KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:14

Babel: 4000,- jammer genoeg wat klein paardje maar wel een hele sprekende uitstraling.
Sam Amore: 6000,- hij heeft op wedstrijd nog niet zo hoog gelopen vandaar dat het nog wat lager blijft.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:22

Aangezien ik er nu wel al 2 getaxeerd heb, is het toegestaan om mijn pony te showen! Dus dat doe ik ook maar gelijk.

Angel is merrie van 4 jaar. Geboren op 5 april 2005. Haar moeder is kokoschka en vader Garanco. De vader van de vader is Boreas. Jasper komt ook in haar papieren voor. Angel is ong. 155 hoog! Eind vorige jaar voor het laatst gemeten.
Ze is ingereden toen ze 3 jaar was. En nu dus een jaartje onder het zadel.
Op vreemd terrein doet ze het erg goed en is snel gewend. Ook buiten is ze erg braaf, al is ze alleen nog een beetje onzeker.
Op onderlinge wedstrijdjes doet ze het zeker goed! Het springen pakt ze ook erg goed op.. en dat terwijl we het nog niet vaak gedaan hebben. Ik vind dat ik haar niveau wel al B mag noemen, omdat ze een B proefje kan lopen! Wijken kan ze ook zeker heel goed, maar dat laten we nu nog even voor wat het is.

Afbeelding

Afbeelding
2e wedstrijd..

En nog een linkje..
[ITP] M'n topper voor het eerst op bokt

Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:30

Angel: 2500,-
Ze heeft nog maar weinig ervaring en ponies blijven lager in de prijs.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:47

Angel: Voor je pony denk ik zo rond de 2000. Dit omdat ze nog niet zoveel ervaring heeft.. Verder is het een super leuk pony'tje hoor

Moderatoropmerking:
Taxatie verwijderd van paard dat geen eigen paard is.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:10

Angel: €2500,-
Het is een E-pony en die brengen gewoon weinig op! Als het een klein paard zou worden (krap 1.60m oid) zal het bedrag wel wat hoger liggen, maar echt kleine paarden brengen (meestal) ook minder op. Maar ik weet niet hoe het met haar groei zit, misschien moet ze nog een groeispurt krijgen. Verder kent ze nog niet veel. En jammer dat je niet echt duidelijke foto's hebt van haar gangen. Hier kan je weinig van zien.
En de taxaties hier zijn ook zeg maar de prijzen die mensen vinden dat hij waard is, niet wat je vraagprijs kan zijn ;)

Moderatoropmerking:

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:23

Babel; 4500-,

Sam Amore; 8000-,

Wannahave RDP; 6500

Angel; 5500

Moderatoropmerking:

Nu mijn (misschien) toekomstige ruin van Lupicor.

Ik heb helaas geen foto, maar ik zal hem beschrijven en dan kijken jullie maar wat je er mee kunt! ;)

Naam: Zaragossa
Leeftijd: 5 jaar
Kleur: Vos, met bijna geheel witte kop, witte buik & 4 witte benen.
Niveau: Heeft nog niks gelopen, is nog dressuurmatig niet geheel voor elkaar maar springt als een kanon!
Het hogere springwerk kan hij daarom dan ook absoluut aan.
Afstammeling: Lupicor x Flemmingh
Hoogte: 1.62
Nadeel: Is een luchtzuiger..

Ik ben érg benieuwd wat jullie ervoor zouden geven, en dan vergelijken met de prijs die hun ervoor vragen.(die weet ik echter nog niet..)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:25

Aangezien die nog niet op wedstrijden is uitgebracht en ook nog een luchtzuiger is denk ik dat het een wat lagere taxatie word.. Ik denk zo rond de 3000.. (ik ben niet zo goed in schatten maar toch)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:31

Dan zal ik ook mijn paardje met jullie delen..
Zanita is een merrie van 1.66 hoog. Ze is 5 jaar en haar afstammeling is CorlandxGoodtimes.
Ik heb haar nu bijna een half jaar en ze is nu net een jaartje onder het zadel.
Heb haar ook al uitgebracht op wedstrijden. Ze heeft nu een aantal springwedstrijden in de B gelopen en ondanks dat het haar 3e wedstrijd was zijn we nog wel geselecteerd voor de regio kampioenschappen. Ze is in het parcour ook absoluut niet kijkerig.. Wanneer we zijn gestart ziet ze alleen nog maar de hindernis.
Dressuur loopt ze ook heel makkelijk maar moet nog wel wat leren.. We hebben tot nu toe 1 officiele dressuurwedstrijd gehad. Die ging voor de eerste keer best goed en we hadden net geen winstpunt.
Ook heb ik haar al mee gehad naar buiten.. Voor verkeer is ze absoluut niet bang.. Ze is wel kijkerig naar koeien en opvliegende eendjes maar ze is wel heel makkelijk te overtuigen dat ze er alsnog langs gaat..

Even 2 foto's van haar 1e B wedstrijd:
Afbeelding
Afbeelding

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:35

Zaragossa: 2500,- jammer dat je er geen foto bij hebt maargoed dit is dan puur op beschrijving.
Zanita: 3000,- ze oogt op de fotos wel nog een beetje pony-achtig ! Zou graag ook fotos van bv. dressuur willen zien voor een redelijke taxatie. :o

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:39

Ik heb alleen een hele wazige dressuurfoto.. Hihi. daar moet ik nog nieuwe van laten maken..
Dit was voor de eerste keer op de club bij ons:
Afbeelding

(doordat ze nog niet zo gespierd is, de vorige eigenaar trainde er niet zoveel mee maar maakte haar alleen zadelmak, is ze daar nog best smal.. ze is inmiddels al wat breder)

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:01

Zaragossa: 3000
Zanita: 4500

Nu mijn paard:
-Asha
-4 jaar oud
-Merrie
-1.74 meter
-Trento B x Clavecimbel
-Loopt B met 9 winstpunten, kent al pasje wijken, beetje schouderbinnenwaarts en wat contragalop. Leert heel snel.
Afbeelding
Afbeelding
Deze rijfoto is van afgelopen december, dus al een tijdje geleden. Nu is ze al een stuk verbeterd :)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:19

Angel- 2700, ze is nog jong, ook is ze niet zo heel groot, wel een heel leuk beest om te zien

Moderatoropmerking:

Zaragossa- 4500, zonder foto's kan ik niet heel veel, naadeel is wel echt een klein probleempje

Zanita- rond de 5500? ik ben hier dus echt niet goed in, maar ze pakt het goed op, en het is een mooie hoogte

Asha- 6000 mooi groot paard, en heel fijn dat het een snel lerende is.

Ik ben niet zo heel goed in het taxeren zie ik al wel :+

Die van mij dan nog een keer
Vionne, een numero uno ×flemmingh, merrie, bruin, zwarte benen/staart en manen.
ze is 7 jaar en 1,58m hoog. Ze staat ingeschreven als E-pony, maar moet nog een jaar gemeten worden.
Momenteel loopt ze nog B met 14 winstpunten. De eerst volgende wedstrijd wordt het L1. De L1 oefeningen zitten er zeker in, en ik denk wel dat het goed zal gaan.
Springen zitten we momenteel aan de 1m/1,10m binnenkort beginnen we met pacourtjes te springen.
ze is vrij moeilijk met rijden als je niet weet hoe je haar moet aan pakken. Maar als je haar dan eenmaal kent, doet ze veel voor je.

Afbeelding
de foto is een beetje wazig
Afbeelding
er wordt aan mijn houding nog gewerkt.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:57

Angel_ : zeer aansprekend paardje. 3500€
Moderatoropmerking:

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:05

Hmmm toen ik de titel las dacht ik dat jullie exterieur beoordeling bedoelden..... Maar jullie hebben het over geldbedragen.
Ik wil de pret niet bederven hoor, maar op basis van een verhaal en een foto is dit toch niet mogelijk? Zou het dan op zijn minst niet handig zijn er een video bij te doen???

@ KambiusH Luchtzuigen is in Europa een probleem en drukt de prijs enorm. De USA doet er echter niet moeilijk over. 5000 lijkt me zoals jij beschreven meer dan genoeg voor zo'n paard.
Moderatoropmerking:

Ik zal dr ook even een op zetten met een video

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:11

Oke ik heb de volgende met video. Ben wel benieuwd naar jullie mening

Merrie. 2 jaar, 168m. Afstamming: KASHMIR VH SCHUTTERSHOF x QUIDAM DE REVEL x FLEURI DU MANOIR
Rontgenologisch gekeurd.
Moeder is volle zus van Ohio van de Padenborre ( ISP) Diego van de Padenborre(ISP), Winchester van de Padenborre(ISP) die vorige week een 1.50 proef in Rusland wist te winnen.
Oudste nakomeling van de moeder springt ook internationaal en was kampioen in Canada bij de jonge paardenrubriek.

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:32

Dekloktikt schreef:
Dots: 3500,- voor jouw paardje!

Moderatoropmerking:

Enne, jouwn taxatie voor die van mij.... je zit dr wel een eindje naast ;)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:42

Wat bedoel je met ernaast zitten dots83 ? Ik zou hetzelfde geven ongeveer.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:53

Nou, deze merrie komt uit een van de beste merriestammen die er bestaat. Er komen tal van internationale springpaarden uit. Om mee te fokken is dit een topmerrie. Haar moeder is de volle zus van 3 goedgekeurde hensgsten die zelf internationaal sprongen! Waar vind je dat? Bijna niet dus idd. Vandaar dat 3500 veel te weinig is. De merrie springt zelf los heel erg goed, lijntje is goed....mensen uit binnen en buitenland vragen naar dit paard. Omdat we niet willen verkopen vragen ze naar embryo's, dat zegt al wat.
Maar als jij ergens zo'n merrie weet, goedgekeurd en wel voor 3500 geef me een seintje, dan ga ik kijken ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:48

Ik denk niet dat er hier zover wordt gekeken dots! de mensen kijken hier meer naar het type paard opzich..en ik vind dr ook niet heel bijzonder ogen..ook op de sprong niet! Maar de afstamming kan wel super zijn..die zegt mij niet zoveel

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:52

En op afstamming kan je niet rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:01

Grappig, [naam] de Revel zit ook in mijn paardje.

En 3500 vind ik toch ook een nette prijs voor dit beestje hoor, helemaal in deze tijd.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:04

Ik keek ook meer naar de plaatjes enzo! En wat je er over vertelde!
Al die namen van moeders en vaders ben ik nog niet zo in thuis! Dus daar kijk ik niet echt naar.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:05

Anthea schreef:
Grappig, Quidam de Revel zit ook in mijn paardje.

En 3500 vind ik toch ook een nette prijs voor dit beestje hoor, helemaal in deze tijd.

in deze tijd brengen de goede evengoed wel geld op ;)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:07

Maar het paard is 2, en wie weet hoe ze onder het zadel is? Dat telt ook mee neem ik aan.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:10

Dots83: bewezen & talentvolle lijn inderdaad :j

Maar ehm... de vader van deze merrie is BWP ggk hè... O:)