Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:54

Ja echt, super stom -O- . Haha thanks!

Ik heb de wondjes afgespoeld en met betadine zalf behandeld. Blijf het goed in de gate houden. Hoop inderdaad dat dit een wijze les is geweest voor hem!

kelz

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:55

Oohh Belinda das schrikken zeg!!
poehh, hopelijk blijft het hier bij!
denk idd erg verstandig (als ze geen letsel hebben) gewoon weer op de weide anders maak je soms van een muis een olifant

and happy birthday!!

ja zeker erg fijn, ga aankomende tijd gewoon lekker rustig door met haar 1/2 keer per week wat werken in grondwerk beetje rijden..
en dan zien we wel hoe het loopt!

bootsscoot zijn er speciale offroad scootmobile? Beetje gekke vraag misschien hoor maar heb er echt totaal geen kaas van gegeten!
ben wel erg benieuwd naar film/foto's als je lekker aan werk bent!

heb ooit eens een demonstratie gezien waar een vrouw dat ook zo deed echt prachtig! Is een andere weg en andere lichaamstaal maar zeker net zo goed en mooi jullie gaan er wel komen bloed kruipt en kriebelt als je eenmaal met paardenvirus besmet bent he, hihi..

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:29

Jeetje Belinda wat naar zeg. Ik hoop dat alles goed gaat met de paardjes. :(:)
Gisteren drukke avond. Kwamen nog wat dingen tussen door. Dan is t laat en ga je toch maar naar bed he.
Kelz er zijn idd verschillende scootmobielen waaronder ook met vier wielen. Ik heb nu eentje op handgas maar heb daar wel problemen mee om de snelheid te doseren. Ik wil dus graag een met beengas. Zodat ik dus wel een leadrope kan vasthouden.
Natuerlijk plaats ik fotos als ik begin. :D Ben erg benieuwd.
Wij gaan straks naar Almere en vanmiddag de tandarts dus ben voorlopig ft onderweg vandaag.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:02

Ohjee ik zie net dat mijn scheldwoord lijkt alsof ik je belachelijk maak Belinda! Maar bedoelde dus sh*t :')

Ik weet wel dat je van die scoots hebt met grotere banden voor in t zand. Maar verder inderdaad ook heel weinig verstand van.

Ik ga vandaag weer eens op bezoek bij de moeder van Indah in Uden. Ik ben benieuwd hoe ze er uit ziet en hoe het met haar gaat. Mis haar ook wel een beetje ;(

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:38

Haha zo had ik 't niet opgevat Kim, geen probleem! Hoorde net dat de twee zeepaardjes nu elkaar in ieder geval niet meer lastig vallen op de wei, dus dat scheelt. Straks ga ik ze van de wei halen, dus hoop dat alles er rustig bij staat.

Thanks Kels :D ! Ja denk ook dat het goed is geweest dat ze gewoon weer de wei op gingen, het was ook niet koud oid, toen ik aankwam op stal was hij al droog (EN VIES!).

Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat met een scootmobiel en paard, lijkt me super om te zien! Ik doe vrijdags altijd vrijwilligerswerk bij een manege voor gehandicapte (super leuk trouwens), daar komen mensen vaak wel aan in de scootmobiel, maar gaan vervolgens altijd (door middel van verschillende hulpmiddelen en vrijwilligers) het paard op. Grondwerken zijn ze daar helaas niet van.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:17

pff ik schrok wel van de foto gelukkig was het goed afgelopen.
hou wel die stijfheid in de gaten, bij mijn oude stalgenootje haar paard was er n wervel verschoven omdat er n hijsband brak...gelukkig was dat hier niet zo maar dat was echt een ellende voor zedaar achterkwam.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:22

Oeh klinkt inderdaad niet goed Kwita! Ik hou het zeker in de gate. Vandaag rustig aan wat gewerkt aan de hand in de bak, hij was in ieder geval weer lekker eigenwijs ;( . Toen ik hem ophaalde uit de wei stond hij helemaal voorin bij het hek met een ander paard te eten. Zag er allemaal rustig uit gelukkig, hij heeft z'n lesje wel geleerd denk ik.

Dit was overigens voor hij de sloot in dook (gemaakt door stalgenoot):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:24

Mooie foto's en tis een knappert!
(vooral lekker schoon nog,hihi)

maar weer wat geleerd dus ook verschillende types in scootmobile (logisch ook eigenlijk,hihi)

even jullie mening he..
Konik recreatie paard of ook leuk/geschikt als wedstrijd paardje?

Zal eerdags even een foto plaatsen van Olina met mijn zoontje als ik mijn haf ga zadelen doet ze namelijk altijd heel lief oppassen (wacht houden) bij de kinderwagen echt zo schattig!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:47

Nou ik heb in duitsland ooit nog wel eens n konik de dressuur ring zien betreden, dit paardje deed dat echt goed dat was van nivo vergelijkbaar met L 2 met winstpunten.
maar ik vind ze persoonlijk echte lieverds die meer bij de recreatieve doeleinden passen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:53

bootscoot, we hebben tuis vroeger voor de scootmobiel van mijn vader nog wel eens terrein bandjes besteld. gewoon bij de lokale bandenhandel, omdat daar meer profiel op zat en ook dus meer grip had en beter door de losse grond kwam. ook een "droge' accu dus zonder zoutzuur ingeval dat hij om zou vallen ( maar ik geloof dat dat tegenwoordig standaard is) met meer vermogen zodat hij verder weg van huis kon, en beter door het bos kwam.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:59

Ohja das wel goed ja!

heb even zitten denken om Olina miss op te leiden voor westernsport maar denk dat ze het niveau van mijn haf niet gaat redden ben ik bang, dus dan zou ik haar niet kunnen starten (althans weinig nut)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:40

Ligt er misschien aan welke tak van de westernsport. Ze zal misschien geen reiningtopper worden, maar denk dat ze voor trail wel heel geschikt zijn.
Wat een mooie haf heb jij trouwens!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:41

Heeej folks. :D gezellig aan de klets. We waren super druk. Dus ff afkikken. Ik heb morgen een afspraak om een scoot te bekijken. *\o/* *\o/* ben benieuwd. Als die bevalt gaat ie morgen mee. En dat wil zeggen dat ik kan beginnen. Moet zeggen dat ik er zin aan heb ! :D
Kelz westernsport kan prima. Ze zal wellicht niet een ideale stopper of spinner worden maar het kan wel. Trail of pleasure doen ze t goed in. Ik ga Boots later ook western beleren.

Kwita dank voor je tip ik ga er naar kijken ! Wie weet hebben jullie nog meer tips. Het is trouwens een vierwieler geworden.
Belinda hoe is het nu met jouw topper ??? rustig aan doen daar. Komt vast goed.

Kimindah hoe vordert de parelli ?

De rest doet het hopelijk goed.

Vandaag weer verbaasd over Boots. Liet zich borstelen als een oude gewoon te chill <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:51

Hier is gister avond smoky voor het eerste bereden zomaar n kwartiertje is stap en draf.
Wat een lieverd zeg gewoon heel kalm naderhand wilde een ander meisje zonder rijervaring ook en daar stapte ze volleerd de bak mee door en liet zich gewoon simpel sturen zo zonder fratsen.
ook toen er gelongeerd werd liet ze een mooie uitgestrekte draf zien die een jury zeker met 8 of uitmuntend had beoordeeld... er zit nog meer in als waar ze voor kwam dat was best een gekke ontdekking.want ze werd verkocht als n slome doos die liever lui is als moe...
nu als het veulen er is zou ik haar best wel eens n echt proefje willen zien rijden tussen de sportponys.
wat werkt dat paardje graag zech...is dat bij die van jullie ook?
ze stelde zich echt in naar het nivo maar ook haar karakter van haar ruiterje en schakelde ook geweldig goed daar tussen vanno 1: jong en onverschrokken naar2: lief maar toch wel iets bang/onzeker 3:jong en met autistme en zijn beperking daardoor, deze jongen heeft niet gereden maar wel gepoetst en geknuffeld en zelfs tijdens het wandelen duwde en trok zij niet!!!
nee, hier geen supper afstaming, geen dochter van n top sportpony maar ik zou haar er niet op inruilen wat een lot uit de loterij en dat zomaar bij ons! ik kan echt mijn geluk niet op.

Nu heeft smoky ook behalve n aalstreep ook donkere strepen op haar schouders en bij haar knien en op haar hals hebben andere koniks dat ook?

want op de mooie foto's van hier boven en alle andere zag ik dat betrekkelijk terug?

You go Boot Scoot *\o/*
Ik hoop echt dat het wat is (en betaalbaar naar waarde!) :):)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:38

Kwita wat klinkt dat super zeg *\o/* knappe smokey!!! U go girl.
De scootmobiel was het helaas net niet dus de zoektocht gaat gewoon verder.
Boots was wederom super meewerkend en koel. We hebben ff heerlijk gespeeld met de grote bal. Hij gaf er niks om. :D dusook stukje squeezing game gedaan het maakte echt niks uit .

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:39

Kwita ook Boots heeft aalstreep en zebrastrepen dat is kenmerkend. De wildkleur zeg maar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:27

kelz schreef:
even jullie mening he..
Konik recreatie paard of ook leuk/geschikt als wedstrijd paardje?
Ik vind ze veel meer geschikt voor de sport als de gemiddelde haflinger of fjord. Tenminste een fatsoenlijk gebouwde Konik(je ziet hier in Nederland veel van die kortbenige dikkerds, zo horen ze niet te zijn). Maar dan heb ik het over dressuur, springen, endurance, ik heb geen verstand van western en welke eigenschappen je daarvoor nodig hebt. In Polen worden ze veel gebruikt in de sport(vooral voor kinderen dan ivm hun maat).

@Kwita, Wolf kan inderdaad ook heel leuk lopen, ze heeft best nog wat knie actie maar toch heel lichtvoetig, zit echt heerlijk. Dat ze aan je verkocht is als liever lui dan moe terwijl dat niet zo is, klinkt ook bekend, Wolf is bij mij heerlijk voorwaarts maar zet er iemand anders op dan is ze niet vooruit te branden, ze is best eenkennig wat dat betreft. Zet er een zelfverzekerde doortastende ruiter op en ze loopt wel, mijn vriend rijd er zo mee weg ookal kan hij niet rijden maar mijn zus krijgt haar nauwelijks vooruit :+

en er zijn inderdaad meer wildkleur kenmerken dan alleen de aalstreep en zebrastrepen (masker op het hoofd, cobwebbing, randen rond de oren, schouderkruis, halsstrepen etc.)
niet alle wildkleuren hebben alle kenmerken, Wolf heeft wel een lichte schouderkruis maar verder niks op haar hals

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:28

Mocht er iemand een konik tegenkomen met de officiele naam Baltazar van d'Heye, dat is Jull, de konik die ik kocht toen hij twee was en vorig jaar, amper een half jaar geleden verkocht aan een meisje, omdat ik mezelf er te zwaar voor vond, hij wilde bij mij niet vooruit enz... Bij Lise ging het wel prima. ... Vandaag meldt ze me dat haar vriendje, waar ze mee uit elkaar is, Jull onder haar neus uit verkocht heeft...ze weet niet waar of aan wie?????? Vreselijk is dit. Ik begrijp de mensenwereld al heel lang niet meer, maar toch blijven er steeds dingen me met verstomming slaan, zoals dit nu weer. Ik begrijp niet: ik verkohct het paardje aan haar, hoe kan hij hem dan zomaar verkopen???papieren zijn dan toch bij haar??? ik onderzoek het nog nader, ben redelijk erg "ontzet"... na alle ellende van de laatste dagen (2 van mijn 3 katten zijn in 10 dagen tijd plat gereden voor onze deur,in onze kater van bijna 7 jaar hing het glas van de koplamp van de auto in zijn pels gekleefd..kan je nagaan, dat zijn hardrijders..doodrijders) ach, dierenwelzijn, wie bekommert er zich om. ik voel me vaak heel eenzaam in een hopeloze strijd

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:15

Ah gashira, wat afschuwelijk! Eerst al de katten en nu weer zo n domper...
wat een vreemd verhaal van Jull, terwijl je hem te goede trouw verkocht hebt en nu niet eens weet waar hij terecht gekomen is! Ik zal zeker mee opletten of hij ergens wordt aangeboden

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:08

getsie wat n verhaal 1 van de katten 2 van het paard... nou ik heb het zelfde meegemaakt met ex vriend en paard (misschien de zelfde wel) juridisch heb je geen poot om op te staan of het nu betaald is met haar geld of het zijne maar ze hebben wel de cash. laat haar maar n ander paard kopen want ze zal een ceviel rechtprocedure geheid verliezen, gebrek aan bewijs.

En ik neem aan dat hij ooit ergenst weer wel opduikt bij goede eigenaars en tja moetje die dan dr paard weer afpakken? wees wijs en verwonder je slechts

maar ik wens je wel succes met de situatie

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:38

Gashira wat vreselijk. Laten we hopen dat het paardje weer op komt duiken. Maar ja nederlandse procedures he. Als je uitelkaar gaat is er weining wat je kunt doen qua procedure. Want ze waren samen. Civil duurt lang kost klauwen vol met geld en haalt waarschijnelijk niks uit.
Hopen dat paardje ergens boven water komt.

Van ik zie bij Boots idd meer van die kenmerken dan alleen de strepen ook wel het maske rond de ogen.

Hier een rustige dag. Vandaag niet naar stal. Morgen weer. :Y)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:43

Vandaag naar animal event geweest, was heel leuk! Ook veel rassen promoteams. Het zou toch gaaf zijn om ook eens met een konik promoteam naar zo n evenement te gaan.

Hoe gaat het nu met kaiyo?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:06

Poeh poeh wat gaat het hier weer hard! Heb alles zo ongeveer bijgelezen nu eindelijk. Heb ff weer behoorlijk wat pech gehad, met mijn fret naar de universiteitskliniek in Utrecht en de dierenarts is geweest voor Nero en hij had dus slokdarmverstopping en moest een slang door de neus en alles. Allemaal heel naar.

@Avalon, wat super van jou en Loki!! Wat ziet hij er goed uit! En mag ik zeggen schattig? Sommige mensen vinden dat dan een belediging maar ik vind hem er echt schattig uitzien. Trots op je ontwikkelingen met hem, goed hoor! +:)+ En een prachtige sidepull heb je ook. Optoming is toch verschillend van smaak, ik rij Pumbaa bv onderaan de lusjes met touwhalster maar Nero rij ik ook op sidepull en daar reageert die weer heel goed op. Als Loki op sidepull goed reageert zou ik dat gewoon blijven gebruiken hoor, zie niet in waarom niet.

Jeetje Belinda, wat schrikken van Kaiyo!! Ik zou echt een hartverzakking krijgen volgens mij. Maar zo te zien was het water niet heel diep en hoop dat hij er verder niks aan over gehouden heeft ook in zijn koppie niet, maar gelukkig is hij aardig nuchter.

@Bootscoot: Wat is hij mooi!

@ghashira: Jeetje wat schrik ik daar van, arme Jull! Ik kan daar ook erg over inzitten. Kan natuurlijk niet oordelen, maar blijf het een beetje een vreemd verhaal vinden, omdat dat meisje in eerste instantie Jull wilde verkopen...maar kan natuurlijk zijn dat dat er helemaal niks mee te maken heeft. Hoe dan ook, het blijft afschuwelijk en ik hoop echt dat hij gevonden wordt!! En dat hij niet aan een of andere handelaar wordt doorverkocht en dat je nooit meer wat van hem hoort. Dit is gewoon een nachtmerrie. Niet weten waar je paardje is die je dacht goed te hebben verkocht naar een super plekje en dan krijg je dit. Ik leef met je mee. Ik hoop zo dat hij weer gevonden wordt! Heb je al een oproep op FB of iets dergelijks staan, dat verspreidt namelijk ook snel en misschien weet iemand dan wel meer over waar hij is. Pfff, echt vreselijk...En ook nog het verlies van je katten op zo'n afschuwelijke manier, vreselijk wat je nu weer allemaal moet doormaken...Heel veel sterkte!

Pumbaa is jarig geweest op 2 mei, hij is inmiddels alweer 14 jaar! Maar gedraagd zich nu nog steeds als een 4-jarige haha. Zoals jullie kunnen merken kan ik het niet allemaal zo snel meer volgen hier in dit topic haha. Als jullie mij en Pumbaa willen blijven volgen dan kun je me ook op FB toevoegen (Nadine Lammers, Emmen) daar plaats ik regelmatig nieuwe updates, foto's en filmpjes van mij en Pumbaa. Zit ik momenteel vaker op dan op bokt.

Hier nog eentje die ik laatst in elkaar heb geknutseld van 2012 toen ik Pumbaa voor het eerst met neckrope reed en de teugels er af haalde. Uiteraard wel veel geoefend door altijd zonder contact te rijden en alleen mijn been en zit te gebruiken voor het sturen in combinatie met neckreining. Inmiddels gebruik ik de neckrope ook niet meer, maar dit moment was voor mij een mijlpaal en ben blij dat ik er toen een filmpje van gemaakt heb. Rij niet altijd op het goede been hoor, ben eigenlijk alleen nog maar bezig hier met sturen.

En aangezien deze niet op mobiele telefoon kan afspelen (denk ivm audio) maar ff een nieuwe gemaakt met ander muziek eronder.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:08

Oh wat leuk Avalon op Animal Event! Had ik ook graag heen gewild! Dan heb je ook het promoteam van de Fell Pony gezien waarschijnlijk (zwarte ponies die aan het voetballen waren met rode bal). Hier heb ik mijn Fell pony vandaan.
Haha goed idee van het Konik promoteam. Ik hou me aanbevolen :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:12

En deze heb ik vandaag in elkaar geknutseld, filmpje is van vorig jaar. Online training aan een 22ft leadrope (Parelli).

Ik heb een nieuwe computer vandaar mijn overload aan filmpjes hihi ;) Kan eindelijk weer filmpjes maken zonder dat ie na 1 minuut uitvalt.