Oh wat naar Marieke.. Dan misschien toch weer terug naar de basis onder structurele begeleiding? Beginnen met grondwerken met iemand die je daar goed bij kan ondersteunen bijvoorbeeld. Is ze aan de hand trouwens ook zo angstig?
Op de grond is ze met Marlon echt een "match made in heaven". Super lief, aanhankelijk en lopen samen met een halstertje door het bos. Het is ook echt een lieve pony, zit niks kwaads of ondeugends in. Ze gaan in ieder geval volgende week vrijdag weer naar grondwerkles en misschien dat ze morgen ook nog tijd had voor Marlon en Clooney. Marlon had al twee keer in de week privé-les met Clooney in dressuur (wel met spel-element erin om het luchtig te houden, balkjes enz...) Maar lijkt ons handig om nu even weer te richten op het grondwerk inderdaad en dat ik haar even rijdt. Marlon wil ik dan in de tussentijd laten lessen op een super brave pony/paard om weer haar vertrouwen op te krikken en ook beter te leren rijden.
Silver_Fox
Geplaatst: 23-12-16 12:21
Dat is altijd naar.. helemaal met gekneusde ribben en rug, dat is niet niks! Hoe oud zijn Marlon en Clooney?
Als kind ben ik er ook een aantal keer flink afgedonderd van mijn super lieve Connemara pony, toen ze tussen de 5 a 6 jaar was. Ze schoot er ook weleens bokkend vandoor zonder 'reden', maar dat ging weer vrij snel over naarmate we beide ouder werden. Als Clooney een lieve en nog wat jonge pony is zou ik er niet zo snel afstand van nemen.
Hoi Marieke, Ik weet wat je voelt als moeder met een jong kind en een Con. Deze periode hebben wij ook gehad, de reden dat ik het vol gehouden heb (ja ik) is dat zijn karakter in en om stal uit duizenden is en de grootste knuffelpony is die er maar bestaat maar angstig als je erop zit. Je bent wel samen maar toch is hij alleen, als je ernaast staat hebben ze meer houvast aan je. Ik heb mijn zoon toen, maar nog steeds eigenlijk 3x in de week meegenomen waarvan 2x rijden en 1x tutten niks moet alles mag jij bepaald, alleen 1 verplichte les. alle andere dagen is hij volledig van mij. niet zozeer het rijden maar alles samen ontdekken zowel erop als ernaast, ik merkte dat hij het fijn vond om iemand te hebben die steviger in zn schoenen staat (heel eerlijk een jong kind is nog geen opvoeder voor dieren en zoekt zelf nog steun met alles zeker tot zo ik doe een gok 13 jaar als ik mijn oudste als voorbeeld neem toen) naarmate hij meer ging vertrouwen met geluiden en voorwerpen schikt nog steeds wel eens maar rent niet meer weg. Is de band met mijn zoontje ook veel verbeterd in het steunen naar elkaar. Alleen is mijn zoontje niet zijn baasje maar ik. Ik zeg geef het niet op een top karakter ernaast is echt wat waard ga terug naar het vertroetelen en poetsen met je dochter en pak jij de ander puntjes aan, laat haar zien dat hij vertrouwen in jouw heeft dan komt de zelfverzekerdheid van haar vanzelf. Ik hoop dat je er wat aan heb
Marieke33
Geplaatst: 23-12-16 16:06
Heel erg bedankt voor deze verhalen! Ben echt blij om zulke ervaringen te lezen.
Silver Fox, Clooney is 6 jaar en Marlon is net 11 geworden. Allebei puppy's dus....
Ben het met Veertje eens, een pony met een goed karakter is goud waard! het is logisch met zo'n jonge pony dat het een paar keer gebeurd en dat gaat wel over. Zelf was ik net 12 en Donna 5, mijn ouders zijn geen paardenmensen. Achteraf ben ik alleen maar reuze blij dat ik een maatje heb for life en Donna past gewoon goed bij ons en ik denk Clooney ook bij jullie als ik het zo lees.
Marieke, wat naar! Wat poedersuiker dat Cloon schrok en je dochter eraf viel. Fijn dat jij hem weer rustig hebt kunnen krijgen! Heel veel beterschap voor je dochter, heel vervelend.
Vanavond Larry wassen en alle spulletjes die meegaan in de auto pakken en dan gaan we hem morgen wegbrengen...
Oh Marieke, wat akelig dit! Is het een idee om Cloony toch een tijdje te laten doorrijden door iemand anders? En dan in de tussentijd je dochter weer wat vertrouwen geven op een brave, goed doorgereden pony? (en misschien ook kijken of ze daar dan iets meer balans kan ontwikkelen). Ze is misschien inderdaad net even te weinig ervaren, moet het net te veel hebben van de pony nog, en de pony moet het mogelijk nog net even te veel hebben van de ruiter...
Oh.. Rot dit..
Marieke33
Geplaatst: 24-12-16 01:10
Oh....wat moeilijk Change ...heel veel sterkte morgen...ik zal aan je denken. Ik hoop dat je Larry met een gerust gevoel achter kunt laten bij zijn nieuwe (waarschijnlijk dolblije) baasje.
Dat is ook ons plan nu Punz. Ik ga haar eerst zelf rijden, dat doe ik nu twee keer per week en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik heb niet de topskills hoor, maar ze is bij mij wel braaf en als ze eens schrikt of spanning krijgt kunnen we dat samen best goed oplossen. Dat is op dit moment het belangrijkste denk ik. Ik neem ook les samen met Cloon. Mocht ik daar in vast lopen dan ga ik zeker op zoek naar een Eline. Marlon heeft vandaag al even gereden op een heel braaf paard bij ons op stal. Daar gaat zij voorlopig een/ twee keer in de week op lessen. Vandaag kon ze alleen stappen, haar ribben deden nog te zeer, maar ze heeft helemaal zelf in de bak gereden en vertrouwd dat paardje volledig gelukkig.
Morgenmiddag gaan we met Cloon naar de grondwerkles en gaan ze beginnen met clickertraining. Marlon heeft er heel veel zin in!
TinekeVD
Geplaatst: 24-12-16 08:19
Change, sterkte vandaag....daaaaag pony tijd en hallo paardentijd. Er komen vast allemaal weer mooie dingen op je pad en je hebt al een super leuk paard, maar dat maakt het niet makkelijker natuurlijk. Succes!
En marieke ik lees alweer veel positiefs, top!
Saaams
Geplaatst: 24-12-16 09:06
Change ik denk aan je vandaag. Enorm veel sterkte. Ik hoop dat je het een plekje kan gaan geven net als bij Bos.
Wat vervelend Marieke, beterschap voor je dochter. Ik denk dat hij bij jullie op de juiste plek is qua rust en geduld en begrip. Heeft je dochter een bodyprotector? Misschien samen daar naar kijken.
Beauty word vandaag officeel gemeten. Er komt iemand voor een pony meten en ik ben wel benieuwd hoe groot Bjuut nu is. Als 5 jarige was ze 1.43 en volgens verkoper als 7 jarige 1,46. Verder geen meerwaarde, gewoon nieuwsgierig. En we morgen er na 3,5 week weer op
esje007
Geplaatst: 24-12-16 10:39
Oh wat moeilijk Marieke, maar de weg die jullie nu inslaan lijkt mij ook een hele goede! Ik vind het zelf nog steeds verbazingwekkend hoe veel steun een paard aan een mens heeft en dus ook hoe sterk het gedrag van het paard kan verschillen tussen een zekere en minder zekere ruiter. Hopelijk komt het met Marlon en Clooney helemaal goed!!!! Change: sterkte vandaag! ! Saaams: veel plezier met rijden vandaag.
Wij zijn inmiddels op de terugweg! Hij staat super rustig te eten in zijn nieuwe stal! Ik heb nog even geholpen met rijden, dat gaat echt helemaal goedkomen! Ik heb hem met een goed gevoel achtergelaten.
Sterkte change, Maar afleveren met een goed gevoel is goud waard. Je hebt haar toch zeker geattendeerd op het bokt connemara topic
Marieke over een tijdje kijken jullie hier met een sterker gevoel op terug. Als jij de pony in grote lijnen begeleiden komt het wel goed tussen die 2.
Ik heb inmiddels alweer 3 keer gedressuurd met eamonn. Maar we houden super in de gaten hoeveel hij nu daadwerkelijk aankan. En hopelijk in het sterker worden dat de grens minder fragiel word. Ik voel dat die nu super los is in zijn lijf en momenteel geen beperkingen meezeult. Als schema houden we momenteel aan 1 dag rijden 2 dagen rust en op de 3 de dag weer rijden. Meestal komt er nu een moeilijke periode aan ivm het weer. Zeer nat of zeer koud met alleen maar een buitenbak. Maar als het weer dus wat meezit zouden we vanaf nu kunnen opbouwen. En de 2 andere vrije dagen zijn dan voor sky. Die heeft inmiddels zijn eigen hoofdstel . Dus daar kunnen we ook de draad mee oppikken.
Verders wens ik iedereen een zalige kerst en de komende dagen wat tijd om extra te tutten met de pony's.
Sterkte Elysa, wat moet dit ontzettend dubbel en lastig voor je zijn.
Marieke, schrikt Clooney vaker, of was dit de eerste keer dat ze écht schrok? Het blijft natuurlijk een vluchtdier, hoe banketstaaf ook.. Ik hoop dat je dochtertje er snel weer boven op komt!
Ik heb afgelopen maandag les gehad, en het was een drama.. Jack schrok van werkelijk alles: de wind, zijn schaduw, spoken, water, mijn instructrice.. Echt van álles. Om de 10 minuten ging hij er wel een keer vandoor. Flink hard wegspringen uit het niets. Kon er niet fijn door heen rijden en werd er ook een beetje onzeker van. 1, 2, of 3 keer schrikken kan gebeuren, maar bij mij ging de lol er wel vanaf. Dag later overdag gereden en hij liep super. Vanavond weer gereden, precies hetzelfde als maandag alleen in mindere mate. Hij verstijfde van een vogel die langs vloog, wou nergens langs lopen, etc. Toen maar even in de longeercirkel gegooid en even flink moegemaakt. Gelukkig is het vakantie, dus ik rijd voorlopig alleen nog als het licht is. Op de maandag na dan, want dan heb ik les.
Beauty loopt helaas weer niet goed. Gister leek het stijfheid en zag niemand iets raars aan de bakrand, maar ze voelde niet fijn. Vandaag weer geprobeerd en ze gaf overduidelijk ongemak aan, van een onwijs hard werkende genietende pony veranderde ze in een half dood paard met geen sprankeltje in haar ogen. Zo sneu.. dus iemand zei probeer door te pakken, ze neemt je misschien een beetje in de maling. Uiteindelijk een vriendin erop gezet en die draafde aan, stopte en zei nee dit hoort niet. Ook schoof haar zadel naar voor terwijl die altijd perfect lag, overigens nog steeds.
Daarna even aan de longe laten lopen en gefilmd. Om toch dingen uit te sluiten qua zadel/belasting. Ze heeft mij vandaag voor de volle 100% aangegeven dat de pijn komt uit haar rug. Ze is echt een merrie die zichzelf beschermd en niet kapot laat rijden. Ik ben trots op haar.
Osteopaat zei veel stappen, geen molen en rust en dan na 1/2 weken weer proberen. Dat gaan we doen maar ik bel ook de kliniek dinsdag en ik wil beginnen met een foto van haar rug.
Punz, vanaf welke leeftijd gemiddeld worden de meeste connemara beleerd in Ierland?
Jeetje wat een gedoe... Connemara's zijn laat rijp maar ik kan me niet voorstellen dat het daarmee te maken kan hebben omdat ze geen zwaar werk verricht. Ik wou dat ik röntgen/echo ogen had en kon zien wat er nou precies aan de hand is met Bjuut.
Afscheid moeten neme van Larry valt me zwaar, vooral op de momenten dat ik geen afleiding heb. Het zal even wennen zijn voor me! Gelukkig heb ik Leo nog, dus na de feestdagen ga ik lekker aan de slag met hem!
Maxime, Jack is net een dressuurpaard met dat gespring joh.
Ik blijf meelezen! Wat minder kletsen, ik heb zelf, behalve reageren op anderen, niks meer te melden omdat ik nu Connemaraloos ben. Maar ik zal in ieder geval niet helemaal weg zijn, dus jullie zijn nog niet van me af.
hoi hoi! mag ik mij ook melden? ik heb dan geen eigen paard, maar op de manege rijd ik elke week op een Connemara geïmporteerd vanuit Ierland, ze is 8 jaar oud en heet Belle. ik heb nu even geen foto op mijn computer, maar ik kan later wel een foto plaatsen vanaf mijn telefoon
Tribunals
Geplaatst: 24-12-16 23:27
Achterlijk dier is het soms
Leo updates vind ik ook leuk hoor maar ik begrijp je wel.