Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:17

Niemand die even Leo wil taxeren?
Ben benieuwd!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:28

LEO: rond de 2500 ... 19 jaar en ja kan goed gebruikt worden voor manege lessen of reacatie paard

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:38

Leo Lijkt wel heel stoer paard maar qua leeftijd zal ie niet heel duur zijn.. Tussen 2000 en 2500?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:48

Vind ik nog veel hoor voor zo'n opaatje Knipoog
Maar hij gaat helemaaaaaaaal niet weg!
Bedankt voor de reacties Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:53

Chupa schreef:
Voor die van Uums zou ik tussen de €1000,- en €1500,- betalen, aangezien het paard op de afstamming na die inderdaad wel redelijk is, eigenlijk geen echte waarde heeft.

Uums zou haar WPN`er nooit voor die prijs wegdoen Clown
`t Is namelijk niet mijn paard waar het om draaide; mijn WPN`er is ook een veelzijdig typetje uit jaargang W... Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:49

Nu die van mij. Heb er al een heleboel getaxeerd Knipoog

Naam: Sjaak
Leeftijd: 10 jr
Schofthoogte: 1.78 m
Niveau: ZZ l en Young Riders

Kan zeer goed galopperen, goed stappen en goed draven. Springt de series om de 2, 3 en 4, loopt hele pirouettes en er zit een hele aparte tweede draf op. Als dat doorgezet wordt, zal zn passage heel apart worden. Op stal een ontzettende knuffel en superbraaf. Geen stalondeugden. Onder het zadel werkwillig, maar wel oplettend, dus ook op de omgeving.
Young Riders één keer gestart, in de stromende regen en veel spanning, maar toch nog een redelijk percentage.

Afbeelding

Afbeelding

http://i29.photobucket.com/albums/c278/ ... m141js.jpg

http://i29.photobucket.com/albums/c278/ ... K96FO1.jpg

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:12

Afstamming ?? Hamlet toch ??

Rond de 30.000 zowiezo al..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:21

Leuk paard heb je hoor Sjaak.
In nederland zal je paard toch zeker wel 25.000 euro opbrengen.
Voor het buitenland zeker 50.000 euro.
Mits dat hij zich natuurlijk makkelijk na laat rijden. Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:39

@Hopla; ja dat laatste wilde ik dit keer even buiten beschouwing laten Nagelbijten / Gniffelen Als ie verkocht wordt zeg ik dat er toch niet bij Knipoog

@Marijkeee; ja Hamlet x Legaat x Elan. Was ik idd vergeten. Kan het nu helaas niet meer veranderen. Dank jullie wel voor het taxeren.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:42

Wil er niemand naar die van mij lijken? Bloos Knipoog

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:34

Sjaak: in Nederland wel 45.000 euro. Hij is nog niet oud en loopt super op nivo. Er zit goed papier bij en hij heeft geen gebreken. Beetje jammer dat het geen merrie is, dan kon je ermee fokken.
Succes met je paardje, 't lijkt me een superfijn dier.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:43

Chupa: 8.000 Vanwege het hoogst mogelijke nivo op 4-jarige leeftijd. Jammer dat je niet de hele moederlijn ook weet.
Uron: 5.000 Hij is 6 jaar en heeft nog geen wedstrijdervaring, dat is wel jammer. Verder zeker een mooi paardje om te zien.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:50

Nu mijn nieuwe paardje. Haha!

Naam: Stefano
Leeftijd: 8 jaar
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 1.66
Nivo: Z1 dressuur, Internationaal marathon (2-span)
Kleur: Bruin
Stamboek: KWPN
Vader weet ik zo niet, m'n pa heeft de papieren in de auto.
Verder: Ontzettend lief dier, absoluut geen (stal)gebreken. Is 11 november dit jaar nog geheel rontgenologisch goedgekeurd. Het is een knuffel op stal, altijd op zoek naar snoepjes en aandacht. Onder het zadel is hij erg geconcentreerd (wat hem geen kijker maakt) en altijd overijverig. Kan soms zelfs in de stress raken als hij iets niet begrijpt. Hij leert snel, en wil ook graag leren. Makkelijk bij de hoefsmidt, tandarts en op de trailer/vrachtwagen.
Foto's:
Afbeelding
Op stal

Afbeelding
Voor de kar.
Heb helaas geen foto's van onder het zadel, maar hier kun je ook wel wat op zien.

Succes!

[edit:] Even wat informatie en een extra foto erbij gezet.
Laatst bijgewerkt door NoTrouble op 27-11-07 11:06, in het totaal 3 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:54

Stefano en niet duidelijke foto en jouw tekst erbij vind ik ook vaag

5000 euro echt geen 20.000 sorry

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:59

En nu die van mij Haha!

Naam: Nikki H
Vader: Darwin (v. Roemer)
Moeders vader: Equador (v. Voltaire)
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12 jaar

Nikki is een ontzettend lieve merrie met een onwijs werkwillig karakter. Ze vindt het
fantastisch om voor je te werken en heeft op stal nog nooit een stap verkeerd gezet. Volgende maand start ik haar Z1 en
dan is ze voor de tweede keer in haar leven Z. Heeft voor ik haar had L gesprongen en kan goed springen.
Ze komt uit de Liki-lijn (allemaal keur, elite, preferent...). Ik heb haar nu 5,5 jaar en ze is nooit kreupel of ziek.

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd Haha!

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:04

Nou ik ook dan maar Sjaak denk ik in het buitenland rond de 50.000 en in nederland iets minder.

Stefano.denk ik zo van de foto heel onduidelijk trouwens 7500

Nu dan mijn merrie
geb: 11-05-2004
vader is redford v Krack C
Moeder is Sieni v Lennard

Afbeelding
Afbeelding

ben benieuwd

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:06

Nikki H denk ik toch wel richting de 10000 omdat ze vrij hoog loopt en uit een goede moederlijn komt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:08

Comntigo wat een lekker ding ik neem aan dat ie groen is en dan zou ik zeggen rond de 7500

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:12

Heb er een foto bij gezet! je moet er even op klikken als je hem groter wil zien!

rindin: 10.000 mag hij denk ik zeker wel kosten. Mooi leerpaard, wel 12 maar al wel 2x Z geweest. Hele mooie papieren erbij, en leuk paardje om te zien. Wat is de stokmaat? En zou je stefano ook even willen doen?

Contige: gewoon een supermooi beestje met een superpapier. Mooi ook om mee te fokken. Wat is haar huidige stokmaat? en is ze al doorgereden? Als ze niet is doorgereden 11.000, zowel dan zit je nog iets hoger.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:14

Tita: niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind dat je laag taxeerd. Contigo kun je bijna de helft meer voor vragen (en krijgen). Weet je wel voor welke bedragen 3-jarigen met dergelijke afstamming weggaan? En Stefano ook, niet omdat het mijn paard is, maar die gaat voor het dubbele nog niet weg!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:20

Justarm heb er nog maar 2 getaxeerd en dit is wat ik vind.

Kijk maar op sporthorses...voor het dubbele forget it..bij mij op stal staan paarden met droom-afstammelingen voor 10.000 euries en er komt niemand op af.

Tuurlijk gaan er paarden voor veel weg maar eerlijk is eerlijk het paard moet je wel aanspreken en die stefano vind ik dus echt niet leuk...heb ook gezegd dat het een matige foto is.

Contigo waarom 17.000 euro????????? vertel mij dat eens

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:22

Justarman schreef:
Tita: niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind dat je laag taxeerd. Contigo kun je bijna de helft meer voor vragen (en krijgen). Weet je wel voor welke bedragen 3-jarigen met dergelijke afstamming weggaan? En Stefano ook, niet omdat het mijn paard is, maar die gaat voor het dubbele nog niet weg!

Wat is er zo geweldig aan het papier van een Redford x Lennard? Redford was niet goed genoeg en is naar het buitenland vertrokken als dressuurpaard. Je weet niet eens of er predikaten in de moederlijn van het paard zitten en je weet ook niet of het paard al dan niet beleerd is en er staat geen foto bij van het paard in beweging.
Het kan best een heel fijn dier zijn, maar op basis van de gegevens die je van Contigo hebt gekregen kan je er maar weinig van zeggen.
Van het paard dat jij nu te rijden hebt gekregen kan je op basis van jouw informatie ook maar weinig zeggen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:26

Kijk daar komt een helder antwoord van karin Ja

Nikki H: rond de 20.000 wel, goed leerpaard en groot voordeel het is een merrie, je kunt er ook altijd nog mee fokken...

Contigo: rond de 5.000 het is wel een plaatje om te zien

edit:Stefano: veelzeidig paard, maar wat is zijn papier ? is het tuigerbloed ? of gewoon rijpaardbloed, weet je dat misschien ?? schat hem nu op 15.000
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 27-11-07 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:27

ik heb helemaal niet gezegd dat contigo 17.000 was? en ik val je niet aan, dus je verdedigen hoeft echt niet. Of een paard jou persoonlijk aanspreekt zegt natuurlijk niks over de waarde binnen de markt. Het zal hier in Drenthe misschien ook wel anders zijn dan in Zuid-holland, maar op stefano is 20 geboden, als je dat teveel vind, okay. Maar jij gaat er driekwart van de prijs onder zitten alleen omdat de foto onduidelijk is of het paard jou persoonlijk niet aanspreekt, je kunt toch wel nagaan dat dat niet reeel is?
Natuurlijk is het maar wat de gek ervoor geeft, maar ik vind jouw taxatie(s) absoluut niet reeel.

KarinvdM: Ja dat weet ik wel, maar zeg nou zelf: 75% onder een geboden bedrag gaan zitten is toch niet reeel? en zij zou het het niet voor geven, jij misschien ook niet, ik misschien ook niet. Maar dan is 10.000-15.000 nog altijd meer in de buurt van de realiteit dan 5000 hoor. Welke informatie zou jij er graag bij willen zien dan? En wil je misschien zelf ook een poging wagen hem te taxeren?
(als jij hier nog een paard op hebt staan zal ik die ook even doen, als je zegt waar die staat Knipoog )

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:30

3 jarige paarden gaan echt niet voor heel veel geld weg en dan is dit paard ook nog eens dressuur met springen.. niet echt het mooiste papiertje....

Ik heb mijn paard hier ook nog erg op staan, ben wel benieuwd wat jij dan voor True-ella zou schatten Knipoog kijk anders maar in me profiel.. gewoon uitnieuwschierigheid dat ik het vraag Knipoog