Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peterina schreef:Vaste regel bij Wildkleur/Dun = een van de ouders moet ook wildkleur/dun zijn. Noch Zambesi, noch Majestro Grandeur zijn wildkleur ... wat zit daar nog onder?
Fiffill schreef:Ouders zijn geen wildkleur volgens mij, lijkt mij ook gewoon een bruine
Edit: of is de moeder nou wel wildkleur? Op de foto met het veulen erbij lijkt ze gewoon bruin
Love_Swing schreef:Een pony op onze manege, heeft een bestwel bijzondere kleur. Sjors, een beetje wildkleurig/valk-achtig, maar word steeds lichter naar achter, lijkt een soort schimmel-achtig, maar niet echt, iemand een duidelijk idee?
[ Afbeelding ]
Vanaf het hoofd zie je het op de hals/schouder al wat lichter worden en daarachter word het nog lichter, ik zal maandag nog even een foto maken van heel lijf
keona schreef:Love_Swing schreef:Een pony op onze manege, heeft een bestwel bijzondere kleur. Sjors, een beetje wildkleurig/valk-achtig, maar word steeds lichter naar achter, lijkt een soort schimmel-achtig, maar niet echt, iemand een duidelijk idee?
[ Afbeelding ]
Vanaf het hoofd zie je het op de hals/schouder al wat lichter worden en daarachter word het nog lichter, ik zal maandag nog even een foto maken van heel lijf
bruin roan
Love_Swing schreef:Een pony op onze manege, heeft een bestwel bijzondere kleur. Sjors, een beetje wildkleurig/valk-achtig, maar word steeds lichter naar achter, lijkt een soort schimmel-achtig, maar niet echt, iemand een duidelijk idee?
http://www.rchitland.nl/Foto's%20manege ... /Sjors.jpg
Peterina schreef:Love_Swing schreef:Een pony op onze manege, heeft een bestwel bijzondere kleur. Sjors, een beetje wildkleurig/valk-achtig, maar word steeds lichter naar achter, lijkt een soort schimmel-achtig, maar niet echt, iemand een duidelijk idee?
Hebt je een foto waar hij helemaal op staat?
Van zijn hoofd te zien zou het een valk kunnen zijn, zijn oor randen zouden wildkleur/dun kunnen zijn, het lichter worden naar achter zou roan kunnen zijn of stekelharigheid (sabino) of uiting van rabicano.
Alleen van een hoofd foto is niet veel zinvols te zeggen!
Peterina schreef:Love_Swing schreef:Een pony op onze manege, heeft een bestwel bijzondere kleur. Sjors, een beetje wildkleurig/valk-achtig, maar word steeds lichter naar achter, lijkt een soort schimmel-achtig, maar niet echt, iemand een duidelijk idee?
Hebt je een foto waar hij helemaal op staat?
Van zijn hoofd te zien zou het een valk kunnen zijn, zijn oor randen zouden wildkleur/dun kunnen zijn, het lichter worden naar achter zou roan kunnen zijn of stekelharigheid (sabino) of uiting van rabicano.
Alleen van een hoofd foto is niet veel zinvols te zeggen!
Peterina schreef:Is dat zg 'Frosting' op zijn manen? Witte haartjes?
Frosting zou eerder aanwijzing zijn van Dun of Rabicano. Stekelharigheid is ook een aanwijzing van Rabicano.
Heeft hij witte haren boven op zijn staart?
Staat hij op de foto in wintervacht of is hij geschoren?
Wintervacht = zeker geen roan ... die zijn altijd donkerder in winter en lichter in zomer
@keona ... het is wat de TS begrijpt onder 'steeds'Steeds als zijnde een geleidelijk aan vermeerderen van witte haren in de vacht met een meerderheid in de lies streek? Of 'steeds' als zijnde de hoeveelheid witte haartje die te voorschijn komen vermeerderen met het loop der tijd.
En stekelharig nav Rabicano of Sabino kan verschillen door de jaren.
Peterina schreef:Is dat zg 'Frosting' op zijn manen? Witte haartjes?
Frosting zou eerder aanwijzing zijn van Dun of Rabicano. Stekelharigheid is ook een aanwijzing van Rabicano.
Heeft hij witte haren boven op zijn staart?
Staat hij op de foto in wintervacht of is hij geschoren?
Wintervacht = zeker geen roan ... die zijn altijd donkerder in winter en lichter in zomer
@keona ... het is wat de TS begrijpt onder 'steeds'Steeds als zijnde een geleidelijk aan vermeerderen van witte haren in de vacht met een meerderheid in de lies streek? Of 'steeds' als zijnde de hoeveelheid witte haartje die te voorschijn komen vermeerderen met het loop der tijd.
En stekelharig nav Rabicano of Sabino kan verschillen door de jaren.
Faline schreef:Met die sneeuwfoto's kan Champ ook niet achterblijven he, we kunnen nu nog even meedoen zolang hij nog niet weg is![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij lijkt hier zelfs een beetje 'nep', net een computerbewerking voor een fantasy film ofzo
[ Afbeelding ]
Het bijbehorende topic:
[ITP] Champagne hengst in de Friese sneeuw. Geniet nu het nog kan!
Faline schreef:Met die sneeuwfoto's kan Champ ook niet achterblijven he, we kunnen nu nog even meedoen zolang hij nog niet weg is![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij lijkt hier zelfs een beetje 'nep', net een computerbewerking voor een fantasy film ofzo
[ Afbeelding ]
Het bijbehorende topic:
[ITP] Champagne hengst in de Friese sneeuw. Geniet nu het nog kan!
Love_Swing schreef:De manege pony's worden niet geschoren, idd wintervacht. Ik weet niet zo 1 2 3 of hij witte haartjes in zijn staart heeft, ik zal maandag van heel lijf & een aantal details. [Manen, staart, oor, been.]