Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:36

Grieks, dat een pony wat sensibel en looplustig is, betekent niet dat alle pony's van dit ras zo zijn. Er zijn ook kalme pony's, luie pony's, hete pony's etc. Dat heeft niet perse wat met het ras te maken. New Forest pony's en Welshjes zijn ook allemaal verschillend. :) Op marktplaats staat nog weer een nieuwe leuke Connemara! Nog aardig grijs.

Saaams, wat een gedoe.. De DA zal vast wel weten wat hij doet, dus daar moet je dan maar even in vertrouwen! En anders verder zoeken. :(

Feline, ik duim voor een snel herstel!

Ik verdwijn weer onder mijn meeleesmodus. :=

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 20:52

Ik lees graag over nep-Connie-Leo hoor :D. Misschien eens graven in zijn stamboom, wellicht is 1 van zijn voor- voor- voor- voor-ouders wel een Connemara <<)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:58

Ik dacht dat metacam alleen ontstekingsremmend was?

Het traject wat ik nu mezelf voor houd is dit de tijd geven. Ik geef het een kans maar ik ga haar niet volledig in protest werken. Zo is ze niet.
Mocht het tijdens of na de metacam nog niet verbeteren dan gaan we uiteraard naar een andere kliniek. Ik ga dan echt naar de hofstede in leusden. Stalgenoot heeft daar goede ervaringen met haar paard en ik lees ook goede reviews op bokt.
Ik ga volgende week een afspraak maken voor het controleren van haar dressuurzadel (ook al is die sept nog geweest)
Al vanaf moment 1 was ik in de verdediging. Dit is geen dominant karakter, ze doet niet alsof.
Ze oogde vanavond wel al een stuk alerter en liep alsof ze de sneltrein moest halen :')

Bedankt change, ondanks dat ik mijn mening erover heb en het niet eens ben met alles. Is hij degene die ervoor geleerd heeft en 15 jaar voor in het vak zit.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:17

Sowieso ook pijnstillend. Kiet heeft nu corticosterioden gehad (ooit moet ik deze termen kennen :+ ) uit mn hoofd, wat voornamelijk ontstekingremmer was en klein beetje pijnstiller. Hoe ik metacam ken (hoe het bij ons in de omgeving wordt gegeven) is het voornamelijk pijnstillend en beetje ontstekingsremmer. Voordeel is dat je het langer mag gebruiken en het is vaak poeder. Spul dat Kiet heeft gekregen moest ik spuiten in de spier. Klinisch gezien zou je in ieder geval binnen 4 dagen effect moeten hebben.

Was er nog wat uit de bloedtest gekomen? Hebben ze eigenlijk toen ook nier/lever waardes meegenomen? En spierenzymen?

Edit. Chemische verhaal erachter is dat metacam niet steroide is en corticosteroide natuurlijk wel. Steroide reageert was heftiger op de cellen. Ergens komt m'n studie nog van pas :')
Laatst bijgewerkt door FelineNanet op 02-01-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:20

Bjuut heeft de variant die ik moet optrekken uit een flesje en over haar voer mag, vloeibaar dus.

Bloedonderzoeken waren allemaal goed, er is een algemeen breed onderzoek gedaan met ook voornamelijk een stukje spieren (enzymen/verzuring magnesium ect) omdat ik dacht dat daar de oorzaak zat. Maar alle waardes waren goed, ook niet net aan maar netjes.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:40

Als je in Leo's stamboom gaat graven kom je alleen maar Trakehners tegen, jammer weer. :')

Dan maar even een foto van mijn schattige neppe-Connie-Leo. :+
Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:58

Niks vervelends gevonden dus Saams...maak ook niet veel wijzer als ik je goed begrijp? Moeilijk...
Maar in ieder geval geen kissing spines waar je bang voor was! Dat is positief!

Princess4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:37

In deel 1 van dit topic heb ik het ook al geprobeerd maar daar is helaas niks uitgekomen. En aangezien er een groot aantal nieuwkomers zijn probeer ik het nog een keer.

In maart 2014 heb ik helaas Princess Bracken en Breekie Bracken moeten verkopen wegens lichamelijke problemen. Ik zou graag willen weten hoe het met ze gaat. Is er hier iemand misschien die ze kent? Foto's en een linkje naar de zoektopics staan in mijn onderschrift!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:42

Ik ken de pony maar zou geen idee hebben waar ze nu is, sorry!

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 05:37

Wat een super leuk topic al 18 pagina's bekeken deel 1. Mij viel het ras ook niet gelijk op want zou een D pony willen maar echt met een pony hoofdje denk aan welsh a hoofdje tot ik op sportpaarden te koop een prachtige connemara zag die mij erg aansprak. Die betrouwbare zachte ogen daar raakte ik gelijk verliefd op. Nu ik me zo heb ingelezen denk ik dat de connemara precies bij mij past.

Ik ben 18+ maar een echte pony ruiter met mijn 1.62
Koel en betrouwbaar
Leuk voor kinderen
Kunnen ook tussen de paarden gestart worden
Super springers mijn favoriete tak van de sport
Lekker vlot niet lui
Blijven ook op andere plaatsen koel
Vinden afwisseling net als ik heerlijk.
Goede gezinspony
Woon in Almere vlakbij Zeewolde stoeterij

Natuurlijk heeft iedere pony zijn unieke karakter maar dit kom ik toch veel tegen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:58

Volgens mij past elke connemara in het plaatje. Toch zeker als je eigenlijk stiekem een pennymeisje bent.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:30

Hoezo een penny meisje?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:33

Nou....... Volwassen zijn maar stiekem nog heel erg genieten van het tutten met je paardje, en het heerlijk vinden om op ene relaxte manier om te gaan met je dier. Dat dus..
Maar welkom in het topic Pol_Doer!

Saams: wat een getob met je pony, en wat een toch wat wonderlijke manier van reageren van je dierenarts. Metacam is eerst en vooral een pijnstiller. Daar wordt het voornamelijk voor voorgeschreven. En ja: het is ook ontstekingsremmend, maar dat is in principe meer een welkom bijproduct.

Ik kan er eigenlijk niet over uit dat je DA wél rugfoto's maakt, maar ook zegt dat het dier niet kreupel is, en dat je hem gewoon kunt rijden ( eeuhhh... waarom de foto's dan?).. en dan metacam voorschrijven. Met welk doel dan?? Kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen. Dit is iig niet de manier waarop je imo diagnostiek doet. De stappen/ interventies zijn gewoon intern inconsistent. Het
klopt gewoon niet. Als het mijn pony was zou ik niet zo blijven aankloten, maar toch een goede kliniek zoeken, om te kijken of je eerst en vooral een diagnose kunt krijgen, voordat er allerlei interventies gedaan worden ( waarvan je je dan afvraagd waarom dan deze interventie gedaan wordt.) Dit jaagt jou ook alleen maar op kosten, zonder dat je weet of er uberhaupt iets efficients gedaan wordt nu.
Hoe dan ook: ik duim voor jou en je pony dat je snel helderheid hebt mbt wat er aan de hand is. Dit is voor jullie echt heel vervelend zo!

Hier een heerlijke update te schrijven:
Gisteren voor het eerst sinds best een lange tijd weer voor het eerst zelf op miss Personality Power Punz.. En het was gaaaaaf!!! Bedoeling was eventjes uitstappen na de les die Eline met haar had.. .tenminste, dat dacht ik.. Maar Eline en instructeur hadden bekokstoofd dat ik het laatste kwartier van de les zou rijden.. .En dat was zo geweldig!! Heerlijke heerlijke, heerlijke pony is het toch ook. En wat heeft Eline haar fijn na te rijden gemaakt. Echt zo fijn!! Heb dus gisteren de hele avond met een niet meer van mijn gezicht af te branden grijns rondgelopen....

Vervolgens vandaag zowel Jou als Punzel geschoren. Het ging bij Punz niet helemaal vanzelf, ze had wat sedatie nodig.. ( oeeh.....ze kan (gericht!!)..tráppen... Oefff).. Maar het resultaat mocht er uiteindelijk zijn:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
*\o/* *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:54

Punzel is een stuk mooier zo!! Sportief. :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:10

ik moet er hier eentje voor de derde x gaan scheren, die krijgt van die lelijke varkensharen.
De dikte van de vacht valt nog alles mee.

De valk heb ik gered met 1x scheren. Is daarna helemaal niet meer gegroeid. Volgend jaar iets eerder doen want een beetje vacht met altijd trainen in een buitenbak vind ik toch wel fijner.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:12

pol_Doer schreef:
Hoezo een penny meisje?

Punz schreef:
Nou....... Volwassen zijn maar stiekem nog heel erg genieten van het tutten met je paardje, en het heerlijk vinden om op ene relaxte manier om te gaan met je dier. Dat dus..
Maar welkom in het topic Pol_Doer!

Nou precies zo. Ik bedoel het positief hoor. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:14

Ik ben het met je eens hoor Punz. "Ze loopt rechtsachter korter en daarom moet de sprong op de foto" daar is niks mis mee, vervolgens loopt ze dus nog steeds korter maar nee joh het is echt haar karakter. Even alle connemara's over één kam scheren want het is echt rastypisch gedrag. Kreupelen om onder het werk uit te komen :+ Als er 1 staat te springen in haar stal om iets leuks te mogen doen is dat Bjuut wel.

Vandaag liep ze trouwens goed! 15min stap, draf en ze was geen plankje meer, geen handrem en hele vrolijke stoute oortjes :') morgen komt de juf mee kijken. Hoop dat dit niet komt door de metacam maar dat ze zich gewoon echt goed voelt.

Punzel heeft een goed jasje uitgetrokken, ze heeft nu al weer de sportpony look :D wanneer word die uitgebracht op wedstrijd, of is ze nog te sensibel?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:25

Zal niet lang meer duren denk ik voordat ze eens een keer gestart wordt. In principe loopt ze thuis nu heel erg fijn, maar het kan geen kwaad om het eea gewoon fijn bevestigd te hebben. En dan maar eens rustig kijken naar een klein wedstrijdje, om dat mee te nemen in de training.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:42

Oh klopt ja ik wil heerlijk genieten en tutten met een paardje ik geniet er al van als ik de staart kan uitpluizen bij wijze en straks heerlijk met mijn kindjes poetsen enzo knuffelen enz.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:55

Wat een verschil! !!! En wat is Punzel WIT!!!
Mooie dame, hoor.
Rebel heeft inmiddels ook een varkenshaaar-vachtje. EN een groengele wang die ik niet meer schoon krijg. }:0 Slaapt kennelijk lekker, met je wang in de mest. (Dat kleurtje is niet van 1x....).
Nog een maand om hem schoon te maken, want dan staat het dressuur debuut gepland.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:00

*\%/* *\%/* *\%/*
Citaat:
Nog een maand om hem schoon te maken, want dan staat het dressuur debuut gepland.
*\%/* *\%/* *\%/*

GAAAF!!!!! Echt stoer van je, en leuk, leuk, leuk!!!

En mbt de groen-gele vlek:
Warm water en Betadine shampoo/Betadine scrub!

Of Biotex groen

Of
Talkpoeder over de vlek... ( als niets anders helpt :D )

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:24

Haha...ik zit nu al in de stress! Maar heb er ook wel veel zin in!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:45

Leuk Esje, wedstrijden......
Hier gebruiken we betadine shampoo, biotex en zgn oma shampoo (die paarse).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:47

Haha super leuk Esje. Komt vast goed.
Schimmel houd ik hier wit met betadine of groene zeep. Ik heb ook cowboymagic yellow out maar die werkt niet zo top :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:04

Ik gebruikte altijd groene zeep en wanneer ik het extra wit wilde na de groene zeep nog die paarse shampoo van Cowboy Magic!