Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:37

Leuk Jeika!!

Zo wordt het in ieder geval niet saai Maxime. :=

Ik denk niet dat iedereen erop zit te wachten om grote bruine Leo updates te krijgen. :+ Al noemt mam hem al een grote Connemara... :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:28

@Bjuut: Ik heb niet het idee dat de Ieren pony's op een andere leeftijd beleren dan wij. Maar zoals overal; er zijn mensen die de zaken netjes aanpakken, en mensen die de zaken minder netjes aanpakken. Van waar de vraag?

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:40

Change wat fijn je je lieve maatje met een goed gevoel hebt kunnen achterlaten. Dat is de reis dan meer dan waard geweest.

Kitobeer, wat fijn dat het zo goed gaat met Eamonn! En Sky een eigen hoofdstel....wat worden ze snel groot he....

Maxime, wat een bakkabouters hebben jullie in het donker zeg... :+ Maar wel vervelend als Jack steeds weg springt... Gelukkig kun je nu lekker in het licht rijden!
Clooney heeft het al vaker gehad dat ze ineens heel bang wordt en opzij springt. Marlon bengelt er dan meteen naast en daar wordt Clooney helemaal bang van... En dat kun je een jonge pony ook niet kwalijk nemen natuurlijk. Er is niet echt een aanleiding voor te vinden waarom ze zo bang wordt. Lijkt erop dat ze even in haar eigen wereldje zit en dan ineens wakker schrikt ofzo...

Jeika welkom!!

Saams....wat ontzettend balen....ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over wat Bjuut mankeerd en nog meer over wat er aan gedaan kan worden!
Bodyprotector lag netjes in de kast toen Marlon eraf viel... :+ (super handig...) Maar vanaf nu gaat hij weer intersief gebruikt worden als Marlon er weer op gaat.

Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden! Vandaag hebben Marlon en Clooney hun eerste clickertraining gehad. Super leuk! Clooney was maar weinig afwezig en leek heel erg in het "hier en nu". Dat zou ik ook doen als ik haar was, want als je doet wat de bedoeling is (bijv voedsel weigeren, dus stoppen met snuffelen, of de bal aanraken op commando Touch) dan hoor je een click! En een click betekend dat je een beloning krijgt!!!!! (dank aan de metazoa sponsoring bij het demo-team!)

Oefening met "voer weigeren" (dus niet bedelen)
Afbeelding

Begin van voet geven (ook goed om te oefenen om minder bang te zijn voor de zweep!)
Afbeelding

Oefening met het aanraken van de bal op commando Touch
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 06:50

Punz ik was benieuwd. Iemand vroeg zich af of zij niet al veel te jong beleerd was, waardoor nu elke keer overbelast. Weet je natuurlijk nooit. Maar wellicht hebben de ieren een bepaalde leeftijd ook voor beleren. Maar naar mijn weten zijn hun gewoon zuinig op hun ponys.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:03

Fijne feestdagen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:21

Fijne feestdagen allemaal!

Larry <3
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 01:44

Saams: paarden kunnen natuurlijk om verschillende redenen overbelast raken, of gevoelig zijn voor bepaalde blessures. Vind het dan nog best wel een wilde gok om te roepen dat een dier misschien te jong is ingereden. Zeker als je nog helemaal niet duidelijk hebt wat er precies aan de hand is. Voor het zelfde geld heeft ze ooit eens fors vastgelegen, in de wei onderuit gegaan, een trap gehad, beroerd gereden, beroerd tuig gehad, etc etc. Je weet het gewoon niet. Hoop en duim voor je dat de dierenarts, een dierenkliniek je verder kan helpen mbt wat er aan de hand is.!

Marieke: leuk verslag van de clickertraining. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Echt leuk!!

Change: leuke foto van Larry en zijn nieuwe eigenaresse!! Weet ze dat je de foto hier gepost hebt?
Mocht je kijken nieuwe eigenaresse: veel plezier met deze pony!!

snel gegaan, of niet? Vervoer ziet er in ieder geval sjiek uit!

Verder hebben jullie nog een kerstkaart van me tegoed. Ik had er geen gemaakt dit jaar,maar vanochtend ontstond er spontaan eentje, dus die moet ik dan maar even delen:

Afbeelding

(we hebben elke zondag met een stalgenote een stalontbijt.......en kerst vonden we geen reden om dat deze zondag over te slaan......sterker nog: we hebben er een kerst stalontbijt van gemaakt.En als je dan ineens dit plaatje ziet, dan hoef je alleen nog maar je mobiel te pakken voor een foto!)

En verder..
Was eerste kerstdag, al voordat het grote eten s avonds begon), daarvoor al heel erg heerlijk!!:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 06:34

Je hoort mij nergens zeggen dat dat zo is. Een stalgenoot vroeg dat aan mij en vandaar dat ik de vraag hier stel er zijn nog 1001 factoren, daar ben ik mij zeker van bewust. Maar in verband met hunting ect was ik gewoon benieuwd wat voor norm de ieren hebben en zoals je kon lezen gaf ik duidelijk aan dat mijn verwachting is dat ze zuinig zijn op hun paarden.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:27

Afbeelding
Wat een heerlijk kerststalletje, Ria!!!
Gisteren heeft mn dochter Rebel mee naar buiten genomen. Ik mee op de fiets voor de gezelligheid. Een rustig stuk bos opgezocht om de kerst-wandelaars te vermijden. Ze hebben zich heerlijk uitgeleefd, in volle galop door bos en over velden. En ik maar peddelen op de fiets :D Van de sprong over de 1 meter hoge afsluit balk geen foto's. .. (don't worry, de balk lag los, kon er makkelijk af getikt worden). Ook meefietsen is leuk als het plezier bij ruiter en pony er af spat!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:34

@saams: ik zeg niet dat jij het zegt, maar het is tegen je gezegd, toch? Ik vind het altijd nogal wat, als omstanders zulke dingen roepen. En dan altijd richting het zielig..Daar heb ik persoonlijk moeite mee, ben zelf nogal vd feiten vrees ik ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:23

Begrijp ik Punz, maar het voelde even alsof ik hun de schuld gaf van het huidige probleem. Het kan van alles zijn tot overbelastig, scheve wervels, niet passend zadel tot waar ik bang voor ben kissing spines..

Maandag 2 jan word ze op de foto gezet..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:17

Precies!
Verstandig van je om het eea op de foto te laten zetten. Ik duim voor je dat het uiteindelijk allemaal mee valt!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:03

Sterkte, Saams! Hopelijk geven de foto's duidelijkheid en valt het mee! !

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:22

Saams wat vervelend, sterkte

Jelka welkom

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:29

Vervelend Saaams..

Jack vandaag:

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:00

Weer strak geschoren zie ik? Ziet er goed uit!

En Esje: klinkt alsof ze een heerlijke rit hebben gehad!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:00

Ja klopt, 12 november al. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:56

Oh, dan blijft hij mooi strak in zijn velletje. Jou is oktober geschoren, maar die moet al ruimschoots weer. Over een kleine 2 weken gaat hij voor de tweede keer.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:13

Larry was al 2 keer geschoren en mocht eigenlijk wel nog een keer. Wollige ponies. :D

Mooie foto maxime, knappe pony. <3

Ik duim voor je Saaams!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:11

Ja ik duim ook voor jou saams. Onzekerheid is killing.

Rita wat heb jij toch altijd leuke stalontbijten. Wij hebben geen ontbijt maar elke ochtend wanneer de paarden net buiten staan gaan wij koffie drinken. Heerlijk gezellig. Ik geniet ervan zolang het nog kan. Want het kan zomaar voorbij zijn over 5 jaar.

Vandaag weer fijn gereden volgens de online training van rien van der schaft. Ria volgens mij is dat precies hoe eline ook rijd. Met een stille hand zonder losspoelen. En vanachter naar voor.
Na 4 keer rijden is eamonn er ook mee weg. De verleiding om hem daar te zetten waar ik wil is er wel maar bewust niet gedaan. En jaaaa wat een fijne ritjes.

En verder ben ik met mijn promo materiaal bezig geweest.
Mijn logo is inmiddels klaar en de flyers om te verspreiden ook.
Dus wanneer ik mij nu ga voorstellen bij manege's en stallen kan ik een mooie flyer nalaten.

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:11

Eline rijdt volgens de methode T: een ervaren oude rot in het vak, die op een klassieke basis zijn ervaring gebouwd heeft, die hij nu inzet in het lesgeven. Maar in principe gewoon ouderwets vakmanschap!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:29

Kortom: inderdaad klassiek dus. Niet in de betekenis van hoe nu de Academische rijkunst aan de weg timmert, maar gewoon klassiek, 'ouderwets' degelijk opleiden van je paard. Met stille hand, niets geen gefriemel of gedoe. Stille hand, stil been, rijden vanuit impuls en losheid, daarbij het paard de tijd geven die het nodig heeft, maar het tegelijkertijd gewoon wel serieus ( en gedisciplineerd) aan het werk zetten.
Jou en Punz doen het er fantástisch op!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:55

Ria wie is de methode T.

Ene de academische rijkunst die deur is al weer dicht sinds 3 jaar hoor. T'is nog steeds een zure appel.

Maar fouten maken hoeft niet erg te zijn zolang je maar naar antwoorden blijft zoeken.
En ik ben blij dat ik blijf zoeken. Maar tis niet eenvoudig. Om de juiste mensen op je pad te krijgen en daar het koren van het kaf te scheiden.
Want wat je ook doet . Zolang je maar plezier hebt met je paard dat staat voorop.
En ik denk dat we allemaal op ons eigen tempo leren.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:25

T is de eerste letter van de voornaam van de instructeur van Eline. Maar omdat ik helemaal niet weet of deze man met naam op het internet wil staan, noem ik hem hier T.
Maar waar het op neer komt is dat deze man gewoon van de oude school is. Denk dhr Klimke.
Vrees dat het heel lastig is om dergelijke instructeurs te vinden, die ECHT aandacht geven aan de basis, aan het correct opleiden en scholen van een paard ( en ruiter: want die stille hand, dat stille been en het netjes zitten komen natuurlijk niet vanzelf..).
Er zijn er genoeg die róepen dat ze het doen, maar maar weinig die dat ook echt doen, die ook echt bereid zijn de tijd te nemen die er voor nodig is om een paard op te leiden, ipv het zo snel mogelijk "wedstrijdklaar" trixen van een paard...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:45

Esje zien genieten is ook genieten

Tribunals mooie foto hoor, en heerlijk dat hij zo dun in t haar blijft na zijn eerste scheer beurt. Melody is al twee x geschoren en binnenkort komt scheerbeurt nr 3. En hij heeft van die lieve fluffy oortjes, want die scheren we niet :D

Kitobeer, bevalt het? Is de training ook goed te doen wanneer je niet zo vaak rijdt? Ik rij nl zelf maar 1 tot 2 keer per week ivm met mijn eigen gezondheid, maar de training lijkt me erg interessant en sluit goed aan bij mijn eigen idee en die van mijn instructeur. Ben heel benieuwd, want ik twijfel zelf hierdoor en dan is het wel een boel geld.

Wij hebben ook een instructeur van de oude stempel zeg maar, heerlijk, ben er zo blij mee. De beste man wordt morgen 72 en wat ben ik blij dat hij iedere week nog langs komt. Vandaag ook weer oh zo heerlijk gereden. Melody had na een week lang buitenritjes met sanne duidelijk geen zin in het werk, maar wat zijn we lekker bezig geweest, wat een heerlijke pony. Er blijkt toch echt een hele geweldige middendraf in te zitten :)) en die krijgen we er nog uit ook, echt super en verder zijn we druk aan het gymnastiseren in zijn lendenen en dat vindt meneertje erg moeilijk, komen we echt even aan zijn spieren, maar wat wordt hij er lekker los van....we oefenen door