KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:34

mriaam schreef:
Debbie schreef:
@ tahnee1987 - Wat een plaatje! Prachtig!
Ik zou ook 7500+ zeggen.. Weet niet wat voor papier hij heeft?

ik vind 7500 veel te weinig voor zo'n paard.
Het is een mooie zwarte hengst met een goede stokmaat.. misschien is afstammeling wel even wat beter om te vermelden. L1 is ook al netjes voor zijn leeftijd, al moet ie nog starten..
ik zeg 15.000 ofso ;)

15000 := je weet toch nog helemaal niks van z'n bewegingen?
en het is afstamming niet afstammeling O:)

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:39

Naam: Vankas
Geslacht: Ruin
Geboren: 5 april 2002
Kleur: Donkerbruin, met een wit achtervoet en klein kolletje op het hoofd
Schoofhoogte 1.62
Vader: Flemmingh
Vaders moeder: Wolfgang

Het is een superlief dier, een echte knuffelbeer.Hij is nergens bang voor. goed verkeersmak. Soms iets eenkenning.

niveau:
dressuur; L2
springen; B/L, nog niet uitgebracht

Afbeelding
Afbeelding

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:54

JannekeW schreef:

woeps excuse me B-)

Als je op internet kijkt zie je 3 jarige voor dit bedrag al te koop zien staan, met alleen een foto in de advertentie. Het is een mooi paard en een hengst wat 'meestal' al meer 'waard' is dan een ruin. Het paard is 4 en gaat L starten, je hebt genoeg 4 jarige die nog maar zadelmak zijn dat moet je ook meerekenen enzovoort. Via foto's zie je natuurlijk erg weinig, maar het oog ziet wat en ik beoordeel daarnaar... plus het is gewoon leuk om te taxeren en ik neem aan dat de meeste het niet zo serieus nemen. Want je gaat niet hardop zeggen hoeveel je paard waard is lijkt mij? ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:23

mriaam schreef:
JannekeW schreef:

woeps excuse me B-)

Als je op internet kijkt zie je 3 jarige voor dit bedrag al te koop zien staan, met alleen een foto in de advertentie. Het is een mooi paard en een hengst wat 'meestal' al meer 'waard' is dan een ruin. Het paard is 4 en gaat L starten, je hebt genoeg 4 jarige die nog maar zadelmak zijn dat moet je ook meerekenen enzovoort. Via foto's zie je natuurlijk erg weinig, maar het oog ziet wat en ik beoordeel daarnaar... plus het is gewoon leuk om te taxeren en ik neem aan dat de meeste het niet zo serieus nemen. Want je gaat niet hardop zeggen hoeveel je paard waard is lijkt mij? ;)

Dr is natuurlijk nog al een verschil tussen het bedrag waar voor paarden te koop staan en het bedrag wat je er werkelijk voor krijgt ;)
Voor een paard waar we het papier niet van kennen en dat nog nooit een wedstrijd heeft gelopen vind ik 7500 al een flink bedrag hoor! Al zal dit natuurlijk straks heel snel omhoog gaan als ie het goed doet in de sport.
Because I think he looks Yummie! :9

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

@bud_gloor, Leuk paardje! Erg vriendelijke uitstraling en flemming is altijd leuk ;)
Zo'n 5000?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:45

Debbie schreef:
Dr is natuurlijk nog al een verschil tussen het bedrag waar voor paarden te koop staan en het bedrag wat je er werkelijk voor krijgt ;)
Voor een paard waar we het papier niet van kennen en dat nog nooit een wedstrijd heeft gelopen vind ik 7500 al een flink bedrag hoor! Al zal dit natuurlijk straks heel snel omhoog gaan als ie het goed doet in de sport.
Because I think he looks Yummie! :9

Dat klopt ook als ik die bedragen zie op internet denk ik ook vraag maar, je krijgt het er toch niet voor.
Ik neem aan dat degende van het paard in kwestie nog wel wat meer wilt vertellen over het paard. Want he looks Yummie indeed :)
Maar ik ga alleen mee naar de prijzen van het moment en wat ik op internet zie... mensen betalen al gauw meer voor een zwarte hengst, mits ie natuurlijk goed loopt.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:50

Ja heb je ook gelijk in ;)

Maarach.. als je geen haast hebt om je paard te verkopen kun je altijd van die belachelijke
bedragen vragen.. Misschien komt er een gek langs die het geeft :+

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:55

Debbie schreef:
Ja heb je ook gelijk in ;)

Maarach.. als je geen haast hebt om je paard te verkopen kun je altijd van die belachelijke
bedragen vragen.. Misschien komt er een gek langs die het geeft :+

haha precies kijk maar naar Totilas, wie daar 25 miljoen voor geeft is gek.

Maar weer Ontopic:Vankas leuk paard 6.500 ;)

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:50

Ventje zijn afstamming is wel bekend hoor! maar ben hem vergeten te vermelden!!!!

Special D x Ariban XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:51

Debbie schreef:
@ tahnee1987 - Wat een plaatje! Prachtig!
Ik zou ook 7500+ zeggen.. Weet niet wat voor papier hij heeft?

Special D x ariban XX

( volbloed x trakhener)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:56

Citaat:

Zijn beweging is spectaculair. hij heeft een flinke veer in zijn beweging. als ik hem door sluit is een piaffe geen moeite voor hem. het is echt een super paard!

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:19

Vankas: 5000

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:52

Citaat:
*Olivier
ouder, luchtzuiger, allround, wat is de afstammeling.
€2500

Gashmiron :)

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:02

vagolijntje schreef:
*Joska
te weinig info

wat voor info moet er nog bij :)?

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:45

Zantos 7500,- goed niveau voor zijn leeftijd, iets aan de kleine kant. (Hoewel dat voor een persoon als mij niet uit zou maken aangezien ik zelf maar een ukkie ben ;) maar goed het telt mee voor de verkoop..) Kan aan de hand van de foto's niets zeggen over zijn gangen.. Wel een erg leuk paard om te zien :j

Ventje - Ai'm 10.000,- tsja super mooi paard zoals er al vaker wordt gezegd :D Erg mooi uiterlijk, aansprekelijk hoofd :j vind op zich het niveau niet bijzonder maar da's mijn mening ;) (mijn paard is even oud en loopt ook L1 hoor :o )
Hij is foto model geweest voor het boek paard en landschap.
en heeft 2x in de magazine paard en sport gestaan.
Binnekort is hij te zien in het nieuwe horselover katalogus.

Dit verhaaltje vind ik niet echt een meerwaarde hebben :o

Vankas 6000,- paard is erg aan de kleine kant, maar karakter is ook wat waard :) niveau had wat hoger gekund wat mij betreft..

Dan nu mijn peerd *D

Alcazar (Op wedstrijd heet ie A Part of Tango ;) ) v. Tango x TCN Partout x Nimmerdor
Röntgenologisch en klinisch volledig goedgekeurd met allemaal eentjes. (Hoe lager het cijfer hoe beter)
Ruin geboren op 15 mei, wordt dit jaar 5. 1.70 hoog, wordt naar verwachting ongeveer 1.72
L1+13 winstpunten, we gaan eind januari debuteren in de L2 :D
Zeer veel dressuuraanleg, kent de oefeningen tot de L2 en schouderbinnenwaarts en springt de wissels.
3 hele goede gangen, vooral zijn draf veel balans, zweef en veer.
Op de vrije sprong een redelijke techniek, onder het zadel heeft ie 1 keer gesprongen hij leek het wel leuk te vinden maar het is geen natuurtalent }:0 Ben wel van plan om hem nog op wedstrijden te gaan starten in het springen.
Super lief en braaf in omgang, ook op vreemd terrein braaf, niet erg kijkerig of schrikkerig gaat overal gewoon braaf bij langs :D
Arbeidsdraf:
Afbeelding
Galopje:
Afbeelding
Nog een foto van de arbeidsdraf:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KIISQSNE.jpg
Hoofdfoto:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKCVPIFG.jpg

:evaw:

Edit; bedenk net dat deze hyvespagina's niet zichtbaar zijn voor iedereen dus denk niet dat jullie de links kunnen openen..
Edit; probleem opgelost ;)
Nog een edit := ; karakter erbij vermeld.
Laatst bijgewerkt door IrisDH op 10-01-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:00

Ventje: 6000. Loopt voor zijn leeftijd niet echt bijzonder (meeste 4jarige hier in regio lopen L2), moet zelfs nog uitgebracht worden dus de vraag is nog hoe dat gaat. Geen bijzondere afstamming. Echt beweging op foto niet te zien, dus ga uit van gemiddeld.

Alcazar: 7000, leuk dier, mooie leeftijd en niveau, goede hoogte, mooie afstamming. Qua beweging ook weinig zichtbaar, dus ga uit van gemiddeld. Uitstraling leuk, net echt mijn type

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:41

Alcazar: 7000-7500, erg leuk paard. mooie hoogte, leuke afstamming

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:17

Alcazar: wat een knapperd, ik ben helemaal weg van vossen. 8.000
@Ventje tja ik vind de afstamming niet helemaal geweldig ik maak er daarom 10.000 van , maar je hebt een erg mooi paard onder je kont :)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:21

@ vagolijntje : Maak je nou een grapje? niet jou type paard dus 3500 euro? agh ja oke? kan maar goed btje heeeeeeeeeeeeeel erg laag.. t gaat bij taxeren niet om of je t leuk vind of niet maar om afstamming, maat, wedstrijdervaring etc. Vind dat je verder overal heel laag taxeerd.

Jou paardje. Kan ik ook weinig over zeggen.Vind t een hele aparte kleur maar nog niet ingereden etc. Dus zou nu zeggen 3000/4000 euro als hij is ingereden gaat dat natuurlijk omhoog.

@Nanda111: Super gaaf paardje! 5 jaar oud en bewezen in sport. (dressuur :P) fijn karakter. Superrrr uitstraling!
12.500 euro zou ik er zeker voor geven!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:30

owja: A'im (ventje?) Prachtiggg dier! Goede afstamming .. goede beweging. Ik zou er zo 25.000 voor neerleggen! Zeer veel potentie! :D Wees trots op hem Wat eeeennnn beest (licht jaloers :P)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:45

BelleA schreef:
owja: A'im (ventje?) Prachtiggg dier! Goede afstamming .. goede beweging. Ik zou er zo 25.000 voor neerleggen! Zeer veel potentie! :D Wees trots op hem Wat eeeennnn beest (licht jaloers :P)

Zooo he, als jij dat geld al geeft voor een paard wat eigenlijk nog niks kan alleen maar om zn uitstraling :o De beweging ken je niet, hij heeft officieel nog geen eens een niveau en dan zou L1 niveau eigenlijk onder het gemiddelde zijn voor paarden van die leeftijd. Maar het blijft inderdaad wel een heel mooi paard. Ik taxeer em op 7500,- hij heeft een prima afstammeling!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:47

Dekloktikt : de afstamming staat ergens boven over dat paard.
25.000 is wel erg veel terwijl hij zich nog niet bewezen heeft, er zijn genoeg andere mooie zwarte paarden :)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:50

mriaam schreef:
Dekloktikt : de afstamming staat ergens boven over dat paard.
25.000 is wel erg veel terwijl hij zich nog niet bewezen heeft, er zijn genoeg andere mooie zwarte paarden :)

Ja ik zag het net, heb hem al ge-edit ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:54

Alcazar erg mooi paard! Ook ik ben een vossen fan!
Mooi niveau voor zn leeftijd! Leuk papier.
Ik zou zeggen 7000/8000

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:00

Beauty: 4000

Nog jong, volgens mij een lekker wakker paard en toont heel krachtig op de laatste foto
met een wakkere uitstraling

Salento Z: 2500

spreekt mij op dit moment nog niet echt aan, maar dit komt ook door de jonge leeftijd,
wel een mooie afstamming, ben benieuwd hoe hij op oudere leeftijd eruit zal zien

Take it easy: 3450

heeft een goede springtechniek, maar wel wat meer body hebben, maar ook dit paard is nog jong
en zal nog door moeten groeien!

Great spirit: 5000

prachtige schimmel, denk dat het paard zeker meer kan in de dressuur, mooie bouw,
sterke uitstraling, toont echte spirit

Zensation: 5200

mooi paard, leuk smal hoofd, en ruime gangen volgens mij, toont heel zacht in de ogen

talentino: 6000

sprekende uitstraling, goed niveau, veelzijdig paard, ben benieuwd naar de springtechniek

Wessley M: 3300

leuk veelzijdig paard, spreekt mij niet erg aan qua bouw maar lijkt mij een lief paard

Zantos: 4500

mooie kleur schimmel, nog jong dus moet zich nog echt laten zien,
verder kan ik er niet zoveel uithalen omdat er niet echt duidelijke bewegingsfotos
zijn geplaatst

Ventje: 6500

prachtige hengst, veel uitstraling, volgens mij is het een paard wat in de galop vooral een
hoge opsprong kan geven en dus veel actie zal uitstralen, is nog jong verder

Vankas: 4500

mooie afstamming, vind dat hij nog wel wat meer body mag hebben,
hij is nog jong dus kan allemaal nog komen

Alcazar: 6000

mooie bouw, ruime krachtige gangen zo te zien op de foto's

Ik zal morgen even mijn paard erop zetten ben namelijk wel benieuwd :)