Ja ik heb zeker wel het gevoel dat ik de draad met eamonn weer oppak en we toch stillaan weer verbeteren en dat hij wat hij moet mag doen wel aankan. Ik heb niet de intentie om nog echt richting verzameling te gaan. Maar rijden in een voorwaarts neerwaartse tendens op een goede manier die biomechanisch wel klopt dat is zeker haalbaar.
juist daarom wil ik tussen elke training 2 dagen rust. Spierpijn heeft genoeg tijd om te herstellen als dit zou zijn. Maar anderzijds hij doet enkel wat hij aankan dus echt in de spierpijn rijd ik hem juist niet meer. En voor mezelf vooral een les om mezelf goed voor te bereiden wanneer ik met sky aan de slag ga. Ja voor ons werkt het. En ik denk dat ik het bij sky ook zo wil gaan oppakken. Een jong paard wil ik niet in spierpijn gaan werken. Ook niet in longeerwerk. Hij is nog vollop in de groei dus voorzichtigheid is prioriteit. Paard is van nature niet gebouwd om te bewegen hoe wij dat graag zien. Niet voor langere duur op een longeervolte etc.... Paard is gebouwd om te fourageren en te vluchten snel op korte afstand of langere afstand.
Hoi allemaal, na 40 paginas weer onder een meeleessteen gezeteb is het weer eens tijd voor een fotootje . Meeste heb ik gezellig op fb dus die krijgen een hoop van Kiet mee haha!
Had een topic aangemaakt, meerdere mensen vroegen of het een hengst was .
wilma84
Geplaatst: 29-12-16 16:48
Ik vind het een prachtige pony met een mooie zelfbewuste uitstraling!
esje007
Geplaatst: 29-12-16 18:17
Mooie dame die Kiet!!
Hier even een foto spam van mijn rondje bos vandaag. Het was betoverend mooi. Helaas niet goed vast te leggen met mijn mobiel en op Rebel die niet zo van het geduldig stilstaan is. Dit is echt vakantie! !!
kitobeer
Geplaatst: 29-12-16 18:17
Wauw feline wat een mooie foto's . En ik heb jou nog niet op Facebook hoor
ik ben mij sinds kort aan het verdiepen in de Connemara pony, nu lees ik veel positieve berichten. En hebben wij besloten om op zoek te gaan naar een leukerd waar mijn dochter (bijna 13) en ik samen op kunnen rijden. We hebben inmiddels contact met iemand die op marktplaats een 4,5 jarige ruin te koop heeft staan, waar we komende maandag langs gaan om deze te bekijken. Hebben jullie nog tips waar ik op zou kunnen letten?
Grieks wat leuk, mijn dochter en ik rijden ook samen op onze connemara. Tja iedereen stelt andere eisen aan zijn paard of pony. Wij vonden het erg belangrijk of de pony mensgericht was, relaxt in het hoofd en braaf. Hij kon dressuurmatig echt niets, er was drie keer opgezeten toen wij m mee namen, dus tja, wij vonden dat niet erg. Je moet jezelf af vragen wat je belangrijk vindt. Moet hij dressuurmatig al goed afgericht zijn, kijk dan of je m makkelijk kunt laten lopen. Luistert hij naar jou hulpen. Hoe reageert hij op jullie met poetsen e.d. Vraag de eigenaar gerust het hemd van het lijf. Onze pony kwam bij stal tieks weg en hij adviseerde erg eerlijk, had op dat moment twee ponys staan en nadat wij verteld hadden wat wij zochten hoefden we naar de ander al niet eens meer te kijken zei hij, want die pastte duidelijk niet bij ons. Zorg dat je zelf goed weet wat je wilt bij een pony. En bedenk dan of je m eventueel wilt laten keuren. Succes en veel plezier in ieder geval
esje007
Geplaatst: 29-12-16 19:19
Hi Grieks, wat leuk dat jullie op zoek zijn naar een connemara. Ik rij ook samen met mijn dochter op een connemara. We zijn al vijf jaar dolgelukkig met hem. Toen wij hen kochten was hij net vijf en nog vrij groen. Maar wel een super fijn karakter. Dat vind ik heel belangrijk. Ik zou bij iedere pony altijd een onafhankelijke dierenarts laten keuren. Bij connemara's komt de erfelijke afwijking HWSD soms voor, dus ik zou specifiek bij dit ras extra op hoefkwaliteit letten. Het is genetisch te testen, details hiervoor kan Punz je vast vertellen. Veel succes en ik hoop dat jullie een fijne (connemara) pony vinden!
PS: als het de 4,5 jarige connemara is die ik op mp zie heeft hij dezelfde papa als die van Tineke....een super springtalent!
Waar wij naar gaan kijken is die waar bij staat als vader I love you melody. Heb dus helemaal geen idee van de afstamming van de Connemara. Die hoefafwijking zou je daar zo door naar de hoeven te kijken al wat aan kunnen zien? Hebben jullie ook enig idee wat reeele prijzen van connemara's op het ogenblik zijn. Zie nl. prijzen voorbij komen van € 1.950,-- tot meer dan € 4.000,00.
Jaaa klopt, wij hebben ook een I love you melody, super super karakter en idd een heeeeeeele goede springer. Nu ben ik nieuwschierig, hihi, ga meteen even spieken
De prijzen van een Connemara kunnen ook wel oplopen tot boven de 10.000+ , dat ligt er helemaal aan hoeveel het dier kent.
Heel veel succes met de zoektocht naar een fijne pony Grieks!
En knappe oren, omgevingen en pony's komen er weer voorbij.
Punz
Geplaatst: 29-12-16 22:19
Welkom in dit topic Grieks! I love you melody is een beroemdheid in Connemaraland, heeft veel goede nakomelingen. Maar is ook veel gebruikt, ook op minder goede merries, dus gewoon kijken of deze pony je bevalt.
Mbt HWSD: hoe lang is de pony al in Nederland? Als hij al ruim een jaar in Nederland is en nu gewoon goede voeten heeft, is de kans al wat kleiner dat hij het heeft zonder dat je het ziet. Als de voeten er uit zien alsof ze rondom dringend een smid nodig hebben, dan moet je wat voorzichtig zijn. Het mooist zou zijn als hij getest is. Een drager kun je prima kopen, die heeft geen last, een vrije vanzelfsprekend ook niet, maar een lijder wil je niet hebben.
Edit: heb net de advertentie gekeken, zie dat hij al uitgebracht is in de sport. Ga er dan vanuit dat het met zijn voeten wel ok is! Heb je misschien een stamboom naam ( mag ook per pb)? Dat zegt me misschien wat meer over de fokker. Vind hem er, voor zover je het op deze fotos kunt zien wel aansprekend uit zien. Echt een Melody hoofd vind ik!
Prijs is redelijk voor een Connemara. Omdat het in Nederland toch een relatief zeldzaam ras is, zijn ze iha iets duurder dan een gangbaarder ras
Feline: práchtige foto's!! Wat een díjk van een merrie is het ook. Die 2de foto! Echt op en top Connemara, daar kun je zo mee naar Clifden. Wát een dier. Weet zeker dat de Moorland fokkerij hier enthousiast over zou zijn! Zo ongelofelijk rastypisch!
Esje: Práchtig was het vandaag buiten he! Ben zo'n beetje de hele dag buiten geweest, en joh wat was het heerlijk. Maar inderdaad: moeilijk te vangen!
Ik heb wel een poging gedaan om een impressie van mijn dag te maken ( inclusief onze 10 jarige, vorige week gearriveerde Roemeense ex straathond die daar aan het bevriezen was, en hier nu wel heel snel acclimatiseert/ integreert ( en eigenlijk het liefst nooit meer naar buiten wil: ze is heel tevreden met haar huidige indoor territorium):
Wat een lief filmpje punz! Dankbaar hondje zo te zien en heerlijk prachtige winterse luchten met zonnetje.
EllyC
Geplaatst: 30-12-16 20:33
Vandaag weer met de ponies op wedstrijd geweest. Valk beide proeven eerste met net geen 3 winstpunten. Tweede proef eens wat brutaler gereden en dat pakte toch wel 10 punten positiever uit. Volgende week tijdens de kringkamp. ook maar een proberen. Maar al met al pakt ie het super op, krijgt steeds meer zelfvertrouwen en gaat alles steeds makkelijker doen. Heerlijk.
Ik heb net het formulier ingevuld, amazone zou het zsm mailen. Zitten alleen nog te twijfelen over het springen.
Bar
Geplaatst: 30-12-16 22:06
EllyC schreef:
Ik heb net het formulier ingevuld, amazone zou het zsm mailen. Zitten alleen nog te twijfelen over het springen.
Inschrijven kan altijd. Je zit nergens aan vast hoor!
Saaams
Geplaatst: 30-12-16 23:15
Ik wil ook graag inschijven. Maar eerst bjuut afwachten..
esje007
Geplaatst: 30-12-16 23:20
Punz, wat lief dat je dat hondje een thuis biedt! Ziet er netjes uit, Elly!! Vandaag weer dressuurles gehad, ging best lekker! Instructrice vindt dat het hoog tijd is voor een startkaart....dus twijfel slaat toe....toch maar eens aan beginnen???...maar aan de andere kant, waarom zou ik me al 50-er in de wedstrijdring gaan vertonen.....slaap er nog maar een paar nachtjes over....
Ik hoop dat je 2 januari duidelijkheid krijgt Saams.
Esje, je kunt altijd proberen een paar x BB te starten. Daar hoef je nog geen startkaart voor te hebben. Bevalt het kun je de startkaart altijd nog aanvragen!
Marieke33
Geplaatst: 31-12-16 00:13
Wauw wat goed Elly! Gefeliciteerd! Gaat echt lekker!
Oh....Punz....wat een schatje... En wat ontzettend mooi dat je deze lieve hond nu de aandacht en liefde geeft die hij zo lang heeft moeten missen...
Grieks welkom!
En Feline wat een prachtige foto's! Stralende pony én baas!