Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:59

armanike schreef:
je hoeft der niet te gaan beledige he

maar het heft ook geen zin om ertegen in te gaan, we vinden allemaal dat onze paarden veel waard zijn maar een buitenstaander kijkt niet alleen naar het lieve hoofdje ;)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:00

armanike schreef:

Dat doet ze toch ook niet... :)

Ik vind het echt een heel leuk paardje om te zien en ik geloof dat jij er helemaal blij mee bent. Maar je moet ook begrijpen dat niet iedereen een hoog bedrag ervoor zou geven.. 1800 is ook best wat voor een papierloos paard hoor. :j
Mijn pony is af en toe best hoog geschat, maar zou er zelf ook niet zo snel meer dan 1800 voor geven als ik haar verder niet zou kennen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:02

nee dat klopt, maar ik vind niet dat je moet gaan oordelen over gangen van een stomme foto, en alsof uitstralling op een foto te zien in.
maar goedf ik hou het voor bekeken.

armanike

Re: Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:05

mijn paard is trouwens niet papier loos. ze heeft papieren van het belgisch arabieren stamboek en is 95 ptocent arabier.En is een 1e premie partbred merrie

SanneHeidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:58

Naam: West Virginia
Leeftijd: 6
Hoogte: 1.56/5
geslacht: merrie
KWPN x Volbloed
Moeder: Ronja
vader: Goodtimes
Paspoort, chip, bekapt, geent
Karakter: nieuwsgierig, eigenwijs, lief, angstig ( vrij angstig maar met veel liefde en geduld vertrouwt ze op je), aanhankelijk
Ze is nog onbeleerd, maar wel heel leergierig.

Afbeelding
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:00

SanneHeidy: erg mooi diertje, 2000 euro

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:03

SanneHeidy: 1900,-
Als ze beleerd zou zijn, zou ik er wel een euro of 300 bovenop doen. :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:29

armanike schreef:

Haha als ik je wil beledigen dan zal ik wel hele andere dingen zeggen ;).
Ik heb niks tegen jouw óf jouw paard. Het is gewoon mijn mening.

Ik word er een beetje moe van van mensen die hun paard willen laten taxeren en dan meteen gaan lopen zeiken dat het te laag is.
Waarom laat je dat beest dan taxeren??
Denk je nou écht dat je een papierloze/kruising voor groot geld kan verkopen in deze tijden??
Niet via internet. Misschien via wedstrijden als mensen je paard zien maar op internet worden tegenwoordig top paarden aangeboden tegen bodemprijzen. Niet omdat ze het niet "waard" zijn maar omdat ze die beesten aan de straat stenen niet kwijt kunnen.
Een paard is waard: Slachtprijs + Emotie
Mijn veulen is ook veel "waard" buiten dat hij emotionele waarde heeft heeft hij goede ouders, goed karakter en mooie gangen.
Hij zou wel 5000,- "waard" zijn (is er ook voor geboden) maar ik mag nu blij zijn als ik 750,- voor dat dier kan krijgen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:31

armanike schreef:
nee dat klopt, maar ik vind niet dat je moet gaan oordelen over gangen van een stomme foto, en alsof uitstralling op een foto te zien in.

Waarop moet ik dan taxeren?? Haar mooie ogen??

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:25

SanneHeidy: beetje lastig dat ze nog niet zadelmak is, dan zou ik zo'n 1500 schatten. Is ze wel zadelmak, 2000/2500.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:48

@SanneHeidy: Leuke bouw, lengte etc. Op een foto in je profiel in de stapmolen (ja, ik moet ergens een bewegings foto zoeken :o) vind ik dat ze van achter niet ruim stapt en gedrag is ook nog wat sleutel werk....
Ik taxeer: 1000,- tot 1500,- :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:53

Moderatoropmerking:
Armanike, als je niet tegen een oordeel kan van een taxatie is het niet verstandig je paard of pony ter taxatie aan te bieden. Het gaat er hier om hoeveel anderen in dit topic je paard waard vinden, en niet hoeveel jij je paard waard vindt.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:30

armanike schreef:

Wil er graag nog even iets over zeggen. Mijn paardje een KWPN x Haflinger, waarbij dus geen papier zit (ik weet wel wie de ouders zijn en vooral van vaders kant is dat een heel net papier). Toen ik hem liet taxeren hier was ik M1 met hem en hij heeft een stokmaat van 1.53 (7 jaar oud) en kan makkelijk 1.20 springen 1.30m ook zijn record. Qua bouw lijken onze paarden totaal niet op elkaar en dan heeft die van jou dus zelfs papier. Maar mijn pony werd tussen de 3000 en 4500 getaxeert! Stom genoeg is die van mij een stuk zwaarder gebouwd zonder papier!
Dus ze taxeren hier wel degelijk op prestaties!!! de meeste paarden hier hebben geen papieren aangezien het kruisingen zijn!

Ik vind als ik naar jou paardje kijk dat ik slecht foto's zie waar ik weinig mee kan en ook je beschrijving over je pony vind ik beknopt. Zo lees ik uit dat eerste bericht niet echt dat je ook officieel wedstrijden springt omdat er geen klasse bij staat! Als ik jou pony zou moeten taxeren taxeer ik hem ook op 1200 ofzo.

Waarom wordt die van mij nou veel hoger getaxeerd dan die van jou? Ik denk (weet niet wat de rest daar van zegt) dat ik een betere beschrijving heb gegeven en betere foto's heb gegeven waar meer op te zien valt. Je hebt gelijk dat je op foto's niet alles kan zien, maar zoals spring techniek kun je heel goed zien op foto's! Alleen is dan jou spring foto heel wazig en kan ik het er niet uit opmaken! Het is geen aanval maar als je nog eens wil laten taxeren hoop ik dat ik je zo ook wat tips heb kunnen geven.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:23

het is geen papier loze kruising. Als je iets wil zeggen ;) lees dan eerst even goed.?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:01

armanike schreef:
het is geen papier loze kruising. Als je iets wil zeggen ;) lees dan eerst even goed.?

Ik zeg ook papierloze SLASH kruising....

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:57

armanike schreef:

Was dit een reactie op mijn reactie? want dan lees jij niet goed. Heb duidelijk gezegd en duidelijk gelezen dat jou pony wel papier heeft. Of ik ben gek ofzo...

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:08

Ik zal mijn merrie ook eens plaatsen, ze heeft hier al eens gestaan toen ik haar net had maar ze is alweer aardig verandert.

Eerst een paar voor mij:
Golden Velvet leuk diertje spreekt mij wel erg aan €1550 denk met wat meer bespiering dat zijn vrij slanke achterhand nog wel wat bijtrekt.
B Brevet €1650
Mellars Merengo €1950
West Virginia €900 gezien het feit dat ze nog niet beleerd is en vrij angstig in de omgang.

Zo dan nu mijn dame
Kruising Andalusier x onbekend
Schofthoogte 1,42 +/-
Leeftijd 6 jaar
Beleerd: Redelijk, is nu drachtig dus ze word nu aan de lange lijnen getrained moet met rijden nog wat doorgereden worden, maar is tot dusver (kent stap draf galop) super braaf. Verkeersmak aan de hand.
Ze is op het moment drachtig van Ryon O Malley *tinkerhengst* In de omgang is ze enorm lief. Heeft geen gebreken.
Ben benieuwd wat jullie ervoor zouden geven.

Afbeelding

Afbeelding
Zie profiel voor meer foto's!

Forever_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:09

SanneHeidy: 1800 euro

steffyentom: 3000 euro, wat een mooi paard, en ze is drachtig

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:11

Dankje:)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:22

steffyentom: mooi en lief dier + drachtig van een goede hengst 3000 euro (als ze goed getraind is wss meer)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:40

steffyentom: Ik ga Bokt weer over mij heen krijgen ben ik bang :o.
Ik vind het een erg mooi paard, mooi lijf. De foto's van juni 2009 vind ik haar het mooist ogen (slank).
Alleen heeft ze een korte hals en beetje een onderhals.
Dat ze gedekt is door die tinker... Ben ik heel eerlijk in, maar voor mij daalt ze daardoor in waarde.
Mooie merrie, mooie tinker... Ik vind het geen mooie combi.
Wel heeft ze een mooie ruime draf...
Mmmm, moeilijk... Ik ga tegen de 2000,-.
Zonder veulen, goed door getrained (voorkeur klassieke/academische rijkunst met deze merrie) zal zij aanzienlijk in waarde stijgen!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:40

@Steffyentom, Erg leuk paardje mooie gangen, de combi met een tinker vind ik ook niet erg geslaagt. ik ga voor 1500 euro ook vanwege de stokmaat, aangezien ik de combi met tinker niet geweldig vindt en omdat ze verder niet gereden is/wordt.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:09

Prima jullie mening daar is bokt voor ;), alleen snap ik nooit zo goed waarom de waarde van een merrie zou dalen om het veulentje wat eruit komt. En het is puur een eigen keuze en het veulen is ook voor onszelf dus dat maakt het ook weer anders. De keuze is op deze hengst gevallen vanwege het karakter en ook de bouw vonden wij het een leuke combi. Maar ieder zijn mening. We zullen zien wat eruitkomt pas dan zal een ieder kunnen zeggen of het geslaagd was of niet. :D

Wat betreft het beleren er is met haar een stukje academische rijkunst gedaan wat mij niet super beviel. Op het moment leert ze op de klassieke manier aan de langen lijnen lopen wat natuurlijk helemaal bij het ras past en wat we allebei er leuk vinden. Verder word ze bitloos op de kaptoom en met barebackpad gereden.

Onderhals heeft ze ietsjes dit zit er bij haar van nature in die zal ze naarmate de training verder komt ook weer kwijtraken. En ja het blijft natuurlijk een kruising, dus helemaal kloppen qua verhoudingen doet ze niet.

XxStellaxX ze is wel gereden maar niet geheel doorgereden en ik rij liever niet met een veulen in de buik ;) Dan trainen we wel vanaf de grond gaat ook prima. En blijft ze toch lekker in beweging.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:16

Waarom de waarde dan kan dalen. Nou ja de waarde van de merrie daalt in mijn ogen niet maar ik ga niet veel voor het veulen bij betalen die er dan in zit. Als er dan straks wat uit komt wat totaal niet verkoopbaar is (even het uiterste genomen) dan koop je dus een leuke merrie en komt er een veulen uit waar de bouw en andere dingen niet van kloppen. Als je daar dan 700 extra voor neer hebt gelegd omdat de merrie een veulen heeft en je krijgt uiteindelijk maar 500 euro voor het veulen heb je dus verlies geleden.

Zo zie ik het in elk geval.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:17

@steffyentom: Fijne reactie! Super!
Ik vind het een prettig idee dat ze nog niet helemaal is doorgereden en daardoor zou ik er ook meer voor over hebben.

Verder taxeer ik het paard mét veulen, ze word tenslotte NU getaxeerd :).
Zoals ik al zei zou ik meer voor haar over hebben als zij niet drachtig is (ongeacht welke hengst je had gekozen).
Ik ben wel héél benieuwd wat eruit komt! Fijn te lezen dat je ook naar het karakter van de hengst hebt gekeken!!

Ook fijn dat je haar volgens de klassieke leer traint! Ook daar ben ik heel benieuwd naar!
Die onderhals heeft ze iid zo te zien van nature. Met correcte training is dat er makkelijk uit te trainen! Helaas de wat korte hals niet dat maakt dat de hogere dressuur een grotere uitdaging word.

Ik zou haar graag later nog een keer taxeren!