Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:16

Saams, bij wie les je dressuurmatig?
Gave laarzen!

*leest nog mee*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:50

Ik les bij Aimee Weise.

Goed gedaan EK, gefeliciteerd met je punten!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:26

Lekker geshopt Tribunals! Fijn dat je ook weer aan het rijden bent!

Marrit: ik ga er vanuit dat het ok is dat ik wat foto's van jou plaats die je vandaag gemaakt hebt? Want ben er zó blij mee!

Eline en Jou hebben het weer super gedaan!! Hoewel er nog echt wel verbeter en ontwikkelpunten zijn (volgens een zéér kritische EK :D ), vandaag met 183,5 en 188 punten toch weer mooi 2 winstpunten gepakt én met een eerste plaats de paarden weer het nakijken gegeven!!

Stap galop overgangen ( vorige keer nog wel even spannend) waren super, keertwendingen ook. Jou was wel iets druk, was iets te voorwaarts, waardoor het allemaal even iets minder gedragen werd, maar evengoed liep hij superfijn! ( En altijd fijn om te zien/weten waar de ontwikkelruimte zit)

Jury was overduidelijk ook tevreden, noemde het in het commentaar tot 2 keer toe een fijne proef, en EK bleek met de andere proef maar 2 punten achter de nummer 1 te zitten. Kortom; hier zit weer een glimmend trotse eigenaresse. Ze deden het weer zo gaaf samen! Mooi hoor, om te zien hoe het trainen, lessen, kritisch zijn etc gewoon zijn vruchten afwerpt ( en oh ja... een heel fijne amazone... dat helpt ook :D :+ )

Marrit, nogmaals bedankt voor je foto's, ben er blij mee!!
Spoiler:
( en EK, dat ik blij ben met jou, dat weet je wel!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:45

Ik heb vandaag mijn kerstkado aan mezelf gegeven. Ik heb van een stalgenoot de Rambo Micklem Multi Bridle overgekocht .
En ik heb het pro dressage online pakket gekocht.

Op naar 2017

Punz wat heb jij toch en topteam . Super he om ze te zien groeien.
Welk niveau denken jullie dat haalbaar is met jou ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:04

Geen idee kitobeer.... maar we hebben zo onze dromen !

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:14

Tribunal mooie laarzen! En hoezo niet goed, ziet er toch netjes uit dacht ik zo!

EK en Punz, weer gefeliciteerd! Top gedaan! Wij dromen nog even verder....

Gister lekker met melody en onze oude merrie het bos in geweest, was echt even lekker. Ponylief alleen wel een ijzer verloren. Ikdenk dan app ik de smid even, als ie dan maandag weer op zijn tel kijkt kan ie ons inplannen, maar wat een geweldige smid toch ook, want ik had binnen twee minuten reactie terug dat hij vandaag al komt.....super service.....volgende keer maar niet meer op zondag appen, voel me wel wat schuldig. Maar goed, staat ie er straks weer mooi op. Onze kleine man meteen ook maar even bekappen is alles weer klaar voor de kerst. En......volgende wedstrijd ook weer opgegeven, heb de smaak te pakken.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:17

Vandaag gereden met eamonn met de mickle kimble . Ik denk dat die wel beviel. Ik voelde in ieder geval geen tegendraadsheid. Het afstellen was wel even een puzzeltochtje.

Hey Tineke niet mee inzitten als de hoefsmid zo snel reageert dan wil dat alleen maar zeggen dat die erg blij is met jou al tevreden en gemakkelijke klant.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:07

Kitobeer bedoel je de rambo micklem? Hier doet pony het er ook top op!

Mooie fotos gemaakt door Marrit van EK!
Start je zelf ook nog met JouJou?

Gave ariat laarzen! Tof!

Vandaag uitslag bloedonderzoek: Geen afwijkende waarden.
Osteopaat: vast in heiligbeen en li schouder en ze heeft 1 spierknoop los gemaakt rechts net ander het zadel, geen idee hoe het allemaal heet :+

Afgesproken met de dierenarts dat mocht ze niet verbeteren ohz dat ze naar de kliniek gaat voor rontgen. Alleen het lastige is.. waar moet je zoeken..

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:32

Saams mocht je met je handen in het haar belanden dan zou ik zeker overwegen om naar Rodinde Hogenraad te gaan met Bjuut.

Zij is dierenarts, manuele therapeut, acupunctuur enz enz. Dus geen verwijzing door verschillende disciplines naar elkaar, maar alles bij 1 persoon.
Mijn paard is na een val met mij samen op de Gelderse heftig geblesseerd geraakt in haar rug (bleek pas veel later) Ze liep braaf door de bikkel, maar op een gegeven moment kon ze steeds minder bewegen. Osteopaat erbij gehad en zei na 2 keer dat ze goed was en haar probleem niet vanuit de rug kwam. De problemen stapelden zich op en op een gegeven moment had ze erg slechte mest, zag ze er niet meer uit én kreeg ze zelfs uitvalsverschijnselen achter...ik dacht echt dat ik haar kwijt ging raken. Toen paard op de trailer en naar de kliniek in Vinckega (kon binnen een paar dagen terecht!). Daar is ze uitgebreid onderzocht en meteen behandeld op meerdere gebieden. Toen we thuis kwamen verwachte ik een suf paard van de trailer te halen (van de verdoving en moe van de reis) want mijn Diva-merrie was de laatste weken/dagen veranderd in een dood vogeltje...maar ik kreeg een vrolijk paard te zien. Heel ander beeld. Nu zijn we uitgebreid aan het revalideren en het zal nog veel tijd kosten, maar het lijkt erop dat het goed komt.

Dus mocht je met je handen in het haar belanden en verschillende disciplines gaan naar elkaar wijzen dan kan ik je http://www.paardenkliniekvinkega.nl/ zeker aanraden!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:39

Heftig zeg! Bedankt voor de tip maar ze is bijna 2u rijden en ik ben afhankelijk van een stalgenoot voor vervoer. Wij kunnen hier eventueel terecht bij de uithof.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:21

Ik ga de connemara's zeker missen, dus als iemand op het ONCK of andere dingen nog een ruiter nodig heeft en mij geschikt vindt dan ben ik te vinden. :') :+

Saaams, ik hoop zo voor je dat je eruit gaat komen! Wat een gedoe allemaal. :( Foto's maken is ook verschrikkelijk als je niet weet waar je moet zoeken..
Ik duim voor je voor het beste!

Punz, super resultaat van Eline en Jou! Mooi de paarden eraf gereden. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:31

Dank Change!
Gaat wennen zijn voor je, volledig tussen de paarden straks!

@Saams: Start zelf ook nog met hem, maar in een lagere frequentie ( ik heb zelf wat meer tijd nodig om dingen te leren :) )

Maar heb hem 27 november nog gestart (volgens mij hier ook gemeld toch? ), een mooi winstpunt gereden in het L2 met mijn eerste proef. Tweede proef was ik zelf niet gefocust genoeg, dus dat heb ik een beetje verkloot, daar terecht (net) geen winstpunt. Merk dat ik zelf gewoon nog niet de routine en ervaring genoeg heb om echt te kunnen knallen op wedstrijden ,heb daar nog wel wat te leren/ontwikkelen.

Kortom: we hebben wel weer wat in de planning staan!! Maar blijft in een wat lagere frequentie hoor. Op dit moment gaat de ontwikkeling van Jou-Jou zelf even voor!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:32

27november:

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:32

Ik hoop het ook ja. We wachten af wat ze eind vd week doet qua lopen en anders word het toch pas de kliniek in 2017.
Maar het word tijd dat ze weer aan het werk gaat, de bitch begint met klieren :+
En je bent welkom om hier een keer te springen :D

Heb je de fotos al binnen van Ler?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:36

Jou is echt een súperpony!!

Ik heb nog geen foto's binnen helaas maar ben erg benieuwd!

Waar woon je ergens Saaams? Lijkt me gezellig om een keertje te komen. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:13

Change, pony staat in Baarn.

Punz. Helemaal vergeten inderdaad. Wel knap hoe ver jullie al gekomen zijn samen. Zo ver weg is de M niet meer!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:48

Heel veel succes Saams! Het gaat vast allemaal goed komen met Bjuutje. Maar is gewoon vervelend als je paardje niet in orde is.

Ben benieuwd naar de foto's Change. Zijn vast mooi geworden. Wel heftig lijkt me dan...zo'n afscheidsschoot, met de wetenschap dat Larry over een paar dagen weg gaat?

Echt een gave foto Ria! Zeg niet dat je daar niet gefocust bent! :D En zo gaaf dat connemara logo op het dekje en dan precies hetzelfde ook op JouJou zijn bil...

Tribunals wat een mooi laarzen! Zullen vast lekker rijden! Clooney lijkt nu ze weer wat bijgetrokken is na het scheren echt wel wat op Jackson. Ongeveer zo'n zelfde kleurtje heeft ze nu!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:17

Bjuut gaat meedoen aan de connemara kampioenschap als ik stalgenootje gevraagd heb ons 10juni te kunnen brengen :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:05

o, gelijk even gekeken op de website.
Begrijp het inschrijfformulier niet helemaal. Er staat Ingeschreven bij...... Wat wordt daarmee bedoeld?
In het reglement staat nog klein foutje, daar wordt gesproken over 10 juni 2016

En weet iemand of je voor de dressuur uitslagen van de klasse sturen waarin je ook start op onck?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:19

EllyC schreef:
o, gelijk even gekeken op de website.
Begrijp het inschrijfformulier niet helemaal. Er staat Ingeschreven bij...... Wat wordt daarmee bedoeld?
In het reglement staat nog klein foutje, daar wordt gesproken over 10 juni 2016

En weet iemand of je voor de dressuur uitslagen van de klasse sturen waarin je ook start op onck?

Ingeschreven bij welk stamboek. Dus Nederlands Connemara stamboek of Ierse Stamboek of bijv NRPS als het een kruising is.

Foutje ga ik aanpassen. Dank voor het signaleren!

De beste 4 resultaten tellen. Het maakt daarbij niet uit in welke klasse. Tussentijds promoveren kan gewoon. Op het ONCK moet wel in de hoogst gestarte klasse gestart worden.

@saams, leuk, hoop dat je stalgenoot kan!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:19

Punz hoe gaat het met het connemaraboek?
En wanneer word het gedrukt
of geprint ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:21

Het 50 jarig jubileumboek is volop "under construction". Gaat mooi worden!
Boek wordt tijdens de feestavond zaterdagavond 25 maart , voorafgaande aan de internationale hengstenkeuring 26 maart, gepresenteerd.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:18

Gaaf! :D

Pony was iets te enthousiast.. na 2,5 week mocht ze aan de longe vandaag: alleen stap en draf opbouwen.
Eh... baas.. ik ken alleen de galop en dan zonder de vloer aan te raken... oh en als ik tegen de bakrand schop is het een extra reden om nog hoger te gaan :+ Ik zag met mn hart in mn keel en ben gelijk maar gestopt. Vanavond even overleg met de osteopaat wat te doen morgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:22

Pfoe.....even flinke dip hier.... :(
We gingen echt met mooie stapjes vooruit met Cloon...tot Marlon er woensdag hard vanaf viel. Ineens was er "iets" (in stap) waardoor Clooney schrok en Marlon er meteen naast hing en zich toen alleen nog maar kon laten vallen. Marlon rug en ribben gekneusd en Clooney doodsbang... |(
Toen ik er voorzichtig op wilde stappen was ze echt in paniek. Met geduld en wat voer voor elkaar gekregen en uiteindelijk toch naar ontspanning kunnen rijden. Daarna nog aantal keer op en af gestapt en leek het weer gefikst.

Maar daarna wel crisis hier... Want hoe veel we ook van die pony houden (en dat is echt heel veel...), ik wil ook echt mijn kind heel houden. Instructrische die er bij was en geen oorzaak kon noemen voor het plotseling in paniek raken, wees mij daar ook op. Dus gister voorzichtig op het woord gegooid of het misschien niet toch beter is om heel voorzichtig op zoek te gaan naar een wat zekerder baasje met veel geduld voor Clooney.... Maar Marlon werd heel verdrietig en zegt dat ze dat Clooney echt niet aan kan doen. Dat ze er nog liever haar hele leven naast loopt en dan wel vrijheidsdressuur gaat doen.
Gisteravond lang aan de telefoon gehangen met Jolanthe Schretlen van Equine behavior and training. Zij kent het verhaal van Clooney inmiddels en heeft ons al eerder tips en handvaten gegeven. Besloten dat zij binnenkort bij ons mee komt kijken en adviseren wat het beste is voor ons allemaal.
Het vervelende is dat Marlon intussen bang is en ze Clooney dus niet kan helpen als er wat gebeurd. Ze maken elkaar dus bang. Ik moet zeggen dat het me opvalt dat het ook gebeurd als ik er niet bij ben, maar ze bijv alleen met instructie in de bak is. Misschien dat Cloon toch steun heeft aan mij? Als ik met Clooney rijd gaat het volgens mij ook best goed. Maar ik ben niet bang dus dat zal vast verschil maken.

Dus...even lucht hier omdat we eerst Jolanthe af wachten, maar lekker zit het me niet allemaal.... Wat een dillemma zeg... :(

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:38

O, Marieke dat begrijp ik zo goed.
Heel veel wijsheid met bedenken wat het beste is voor jullie allen. Fijn dat je hier hulp bij krijgt, dat is heel belangrijk.