Hallo allemaal! Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben welk ras mijn allerliefste Starlet is? Ze is ( ik gok ) zo'n 1.60 hoog, lange benen, slank gebouwd en heel erg soepel en wendbaar!
Ik weet dat ze ooit via een tweedehandssite bij ons op de manege terechtgekomen dus mensen die haar herkennen! PB =)
Als het echt niet duidelijk is wil ik nog wel proberen nog wat foto's te maken!
edit; Ze was hier niet gepoetst dus vandaar vieze vacht! Ze heeft geen krullen
New Forest is correct! Ze komt van de Kantje's New Forest fokkerij, ze heeft enkel een paardenpaspoort maar ik vind ook dat ze wel veel van een NF weg heeft! Misschien een kruising ofzo, heel zeker zal ik het nooit weten natuurlijk... M'n vorige dierenarts vond dat ze wel wat weg had van een quarter!
Zo, ik had hier eventjes zin in. Heb vanaf pagina 86 ze eens eventjes bekeken. Soms is het wel moeilijk te zien, en je weet het nooit echt zeker, maargoed. Hier komt ie:
Miss_DJS: Misschien iets baroks (andalusier) X KWPN Iersas: Deze is heel moeilijk...hmm misschien paint x Haflinger met iets newforest erin Steef_: leuk koppie, misschien New-Forest x KWPN, ze oogt wel paard-ig. Carriejjjj ; Welsh met Arabisch bloed manonneke : misschien een klein gebleven KWPN-ertje Carriejjjj 2: bijna zeker weten Welsh KwpnLovea : bruine kwnper, zwarte kan ik niet zo goed zien, misschien oldenburger? Jodie_: Camarque's ? kaatje77: selle francais, of misschien hanoveraan Juul : Denk zeker wel NewForest bloed misschien x Welsh Joanna : hmm.. misschien niet origineel, maar ik denk Welsh /Arabier x newforest karenski: moeilijk... misschien Merens Anneline: poeh, ik neig al gauw naar kwpn..maar misschien iets aparters.. een Letlander? xLariss: zeker een knapperd hoor, tuiger x iets kleiners.. weet alleen niet wat Sinti__LoveU: vind het net een bonte Kwpn-er Zeb : heeft wel wat weg van een jonge andalusier die bij ons staat. misschien Andalusier x rijpaard
Ik zal het verklappen. Romance is een NRPS. Zijn vader is Riki's Shabri (zoekt nog steeds mensen die iets over die hengst weten aangezien hij best bekend blijkt te zijn ) en hij is dus inderdaad kruising Arabier.
Als hij geen Draver is heb ik eigenlijk geen idee.