Als je een kruising hebt die je nie weet dan is het er ook geen
_Michelle__
Geplaatst: 28-03-13 17:38
alwinlove123 schreef:
Hoezo is het dan geen kruising? De kans is groot dat het een mengeling van rassen is, aangezien er geen papieren bij zitten. Dan is het dus een kruising
ankehoix
Geplaatst: 28-03-13 17:41
alwinlove123 schreef:
Als het geen zuiver ras is blijft er weinig over hoor, en ik ga er toch wel vanuit dat iemand een zuiver ras herkent
Ja ik denk niet dat we daar moeilijk over gaan doen...
maralyn
Geplaatst: 29-03-13 13:47
alwinlove123 schreef:
ja maar een kruising heeft van bijde
Zolang er geen papieren bij zitten van de ouders, mag het gezien worden als waardige kruising.
Als je weet dat vaders een paint is en moeders een fjord, heb je geluk. Maar bij de verkoop word dit soms er niet bij verteld of "vergeten" waardoor je als eigenaar het niet weet. Na 7 jaar verkoop je je paardje weer (bijvoorbeel) maar je weet niet wat de vader is maar wel wat de moeder was. Dan mag je het gewoon uitspreken als "kruizing".
KWPN stamboek zijn kruizingen tussen ongeveer 16 rassen. NRPS stamboek is een kruizingen stamboek waarvan er een percentage arabisch volbloed moet kunnen weer gegeven worden.
Alles wat geen papier heeft, en geen duidelijk heid vertoond wat vader en/of moeder is, mag uitgesproken worden als kruizing.
Balou_k
Geplaatst: 03-04-13 23:01
Even mijn knappe Haflinger x Fries!
Geboortedatum: 08-02-2012 Moeder: Amber Vader: Naam onbekend, wel zeker dat dit een Fries was. Fokker: Stal de Elshof Stokmaat momenteel: 1,35
Karakter is werkelijk waar geweldig, van een klein bang wezeltje is hij ontpopt naar een vreselijk lief en stoer dier!
Leuk! Kruising met mountain horse. Zie je niet heel veel voorbij komen
Tinka
Geplaatst: 04-04-13 21:39
Ik heb 5 kruisingen mountain horse gehad, mijn paard Pathos is de vader. Caithlyn is de enige dochter die ik nog over heb.
manouk113
Geplaatst: 06-04-13 14:46
Miepjo: wat een mooie omgeving! Jaloers! Balou_k: leuk dier en wat een lief hoofd zit erop Tinka: Dat zie je niet veel, kruisingen met mountain horses, maar zeker goed gelukt
Eindelijk begint de zon weer te schijnen dus het is weer tijd om wat foto's te maken van mijn pony Imke (haflingerxfries)
Ze wordt in juni 4 Dus ze is inderdaad nog best jong. We zijn nog lekker bezig met het inrijden en langzamerhand pakken we ook het mennen op. Bedankt voor je compliment trouwens, kan ze wel waarderen