Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:23

@Alizeetje: hmm rond de 4.000

@KarinvdM: voor een talent voor paard willen ze wel genoeg geld geven tegen woordig,.. me oren hebben al eens goed geklapperd Clown maar ja ze blijven lekker puh !!! Haha!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:05

Bedankt voor de taxatie! Nog iemand?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:53

KarinvdM schreef:
Alles wordt duurder en dat geldt ook voor paarden.
Echt fijne bewegende jonge dieren met een goed karakter zijn er niet zoveel en die brengen echt wel veel geld op.

Fijne jonge paarden kunnen soms, als het echt een goeie is, veel geld opbrengen, dat is al jaren zo. Ik kan dat alleen niet direct aan de hand van een foto aflezen (karakter e.d.). Ik zie echter maar weinig paarden die boven de 10.000 weggaan, maar misschien zijn hier in mijn omgeving alleen maar slechte haha Clown !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:55

Mag mijn BWPer er ook op of is het puur KWPN?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:56

Van mij mag het, tenzij er ook een taxatie topic is voor BWP... Knipoog

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:30

Dan ben ik nu wel benieuwd wat jullie voor mijn ene merrie schatten

True-ella
7 jaar KWPN stermerrie
stokmaat: 1.75m
Matterhorn x Goodtimes x Tolbert x Courvielle xx http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=94311
M springen
L1 dressuur
2 nakomelingen van Emilion.. 1ste dood geboren, moest eruit gezaagd worden, gevolg de merrie een jaar niet gereden. Vorig jaar zomer pas begonnen in het B springen nu M springen. Daarvoor wel een enkele keer naar een dressuurwedstrijd geweest

Afbeelding

tijdens indoor Friesland
Afbeelding
http://lh4.google.nl/elisabethpaardenfo ... imgmax=512

topic met meer foto's viewtopic.php?f=53&t=852477

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:10

Yvonnelind schreef:
KarinvdM schreef:
Echt fijne bewegende jonge dieren met een goed karakter zijn er niet zoveel en die brengen echt wel veel geld op.

Fijne jonge paarden kunnen soms, als het echt een goeie is, veel geld opbrengen, dat is al jaren zo. Ik kan dat alleen niet direct aan de hand van een foto aflezen (karakter e.d.). Ik zie echter maar weinig paarden die boven de 10.000 weggaan, maar misschien zijn hier in mijn omgeving alleen maar slechte haha Clown !

Ik wil niet zeggen dat jij alleen maar slechte paarden ziet in je omgeving, dat lijkt me erg sterk. Maar ik zie er wel erg veel boven de 10 weggaan, dat ik me soms ook achter de oren krab. Maar ja het gebeurt wel..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:10

Yvonnelind schreef:
KarinvdM schreef:

Dan mis je waarschijnlijk wel wat goede beesten. Ja

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:15

KarinvdM schreef:

Of wij zien alleen maar hele goeie (= dure), haha! Haha!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:21

10.000? Ik zie ze ook wel weggaan voor 10x zoveel!! Maar ook wel voor 10 x minder. Knipoog Er zit zoveel verschil in kwaliteit bij sommige paarden.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:25

Yvonnelind schreef:
De prijzen stijgen naar mijn idee helemaal niet, de VRAAGprijzen stijgen volgens mij alleen! Knipoog
Moet je eens kijken hoelang een paard gemiddeld op Marktplaats staat voor het verkocht wordt en dat zijn dan ook nog niet eens de duurste paarden. Alleen op veilingen stijgen de prijzen nog steeds.

Bij particulieren valt het idd nog wel mee.
Bij handelstallen gaan de prijzen zeker omhoog door de komst van de Amerikanen. Tegenwoordig worden er zelfs tours georganiseerd Tong uitsteken De amerikanen komen hieraan gaan met een gids langs een aantal handelstallen kijken een beetje rond zeggen Wow that's a good horse en daar gaan de tienduizende euries voor een paard waar ze niet eens op hebben gereden. En daar maken wij Nederlanders goed gebruik van door de prijzen te laten stijgen, wel jammer dat we zelf ook dat soort prijzen moeten betalen als we een redelijk paard willen.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:51

Maar dat deden ze 12 jaar geleden ook al. Heb heel lang op een springstal gestaan, toen ik mijn pony nog had, toen kwamen er al Amerikanen die een tour langs de handelsstallen maakten. En aangezien ik mijn paard al 10 jaar heb was dat zeker al 12 jaar geleden. Er ziijn bij ons paarden verkocht naar Amerika, Italië, Honduras, Saoudi-Arabië, noem het maar op.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:11

Miss_R_Horse schreef:
Bij particulieren valt het idd nog wel mee.
Bij handelstallen gaan de prijzen zeker omhoog door de komst van de Amerikanen. Tegenwoordig worden er zelfs tours georganiseerd Tong uitsteken De amerikanen komen hieraan gaan met een gids langs een aantal handelstallen kijken een beetje rond zeggen Wow that's a good horse en daar gaan de tienduizende euries voor een paard waar ze niet eens op hebben gereden. En daar maken wij Nederlanders goed gebruik van door de prijzen te laten stijgen, wel jammer dat we zelf ook dat soort prijzen moeten betalen als we een redelijk paard willen.

Als je je ogen en oren open houdt en een beetje oog hebt voor goeie paarden, dan kan je voor een normale prijs ook nog wel goeie paarden kopen gelukkig en inderdaad, op handelstallen kom ik dus nooit. Ik houd dan ook gewoon de prijzen aan die ik er voor over zou hebben (particuliere prijzen en geen handelstal-verkoopt-aan-amerikaanse-miljonairen-bedragen) Knipoog

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:24

Nouh wat schatten jullie dan voor True ???

Mijn vader als fokker, vraagt gewoon altijd te veel Tong uitsteken, want ja hij wil ze gewoon niet kwijt hahahah Nagelbijten / Gniffelen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:16

True zit in mijn ogen zeker rond de 10.000 euro, misschien meer als ze echt appart is en echt apparte nakomelingen heeft. Een heel bedrag, maar ze is wel ster en doet het verdienstelijk in de sport (naast de fokkerij ook nog) en ik ga ervan uit dat ze goed fokt. Als ze straks het sportpredikaat heeft en misschien geprokt is, dan kan het een echt dure worden. Ik ben zelf fokker, dus hecht meer waarde aan sportprestaties, predikaten, afstamming etc. bij merries dan bij ruinen... Dat ze nakomelingen hebben is ook een pre, omdat ik daaraan kan zien hoe ze fokt en wat ze doorgeeft, dus mag het paard weer wat duurder zijn. Waarom is ze geen (voorl.)keur geworden? Ze heeft een erg aansprekend hoofd by the way! Lachen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:56

de bedoeling met haar is.. lekker door in de sport, het predikaat is het 1ste doel en misschien wel hogerop.
Ben nog maar 2 jaar in de springsport bezig, de ervaring moet er allemaal nog komen Lachen

Waarom ze geen (voorl) keur is, komt doordat ze moeite had met de bodum. Daardoor toonde ze onregelmatig. Jury prees haar voor de mooie bovenlijn en extrieur die ze heeft, maar kon haar niet (voorl) keur maken. We moest het volgend jaar maar weer proberen. En ja misschien is ze dan ook wel Z springen. Dus volgend jaar gaan we weer een poging doen, wij zijn er van overtuigt dat ze het kan worden. (en dan brengen we haar zelf ook wel voor, beter dan een voorbrenger die haar helemaal in haar mond hangt Bloos )

Haar jong is naar Duitsland gegaan, die man wou ook graag True zelf.. Alleen dat heb ik liever nog niet Bloos Ze is me pareltje Pling

edit: Oh ja we gaan haar volgend jaar ook laten Prokken..

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:22

Ik heb True ook al regelmatig in ander topic gezien en vindt het een geweldige merrie. Ik zou haar voor 10.000 nooit wegdoen. Misschien bij dubbele eens over nadenken...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:05

KarinvdM schreef:
Yvonnelind schreef:

of de mensen met geld te veel...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:39

Ik ben eens benieuwd wat jullie zouden geven voor mijn paarden. Haha!

Roepnaam : La Ina
Stamboeknaam : Happiness
Afstamming : Zelhem x Doruto x Uron
Ras : KWPN
Geboortedatum : 16/04/1989
Geslacht : Merrie
Stokmaat : 1m66
Vader : Zelhem
Moeder : Punette
Predicaten : Keur
wedstrijdniveau: B dressuur en M springen

La Ina:
Afbeelding
Afbeelding

Roepnaam : Beau
Stamboeknaam : Beau
Afstamming : Gribaldi x Welt Hit II x Elcaro
Ras : KWPN
Geboortedatum : 26/04/2006
Geslacht : Merrie
Stokmaat : n.v.t.
Vader : Gribaldi
Moeder : Usha
Predicaten : /

Beau:
Afbeelding
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:16

Je moet eerst wel een paar andere paarden taxateren voordat we die van jou doen !!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:48

Ik vind dat jullie True Ella laag inschatten. Deze zit toch zeker wel rond de 20.000 euro! Omdat het een springpaard is, schatten we het paard lager ofzo? Ik denk dat die merrie voor 10.000 euro echt niet weggaat !! Knipoog
Ze is ster, heeft nakomelingen, loopt M springen en is pas 7 jaar!
Ze heeft al 2 veulens gehad, dus die sportcarriere gaat wel snel.
Ik vind het een harstikke leuk paard.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:45

Ik schat niet snel een paard op 20.000 euro. Dat heeft er helemaal niks mee te maken dat het geen springpaard is trouwens Knipoog Jij mag haar natuurlijk op 20.000 taxeren, geen probleem! Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:57

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:31

Pascha schreef:
Ik vind dat jullie True Ella laag inschatten. Deze zit toch zeker wel rond de 20.000 euro! Omdat het een springpaard is, schatten we het paard lager ofzo? Ik denk dat die merrie voor 10.000 euro echt niet weggaat !! Knipoog
Ze is ster, heeft nakomelingen, loopt M springen en is pas 7 jaar!
Ze heeft al 2 veulens gehad, dus die sportcarriere gaat wel snel.
Ik vind het een harstikke leuk paard.

Ik vind 10 ook te laag en ze zal zeker meer krijgen voor haar.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:12

Mijn schattingen van andere paarden:

Vanity € 6000
Up to dance € 4000
Winston € 18000
True-ella € 12000-15000
Wolitha € 3000-3500

Ik ben eens benieuwd wat jullie willen geven voor mijn paardjes Knipoog
Ze staan er al op Knipoog Beau en La Ina Haha!