Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:07

Nou het was vreselijk nat vanmiddag. Helaas niet veell gedaan. Ze stonden lekker te grazen dat wel.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:39

hier is het nu wel droog ....maar zo veel wind vreselijk.

nu las ik dat er hier meer paardjes zijn die het lastig vinden bij de achter voetjes, is dit onbekendheid van de dieren of is dit een koninks trekje? hier dus ookzo een dame.

als ik iets met de paarden doe is het altijd los van de andere behalve bij de trekpaarden, die longeer ik samen omdat de shet anders echt het andere paard aanvalt gewoon omdat hij moet bazen en kei jaloers is!.

Hoe is het met je zoektocht bommeltje?ben zo nieuwsgierig (of ik heb wat gemist)

En hoe gaat het met het museumstuk van ghashira ik vond het zo leuk om te lezen dat juist dat ouwetje jullie zoveel kon geven hopelijk gaat het al wat beter.

Tja ach dat wolf n ijslander word genoemd dat komt gewoon door de kleur omdat ze wel zien dat het ook geen fjord is en toch best klein.

En hoe kan het dat hier in nederland de konik zo onbekend is hebben jullie een idee de mensen denken echt dat ze voor niets goed zijn, zoo jammer! /3

KimIndah

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:44

Kwita, heb geen idee of het Konik eigen is. Maar weet toevallig dat de moeder van Indah dit ook niet altijd prettig vond. Zelfde verhaal met de staart uitborstelen. Misschien dat een jong dier dit gewoon minder prettig vind.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:55

dat is normaal voor jonge paarden, ze hebben simpelweg de balans nog niet om goed op 3 benen te kunnen staan, onze 3 jarige vind het ook heel lastig. Wolf heeft er geen problemen meer mee.

Ik kan het ook wel begrijpen dat men vaak aan een ijslander denkt, daar komen ze toch wel het dichtsbij in de buurt. Vind dat ook geen belediging, vind ijsjes super leuke dieren al vind ik ze niet mooi maar ik hoor 100x liever ijslander dan fjord :Y)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:35

Nou de eerste keer dat de smid kwam had Indah geen moeite om op 3 benen over de smid heen te springen :') maar inderdaad, dat is ook een reden ja.

Hoe reageren de mensen dan als je ze verteld dat Wolf een Konik is?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:38

dat zie je jonge paarden inderdaad vaak doen springen/weg willen lopen, dat is namelijk makkelijker dan lang stilstaan op 3 benen.

de mensen van de ijslander vonden haar echt heel gaaf :Y) sommige mensen hebben er nog nooit van gehoord en anderen kennen ze alleen vanuit natuurgebieden

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:45

Toch leuk die interesse in je paard :) merk het zelf ook wel inderdaad. Mensen die echt niet weten wat voor ras Indah nou is. En gokken op iets wat vaak een apart kleurtje heeft, zoals een paint of iets dergelijks :')

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:29

Het is hier ook eindelijk droog. Man man wat een weer, de mannen stonden in de wei zichzelf zielig te vinden.... :Y) /3 vannacht is bij ons op stal weer een merrieveulen geboren, van de eigenaresse dus was wel ff leuk te zien. Ik meende dat ze zei van EC London. :j zit zit wat meer in de spring en dressuurpaarden. Niet helemaal mijn merk zeg maar, maar wel leuk om te zien! :j
voor de rest heb ik woensdag mijn eerste therapeutische rijles. Dus spannend allemaal dat wel. Hopen op goed weer, ondanks de binnenbak vind ik het maar ongezellig met deze regen. :brr:

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:56

Bootscoot nog niets vernomen....die man bleek op vakantie te zijn. dus tja afwachten nog maar.

het is inderdaad een jong en onervaren probleem met de hoefjes ( het staart uitkammen dat dan weer niet) maar we blijven oefenen.en ik denk ook met n extra negative ervaring er zit een litteken op haar koot. er zit n soort eelt korst op maar ze heeft er verder geen last van.

tja hier denken de mensen veel dat smoky een kruising fjord is en door haar donkerehoofd en stevige bos manen vermoeden ze dan weer met'n fries.Ook was er hier n trekpaard hengst die bruin schimmels gaf met n donker hoofd, daar hoor je ze dan ook nog wel eens over trekpaard x fjord :=
De reakties zijn welleuk als het woord konik en ovp / de nieuwe wildernis valt de stads mensen verwachten dan altijd grote paarden en geen ponys dat valt echt op.

Waarom hebben jullie toevallig of met opzet voor'n konik gekozen?
Bij mijzelf was eigenlijk de grootte en het feit dat het harde sobere ponys zijn die juist het buiten zijn waarderen en er ook goed tegen kunnen. ook dat ze een goed handzaam temprament hebben, en willend zijn om te werken.(tenminste dat klopt hier wel)zeker een pluspunt. +:)+

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:27

Indah kwam onverwachts en toevallig op mijn pad..

Gekregen van de eigenaar van de moedermerrie die tevens eigenaar is van het stallencomplex waar ik destijds werkte.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:42

Goede morgen..... :D

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:30

Goedemorgen :D Hier gelukkig wat droger en minder winderig dan gisteren. Vandaag eindelijk weer naar stal hoop ik! Kijken of er nog wat van Kaiyo over is na dit onstuimige weekend :(:) ...

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:47

Goedemorgen! Wat is het weer goed opgeknapt ineens, heerlijk! Jullie hebben het getroffen BootsScoot en Nikkii. Veel plezier vandaag :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:41

Hier is het sinds een uur al hard aan het regenen...
Maar het gaat helaas niet door, ik zit met een blaasontsteking waar ik toch meer last van het gekregen vandaag.. Hopelijk volgende week!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:42

Hoihoi!

Even bijlezen na het weekend :D
Leuk Kim! We doen het gewoon een keertje over als we goed weer hebben, dan kunnen we wat grondwerken met de paardjes en wanneer ik een nieuw zadel heb kunnen we een keertje rijden met Loki, kun je alvast eens voelen hoe het is ;) En natuurlijk kom ik snel een keertje naar knappe Indah kijken. Leuk dat je zo dichtbij staat!

Gisteren was het inderdaad echt ontzettend nat.. Mijn hele paddock is in een zwembad aan het veranderen. Gisterochtend kwam ik op de wei, maar ik zag geen paardjes. Ze stonden allemaal lekker tegen elkaar aan in de schuilstal. Thor lag lekker op de grond, Loki hing erboven en Shadow mocht half in de stal. Ik vond het echt schattig. Blijkbaar vonden de mannen het echt weer om binnen te blijven, lekker stalhang weer. Tot zover mijn “wilde” paarden.

Loki en Thor hebben beide geen problemen met achterbenen geven. Loki in het begin wel, maar als ik zijn achterbeen wat meer naar achter omhoog pakte, dus wat meer onder hem, ging het beter. Thor doet het ook braaf, ook bij de hoefdmid. Waarschijnlijk is haar balans nog niet helemaal optimaal Kwita. Probeer het maar eens zoals ik bij Loki deed.

Ik ben bewust opzoek gegaan naar een Konik. Ik vind ze al jaren ontzettend mooi en toen ben ik me ook in het karakter gaan verdiepen. Ik heb een tijdje meegelezen in dit topic en toen werd ik steeds enthousiaster  Toen zag ik dat Loki bij de paardenopvang stond en zijn we gaan kijken. Toen waren we meteen verkocht. Thor is erbij gekomen omdat Loki alleen zou komen te staan en mijn Konik was zo goed bevallen dat de tweede ook zeker een Konik moest zijn.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:08

Oh Nikkii dat is balen.. :( Veel beterschap toegewenst! Is nooit prettig zo'n fikse blaasontsteking.

OOeeeeeeehhhhhh jaaaa Leuk Avalon!!! *\o/*
Haha arme Shadow, mocht hij er niet helemaal onder?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:09

Dankjewel, gister viel het nog wel mee, maar nu toch wel meer last van :/...

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:12

Haha, nee Shadow is een beetje de underdog.. :( die 2 Koniks spannen een beetje samen tegen hem, heel zielig. Thor speelt soms wel met hem, maar Loki kan niet veel van Shadow hebben.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:28

Ja ik heb het al even niet gehad *Klopt af*
Maar wel onwijs veel gehad, om gestoord van te worden. Goed veel thee drinken ook!

Germ, de arme pony. Gelukkig mocht ie er half onder dan, stond ie toch een beetje beschut :(:)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:30

Voor mij is dit de eerste keer dat ik me kan herinneren. Thee is wel een goede, ik zit nu de hele dag aan water xD.

Hahah ik zie het al voor me!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:44

oh god, die van mij zijn op handen en voeten nog niet te tellen :') Terwijl ik alles toch echt goed schoon hield :oo Ja met thee kun je ook een beetje smaak maken :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:46

Hm dat is toch vreemd, blijkbaar gevoelig voor ofzo? Wel naar zeg!
Thee staat op haha

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:48

Ja mijn moeder had er ook veel last van op die leeftijd. Vooral op school en werk was het lastig. Dus ik voel volledig met je mee :(:)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:51

Hopelijk over een paar jaar niet meer dan!
Dankjewel <3

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:54

Hihi ik hoop het ook voor je!