Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:32

geeft ook nog helemaal niet in het begin. Indah is ook nog zo jong, daar kun je nog niet teveel van eisen. Met Thor heb ik ook nog niets gedaan, behalve friendly game en wat wijken voor druk. Gewoon af en toe wat korte stukjes oefenen is lang genoeg voor die jonkies.

Ik vind deze altijd zo leuk :) ( is wel een dulmener)

http://www.youtube.com/watch?v=0x-V0pCYPHQ

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:33

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:40

Ja echt leuk! :D
Indah kent wel het woord "Terug" met lichte tot gemiddelde druk op de borst.
Ik heb nu een voetbal in de wei liggen en daar spelen we wel eens mee. Soms komt hij hem terug brengen en dan beloon ik hem uitbundig. Beginnende vorm van apporteren :')
Maar inderdaad, hij is nog veel te jong in zijn koppie om écht alle aandacht bij mij te houden. We wandelen nu regelmatig samen met de Shet, en dit gaat goed. Alleen als we bijna terug bij de wei zijn, gaat hij drammen. Dit doet hij omdat Zola (Merriebaas) dan nog in de wei staat en naar hem staat te roepen. Ik probeer dit dan op te lossen door hem in kleine voltes weer verder weg te laten lopen en dan weer richting wei. Maar zodra hij Zola hoort, ziet hij me echt niet meer staan ;(

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:45

KimIndah schreef:
BootsScoot, Kun je me alvast een aantal tips geven omtrent parelli? Eerste stap zou zijn dat hij mijn aanraking overal accepteerd. En later overgaan op aanraking met een voorwerp. Ik voorzie eigenlijk weinig/geen problemen met de aanraking, maar meer met het stilstaan :') Hebben jullie hier tips voor? Indah is nogal nieuwsgierig en wil altijd bij je staan en dan het liefst nog tegen je aan :')

Zorg ervoor dat je in korte stukken werkt Kimindah. En steeds beetje langer. De friendly game kan je varieeren tot oneindig.Met zeil of dekjes edg.
Vandaag met Boots begonnen met de friendly. Hij vond niet erg echt bijna eng voor een jong paard. Liet zich gewoon masseren met de stick. Mafkees. Ben hier wel super blij mee. *\o/*

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:09

Ik heb het mysterie rond de papa van Boots deels kunnen ontrafelen. Nummer opgezocht van de naam in t paspoort. Aardige man aan de lijn. mama van Boots kwam uit Muenchen in Duitsland. Ze kwam drachtig. Later is Boots geboren. Wordt lastig achter de papa te komen. Maar de Merrie van kwita is wel in Nl gedekt daar kan hij evt nog wel achterkomen. Mocht kwita dat willen weten. Hij koopt vaker paarden uit Duitsland in. :)

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:14

Duurde even, maar alles bijgelezen *\o/* ! Heerlijk lang weekend gehad in de Ardennen met vriend & hond (helaas Kaiyo niet mee).

Hahah Van, dat is echt iets voor Kaiyo. Hij pakt echt alles op, takken, voerbakken, bal (met hoes), pionnen, balken, niets is veilig! Als het niet op te pakken is, dan moet het rollen! Moet zeggen dat ik erg moest wennen aan zijn dominante gedrag, denk dat ik er nu wel goed mee om ga. Het was wel even omschakelen.

Thanks Kim :D ! Ja met die horsenalities, weet het niet helemaal. Denk inderdaad dat Kaiyo ertussen schommelt. Je kan je trouwens de eerste maand gratis inschrijven bij Parelli Connect en het eerste level van Parelli gratis kijken (en daarna weer afmelden).

Zijn manen worden gelukkig steeds langer en voller, alleen blijft de voorpluk achter haha. Kaiyo schuurt bij warm weer overigens zijn staart en nek wel eens, maar met TKC (anti jeuk) eens in de week heeft hij nergens last van.

Avalon wat een leuk touwhalster! Heb voor Kaiyo nu de Barefoot contour bridle, kan bitloos (sidepull) of met bit. Daarvoor een kaakgekruisde van Barefoot gehad, maar vond hem er slecht op reageren. Met touwhalster nooit gereden, wil dat wel eens proberen (wel zo makkelijk). Moet overigens wel zeggen dat sinds ik ben gevallen vorig jaar, ik alleen nog met bit rij. Wel goed om weer eens te proberen denk ik.

Boots, wat een snoetje! Die witte sokken, echt super!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:38

Belinda heeeerlijk zo een mondgericht paard. Die kan je zo leren apporteren ! De ardennen lijkt mij ook heerlijk.
Dit jaar geen vakantie voor ons maar wel een intensief revalidatie traject voor mij.
vandaag slechter weer dan gisteren hoop dat ik nog eventjes een droge periode krijg. Kan ik ff wat rommelen bij de twee heren.
Qua gedrag in de groep is Boots super onderdanig. Het is zeker geen dominant paard.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:14

Hier ook slecht weer vandaag.. Bleh!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:23

Qua Friendly, misschien ben ik toch verder dan ik zelf denk..
Ik mag Indah harken, vind ie heerlijk :') En zijn regendekentje zou ik ook mee kunnen tellen.

Indah is wel redelijk dominant. Hij probeert het bij mij en de Shet nog altijd uit, maar de kuddebazin laat hij toch voor wat ze is. Als ik hem op mijn persoonlijke ruimte wou wijzen gaf hij er niks om. Wat ik ook deed. Paar dagen geleden net zon geluid als merrie Zola te maken, en hij reageert hier echt meteen op! Ziet er alleen voor andere mensen zo raar uit als ik zo hoog sta te gillen in de wei terwijl Indah "lief" wil komen doen en ik alleen maar poep wil scheppen :')

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:47

Kimindah het kan best zijn dat je verder bent. En dat hij juist ook aangeeft meer uitdaging te willen. En als hij er niet om geeft hoe jij je eigen ruimte afschermt dan moet je simpelweg toch iets duidelijker worden. Het verkent nog steeds de eigen grenzen zo te lezen. :Y)

Hier ff droog dus zometeen op pad.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:49

KimIndah schreef:
Qua Friendly, misschien ben ik toch verder dan ik zelf denk..
Ik mag Indah harken, vind ie heerlijk :') En zijn regendekentje zou ik ook mee kunnen tellen.

Indah is wel redelijk dominant. Hij probeert het bij mij en de Shet nog altijd uit, maar de kuddebazin laat hij toch voor wat ze is. Als ik hem op mijn persoonlijke ruimte wou wijzen gaf hij er niks om. Wat ik ook deed. Paar dagen geleden net zon geluid als merrie Zola te maken, en hij reageert hier echt meteen op! Ziet er alleen voor andere mensen zo raar uit als ik zo hoog sta te gillen in de wei terwijl Indah "lief" wil komen doen en ik alleen maar poep wil scheppen :')

:') mss denken ze dat je hengstig bent :')

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:52

Hahaha! Als ze er al verstand van zouden hebben ja :')
Hoe lang gaat jou revalidatie duren? En denk je uiteindelijk weer lekker op het paard te kunnen? Zal vast een pittige opdracht worden

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:03

Goed nieuws bootscoot! ja heb er wel interesse in ben blij dat jij wel gewoon antwoord hebt gekregen op je vraag,Omdat je dan wel ook een positiver gevoel hebt.
Ik heb wel eens vragen over wat mams heeft meegemaakt en tja het zou helpen als je dingen kon achterhalen.maar het komt vanzelf uit of er n ezel of paard op heeft gezeten daar maak ik me niet druk om maar het is raar waarom of er gelogen is over haar herkomst want wat zou er kunnen zijn?
even had ik me bijna bedacht...gewoon omdat er zo vreemd gedaan werd, maar vandaag weer met haar bezig geweest ze is jong onervaren en heeft wel dingen meegemaakt maar is zo lief en aanhankelijk dat ik hoop dat ze hier gewoon oud kan worden.Het is zo leuk dat ze al hinnikt zodra ze me ziet en naar voren komt gelopen en echt van knuffelen houdt.

Het is leuk om van jou te horen dat boots onderdanig is moeders is dat dus ook, maar verdedicht zich zelf wel en is ook weer geen doetje hoor!.

ik ben ook een beetje aan het kijken bij die parelly dingen... vind vooral jullie ervaringen fijn om te lezen.
maar ik begin gewoon maar bij het begin, verzorgen wandelen en dan zien we wel wat er nog meer komt

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:59

Nou mensen nog ff en ik kruip op m jaarling hoor. Niet normaal blijft gewoon naast me liggen snurken. Ik kan van alles uitvreten maar boeien hij blijft koel. :D dus blij blij blij.
Kimindah revalideren gaat zeker maand of vier duren dus best pittig. Hoorde van de revaarts dat ik ook op het paard ging om te kijken of meeliften eensgezins nog mogelijk zal zijn. Voor de weet ik heb dus ernstige postttaumatische spierdystrofie in m been. Ach ik ben al blij als ik het grondwerk op die manier kan doen en alles wat bijkomt is mooi meegenomen.
Kwita ik kan jou evt een nummer geven. :) altijd handig.
Hier zwaar onweer pfffff eng. We waren ook maar net thuis.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:24

Bootscoot haha apporteren kan ik hem inderdaad proberen aan te leren, nog niet geprobeerd :D. Succes met je revalidatie! Klinkt niet fijn. Is het letsel paard gerelateerd gebeurd? Wel super leuk dat boots zo relaxt is! Vind het knap dat je aan Boots begint in deze omstandigheden!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:28

Kimindah nee het letsel is gebeurt toen ik op m heup was gevallen. Mijn systeem besloot toen over de touren te gaan. Sindsdien geen dag meer pijnvrij geweest. Ik heb toen m pony verkocht. Het was meer het type high spirited horse en ik kon hem niet dat bieden wat hij nodig had, fyziek kon ik m niet bijhouden. Extreem LB extrovert. Maar goed ineens zonder paard zonder contact geen grondwerk. Ik merkte dat ik daardoor toch meer in een neerwaartse spiraal kwam. En dat wou ik niet. Dus besloten om vanuit een andere manier mijn paard op te leiden. En dan wel een eigen. Heb weken zitten tobben wel of niet maar mijn vriend staat achter mij en bemoedigde het te doen. Ik stelde maar uit. Tot ik Boots zag. Boots is t geworden. Heb dingen op stal goed geregeld mocht er wat zijn dan wordt er goed voor m gezorgt. Ik twijfelte wel tussen jong of al beleerd maar ik weet dat ik het kan en Dan wel op een andere manier. Boots groeit ermee op. Dus zal niet beter weten. Wie weet waar ons pad naar toe leidt. Ik moet mijn skills alleen omzetten vanuit de scootmobiel. En eerlijk ? Ik kijk ernaar uit. Het wordt mijn grootste uitdaging. En Boots? Geloof me maar. Die weet het !

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:26

Belinda nee het letsel is gebeurt toen ik op m heup was gevallen. Mijn systeem besloot toen over de touren te gaan. Sindsdien geen dag meer pijnvrij geweest. Ik heb toen m pony verkocht. Het was meer het type high spirited horse en ik kon hem niet dat bieden wat hij nodig had, fyziek kon ik m niet bijhouden. Extreem LB extrovert. Maar goed ineens zonder paard zonder contact geen grondwerk. Ik merkte dat ik daardoor toch meer in een neerwaartse spiraal kwam. En dat wou ik niet. Dus besloten om vanuit een andere manier mijn paard op te leiden. En dan wel een eigen. Heb weken zitten tobben wel of niet maar mijn vriend staat achter mij en bemoedigde het te doen. Ik stelde maar uit. Tot ik Boots zag. Boots is t geworden. Heb dingen op stal goed geregeld mocht er wat zijn dan wordt er goed voor m gezorgt. Ik twijfelte wel tussen jong of al beleerd maar ik weet dat ik het kan en Dan wel op een andere manier. Boots groeit ermee op. Dus zal niet beter weten. Wie weet waar ons pad naar toe leidt. Ik moet mijn skills alleen omzetten vanuit de scootmobiel. En eerlijk ? Ik kijk ernaar uit. Het wordt mijn grootste uitdaging. En Boots? Geloof me maar. Die weet het !

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:27

Het was weer een heerlijke middag vandaag! *\o/* sorry dames, er ging iets mis achter de pc hier met bericht plaatsen en wijzigen, nou ik laat het maar zo want ik snap er niks meer van. :+

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:22

Bootscoot: onwijs veel respect voor je kracht en doorzettingsvermogen! Met Boots en jou komt het zeker goed. Wat fijn dat hij al zo relaxed is zeg!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:08

Super veel respect BootsScoot!
en wat heerlijk dat Boots zo relaxt is super!

Heb allea bij gelezen maar inmiddels ook alweer veel kwijt,hihi..

vandaag weer even kort met Olina gereden na een kleine pauze.
het is erg goed gegaan ze was kalm en stond duidelijk open voor wat meer informatie maar toch nog heel rustig aan gedaan..
ze is totaal anders als mijn haf kwa werken en ongang dus even wennen! (voor beide)

Kim, wat geinig,, je mag de hoge toon om je ruimte duidelijk te makeb wel filnen hoor? Haha

belinda, wat leuk dat die zo actief is met dingen pakken enzo!

doet me haf ook alleen dan ondeugend bv hoofdstel ofzo daar ben ik dan minder blij mee, haha..

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:31

Wat verschrikkelijk naar Bootscoot! Inderdaad onwijs veel respect voor je kracht en doorzettingsvermogen! Jullie komen er wel.

Fijn dat het goed ging met Olina rijden :). Oh ja... hier ook, de leadrope is op een paar draadjes na al bijna doormidden, onderkant van de teugels beetje afgekauwd etc _-:( . Gelukkig zijn 't maar spullen... zucht!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:47

Bootsscoot ik heb net als de rest hier ook veel respect voor je. Je staat positief in het leven ondanks alles wat er gebeurt is en nog gaande is. Petje af _/-\o_
Als paarden eenmaal in je bloed zitten krijg je ze er echt niet meer uit. Jammer dat je je vorige paard hebt moeten verkopen, heel moedig om die stap te nemen. Fijn dat Boots beter bij je leven past nu met zijn nuchtere karakter :) vind het heel knap!

Hahaha Kelz, als mijn telefoon die hoge frequentie aan kan :') Fijn dat Olina weer voor je open staat en ook aangeeft meer te willen leren. Wat zijn t toch fijne dieren :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:06

Ha dames. Hier ff bericht vanuit een zonnige Achterhoek. Bedankt voor de onwijs piece reacties op ons verhaal.
Het is net zoals gezegt. Paarden zitten er echt in bij mij en dat gaat er nooit meer uit. Boots is perfect voor mij want vroeger zou ie mij te relaxed geweest zijn. Maar ja verandering van spijs doet eten he haha. Fijn dat jullie genieten met jullie konikjes. Goed te lezen. Ik pop vanavond weer in. Ben nu op zoek naar een passend scootmobiel voor het grondwerk en naar buiten. Wordt nog een hele klus. ......en ik dacht dat paarden kopen lastig was. :')

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:17

Vandaag mocht Kaiyo voor het eerst met de kudde een aantal uurtjes op het land (opbouwen tot dag/nacht)... helaas pakte dit niet zo goed uit:

Afbeelding

Wat er precies is gebeurd is onduidelijk, want behalve Kaiyo lag een ander paard er ook bij in de sloot. Waarschijnlijk heeft de een de ander opgejaagd (er was nog een 3e pony bij betrokken), en eindigde dit in de sloot. Omdat het de eerste dag op de wei was werd er gelukkig continu gecontroleerd, en konden de paardjes al snel met een tractor uit de sloot worden geholpen. Voor zover ik nu heb kunnen bekijken is hij erg stijf achter, ook een dikke schram op zijn achterbeen en eentje aan de zijkant. Maar verder gelukkig geen groot letsel. HIj is wel erg overdonderd. Ze hebben daarna overigens gewoon met z'n alle op de wei gestaan en toen was het wel rustig (leek de stal eigenaresse het beste, vanwege de beweging en het zonnetje scheen). Hopelijk waren dit alle ongelukjes van Kaiyo voor de aankomende tijd (of liever altijd) _-:( .

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:05

Oh oliebol Belinda! -O-

Wel even opletten dat die schram niet gaat ontsteken, maar zo ver zal je zelf ook wel geweest zijn.

Hopelijk dat hij de volgende keer beter uitkijkt voor die sloot. Misschien is het spelen wel te lomp gegaan.

Ondanks alles, Gefeliciteerd!!!