtje deed bij mij een belletje rinkelen: Pepperony's Quick Star: gefokt door J.H. Nijland te Amsterdam. Volgens mij had hij inderdaad een manege. Hij had toen de hengst Atlantic Cliff.
Volgens mij leeft Quick Star nog steeds. Ze deed een paar jaar geleden nog mee met het ONCK!