Ik vind dat leeftijd geen rol moet spelen in het willen rijden van wedstrijden. Je moet het leuk vinden en er plezier/ervaring uit halen! Dan maakt het niet uit of je een pennyponymeisje van 12 bent, dressuurruiter van 20 of een ruiter van 50, die geniet van een wedstrijd.
Fijne jaarwisseling allemaal. Bjuut stond vandaag rechtovereind en haalde een capriole uit in de paddock, ze vond de vuurwerk knallen maar niks
Maar wilde zich ook wel even gedragen in het bos, ze krijgt een dikke buik van het niks doen
Prachtig! Ik vind de racing green en merlot ook gaaf van de nieuwe collectie! Maar ik had de iceblue en sangria al gekocht dus we wachten op de collectie van volgend jaar
Leuke foto saams. Ben benieuwd wat er 2 jan. Uitkomt
Punz
Geplaatst: 01-01-17 09:46
Marieke33
Geplaatst: 01-01-17 12:26
De beste wensen allemaal!! Dat een gezond en gelukkig paarden-jaar mag worden! En voor de mensen achter/naast de paarden ook natuurlijk!
Gave foto Ria! Wat een rijkdom!
Tribunals....super gaaf dekje!!! Donker blauw staat ook zo mooi op een valk!
Saams, heel veel succes morgen! Ik denk dat iedereen hier voor je duimt en met je meeleeft.
En Esje, ik vind het juist stoer! Gewoon doen dat starten! Je doet het toch voor jezelf, omdat je het zelf leuk vindt? Lekker aan de slag met die wedstrijdplanner! Je zult zien dat je het echt leuk gaat vinden!
En echt versturen he! Ik bedoel maar.. ik ben met mijn 48 maar heel miniem jonger dan jij. Dus gewoon DOEN!!
En echt...........starten is léuk!!!
Persoonlijk doel.... Op / rond/ niet al te lang ná mijn 50ste Z zijn .. ( inmiddels L2 +6... dus we hebben nog wel een behoorlijke weg te gaan. En het is wel een beetje para-sport dan hier......want zonder de hulp van EK die Jou alvast voor me uit naar dit niveau rijd zou dit toch wel heel moeilijk worden voor me ( en het is nu al moeilijk genoeg ... )
Maar goed.. .wat ik wil zeggen: ik vind het echt super leuk dat je ook gaat starten Es. Eindelijk een leeftijdsgenoot hier die lekker mee start!
grieks
Geplaatst: 02-01-17 15:37
Vanmorgen bij de 4,5 jarige connemara gekeken. Met borstelen en opzadelen was hij echt super relaxt, dus dat gaf ons al goede moed. De dochter van die mensen ging hem eerst even voorrijden. Toen had ik al zoiets van oei ik weet niet of die bij ons gaat passen. Maar toch op hem 'gereden'. Ik wilde even rustig beginnen met stappen maar daar dacht hij anders over hij wilde gelijk draven. Toen de teugels zo los mogelijk gelaten en mijn benen zo rustig mogelijk maar hij wilde blijven draven. Ik voelde mij hier niet fijn bij en heb mijn dochter er dus maar niet op laten rijden. Of hij was gewoon nog te jong voor ons of het ras past toch niet. We blijven dus eerst maar gewoon op onze huidige fjord doorrijden en zoeken rustig verder.
Saaams
Geplaatst: 02-01-17 16:01
Dierenarts is geweest voor Bjuut. Buigproeven goed, liep wel rechts achter stijf en korter. Rug op de foto was goed. Hij wilde ook beide sprongen op de foto ivm leeftijd en ras risico op spat, ook top. Ze heeft nu metacam en ik moet haar er gewoon doorheen rijden. Hij gooit het op karakter.
Schijnt dat connemaras snel risico hebben op spat?
@grieks spannend een pony uitzoeken! Dat graag willen lopen en harder gaan heeft denk ik meer te maken met karakter dan het ras. Toen ik mijn pony uit ging zoeken wist ik dat ik een Connemara wilde, bij de eerste twee pony's klikte het niet. De laatste twee waar ik ging kijken waren allebei van dezelfde fokker en dezelfde leeftijd (5 jaar). De ene wou inderdaad graag lopen en steeds harder, in stap wou ze in draf en in draf in galop (en ik reed haar nadat ze een springles van twee uur achter de rug had). Uiteindelijk hebben we haar halfzusje gekocht want ze is kalm en voorzichtiger met rijden en dat paste gewoon een stuk beter, heb er nooit spijt van gehad Als je dochter nog vrij jong is zou ik oudere pony's niet uitsluiten.
esje007
Geplaatst: 02-01-17 17:09
@ Grieks, jammer dat deze pony niet bij jullie paste. Zoals Silver-Fox ook al aangaf, zitten er natuurlijk ook individuele karakterverschillen tussen pony's en 4.5 is best jong voor een pony. Maar als de pony bij jou al niet fijn aanvoelde, snap ik helemaal dat je je dochter er niet op hebt gezet. Safety first!! Hopelijk komt er snel een fijne pony op jullie pad.
@Saaams, fijn dat de foto's van rug en sprongen goed waren. Maar ik snap het niet helemaal: Wat gooit hij op karakter en waarom dan toch metacam? Maar goed, ik ben ook geen dierenarts.
Saaams
Geplaatst: 02-01-17 17:27
Hij gooit het gedrag van niet willen lopen en protest op karakter. Ben ik het niet mee eens, ze is erg werkwillig. Maar hij had ervaring met connemara's en die kunnen een heftig karakter hebben zei die en als die niet willen ook echt niet gaan Metacam is om te kijken of er niet toch ergens een ontsteking zat en om haar het vertrouwen terug te geven in haar lijf.
Klinisch zou ze ook gewoon door de keuring komen zei hij.
Marrit13
Geplaatst: 02-01-17 17:36
Hmm, ik post niet zo vaak meer: maar dan is een buigproef toch niet goed, als rechts wat stijf en kort is?! Als een buigproef goed is, zijn er geen bemerkingen.. En ook een rare uitspraak dat ze zou doen alsof, om onder het werk uit te komen.. Paarden kunnen veel, maar iets faken om niet te werken: nee daar geloof ik niet zo in Er even doorheen rijden.. Nee.. Dat zou niet mijn ding zijn. Ik hoop dat je wel snel duidelijkheid hebt, met mijn vorige paard ook heel lang gesukkeld en niet precies wetende wat het was.
Trouwens: ze staat op ijzers toch? Zijn die niet wat te zwaar? Misschien dunnere ijzers, of afrollers proberen?
Saaams
Geplaatst: 02-01-17 17:49
Ik was het er ook echt niet mee eens en Bjuut is echt een pony met ohz een wil van gaan en presteren. Totaal niet liever lui dan moe. Ik ga het in ieder geval proberen, maar ik ga haar niet door rijden als ze in protest komt. Haar hoofd spreekt boekdelen dan. Dan gaat ze naar een andere kliniek. Schijnbaar. Maar ze is niet kreupel.
Hij was ook erg verbaasd dat ik niet op haar reed. "Ze loopt toch niet kreupel!?"
Ze staat alleen voor op ijzers en staat al op hele dunne lichte ijzers
Marrit13
Geplaatst: 02-01-17 17:55
Ja precies, doe je goed. Bodegraven zit ook redelijk bij jou in de buurt toch? Ook een hele goeie kliniek! Maar eerst dit maar eens afwachten dan
Saams, fijn dat je nu weet dat de gewrichten goed zijn, die heb je in iedr geval op de foto. Tja wat de rest betreft....niet zo mijn ding en zo te lezen ook niet dat van jou. Ik zou zeggen, volg je gevoel, dat blijkt toch echt vaak het beste te zijn.
Grieks, dit zal denk ik aan karakter liggen, onze is ook heerlijk relaxt hoor. Gewoon nog eens wat proberen. Staat in urk nu een leuke te koop zag ik....
Vandaag sanne eens een beetje lesgegeven, wat leuk! Laatste tijd weinig gedaan, ze ging veel naar buiten of ik was druk of moe, nou ja, vandaag dus even de tijd voor genomen en wat gaan ze leuk die twee. Zo trots! En sanne had er zo veel lol in, straalde gewoon helemaal. En oh boy, daar kwam toch een mooie middendraf uit poeh!
Saaams
Geplaatst: 02-01-17 19:04
Ik ga dit sowieso aankijken en ik baalde inderdaad dat deze dierenarts niet luisterde naar mijn mening. Ik ken haar het beste.
Er komt uiteraard een second opinion mocht het probleem niet weg gaan of terug komen. Maar op het moment ben ik al +/- 800 euro hieraan kwijt ivm extra fotos van spronggewricht. Dus even opnieuw geld erbij gaan leggen want ze is niet verzekerd en ik wil het liefst niet aan haar maatwerk zadelgeld gaan zitten nog.
Dus nu 2 weken met de metacam en indien ze niet verbeterd gaat ze uiteraard naar een andere dierenarts.
FelineNanet
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 20:30
Saaams, de reden waarom ik Kiet na dit hele honden verhaal absoluut niet op nova/metacam wilde hebben is omdat je dan alleen ziet of ze wel of geen pijn heeft, je een hoop geld kwijt bent en nog niks verder. Je weet immers al dat haar iets dwars zit... Er was ook bloedonderzoek gedaan toch? Was daar nog wat uitgekomen. Mocht je nog een andere kliniek zoeken raad ik Steffi van Laarse erg aan. Naast DA ook chiropractor. Als er ooit iets met Kiet gedaan moet worden dan sleep ik haar daar mee naartoe.
Vanaf woensdag 3maal daags gewandeld. Vanaf gisteren maar 1x per dag weer. Ze loopt helemaal rad, pees blijft dun. Mijn DA is echt zo super, ze heeft me vanochtend gebeld hoe het ging en of ze nog wat voor me kan betekenen. Erg betrokken, fijn! Vandaag naar ons natuurgebied gewandeld en wat grasjes gepikt. Eerste wat we tegenkwamen: twee loslopende honden. Grrrr, mijn hart ging ook even op hond. Maar! Kiet heeft geleerd van de vorige, ze zette haar bodybuilder lichaam even goed in en begon een partij te snuiven en piafferen. Eigenaar van de honden zei nog 'Altijd interessant hè een hond'. Mijn antwoord: 'Ze is vorige week aangevallen door hond.' Kiet was ondertussen nog steeds in haar dreigende/adrenaline pose, die mensen wisten niet hoe snel ze hun honden moesten pakken