Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:31

Justarman jij vind dat ik 75% onder dat bedrag zit.

ik vind 7500 voor een redford afstammeling een mooi bedrag ik ga er vanuit dat de merrie groen is.
Mocht je voor die merrie het dubbele krijgen is te zot voor woorden..waar baseer jij dat op.

Stefano 20.000 geboden ja mooi toch ik vind het geen leuk paard en niks bijzonders (matige foto) dan bied ik dat en ik ben niet de enige die laag zat.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:32

Oke hier komt dan de aanvulling van mijn meriie ze is idd nog groen is heel erg braaf en is rontgologisch en klinisch goed. In de moederlijn alle merries die erin zitten hebben meerdere predikaten. Haar moeder is elite oma is elite preferent en zo zijn alle verdere merries ook een aantal keur preferent.

Dus kom maar op met de taxaties Haha! Haha!

Ze is wel onder het zadel maar nog niet doorgereden
Laatst bijgewerkt door Contigo op 27-11-07 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:33

Tja, ik vind ook dat er niet laag getaxeerd wordt. Ik vind het merendeel zelfs een beetje hoog zitten.
Die 3-jarige van Contigo, er staat niet bij of het paard is ingereden, of dat ze dit jaar naar de keuring is geweest.

Bovendien kun je ook niet correct taxeren als het paard niet goed op de foto staat, dan moet je dus puur ervan uitgaan op wat de eigenaar verteld over het paard en als er dan ook nog geen afstamming bijstaat...

Helaas maar waar, een deel van de prijs hangt toch wel af van de afstamming.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:35

@ Myrdal ze is naar de keuring geweest maar erg vroeg toen was nog 2 ze is dus nog geen ster ze had voor exterieur 65 punten en voor beweging 85

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:36

@ Justarman, het lijkt me wel duidelijk wat ik minimaal zou willen weten adhv mijn post. De afstamming (link naar paardenfokken.nl bijvoorbeeld). Een foto van alleen een hoofd uit een box zegt ook niks, een bewegingsfoto en een standfoto zijn meer geschikt. En dan nog blijft het gokken en gissen zonder een paard irl gezien te hebben.

Mijn paard staat op pag 82.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:37

tita schreef:
Justarman jij vind dat ik 75% onder dat bedrag zit.

ik vind 7500 voor een redford afstammeling een mooi bedrag ik ga er vanuit dat de merrie groen is.
Mocht je voor die merrie het dubbele krijgen is te zot voor woorden..waar baseer jij dat op.

Stefano 20.000 geboden ja mooi toch ik vind het geen leuk paard en niks bijzonders (matige foto) dan bied ik dat en ik ben niet de enige die laag zat.

Dat baseer ik op de bedragen waarvoor tegenwoordig 3-jarigen met een goed papier voor weg gaan. ook al zijn ze groen. ik ben het wel met je eens dat de bedragen heel (té?) hoog liggen, maar zo is het nu eenmaal. Je bent niet de enige die laag zat, maar wel degene die het laagst zat. en nogmaals: ik val je helemaal niet aan, en ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar ik weet zeker dat ik er minstens het dubbele voor kan krijgen. (en missschien wel meer)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:37

En ja wat ik ookal zei.. Dressuur + spring in de afstamming
is de moederlijn geheel springgericht ???

@Justerman: noem jij dit goed papier ???

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:38

Contigo schreef:
@ Myrdal ze is naar de keuring geweest maar erg vroeg toen was nog 2 ze is dus nog geen ster ze had voor exterieur 65 punten en voor beweging 85

Ik begrijp dan niet waarom je toch met zo'n merrie naar de keuring gaat. Ik zou haar thuis gehouden hebben om het een jaar later te proberen. Lachen

Ik zet haar op zo'n 6.000

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:39

Karin: dat ben ik helemaal met je eens, ik zal eens een standfoto van hem maken, misschien heb ik er nog wel ergens 1. Maar een 8-jarige die Z1 met winst loopt en internationaal marathon, lijkt me toch meer waard dan 5.000. Hij is zelfs meegeweest naar het WK marahton in Polen, waar ze 5e werden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:42

Okay vraag aan de eigenaar zelf

Contigo wat vond je van mij bod...vond je hem achterlijk laag of was je redelijk tevreden (hoeven niet te weten wat je paard gekost heeft hoor)

Justarman ik was alleen bij Stefano laag maar daar had ik mijn eigen redenen voor.
Vorig jaar was ik bezig met een paard van Sir Sinclair helaas ging het niet door geweldige mooi beest vraagprijs 5500 dus het kan wel degelijk.

Ik zie alle dure paarden (groen en jong voornamelijk) heel lang te koop staan.
Dat zegt ook iets....en zo'n taxatie topic blijft heel persoonlijk.

Er wordt vreselijk gebonden dat weet ik uit eigen ervaring in 2005 bood een Amerikaan op mijn pony ik was weken uit de running en helaas in 2007 (pas geleden) belde hij weer op en verhoogde het bod.

Bod van mijn pony is het niet meer waard maar sommige mensen gaan tot het uiterste

ps pony blijft gewoon in Nederland

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:43

@ karinvdM. Ik ben niet met haar naar de keuring geweest hoor ik heb haar net 14 dagen. Dat heeft de fokker gedaan. Ik zou dat dus ook nooit gedaan hebben omdat ze veel te jong daarvoor was in mijn ogen. Ik wil het wel aankomend voorjaar met haar proberen.

@ Marijkeee de moederlijn is ook gemixt dressuur en spring is dus niet volledig springgericht

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:44

Ik heb hem ook niet op 5.000 gezet Justarman.
Dat een paard int.marathon loopt doet mij niet zoveel.
8 jaar en Z1 met winst is ook geen buitengewone prestatie.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:44

@ tita nee ben tevreden hoor wilde het gewoon eens weten. Bloos Iedereen die namelijk hoort oh een redford raakt helemaal in extase nou ik vind redford zelf niet spectaculair en ook niet bijzonder qua beweging Bloos

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:47

inderdaad zegt het wel iets dat jonge hele dure paarden lang te koop staan, omdat de vraagprijs dan vaak duidelijk te hoog ligt. Stefano staat niet te koop, en als mensen hem dan willen hebben bieden ze vaak toch hoger dan wanneer ze weten dat je ervan af moet. Maar feit blijft dat hij voor het dubbele nog niet weg gaat. Tuurlijk, jij mag het geen leuk/mooi/goed paard vinden en jij zou er dan niet meer voor geven dan 5000. Prima, want je wil hem duidelijk ook niet hebben. Wat mij betrefd is de discussie wel goed zo, jij vindt dit, ik vind dat. Prima, het is en blijft inderdaad heel persoonlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:50

Moderatoropmerking:
Als je niet wilt horen of weten waar anderen je paard op taxeren moet je hier geen paard op zetten. Ik wil ook geen discussie hier over zien. Heel simpel, een paard is nog altijd zijn gewicht x kiloprijs waard, plus wat de gek er nog extra voor geeft. Een taxatie geeft daarom nooit een beeld wat een eventuele verkoopprijs of iets dergelijks is.
Graag nu weer gewoon taxeren, en Justarman, ik wil geen commentaar meer van jouw kant.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:58

Uit de mensport ken ik het paard van Justerman.
Afstamming: Wellington x Goodtimes
Hier wat beter beeldmatiaal van dit paard. (komt van de site van z'n eigenaar)
http://www.stalkramer.nl/stefano.wmv

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:41

Justarman schreef:
Heb er een foto bij gezet! je moet er even op klikken als je hem groter wil zien!

rindin: 10.000 mag hij denk ik zeker wel kosten. Mooi leerpaard, wel 12 maar al wel 2x Z geweest. Hele mooie papieren erbij, en leuk paardje om te zien. Wat is de stokmaat? En zou je stefano ook even willen doen?

Contige: gewoon een supermooi beestje met een superpapier. Mooi ook om mee te fokken. Wat is haar huidige stokmaat? en is ze al doorgereden? Als ze niet is doorgereden 11.000, zowel dan zit je nog iets hoger.

Stokmaat is 1.65. Niet overdreven groot, maar idd een mooi maatje voor als je net van je pony afkomt. En ik ben zelf 1.80 en red me prima met haar. Stefano vind ik lastig, aangezien er geen goede foto bij staat.

p.s. Nikki komt, zoals het nu lijkt, in het voorjaar te koop te staan. Voor geïnteresserden: PB staat open!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:57

Rindin: in de post boven jou zie je een filmpje, een link naar een filmpje iig. Lachen 1.65 is mooi, net groot genoeg om int. te mogen lopen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:00

Leuk dier hoor! Denk dat die makkelijk 10000 oplevert! Hij is Z en goed voor de kar. En, voor zover ik kon zien, heeft ie een lekker drafje. Misschien dat ie nog wel meer mag kosten.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:02

bedankt voor je taxatie.! Lachen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:22

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:26

Ik zal zelf ook een poging doen:

Sjaak: Toch wel tussen de 30 en 50.000 afhankelijk van hoe makkelijk hij te rijden is en waar hij naar toe verkocht wordt.

Stefano: Op basis van zijn prestaties veelzijdig sportpaard. Ik gok tussen de 8 en 10.000

Cotingo: Aansprekend paard, mooie bouw. Gangen weet ik niet en nog groen. 6500

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:02

manie schreef:
Uit de mensport ken ik het paard van Justerman.
Afstamming: Wellington x Goodtimes
Hier wat beter beeldmatiaal van dit paard. (komt van de site van z'n eigenaar)
http://www.stalkramer.nl/stefano.wmv

Zo dan durf je wel wat aan als fokker.. met zulke dichtbije Nimmerdor inteelt Bloos

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:04

Light Blue: mooi schimmeltje met een prachtige maat.. tenminsten ik hou van grotere paarden Knipoog
rond de 6.000
gezien zijn papier, Westf en zijn prestatie

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:30

Ik zou echt niet weten hoeveel kwpners waard zijn.. ik wil het eventueel proberen:
Light Blue: 5000
Nikki: 12000
Contigo:8000

Mijn verzorgpaardje:

Jente
Merrie
V. Ferro
1.60
4,5 jaar jong.
Half jaartje onder het zadel.
Pittig,doordrammer,dominant maar toch aanhankelijk.
Verkeers/trailermak
Heeft 3x onderlingwedstrijd gelopen.
Had last van onder het rijden van kopschudden, is nu al bijna over.
Kan leuk sprongetje maken.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDY6B7BV.jpg