Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:16

Bedankt nog voor jullie antwoorden op mijn vraag van welke horsenalities jullie koniks hebben. De antwoorden verbazen me niks. Had Wolf zeker ook LBE verwacht, echt super leuk. En Kaiyo idd een mix van LBI en LBE, net als mijn Nero denk ik. Die stopt ook alles in zijn mond, om gek van te worden soms haha. Maar dat sluit idd weer beter aan bij LBE.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:22

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:18

Met Kaiyo gaat het goed. Vandaag weer wat fanatieker gegrondwerkt (eigenlijk om ook even te testen of hij niet raar ging schudden e.d), de afgelopen dagen had hij vrij. Gelukkig geen rare symptomen, stijfheid is ook weg en ook niet meer gevoelig op zijn schaafwond. Dus ik denk dat we er zeer goed vanaf zijn gekomen :j . Kaiyo is overigens wel liever lui dan moe haha. Als je goed door pakt kan hij best goed lopen, maar daar moet je zelf dan ook zeker voor werken. Overigens zijn we pas net weer begonnen onder het zadel (bareback eigenlijk) na de winterstop, dus dat door pakken is nu niet echt van toepassing. Aan de longe kan hij ook heel uitgestrekt lopen, maar liever sloft hij in z'n draf die eigenlijk langzamer gaat dan een normale stap :O . Gelukkig geen echte wedstrijd ambities.

Zo jij hebt ook wat pech gehad Nadine, hopelijk nu alles weer stabiel? Leuke filmpjes trouwens! Kan me voorstellen dat met neckrope rijden een mijlpaal voor jullie was. Denk dat ik Kaiyo ook wel veilig een neckrope kan omhangen, maar dan gaat hij echt niet de juiste kant op haha! Daar zijn we nog lang niet. Ik heb je trouwens toegevoegd :o . 14 jaar alweer! Nog gefeliciteerd! Dacht dat Pumbaa jonger was. Kaiyo is ondertussen ook al bijna 8 (weet niet wanneer hij jarig is), maar gedraagd zich ook als 4.. Hoe lang heb je hem eigenlijk al (zal vast ergens in het topic staan)?

Ghashira lijkt me echt verschrikkelijk. Je gaat er toch vanuit dat je een paardje verkoopt aan iemand waar hij ook zal blijven en het goed zal hebben. VInd het ook vreemd dat hij al eerder te koop stond bij haar. Hoop dat hij een fijn plekje heeft gevonden, en dat degene die hem heeft gekocht, zich hier ook op het forum meldt :).

Klinkt leuk Avalon, niet eerder gehoord van animal event. Gelijk even gegooled. Zie alleen op de website voornamelijk dingen over honden (niet erg voor mij,heb ook een hele leuke hond :D), maar er waren dus ook veel paard gerelateerde dingen te zien/doen?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:04

Nadine. Nice nice nice. Mooi werk!
Vandaag met Boots verder gegaan met de veulen training. Het lijkt nu steeds meer erop dat hij in een thuissituatie zich steeds meer tot LB ex ontwikkelt ! *\o/* vandaag met plastic zeilen gewerkt en hij pakt het razend snel op. :o

Belinda zo te lezen was je ook fanatiek bezig zeg !
Avalon de rassenpromo is gaaf. Wie weet komt het konik ras er ook bij. :Y) zou gaaf zijn!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:52

nou getsie, loop ik met smoky onderweg bied de lokale manege eigenaar 8oo euro om dat het er wel leuk uitziet voor de pony kampen van de zomer... -:(- , maar ik mocht hem ook best n weekje uitlenen.

ik hem vriendelijk bedankt die parrasiet, hoor je de dag erna dat hij het toch'n lelijk ding vond met die hangbuik. dus de dag erop kwam ik hem weer tegen ik hem er op aangesproken zecht ie als ik hem niet kan kopen dan ga ik er ook niet leuk over doen. alsof iedereen naar zijn pijpen moet dansen 8)7

sommige mensen zal ik nooit begrijpen, en dat is dan eigenaar van n manege die landelijke faam heeft! juist om de pony kampen nee mijn kinderen zullen er nooit naartoe mogen :j zo respectloos als het om de paarden en ponys gaat en nu ben ik echt niet al te flauw aangelegd!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:16

Zo, ik heb even alles bij moeten lezen hoor :D

Belinda, wat ben ik blij dat er met Kaiyo niets ernstig aan de hand is. Hele mooie foto's ook!

BootsScoot, jammer dat die scootmobiel niet geschikt was, maar er zijn gelukkig duizenden verschillende soorten en maten dus ook voor jou zal er een geschikte tussen zitten. Wat leuk dat Boots alles zo rustig en goed op pakt, altijd fijn natuurlijk :D
Met Indah maken we vooruitgang. Ook met een bal vind hij het niet erg als ik hem overal aanraak. Heb hem van veulen af aan al overal aangeraakt en geaait, zodat hij er aan gewend zou raken. Heel groot voordeel! Alleen bij zijn achterbenen is hij soms wat gevoelig. Hij tilt dan af en toe zijn voetje omhoog. Verder mag ik hem rossen, borstelen, kammen en ook het zweetmes vind hij geen probleem. Ik moet alleen zien dat ik hem stil kan laten staan, want hij wil nog wel eens gewoon aanlopen terwijl ik met hem bezig ben. Dan ziet hij weer iets wat interessanter is dan ik ben :')

Nadine_Yvana, ik ga even wat research doen om te kijken welk horsenalitie Indah is :) Wil nu ook met jullie mee kunnen praten ook! Hahah!

Gashira, wat rot dat op deze manier weer een pony zoek raakt. Mannen _-:( Ik wens je veel sterkte en ook Jull zal ooit weer eens boven water komen.

Kwita, wat een misselijke vent joh! :r Maar ook dit soort respectloze mensen lopen op deze aardbol rond, helaas.. Niks van aantrekken, gelukkig heb je verder niks met hem te schaften :Y)

Indah is echt zijn grenzen aan het verleggen, de vlegel. Vorige week een stukje wezen wandelen met hem en Lynn met de shet. Op de terugweg begint hij naar mij gericht te steigeren! Ik kon op tijd mijn hoofd aan de kant doen om zijn hoef te ontwijken! Als ik ook maar 10 cm dichterbij stond had hij me zo kunnen omhelzen _O- Maar boos dat ik was! Ik heb hem met de longeerlijn op zijn neus een pets gegeven! En hem gelijk een aantal passen achterwaarts laten lopen, zodat hij afstand van me hield. Hij deed dit niet om gemeen te zijn of om mij gericht pijn te doen, maar puur omdat hij wou spelen of ongeduldig was. Hebben jullie tips hoe ik dit op zo'n moment het beste aan kan pakken??

Hij staat sinds zaterdag ook weer met de merries in de wei en heeft verder geen aandacht voor beide dames. Dus dat is goed :D Nu kan Bazin Zola hem weer even te baas zijn en respect bijleren!

Zo, dat was mijn verhaal weer :')

Aanvulling: Heb even op google een Parelli Horsenality Profiel uitgeprint en ingevuld. Indah is LB Extrovert! En nee, ik bestel nu geen Russische soep :')

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:16

collega van me, 28 jaar jong heeft zich gisteren te pletter gereden: op weg naar zijn liefje, ook n collega van me, (23j) viel hij even in slaap in de auto: ging de baan over en reed tegen betonpaal: had geen gordel aan en door de slag van zijn hoofd tegen auto hersenbloeding en overleden... diensten hebben nog half uur gereanimeerd, maar niets meer... had niet gedronken, geen drugs, niet te snel gereden... zo jong, zo vol plannen, ze gingen samenwonen in augustus, zij is zwanger van hem.. kreeg daarbij gister nieuws van mijn man: mijn pa heeft herseninfarct gehad en lag op stroke unit in ziekenhuis, maar stabiel. vandaag ging ma mij bellen? geen nieuws, bel ik zelf het ziekenhuis, zeggen ze me: hij is van dienst verhuisd mevrouwtje, maar mss belt u beter eerst even met uw moeder zelf. ja hallo, hoe prettig klonk dat? kon mama niet bereiken, paniek alom, ... blijkt idd ernstig... afwachten dus maar.. maar hoe erg het allemaal is en hoeveel tranen ik al geweend heb, er is één lichtpunt in de duisternis: de paarden... zelfs met jull die in het duister verdween, blijven de paarden mij overeind houden: de nieuwe pony van mijn dochtertje(7j), Foske, is 23 j, maar één en al energie, levenswijsheid en liefde... hij is hier in "bruikleen" omdat zijn eigenaresse hem niet wil verkopen, en gelijk heeft ze... we hebben n duidelijk en uitgebreid contract , zij zal hem niet kwijt raken. en ik zorg voor Foske als voor mijn kind. hij is zo lief, zo wijs... dochtertje is helemaal gek van m, hij is vrij groot, 1,38m maar een echte leermeester. Gisteren reed ze met hem, los en ze was helemaal enthusiast. hij loopt dan aan de teugel , is zo gewillig, zo voorzichtig met dat fragiele pakje op zijn rug..heerlijk. En als mijn vriendin er afgelopen weekend opstapte, was het aslof de hel losbrak: hij barst nog van energie en heeft n heerlijke buitenrit met haar en mijn man gedaan, lekker gegaloppeerd en kwam terug zonder een haartje bezweet te zijn...Heerlijk... terwijl ik nochtans zoveel commentaar al kreeg van kenissen dat ik me een "museumstuk" op de nek heb gehaald. ha, niks daarvan, een goed paardje kan heel oud worden. En een goede wijze oude pony is echt goud waard. Niet alleen voor t jonge ruitertje, maar ook voor de trieste mama, want hij geeft troost als geen ander..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:16

nou hier geen nieuws, lekker een gewone dag met veel konik knuffels. Bleek vanavond ineens de poes aan het bevallen te zijn spannend *\%/*

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:42

Ghashira wat vervelend allemaal! Gelukkig dat jullie die leuke pony nu hebben, lijkt me geweldig voor je dochtertje!

Thanks Kim! Geen idee wat je met zo'n happy de peppy aan moet, hopelijk heeft iemand anders hier tips? Anders misschien een los topic daarover openen? Vast genoeg mensen dit dit met hun veulen mee maken. Lijkt me in ieder geval goed dat je hem even op z'n plaats hebt gezet, was hij ervan onder de indruk?

He bah Kwita, rare mensen heb je toch op deze wereld. Gelukkig heb je verder niets met hem te maken!

Hier verder geen nieuws, vandaag niet naar stal geweest vanwege werk. Morgen weer een dag. Oja morgen even aankijken of ik meneer vanaf morgen 24/7 op het land laat. Wat denken jullie? Hij staat er nu sinds vorige week woensdag op, opgebouwd van 5uur tot nu dan 8uur per dag. Verder geen negatieve effecten gemerkt, eigenlijk alleen dat zijn mest er beter uit ziet dan normaal. Zou gewoon moeten kunnen toch? Een gedeelte van de kudde staat sinds zaterdag al 24/7 buiten, maar dat vond ik wel heel snel.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:58

nou de kraamstal word nu bewoond door 5 piep kleine katjes 1 tijgertje 1 zwart met wit en 1 zwart en een zwart met grijs en 1 rode. Moeder poes heel trots en super verdedigend zo bijzonder om te zien.

belinda hier staat alles ook al 24/7 buiten nu met verschuivende afrastering heeft niemand van de paardjes iets van te veel eiwit of fructose gehad pff gelukkig.ik denk dat het wel kan.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:03

Haha nou belinda, hij is nooit onder de indruk van ons, maar nu toch wel een beetje :')

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:19

Ah gelukkig Kim, maak je toch nog wat indruk op hem :P ! Nee maar dat is wel fijn. Nog andere tips kunnen vinden?

Kwita leukk! Foto van de kleine poesjes :D? Ik ga zo naar stal, dan ga ik het even bekijken.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:31

Hier schuift er nog eentje tussen. Leuk dat alles goed gaat met de dames. Hier ff een lastige kwestie. Gisteren oproep voor de reva gekregen. Ik moet 19 mei inchecken voor de observatieweken. Heb tevens ook vernomen dat ik daar weer ging paardrijden met als doel om het thuis op een rustige manier voort te kunnen zetten. Dat is natuurlijk hartstikke fijn nieuws en meer dan ik nog had gehoopt maar zet me wel voor een dilemma. Want daar heb ik gewoon het paard niet voor. Boots ook gekocht met de insteek om alleen grondwerk te doen. Om te rijden is een jong paard voor mij geen optie. Zo eerlijk ben ik dan ook weer. En ik heb twee een derde wil ik daar niet bij. Het shetje doe ik nooit weg hij pakt het werk met de scoot super op en is ook meer ervaren. Ik had nooit gedacht dat het rijden een punt ging worden maar ja. Dus tobben hier. Ik heb gewoon ff een advertentie geplaats dat ik een brave pony zoek. En wacht maar af wat gebeurt. De juiste beslissing komt wel vanzelf. Brrrrr. %)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:58

ZO weer even bijgelezen :D

Nadine, wat super om te zien zeg, hoe je met Pumbaa werkt! Erg mooi en leuk filmpje.
haha, je mag Loki zeker schattig vinden, dat is hij ook! Hij is zeker niet de mooiste Konik, maar het is zo;n lief mannetje, dat het gewoon onmogelijk is om het niet leuk te vinden. En hij doet onwijs zijn best met alles. De laatste tijd even niet meer gereden met hem, ik wil toch eerst een zadel vinden dat fijner past en de tijd ontbreekt ook even momenteel. Maar het is niet slecht voor hem om even een paar weekjes vrij te hebben, dan kan hij de afgelopen weken even rustig "verwerken". Thor doet het ook allemaal nog steeds prima, hij voelt zich nog steeds meer baby dan hengst, dus het hengstengedrag dat KimIndah beschrijft herken ik hier nog niet. Ik denk dat je goed opgetreden hebt KimIndah, waarschijnlijk zoekt hij gewoon spelenderwijs grenzen ( wat af en toe gevaarlijk kan zijn) Loki heeft het wel even geprobeerd toen hij 2 was, maar na een paar keer stevig op zijn plek zetten heeft hij nooit meer geprobeerd om dominant naar mensen op te treden. Nu is hij eerder onderdanig dan dominant.

Goh Bootscoot, dat is wel heel dubbel inderdaad. Aan de ene kant echt super dat je weer mag gaan paardrijden! En anderzijds jammer dat je net een leuk veulentje hebt gevonden waar je zo'n klik mee hebt. Hopelijk kun je een passende oplossing vinden.

Kwita, wat een ontzettende kwal die manege man.. Wat is er nu zo moeilijk aan om gewoon blij voor een ander te zijn. Hij wilde zeker even snel een goedkope manege pony erbij scoren.. Helaas blijf je zulke mensen hebben in de wereld. Ik ben blij dat Smoky fijne baasjes heeft en super dat ze met alles zo braaf is. Wanneer is ze eigenlijk uitgerekend? Of weet je dat niet?

Belindaap: Bij animal event zijn inderdaad ook veel paarden-acts, waaronder veel rassenpresentaties. Zou gaaf zijn om ooit zoiets met de Koniks te organiseren zodat mensen kunnen zien wat een veelzijdige toffe paardes dat wij hebben :D Maar hoeft natuurlijk niet perse bij animal event, ik denk dat zulke paardenevenementen wel meer georganiseerd worden in NL.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:07

het zit je weer niet mee Ghashira -O-

zondag dan eindelijk de eerste endurance van het seizoen gereden. Ging lekker, helemaal goed uitgereden met 10,7 kmph
Afbeelding

Afbeelding

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:41

Super gaaf Van!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:42

Ja inderdaad, stoer zeg Van!

En Ghashira, wat ongelofelijk vervelend, het zit niet mee zo :(... Ik hoop dat het snel beter gaat

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:45

Bootscoot tja soms komt er wel iets onverwachts op je pad.... maar tegen die tijd kun je er ook gewoon eerst van genieten en dan kiezen als een besluit zich aanmeld!

Van: zulke leuke foto's , dat is echt goed bezig zijn er nog reacties geweest op het bitlozehoofdstel?

Avalon: de exacte tijd is onbekend, ze is met de maand september/ oktober uitgerekend geweest bij de verkoper , maar de dierenarts hier zei dat het wel eens voor in augustus kon zijn.dus tja het komt er ooit wel een keer uit. maar vind het wel spannend hoor :+

belinda, de foto's ik moet eerst een nieuw kaartje voor het foto toestel kopen.... dat staat al op het lijstje wil zo graag smoky op de foto zetten. was ik laatst in de stad is de winkel gesloten die die spullen verkoopt.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:51

Idd kwita en zo is het ook. Ik blijf gewoon rustig. Het enige wat ik wil is het beste voor m beesten!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:01

Hihi ja gelukkig wel Belinda :') Heb wat rondgevraagd en het komt er toch op neer dat ik in zo'n situatie me dominant op moet stellen en heel duidelijk moet maken dat ik niet van die onzin bij mij gediend ben. Moet ook zeggen dat sinds hij weer samen met de bazige merries staat, hij ook wel weer wat ingedimd is hoor. Hij heeft toch wat ouderlijk paarden gezag nodig en dat is logisch op die leeftijd. De etter.. :')

BootsScoot, je komt er echt wel uit. Zoals ik je hier ken kom je zeker als een slimme, onafhankelijke en positieve dame over die echt wel weet wat het beste is. Het is natuurlijk niet leuk om misschien de moeilijkste keuze te nemen en Boots misschien weer weg te moeten doen, zeker nu je zo gek met m bent. Maar is er geen andere mogelijkheid? Een leasebijrijdtherapiepaard?

Wauw Van super!! Vind die 2e foto ook fantastisch! Daar lijkt wolf best groot, maar op die eerste lijkt ze weer heel klein :') Wat een beauty is t toch <3

Kwitaaaa piccaaaa's!! Je kunt zon kaartje ook gewoon bij de kruidvat of de Albert Heijn halen :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:12

Echt toffe foto's Van!
Volgensmij lijkt Wolf zo klein op die eerste foto omdat de dame naast haar zo gigantisch groot is. :+
Ik kan me voorstellen dat het spannend is Kwita! Ik ben ook heeel benieuwd wat voor veulentje eruit komt gerold!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:22

Haha ja dat denk ik ook, lange darm dat t is :')

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:34

Thanks kimindah ik kom er ook wel uit. Ik geloof nooit in toeval maar dat alles gebeurt met een redenen. Als je niet weet wat je moet doen doe dan even niks zei iemand ooit tegen mij. Dit wanneer ik weer eens vastliep met het horsemanship. Dit werkte uitstekend dus ja waarom dan niet in t dagelijkse leven toepassen ........

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:23

Dat is heel mooi gezegd! _/-\o_

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:12

Leuke foto's Van! Mag je trots op zijn :j

Hij is dus al volop aan het testen die Indah, hopelijk is hij nu even gedimd!

Lastige situatie Bootscoot, maar met jou positieve instelling zul je er vast uitkomen :) !

Dat is jammer Kwita, hopelijk snel weer een camera voor handen, ben erg benieuwd!

Kaiyo staat vannacht voor het eerst op de wei, die zal wel happy zijn! Hopelijk geen negatieve gevolgen van het gras, maar daar gaan we maar niet van uit. Vandaag heerlijk geparellied in de harde wind. Toch wel fijn om te merken dat hij steeds minder in verzet (koppig/mondig) gaat als ik iets van hem vraag.