@KarinvdM: voor een talent voor paard willen ze wel genoeg geld geven tegen woordig,.. me oren hebben al eens goed geklapperd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinvdM schreef:Alles wordt duurder en dat geldt ook voor paarden.
Echt fijne bewegende jonge dieren met een goed karakter zijn er niet zoveel en die brengen echt wel veel geld op.
Yvonnelind schreef:KarinvdM schreef:Alles wordt duurder en dat geldt ook voor paarden.
Echt fijne bewegende jonge dieren met een goed karakter zijn er niet zoveel en die brengen echt wel veel geld op.
Fijne jonge paarden kunnen soms, als het echt een goeie is, veel geld opbrengen, dat is al jaren zo. Ik kan dat alleen niet direct aan de hand van een foto aflezen (karakter e.d.). Ik zie echter maar weinig paarden die boven de 10.000 weggaan, maar misschien zijn hier in mijn omgeving alleen maar slechte haha!
Yvonnelind schreef:KarinvdM schreef:Alles wordt duurder en dat geldt ook voor paarden.
Fijne jonge paarden kunnen soms, als het echt een goeie is, veel geld opbrengen, dat is al jaren zo. Ik kan dat alleen niet direct aan de hand van een foto aflezen (karakter e.d.). Ik zie echter maar weinig paarden die boven de 10.000 weggaan, maar misschien zijn hier in mijn omgeving alleen maar slechte haha!
KarinvdM schreef:Dan mis je waarschijnlijk wel wat goede beesten.
Yvonnelind schreef:De prijzen stijgen naar mijn idee helemaal niet, de VRAAGprijzen stijgen volgens mij alleen!
Moet je eens kijken hoelang een paard gemiddeld op Marktplaats staat voor het verkocht wordt en dat zijn dan ook nog niet eens de duurste paarden. Alleen op veilingen stijgen de prijzen nog steeds.
Miss_R_Horse schreef:Bij particulieren valt het idd nog wel mee.
Bij handelstallen gaan de prijzen zeker omhoog door de komst van de Amerikanen. Tegenwoordig worden er zelfs tours georganiseerdDe amerikanen komen hieraan gaan met een gids langs een aantal handelstallen kijken een beetje rond zeggen Wow that's a good horse en daar gaan de tienduizende euries voor een paard waar ze niet eens op hebben gereden. En daar maken wij Nederlanders goed gebruik van door de prijzen te laten stijgen, wel jammer dat we zelf ook dat soort prijzen moeten betalen als we een redelijk paard willen.
KarinvdM schreef:Yvonnelind schreef:
Alles wordt duurder en dat geldt ook voor paarden.
Dan mis je waarschijnlijk wel wat goede beesten.
Pascha schreef:Ik vind dat jullie True Ella laag inschatten. Deze zit toch zeker wel rond de 20.000 euro! Omdat het een springpaard is, schatten we het paard lager ofzo? Ik denk dat die merrie voor 10.000 euro echt niet weggaat !!
Ze is ster, heeft nakomelingen, loopt M springen en is pas 7 jaar!
Ze heeft al 2 veulens gehad, dus die sportcarriere gaat wel snel.
Ik vind het een harstikke leuk paard.