Change wat fijn je je lieve maatje met een goed gevoel hebt kunnen achterlaten. Dat is de reis dan meer dan waard geweest.
Kitobeer, wat fijn dat het zo goed gaat met Eamonn! En Sky een eigen hoofdstel....wat worden ze snel groot he....
Maxime, wat een bakkabouters hebben jullie in het donker zeg...
Maar wel vervelend als Jack steeds weg springt... Gelukkig kun je nu lekker in het licht rijden!
Clooney heeft het al vaker gehad dat ze ineens heel bang wordt en opzij springt. Marlon bengelt er dan meteen naast en daar wordt Clooney helemaal bang van... En dat kun je een jonge pony ook niet kwalijk nemen natuurlijk. Er is niet echt een aanleiding voor te vinden waarom ze zo bang wordt. Lijkt erop dat ze even in haar eigen wereldje zit en dan ineens wakker schrikt ofzo...
Jeika welkom!!
Saams....wat ontzettend balen....ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over wat Bjuut mankeerd en nog meer over wat er aan gedaan kan worden!
Bodyprotector lag netjes in de kast toen Marlon eraf viel...
(super handig...) Maar vanaf nu gaat hij weer intersief gebruikt worden als Marlon er weer op gaat.
Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden! Vandaag hebben Marlon en Clooney hun eerste clickertraining gehad. Super leuk! Clooney was maar weinig afwezig en leek heel erg in het "hier en nu". Dat zou ik ook doen als ik haar was, want als je doet wat de bedoeling is (bijv voedsel weigeren, dus stoppen met snuffelen, of de bal aanraken op commando Touch) dan hoor je een click! En een click betekend dat je een beloning krijgt!!!!! (dank aan de metazoa sponsoring bij het demo-team!)
Oefening met "voer weigeren" (dus niet bedelen)

Begin van voet geven (ook goed om te oefenen om minder bang te zijn voor de zweep!)

Oefening met het aanraken van de bal op commando Touch