Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Kaiyo is overigens wel liever lui dan moe haha. Als je goed door pakt kan hij best goed lopen, maar daar moet je zelf dan ook zeker voor werken. Overigens zijn we pas net weer begonnen onder het zadel (bareback eigenlijk) na de winterstop, dus dat door pakken is nu niet echt van toepassing. Aan de longe kan hij ook heel uitgestrekt lopen, maar liever sloft hij in z'n draf die eigenlijk langzamer gaat dan een normale stap
. Gelukkig geen echte wedstrijd ambities.
. 14 jaar alweer! Nog gefeliciteerd! Dacht dat Pumbaa jonger was. Kaiyo is ondertussen ook al bijna 8 (weet niet wanneer hij jarig is), maar gedraagd zich ook als 4.. Hoe lang heb je hem eigenlijk al (zal vast ergens in het topic staan)?
.
), maar er waren dus ook veel paard gerelateerde dingen te zien/doen?
vandaag met plastic zeilen gewerkt en hij pakt het razend snel op.
zou gaaf zijn!
, maar ik mocht hem ook best n weekje uitlenen.
zo respectloos als het om de paarden en ponys gaat en nu ben ik echt niet al te flauw aangelegd!

Wil nu ook met jullie mee kunnen praten ook! Hahah!
Ik wens je veel sterkte en ook Jull zal ooit weer eens boven water komen.
Maar ook dit soort respectloze mensen lopen op deze aardbol rond, helaas.. Niks van aantrekken, gelukkig heb je verder niks met hem te schaften
Maar boos dat ik was! Ik heb hem met de longeerlijn op zijn neus een pets gegeven! En hem gelijk een aantal passen achterwaarts laten lopen, zodat hij afstand van me hield. Hij deed dit niet om gemeen te zijn of om mij gericht pijn te doen, maar puur omdat hij wou spelen of ongeduldig was. Hebben jullie tips hoe ik dit op zo'n moment het beste aan kan pakken??
Nu kan Bazin Zola hem weer even te baas zijn en respect bijleren! 

Maar hoeft natuurlijk niet perse bij animal event, ik denk dat zulke paardenevenementen wel meer georganiseerd worden in NL. 

... Ik hoop dat het snel beter gaat
Heb wat rondgevraagd en het komt er toch op neer dat ik in zo'n situatie me dominant op moet stellen en heel duidelijk moet maken dat ik niet van die onzin bij mij gediend ben. Moet ook zeggen dat sinds hij weer samen met de bazige merries staat, hij ook wel weer wat ingedimd is hoor. Hij heeft toch wat ouderlijk paarden gezag nodig en dat is logisch op die leeftijd. De etter..
Wat een beauty is t toch 
!