Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlwaysH schreef:Het is ‘willekeurig’ (geloof dat je dat bedoelt) wanneer iemand de winkel in loopt en een ‘random’ product uit de schappen pakt in de hoop dat dit zal helpen.
Als iemand al van bijvoorbeeld fora zoals dit of een blog of whatever heeft gelezen dat er positieve werkingen zijn, is dat al helemaal zo ‘willekeurig’ niet meer, hoor.
Iets dat wetenschappelijk onderbouwd is en kan worden, is natuurlijk altijd een betere oplossing.
AlwaysH schreef:. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Avalanche schreef:Wacht, wat? Je gaat me toch niet serieus vertellen dat jij dingen uitsluit door gewoon heel random wat te proberen?
mrie schreef:@Avalanche Elk symptoom heeft een oorzaak... Maar dat wil nog helemaal niet zeggen dat de wetenschap daarvan leid tot een oplossing. Iedereen denkt na en maakt afwegingen. Dat kunnen heel verschillende afwegingen zijn, waar het om gaat is; Zorgen we goed, doen we niet niks, doen we het voor het paard en niet voor onszelf
We zijn allemaal verschillend, de een neemt besluiten gebaseerd op ratio, deductie of wetenschap, de ander is meer een gevoelsmens. De benadering is anders en respect daarvoor is op zijn plaats.
Ik doe het misschien anders dan jij, maar dat betekent nog niet dat ik van jou een lijstje moet krijgen over hoe ik het zou moeten doen. Althans dat gevoel krijg ik van jouw post. Als ik dat zeg ben ik niet onvriendelijk, ik geef mijn gevoel weer. Ik vind zeker niet dat je stomme adviezen geeft, maar respect voor mijn manier an aansluiting daarbij is ook nodig.
Sintara schreef:Avalanche schreef:Wacht, wat? Je gaat me toch niet serieus vertellen dat jij dingen uitsluit door gewoon heel random wat te proberen?
Nee, wat ik bedoel is hoe ga jij dingen uitsluiten zonder dingen te proberen? Dat kan helemaal niet.
Ik zeg helemaal niet dat ik zomaar random dingen uitprobeer. Ik bedoel dat, om uit te zoeken waar een probleem vandaan komt je wel dingen moet proberen.
Sintara schreef:Zo heel random is het anders niet. Als ik mrie zo hoor, zou het stalgedrag ook best een vorm van verlatingsangst kunnen zijn (kan, ik weet het niet!). Ik ken haar paard niet, zij kan zelf veel beter inschatten of haar situatie resoneert met de mijne dan jij of ik.
Daarbij heb ik er zelf ook een twijfel bij gezet. Ik heb niet gezegd dat ze het zeker moest doen ofzoiets
AlwaysH schreef:Wat knap van jullie Euridicey!!! Ze is ook wel echt leuk. Binnenkort kom ik jullie eens bezoeken hoor.
Welkom Desireeee! Wat een knapperd!
Mocht iemand over een tijdje een grote volbloed ruin zien staan, die braaf is allround, hoor ik het graag. Niet per sé op zoek naar een EV, maar ze worden zeker niet uitgesloten.
Tis alleen wat lastig zoeken omdat ik echt wel een grote ruin wil, haha!
AlwaysH schreef:Dit was niet op de baan, maar op de veiling, haha.Haha, nee dankje niet zo vanaf de baan.![]()
Er zijn vast wel volbloeden die niet gestart zijn, toch?