Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:53

Ik vind dressuur ook super leuk, vind alles eigenlijk wel leuk, of dat nou springen, dressuur, western of gewoon poetsen is, dat maakt me niet uit :') Maar een keer een sprongetje doen, of ooit weer eens een springconcours starten lijkt me wel heel erg leuk! Niet echt een manege in de buurt nee, maar ach, ik ben al blij dat ik überhaupt kan rijden en ben echt een team geworden met die rare knol, dus ik heb me er maar bij neergelegd haha :)
Ik maak wel eens een sprongetje met hem, maar hij is zegmaar doooooodsbang voor balken/hindernissen, na 4 jaar ohz nog steeds.. Wat we ook doen, veel springen, juist niet, longeren met balken, vrijspringen, blijft eng. Nu is z'n karakter ook wel zo hoor, het is al heel wat dat hij na 4 jaar eens normaal rond kan lopen zonder me er elke keer af te gooien en overal voor weg te rennen :') :+

Ga deze zomer wel hem meer laten vrijspringen, want als hij eenmaal 1x erover is blijft hij uit zichzelf doorgaan, alleen zó hard omdat hij het nog eng vindt, de sukkel :')

Soms wil ik gewoon een normale pony rijden waarmee ik alles kan, maar wil hem toch ook echt niet kwijt :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:57

Ja ach en zo hebben ze allemaal wel wat! Met Larry kan ik geen dressuur rijden, Bosco is heel kijkerig met springen dus die gaat 9/10 keer overal voor staan en met Eclipse kan ik ook niet echt springen. Dus volmaakt krijg je ze toch niet. :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:59

Haha nee klopt! :D En ik hoop nog steeds op een wonder dat Espace ooit nog eens doorkrijgt dat het allemaal wel meevalt en dat ik dan hoger/vaker kan dan 1x in de zoveel tijd 40cm springen :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:59

Vast wel! Alles op z'n tijd. :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:04

Gelukkig heb ik nog eventjes met hem! Dit jaar bij de pony's nog uitrijden, dan neem ik een tussenjaar (of ik zak & doe 6vwo over), en dan neem ik hem maar mee naar de paarden :) Heb toch geen paard ofzo, en de eigenaar wil hem ook niet per se weg hebben dusja :)

Okee off-topic dit :')

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:30

Punz, schitterende foto. Echt wow. :))

Voor de liefhebbers in het "hoge" noorden. Op 18 juli is er een oefencross in Oenkerk (ligt ongeveer 15 km vanaf Leeuwarden).

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:41

Jammer dat jullie niet in de buurt zitten, ik wil straks iemand om Jaimy in het springen en crossen uit te brengen, anders zou mijn dochter dat kunnen doen maar die zit voor studie in Duitsland en zoals het nu lijkt blijft ze daar langer als verwacht.
Haar paard word in het springen en cross ook nogal heftig daar hebben we toch een iets steviger bit in gehangen. Een myler met sleuven, geeft een hefboomwerking werkt bij hem prima! Maar hij vind het ook zooo leuk, springen en cross. Iris is eigenlijk een echte dressuur miep, springen deed ze er altijd al wel bij. Maar we dachten dat dit paard crossen heel leuk zou vinden ( hij komt uit een Rodium merrie en zijn vader is een Krimh ox x NF) dus daar vorig jaar mee gestart en best succesvol.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10487374_677639685663019_6499596154834615985_n.jpg?oh=670a5fd6d78a94404a361ac6145130f3&oe=55C66839

Fino vorig jaar zijn wij daar nog op de officiële cross geweest, wij wonen ook in het "Hoge Noorden"

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:47

Gaaf paard! :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:56

Lieve punz! Ze heeft echt wel wat weg van haar knappe papa in haar koppie <3
Gaat ze ook mee naar het ONCK? Dan kan ik haar na 3 jaar eindelijk weer eens in het echt bewonderen.

Wow pizza wat een gave! Ik dacht heel even die is wel heel anders voor een connie :+ Bleek het iets anders te zijn.

Vandaag laatste examen en dan kan ik morgen eindelijk weer een super lange rit met Nik maken *\%/*

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:02

Ik heb ook m'n laatste examen straks *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:10

Gaaf dier!

Ik heb mijn laatste examen gisteren al gehad! :D

Ik wil met allebei de pony's wel meer gaan crossen, vind het echt leuk om te doen!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:45

Dank jullie wel, ja sorry voor de niet Connemara spam, leuk he dat hij, ondanks dat hij een pony vader heeft, het een echt (klein 1,63) paard is geworden.

Succes met de examens dames!! (en de uitslagen)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:06

Hier ook iemand uit het hoge noorden :D

Bedankt Fino voor de tip! Helaas is er dit jaar geen officiële SGW, maar een oefencross is ook super leuk! Ik ben al twee jaar bij zowel de paascross als SGW Oenkerk geweest en vind het altijd goed georganiseerd met gave hindernissen!

Gaaf paard pizza! Zo over de hindernis vind ik hem absoluut niet klein ogen!

Wat heeft Punzel toch een lief hoofd <3

Succes allemaal nog met de examens!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:52

Witte heks heeft de zwart/witte koe ontmoet. Lees --> :wow: :wow: :wow:
_O- _O- _O-

Ondanks de gespannen boog en de ogen uit de kop kijken was ze verder wel braaf. :)

En nog een blauw dekje met logo besteld. *D *D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:43

Een paar foto's van de crossles met Larry. :) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:57

Zag ze al op Facebook, leuke foto's! :j

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:00

Iemand die ik ken die heeft een lievelings pony die dat ras heeft en die is heel braaf met alles :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:21

Wat ewn stelletje kletskouzen zijn jullie zeg! Heel wat om te lezen gehad!

Woehoe Fino het is je gelukt met de foto! Top!

Nog even terugkomend op het cowboymagic gebeuren. Ik haal altijd de cockpit spray vd action! Wanneer ik de paarden gewassen heb, spuit ik ze helemaal in ( behalve waar zadel en singel zit, anders gaat dat mega glijden!!). En houd als het waren stof beetje er af. Plus ze gaan er mooi van glimmen. Daarna gaan ze de wei op en hoef ik de volgende dag even met een babydoekje erover en mn cockpit spray weer en ze zijn helemaal op en top... en dat voor maar 1.20eu???

Pizza: wat een gaaf paard zeg! Lijkt veel groter dan 163 zo!

Elysa leuk foto's en Punz trouwens ook weer!

En dames die examen gedaan hebben: ik hoop dat jullie allemaal mogen slagen!

Afbeelding
Hier nog even een foto van mijn varkentje!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:39

Gave foto's hier weer allemaal!!
Voor alle dames die examen hebben gedaan: ik duim voor jullie dat jullie geslaagd zijn ( en er nu dus een héle lange vakantie volgt :) )

@FelineNanet: Punzel gaat dit jaar niet mee naar het ONCK, dat vind ik nog net even te vroeg voor haar. Volgend jaar wil ik haar wel meenemen. Dus je moet nog een jaartje wachten voordat je haar weer kunt zien, of je moet een keer langskomen natuurlijk...

Ik neem Jou-Jou wel mee naar het ONCK, dit gaat mijn rentree worden, nadat ik een half jaar niet heb kunnen rijden.. Op dit moment beiden nog net even te dik ( zowel paard als ruiter) en ik zou er bijna om thuisblijven omdat ik het nét niet vind kunnen eigenlijk ( ook omdat ik nog maar heel net weer echt aan het rijden ben, en ik me afvraag of het al helemaal wedstrijd waardig is....), maar uiteindelijk vind ik het ONCK té leuk om te laten schieten. Verwacht niet dat we verliespunten rijden... dus ach.. dan maakt het uiteindelijk ook niet uit. Dus Jou-Jou gaat mee!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:44

Toffe plaatjes Elyse. Ik vind Larry echt heel leuk. Stoere pony. :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:48

Aaah superleuk Punz! Als ik tijd heb kom ik zeker kijken!

En bedankt! Leuk om te horen! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:34

Even heel off-topic :

Kent of weet iemand hier heel toevallig iemand die een amazone zoekt voor de vakantieperiode om een paard of pony af te richten of door te rijden etc? Wel tegen een kleine vergoeding omdat het als vakantiebaantje bedoelt is. Omgeving van Enschede/Hengelo/Losser.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:57

Gave foto's van Larry! Echt super leuk crossen.

Wow goed idee EK, Cockpitspray staat hier wel in de werkplaats ga ik eens proberen. Ben :D wil zwart zijn ipv valk.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:10

Als ik wat voorbij zie komen zal ik aan je denken Elysa! :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:52

Thanks Kirsten!