KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:36

Pepper 3000, vooral omdat ik het niet mijn type paard vind :o
Be impressed 4000, jammer dat ie weinig ervaring heeft
Danique 6000, Wow gaaf paard meid !
Salanda 8000, ivm moeilijk karakter en grootte.

Mijn Paard heet Zeb, is nu 5 jaar en een half jaar in bezit. Hij meet 1.70 en is fors gebouwd.
Zijn vader is Solitair, moeders vader is Joost. (Er zit ook Libero H in de afstamming) Verder bijna alleen maar preferent, ster of keur merries in de bloedlijn.
Van een hangend sloom paard, heb ik hem nu zo kunnen rijden dat hij los komt aan de voorkant, achterhand er onder kan zetten en goed aan het been is. Hij heeft zeer ruime draf, waarbij hij heel erg kan zweven als je hem er goed rijd..
Nu zijn we dan ook bezig met de zijgangen. Wijken kan hij al heel goed en de schouderbinnenwaarts ook.
We gaan nu bezig met de travers en de keertwending die hij al voor een half rondje zijn hoef niet omdraait.
Qua karakter is Zeb een heel lief en aanhankelijk paard, rustig in zijn kop en mocht hij iets eng vinden, dan is hij er snel weer doorheen zonder gestresst te blijven.
Ik heb hem dit jaar gekocht na een tijdje geleasd te hebben en ben erg benieuwd wat jullie voor prijs geven voor mijn grote knuffel.

Afbeelding

Afbeelding

http://i691.photobucket.com/albums/vv27 ... G_1484.jpg

http://i691.photobucket.com/albums/vv27 ... G_0804.jpg

http://i691.photobucket.com/albums/vv27 ... G_0830.jpg

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:42

Leuk dier Mieske. 6000€ schat ik.
Wil je Ambi ook taxeren?

lovesal

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:45

trisca; €6000 nog jong dus weinig ervaring wel een bloedmooi dier !

Zeb; €5000 niet echt mijn type paard.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:53

Ik ben wel blij met jullie taxaties hoor dat voorop ;) Maar veel van jullie zeggen; jammer dat ze weinig ervaring heeft..is het dan omdat ze nog jong is of omdat jullie vinden dat ze al meer had moeten kunnen? :)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:07

Had al eens eerder getaxeerd op anderen, vandaar dat ik de mijne gelijk post ;)

En nu mijn paardje! :D

Naam: Angel Of Balaine
Vader: Johnson (v.Jazz)
Moeder: Islaine (v. Julio Mariner)
Leeftijd: 3
Hoogte: 1.65 meter
Niveau: Zadelmak (3,5 maand)

Ze is heel mak. Je kan echt alles met haar doen, is echt leergierig. Tuurlijk is en blijft ze jong en moet dus ook nog alles leren, maar zal nooit aan de haal gaan. Ze heeft 3 súpergangen en is makkelijk te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:12

Zeb: €5500?
Ga je hem nog uitbrengen op wedstrijd? Ik denk dat hij dan flink omhoog gaat in waarde.
Angel of Balaine: €7500?
Mooie draf zeg, op die foto!

Ik ben niet nog niet zo ervaren met taxeren, mijn excuses als ik er finaal naast zit.

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:15

:oo zo de knetter das volgens mij wel erg veel. Lees: 3 jaar, net zadelmak he :P Maargoed, jou mening. Ja ze heeft 3 súpergangen! En ze heeft een goede afstammeling.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:18

Doe er een strikje om heen memphis ;) Ik vind het een leuk paard, een johnson, wie weet vind je het jazz bloed er straks nog in terug..(al is dat niet altijd even leuk :+ ) Ik vind het een leuk paard om te zien..maar vindt dr wat kort en klein ogen voor een dressuurpaard, 4000

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:20

Zeb word binnenkort uitgebracht op wedstrijden, zodra mijn man zijn E rijbewijs heeft haha :P

Ik vind 7500 wel erg veel voor Angel..
Zou voor zo'n jong paardje net zadelmak max rond de 3500 geven.. :)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:22

Hoezo een strikje :P Ik weet, Jazz :+ Maargoed, misschien ook niet. Lees: 3 jaar en een merrie. Groeit dus nog wel even ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:25

Kun je dr direct verkopen voor dat bedrag :P

Ze zal idd nog wel iets groeien en iets meer massa krijgen maar ik taxeer nu he ;) misschien ziet ze er volgend jaar idd wel heel anders uit!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:26

Ja ik snap je :P

Nee ze gaat niet weg :o

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:29

Ambition, 4.000 - 5.000 Op stand vind ik d'r erg leuk! onder het zadel niet echt mijn type paard :n

Zeb, 4000,- niet mijn type :n

Angel of Balaine, 6000,- leuke merrie!

willen nog een paar mensen naar Vera kijken op de vorige blz? O:)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:33

Vera; rond de 4000. Fijn karakter en mooie leeftijd. Alleen jammer dat ze nog geen wedstrijdervaring heeft ;)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:37

Angel 4500€ leuk papier en leuke merrie, maar voor meer als 6000 zou ik haar persoonlijk snel laten staan.. :o
Die foto van Ambi is de 3e keer onder het zadel. Grappig dat jullie haar zo verschillend taxeren. Ik denk erover om haar einde van de zomer te koop te zetten, maar het bedrag wat ik in mijn hoofd heb is nog niet genoemd. :o

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:57

Waarom zou je haar willen verkopen dan Trisca, is dat ivm de tijd?

Uit ervaring weet ik dat dit snuitje en deze kleur, samen met dat papier, ondanks de crisis best goed verkoopt :D Met die prijsklasse in jouw gedachten zou ik daarom wel inzetten :o

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:01

Ik heb weinig ervaring met taxeren , dus excuse als ik de plank mis sla.
Ik wil niemand beledigen natuurlijk. :D

Maar hier mijn poging vanaf 3 bladzijdes terug.
* webster met Zsa Zsa: €20.000, mooi paard!, mooie kleur ook, mooie prestatie neergezet
op het Nationaal kampioenscha Jonge Paarden.
* Marillion met Wannabe: tussen € 30.000 en €40.000. Jong prachtig paard :~ hoog niveau
voor de leeftijd en heeft zichzelf al behoorlijk bewezen dus, enorme uitstraling, super dier om te zien!
* Stipke met Adonis: tussen €7500 en € 8500. Mooie maat, mooie leeftijd, vind het een leuk paard,
heeft wedstrijdervaring.
* NehnaDagmar met Mac: € 4500. Al ietsje op leeftijd vind ik persoonlijk, wel mooi niveau behaalt, dus
waarschijnlijk een goed leerpaard.
* Booster met Odessa: €2000. Al op leeftijd, al een tijdje uit de running??
* Nathalie met Zida: €7000. Mooie maat, GGK is een grote pluspunt, parcourservaring, dat ze enkle geschikt is voor een ervaren ruiter kan een minpunt zijn. Leuk paard!
* Dots83 met Tugane: €25.000? Mooie merrie, kan goede fokmerrie zijn, mooi niveau behaald! leeftijd is nog prima, enkel jammer dat ze voor mijn mening ietswat klein is.
* Jester_ met Bling Bling: tussen €5000 en €6000. Kan leuk lopen voor de leeftijd, verkeersmak is een pluspunt. Jonge leeftijd
* Ninjahoen met Whisper: €5000. Erg leuk paard vind ik het, helaas geen wedstrijdervaring, ietswat achterstand voor de leeftijd?
* Mariska_R met Wannahave: tussen €10.000 en €15.000. Mooi niveau op een mooie leeftijd, verkeersmak, ook geschikt voor beginner is een pluspunt natuurlijk, verwacht wat moois van dit paard in de toekomst.
* U-nnamed met Unnamed: €5000. Jammer van de ietswat kleine stokmaat, maar wel met veel wedstrijdervaring!
* Trisca voor de Flemmingh merrie: tussen €4500 en €5000. Jammer dat ze wat klein is vind ik persoonlijk, wel leuke aansprekende merrie, lekker ongecompliceerd karakter is een grote pluspunt!
* Rhaps met Pepper: €3500. GGK is een groot pluspunt, mooie stokmaat en kleur en leeftijd, helaas slechte fotos
* Jeanine84 met Be Impressed: €3000. GGk is een groot pluspunt, nog niet beleerd vandaar de prijs. Is wel logisch natuurlijk ivm leeftijd. Zadelmak is ze meer waard.
* Dannique1990 met de schimmel: tussen €6000 en €7000. Echt heel leuke schimmel, veel uitstraling, lekker stokmaatje.
* Love Sal met Salanda: tussen €10.000 en €12.000. Mooie niveaus behaald, jammer van de kleine stokmaat vind ik persoonlijk, jammer dat ze wat moeilijk is karakter ise en daardoor niet geschikt voor beginners, wel een zeer mooi paard om te zien.
* Kadanzlover met Vera: €5000. Ik hou van mega grote paarden ;) hoe groter hoe mooier dus zijn stokmaat is een persoonlijke pluspunt bij mij, nog geen wedstrijdervaring, leuk dier.
* Trisca met Ambition: tussen €5000 en €6000. Leuke afstamming, braaf karakter is een groot pluspunt, mooie uitstraling, nog geen wedstrijdervaring.
* Miekse met Zeb: tussen €6000 en €7000. Kan al behoorlijk wat voor zijn leeftijd, cool paard, goede stokmaat en een braaf karakter.
* Memphis met Angel of Balaine: €5000. Een kleine stokmaat, net zadelmak, moet nog veel ervaring opdoen, wel een leuk paardje om te zien en een leuke kleur.

Nu zal ik mijn paardje ook maar eens opgeven

Naam: Ferero
Afstamming: Stedinger (Sandro Hit) X Jetset D
Leeftijd: in april 4 jaar geworden
Kleur: zwart
stokmaat: 1.68-1.69
Klinisch GGK als sportpaard.
en van het litteken is rontgenfoto gemaakt en is ook GGK.

Ferero is een 4 jarige ruin die erg braaf is maar wel houd van uitproberen tijdens het rijden. Hij is daarin niet gemeen! Geen gebok en gesteiger. Geschikt voor beginner, mits onder goede begeleiding. Kan goed met andere paarden maar kan ook alleen staan. Hij is vorig jaar rond juni/juli geruint en zadelmak gemaakt. We hebben nog geen niveau, heeft geen wedstrijdervaring. Kan erg leuk lopen maar hij geeft je niets kado. Ferero heeft een oud litteken van een draadwond op zijn achterbeen die hij heeft opgelopen toen hij 1,5 jaar was. Hier zijn rontgenfotos van gemaakt en dit zal geen bemerking zijn voor de sport, er is niets beschadigd van binnen. Is ook verzekerd bij Efo. Springen hebben we nog niet gedaan, hij is makkelijk met longeren en luisterd goed naar stemcommandos, is ook verkeersmak en is al enkele keren mee geweest naar buiten, is wel wat onzeker en wordt wat heet buiten.

Afbeelding
Afbeelding

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:12

Ferero: € 4500,=

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:55

En bedankt :D Hij heeft een draadlitteken he ;)
Je ziet hem een beetje zitten op de 2de foto op het achterbeen op de sprong

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:57

Ferero. 3000,-

Waar zit dat verdomde euro teken :o :o?

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:57

ctrl alt 5 haha :P

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:21

Ferero: 3000 - 4000

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:09

estherpitout schreef:
* Booster met Odessa: €2000. Al op leeftijd, al een tijdje uit de running??

ze heeft voor mij een lange tijd stilgestaan en daarvoor als buitenrij paard voor een oude man geweest die er ook veel dressuur mee reed wat ik begrepen had.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:22

Ferero €5.500

Bedankt voor Wannahave's taxatie!
Ben ook erg benieuwd hoe ver we samen gaan komen,is een uitdaging,heb zelf ook nog niet veel ervaring met het M :))

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:37

Uums schreef:
Waarom zou je haar willen verkopen dan Trisca, is dat ivm de tijd?

Uit ervaring weet ik dat dit snuitje en deze kleur, samen met dat papier, ondanks de crisis best goed verkoopt :D Met die prijsklasse in jouw gedachten zou ik daarom wel inzetten :o

Ik wil toch wat doorstroming op stal. Heb dit paard ook met dat idee gekocht, maar haar talent en karakter zijn meer als ik verwacht had. Toch zou ik eerst wat moeten verkopen voor ik op zoek ga naar groen nieuw spul :P Het wordt een schimmel trouwens, maar is nog bijna zwart...

Ferero 5000€