Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:37

Belinda wat fijn dat het goed gaat!
Ik kom er zeker wel uit, ff tijd nodig.

Voor de rest balen van de regen.hoorde van de staleigenaresse dat mijn ponies vannacht het konijnenhok om hebben gegooit en het hooi hebben opgevreten..... :') konijn zat nog wel veilig in z n hokje.

KimIndah

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:46

Pff dit weer is toch niet leuk meer.. Hier alleen maar zware regenbuien en harde wind :(

Hihi Bootsscoot, alsof ze niks te eten krijgen :') Arm konijn.. Haha

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:57

pfff dat weer ja.. KimIndah, vergeet morgen vooral je laarzen niet :D Je zult ze nodig hebben op onze wei.
Net toch even op en neer geweest om wat te grondwerken met de paardjes. Wat deden ze het weer goed allemaal. Ik dacht vandaag dat ik best wel eens kon grondwerken in de paddock, waar ze alledrie staan, maar dat was natuurlijk echt niet te doen, ze lopen elkaar alleen maar in de weg en proberen alles te doen om mijn aandacht te trekken. Waar werken jullie altijd met de paarden? Nemen jullie ze ook altijd apart of lukt het jullie wel om de rest op afstand te houden?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:26

Haha ja ik heb ze de laatste dagen al in de auto achtergelaten :')

Ik laat Indah eigenlijk altijd staan waar hij staat. De dames komen toch niet naar me toe zolang ik geen emmers (voer) vast heb. Alleen Maikeltje de shet komt er wel eens gezellig bij staan. Onze wei is ruim zat dus alle ruimte. Ookal kan ik met Indah nog niet doen wat jij al met je paarden doet

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:32

oh Thor is nog niets verder dan Indah hoor! Daar doe ik ook nog niet meer mee dan een beetje meelopen, wat wijken voor druk en vandaag heeft meneer voor het eerst op een pellet gestaan, trots dat hij was :D
Opzich gaat het wel in de paddock, maar elke keer steken de andere 2 hun neus er tussen, ik kan ze gemakkelijk wegsturen, maar dan komen ze 10 sec later gewoon weer terug :+

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:37

Ik werk altijd in het land. Maak er nooit echt een punt van. Soms in de baken vaak buiten

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:57

Heel herkenbaar Avalon! Als ik Indah geen aandacht schenk en de shet lekker aan het borstelen ben, dan steekt Indah daar een stokje voor! Stuur ik hem weg, duurt het inderrdaad 10 sec voordat hij er weer tussenin staat.. :') Is het een optie om de paddock in 2e te delen?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:06

Ik heb een roundpen waar ik normaal in werk met ze ( in elkaar geknutseld met draad en prikpaaltjes:D) dus normaal neem ik ze ook gewoon apart, dat werkt prima voor allemaal, maar vandaag dacht ik laat ik het eens anders doen. Was dus geen succes dus :+ en toen vroeg ik me af hoe jullie het deden. Ja ze zijn ook zo nieuwsgierig he! Als ik ga uitmesten staan ze er ook allemaal bij om te kijken.. Werkt heeel handig :')

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:30

Hahahah echt heeeeeeeel herkenbaar :')

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:24

hey van: wat ziet het er allemaal gaaf uit, wolf ziet er super uit, en ik zie dat je haar met touwhalster rijdt. super he. en die dierenarts moet toch wel opgekeken hebben, want zo'n konik zie je niet alle dagen op endurance wedstrijd lijkt me...
nee, het zit ons hier niet echt mee..;mijn vader heeft intussen een hartstilstand gehad in eht ziekenhuis...gelukkig was hij daar , ze hebben hem gereanimeerd... en hij haalt het ook wel weer volgens mij, we zijn een sterk ras...
het is gewoon het leven op de mindere momenten vermoed iK... er zijn ook veel betere momenten natuurlijk... als mijn enige overblijvende poes bv, daarstraks voor de eerste keer durfde binnen komen in huis en zich uiteindelijk op de bank nestelde , lekker voor het haardvuur (is hier erg koud momenteel en regenachtig en veel wind)... nou, dat was weer even een topmoment..daar geniet ik intens van en put veel energie uit.... ik denk altijd maar: het kan nog erger..

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:05

Gashira heel veel sterkte daar!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:58

Haha arm konijn Bootsscoot! Stiekum eigenlijk wel een beetje grappig.

@ Avalon, ik sta op een zorgboederij, met alle faciliteiten aanwezig, behalve een binnenbak (zou wat zijn haha!). Als de rijbaan te druk is (als ik er niet alleen ben vind ik 't al druk...), kan ik in de namiddag of avond altijd in een van de paddocks werken. Ook in vrijheid werken kan alleen in de paddocks, omdat ze dat in de bak niet willen hebben (logisch ook wel). Eigenlijk heel verwend dus :o. Soms ook wel eens in de uitloop van Kaiyo gewerkt, op het zand gedeelte. Andere pony's doen eerst nieuwsgierig, maar als ik direct streng optreed blijven ze eigenlijk wel weg. Voordeel voor mij is dan natuurlijk dat ik verder niets met die andere pony's heb, dus dat ze ook niet denken baasje aandacht! Bij het uitmesten is het anders, dan stuur ik ze weg en staan ze er als ik me even omdraai gewoon weer :oo, kruiwagen heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht?!

Ghashira wat een rot periode. Gelukkig kun je nog wel genieten van de mooie momenten. Veel sterkte en beterschap in ieder geval!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:15

Ja Belinda ik begreep dat het konijn best van slag was.....ze stonden met z n beiden om het hok.
Konijn snapte er niks van. :')
Vandaag weer druk, morgen eindelijk tijd voor de ponys.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:05

Net bij Avalon en haar knappe pony's langs geweest :)
Wat een knappe moppies zijn dat <3 Leuk om nu een echte Konik te zien!
Helaas hielp het weer niet mee :( Dankjewel Avalon!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:25

Was gezellig!! Ze lieten zich wel van hun beste (wilde) kant zien he! :') stelletje puppy's.
jammer dat het weer inderdaad niet mee werkte, waardoor we weinig konden doen. Nu is het uiteraard weer lekker droog :( Ik kom ook snel een keertje bij knappe Indah kijken!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:33

in belgie zijn enkele leuke koniks te koop: de broer van Jull, Bjorn, hij is 5, bereden,vooral recreatief, rustig maar goed voorwaarts, ongeveer 1,40 m, en 2 oudere konik ruinen (8j) oertypes, stevig gebouwd, veel breder dan jull en bjorn, zijn intussen mensgewend en handtam, hebben al grondwerk gehad etc., laten bv al goed voeten uitkrabben, lopen netjes mee aan touw enz. mits een goede correcte aanpak, gaan ze snel onder zadel zijn, in feite is er geen verschil met een driejarige of een achtjarige, als je het maar goed aanpakt;maar deze zijn volgroeid, hebben meer ervaring al qua "natuurverschijnselen" zoals donder bliksem, wind en regen en weten dat dat niets slechts is, zijn erg cool en handelbaar..dus voor de liefhebbers!!!! niet aarzelen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:53

Machtig wat een weer hier ....nog even en ik heb n zeepaardje. ;)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:58

goede morgen, hier ook rotweer bah. Net thuis beetje klaar, ga zometeen maar de kant van de pony's op. Grappig dat de belgen kennelijk wel meer in de koniks zitten dan hier in NL :+ terwijl het zo een leuk ras is he.....
ja kwita wij balen ook van dit natte weer. Hoe gaat het met de merrie? Ben je al wat wijzer qua info?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:58

Haha inderdaad Avalon, blije guppies :) ze zien er echt super uit! Vind het ook leuk om bepaalde karaktertrekken terug te kunnen zien. Nu weet ik ook wat Indah van zijn vader heeft :')
En ach, ze staan zo dichtbij dat ee het met mooi weer gewoon een keer over kunnen doen. Het lijkt me super om jullie een keer aan het werk te zien. Kan ik ook veel van leren!
Uiteraard ben je ook bij ons welkom :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:59

Nikki komt mandag bij ons langs,...zie zo ga je toch wat meeten. :D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:01

Oooh echt super leuk! :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:05

was inderdaad een lange dame de vet _O- als je nagaat dat ik 1,64 ben.. is ook niet groot maar naast haar leek ik wel een dwerg :P
gen reacties gehad op het bitloze, is in de endurance heel normaal

dit keer is Wolf geen enkele keer ijslander genoemd maar dat zal wrs komen omdat we naast 2 ijslanders stonden en ze er in de verste verte niet op lijkt :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:06

ghashira schreef:
in belgie zijn enkele leuke koniks te koop: de broer van Jull, Bjorn, hij is 5, bereden,vooral recreatief, rustig maar goed voorwaarts, ongeveer 1,40 m, en 2 oudere konik ruinen (8j) oertypes, stevig gebouwd, veel breder dan jull en bjorn, zijn intussen mensgewend en handtam, hebben al grondwerk gehad etc., laten bv al goed voeten uitkrabben, lopen netjes mee aan touw enz. mits een goede correcte aanpak, gaan ze snel onder zadel zijn, in feite is er geen verschil met een driejarige of een achtjarige, als je het maar goed aanpakt;maar deze zijn volgroeid, hebben meer ervaring al qua "natuurverschijnselen" zoals donder bliksem, wind en regen en weten dat dat niets slechts is, zijn erg cool en handelbaar..dus voor de liefhebbers!!!! niet aarzelen.
Ik zou die stevige types juist niet 'oertype' noemen want het oertype(de tarpan) is juist niet breed :Y)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:14

Ja hopelijk hebben we maandag wel wat beter weer BootsScoot!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:22

Hahaha hoe kunnen ze wolf nou een ijslander noemen? :') wat een belediging!

Volgens mij zou het dinsdag pas echt beter worden. Maar volgens mij weten ze zelf niet meer wát ze nou moeten voorspellen :')

Smid net langs geweest. Indah gedroeg zich voorbeeldig! Hij was altijd wat gevoelig aan de achterbenen, maar met veel oefenen en aanraken na het laatste smid bezoekje, tilde hij de voetjes zó op :) wat een braaf knolleke is t toch <3