Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Succubi schreef:Ik ben het helemaal met Marloes en Ryanne eens.
Er is (mede door de crisis) een overschot aan paarden en ponys.
Je kan veel meer talent en papier voor veel minder geld krijgen.
Betekend niet dat er zeer mooie pony's in het topic staan!
Maar de waarde is altijd maar "wat de gek ervoor geeft"
@Blokje: Ja.. 23.. Wel een leuk paard om te zien maar vind hem onder het zadel wel aardig...
Door de leeftijd en karakter zal ik tussen de 500,- en 750,- taxeren.
Het is op die leeftijd en dat karakter ook moeilijk om een rustige ouwe dag te nemen en er een recreatie/bos wandel pony van te maken.
XxStellaxX schreef:kom op voor een L1 paard 6000 euro.. Nee dat zou ik er nooit voor over hebben.
Mijn eigen pony is M2 startgerechtigd en daar krijg ik nog niet eens 5000 voor...
Succubi schreef:Ik ben het helemaal met Marloes en Ryanne eens.
Er is (mede door de crisis) een overschot aan paarden en ponys.
Je kan veel meer talent en papier voor veel minder geld krijgen.
Betekend niet dat er zeer mooie pony's in het topic staan!
Maar de waarde is altijd maar "wat de gek ervoor geeft"
Lante schreef:Blokje: Gratis. Niemand betaald 500 euro voor zo'n oude pony behalve de slager. Misschien niet leuk om te horen, maar wel realistisch... Dat geldt ook voor mijn oude merrie hoor! Ze zijn voor ons lief en leuk en mooi, maar voor iemand anders niks meer waard.
Paarden met goeie papieren zijn paarden die ook daadwerkelijk papieren hebben, dus geen kruising haflinger x KWPN o.i.d.
Dat is gewoon een paard zonder papieren. Een paspoort is geen papier oftewel bewijs van opname in een stamboek.
Sorry, ik lees wel vaker even mee hier, maar over het algemeen wordt er echt veel te hoog getaxeerd. Meestal moet je de helft rekenen... Kijk maar eens op MP wat een vergelijkbaar paard/pony op moet brengen en ook daar gaat er nog vaak zeker 250 euro af moet je maar rekenen.
Veel mensen zijn niet in staat om kritisch naar de eigen paarden te kijken en dan wordt je snel teleurgesteld als je wèl moet verkopen.
XxStellaxX schreef:kom op voor een L1 paard 6000 euro.. Nee dat zou ik er nooit voor over hebben.
Mijn eigen pony is M2 startgerechtigd en daar krijg ik nog niet eens 5000 voor...
Lante schreef:Ik vind AES helemaal niks; ik had jouw paard liever ingeschreven met reg. A (?) papier bij het KWPN, maar goed. Waarom open je niet gewoon een AES taxatie topic? Jouw paard is zo te zien wel een fijn sportpaard en ik vind het eigenlijk niet echt een kruising die in dit topic thuishoort tussen de halve haflingers en halve tinkers, halve friezen etc. Die worden gefokt voor de verassing; om er een heel leuk en appart paardje uit te krijgen qua uiterlijk, die van jou is gewoon puur sport gefokt. Wordt een beetje een appels en peren vergelijking vind ik.
__Marloes schreef:*komt even binnen vallen*
Een paard die L1 heeft gelopen kunnen ze wel 10.000 voor vragen en zou ik ervoor over hebben als hij 4 is en nog heel veel progressie toont. Daarbij goede afstammelingen heeft en dan nog echt goed kan lopen en natuurlijk het karakter mee heeft. Maar voor sommige kruisingen hier, en dan vooral pony's, vind ik dat ze veel te hoog taxeren... Dingen die hier worden geboden zou je ook NOOIT voor een paard/pony krijgen, maargoed wat betreft kruisingen is het maar wat de gek ervoor over heeft.
doom schreef:Uiteraard is het waar dat je door de crisis paarden voor minder kan krijgen, mijnes is alleen niet te koopis eigenlijk gewoon pure taxatie.. daarom denk ik dat je daarom niet van een crisisprijs uit moet gaan... het blijft natuurlijk evengoed altijd wat de gek er voor geeft.
Ik zat voor die van mij zeker aan 5500 te denken, hij springt met gemak 1.10 met nog aardig wat lucht tussen zijn beentjes.
En loopt wat ons trainniveau betrefd al L2... Er worden ook paarden verkocht voor 6000 euro die op M niveau getraind worden maar nog nooit wedstrijden hebben gestart.. achtergrond laat natuurlijk ook de prijs aantikken.
Al de hengsten die in mijn paard zijn stamboom staan, zijn de bekende!
CCindy schreef:__Marloes schreef:*komt even binnen vallen*
Een paard die L1 heeft gelopen kunnen ze wel 10.000 voor vragen en zou ik ervoor over hebben als hij 4 is en nog heel veel progressie toont. Daarbij goede afstammelingen heeft en dan nog echt goed kan lopen en natuurlijk het karakter mee heeft. Maar voor sommige kruisingen hier, en dan vooral pony's, vind ik dat ze veel te hoog taxeren... Dingen die hier worden geboden zou je ook NOOIT voor een paard/pony krijgen, maargoed wat betreft kruisingen is het maar wat de gek ervoor over heeft.
Ik kan er met mijn kop niet bij waarom een paard dat een kruising is en er toch super mooi uitziet, veel minder waard zou zijn dan een niet-kruising, en toch net zo goed loopt