Weet iemand hoe je deze noemt, 't is een bonte gespikkelde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Loizy schreef:http://www.geocities.com/Petsburgh/Farm/1545/HistStallions/Orion.jpg
Weet iemand hoe je deze noemt, 't is een bonte gespikkelde(trouwens gevonden op internet)
xElienx schreef:ik benoem ze ook niet voor niets apart
doelde meer op een homozygote snow-flake
een FS is een appie met 2 vlekkenpatronen over elkaar. vergelijk het met 2 plakjes gatenkaas die je over elkaar legt. resultaat: weinig gaten.
maar als je 2 snowflake-patronen over elkaar legt, wat krijg je dan?
Jolande schreef:
stalmiracle schreef:oh dacht dat jouwe dat ook niet had hihi maar wel een super mooie kleur is dat!
lotjeje schreef:Snowcap is iets anders dan Snowflake. En ik weet het niet zeker maar ik heb weleens gehoort dat een snowcap ook homozygoot is, ik dacht zelf dat alleen FS dat waren maar heb het wel eens horen zeggen dan snowcaps ook homoygoot waren.
En Elien het lijkt me wel dat dit gewoon een FS wordt het zijn toch 2 appaloosa allelen dan wordt het een FS
Loizy schreef:Ik vind hem trouwens niet mooi (ik ben al geen fan van mini's), heb even gegoogled op z'n naam, dankje!
Vind deze mooier, maar hoe noem je die vlek bij z'n voorbeen? is 't dan een bonte of een zwarte met aftekening?
http://www.shetlandminiatures.com/RaintreeMiniatures/images/horses/RamakersOrionSableSirLancelot1.jpg
Donja schreef:lotjeje schreef:Snowcap is iets anders dan Snowflake. En ik weet het niet zeker maar ik heb weleens gehoort dat een snowcap ook homozygoot is, ik dacht zelf dat alleen FS dat waren maar heb het wel eens horen zeggen dan snowcaps ook homoygoot waren.
En Elien het lijkt me wel dat dit gewoon een FS wordt het zijn toch 2 appaloosa allelen dan wordt het een FS
snowcap is ook homozygoot (er zitten geen stippen in het schabrak)
stalmiracle schreef:Oke haha.
Ik hou het voorlopig wel op smokey, want als ze naast onze friezen staat zie ik duidelijk verschil