Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:11

Tesmeralda: fokmerrie met goed vol papier.. 6.000
Up to Date: nog niet uitgebracht.. 4.500

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:30

Tesmeralda schat ik wat hoger in...voorlopig keur,PROK certificaat, drachtig van Voice.
enige jammere is nog niet uitgebracht in de sport..schat haar rond de 12 duizend

Up to Dance, vind ik een leuk aansprekend dier..ook nog niet uitgebracht dus schat ik hem nu rond de 5 duizend

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:53

Allemachtig wat een bedragen hier en totaal niet realistisch ook de meesten, hoewel er wel leuke en mooie paarden tussen staan.

Jolentinus, een onbeleerde en nog niet gecastreerde hengst zonder top afstamming met wel vrij veel wit en een ietwat klassiek en zwaar type zo te zien (bijna gelders voor mijn idee, hoewel er niks mis is met gelders trouwens) vind ik met 2500 euro echt wel betaald. De rest van het geld moet je er zelf aanrijden nadat hij voor ongeveer 500 euro gecastreerd is (als er geen complicaties zijn, want dan ben je nog duurder uit). Als je hem ook nog moet laten beleren, dan komt er nog een mooie smak geld overheen. Ik zou er nog maar eens goed over nadenken.
(Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor haha Knipoog )

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:43

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik zal een poging wagen.
Winston: €15.000
Vally: €4000
Tesmeralda: €10.000
Up to Date: €4000

Mijn paardje heeft hier al eens gestaan, maar wat vinden jullie nu van haar?

Naam: Destiny (stamboeknaam: Tineke B)
Afstamming: Manhattan (v. Burggraaf) x Democraat x Cartoonist xx
Stokmaat: 1.61,5 m
Geslacht:merrie
Leeftijd: 7 jaar
Is een paar keer uitgebracht op wedstrijd, B-dressuur, B-springen.
Wordt nu endurance gereden. Dit jaar 1e officiele wedstrijd gereden en meteen 11e van de 55. Ze heeft een mooie lage hartslag, die snel hersteld, ideaal dus.
Geen beginnerspaard, paard met ontzettend veel looplust en energie. Kan enorm springen.
Met de juiste ruiter denk ik dat ze in elke tak van paardensport ver kan komen.

Stand
http://www.romafoto.nl/bokt/tax/desstand.jpg

Draf
http://www.romafoto.nl/bokt/tax/desdraf.jpg

Endurance
http://www.romafoto.nl/bokt/tax/desbos.jpg

Dressuur
Afbeelding

Springen
Afbeelding

http://www.romafoto.nl/bokt/tax/destinyjump1.jpg

Ze is (nog) niet te koop, maar misschien als ik volgend jaar mijn andere merrie weer laat dekken, dat ze dan toch verkocht zal moeten worden. Want 4 paarden wordt wel erg veel voor mij.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:36

Up to date:3200 euro; niet uitgebracht, wel mooi paard ook commercieel gezien.
Tesmeralda: 10.000 euro. Spreekt voor zich.
Winston: Mooi paard, 7800 euro.
Destiny:2800 euro, leuk paard, maar commercieel gezien niet groot genoeg en nog geen noemenswaardige prestaties geleverd als je naar haar leeftijd kijkt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:05

Winston; Super mooie verschijning, goede prestaties voor zijn leeftijd, mooie maat, dus commercieel gezien heel goed: 20.000
Vally; Te klein, maar als ze echt alles zo makkelijk oppakt als jij zegt, misschien wel meer waard. Nu zet ik haar op: 4000
Tesmeralda; Leuke merrie, fijn papier, prijs wordt uiteraard hoger als ze uitgebracht wordt of elite wordt. Had haar graag ook iets groter gezien: 9000
Up to Dance; Ziet er wel leuk uit, maar had groter mogen zijn. Niet uitgebracht; 4000
Destiny; Te klein, prestaties niet in verhouding tot leeftijd; 3000

@Yvonnelind; Wil geen discussie aangaan, maar vind jou prijzen ook niet allemaal erg logisch...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:32

Destiny02 : mooi veelzeidig paard en zo te zien op de foto zeer veel springvermogen !!!!! en een mooi nuchter karakter gezien de endurance...
mooi dames paardje Ja
rond de 4.000 voordeel dat het een merrie is.. je kunt er ook altijd mee fokken Lachen
hoe zit het met haar predikaten ??

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:51

Predikaten heeft ze niet, ik ben verder ook niet met haar naar keuringen enzo geweest, omdat ik toch weet dat ze te klein is.
Ik weet ook dat ze nog niet veel heeft gepresteerd, dat ligt meer aan mij. (maar ja dat maakt voor de taxatie niet uit)

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:56

even offtopic hier:
hoe krijgen jullie je paarden zo ontzettend mooi glimmend echt ontzettend mooi en waauuw Bloos Kwijl

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:08

Winston: super aansprekend paard: € +/- 20.000,00
Vally: € 3.500, vind de foto onder het zadel vertekenen tov de losgooifoto
Destiny: Jammer van de maat, € 3250
Tesmeralda: € 12.000,00 aansprekend dier, leuk predikaat.

Sinds eind juli 2007 in het bezit van deze merrie:
Olympia K: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=227615

V: Fedor (VV: Darco)
MV: Julio Mariner

Merrie, 1.72, super braaf. Heeft wegens tijdgebrek bij haar vorige eigenaresse geen wedstrijden gelopen en de laatste tijd zelfs stilgestaan. Is ook nooit op de keuring gebracht, vorige eigenaar heeft haar als veulen gekregen en vond het niet de moeite. Moet alles nu oppakken, maar is al enorm verbeterd. Lijkt leuk te kunnen springen. Helaas nog geen foto's onder het zadel, maar wellicht dat iemand haar globaal vanaf de foto's zo kan taxeren. Ben nl. benieuwd wat jullie op basis van de 1e foto zouden taxeren en van de laatste foto's. (1e foto is van 1e dag dat ze hier stond, laatste 3 foto's van oktober)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caesar op 08-11-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:11

Destiny02 schreef:
Predikaten heeft ze niet, ik ben verder ook niet met haar naar keuringen enzo geweest, omdat ik toch weet dat ze te klein is.
Ik weet ook dat ze nog niet veel heeft gepresteerd, dat ligt meer aan mij. (maar ja dat maakt voor de taxatie niet uit)

Wanneer de 1.61 is .. dan is ze niet te klein voor stb of ster en hoger

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:14

Ze is inderdaad niet te klein voor stb. Maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze voor ster amper kijken naar merries onder de 1.65m, dus dan vind ik het een beetje zonde om heen te gaan.

Hermesdeux je moet eerst wat andere paarden taxeren.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:15

@Olympia K: mooi paard en jammer dat ze nog niks heeft gedaan en zo te zien ook niet naar de keuring geweest.
rond de 3.000

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:16

Destiny02 schreef:
Ze is inderdaad niet te klein voor stb. Maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze voor ster amper kijken naar merries onder de 1.65m, dus dan vind ik het een beetje zonde om heen te gaan.

nouh ik ken een merrie van 1.62 die ster is .. en dan ook nog eens uit een e-pony moeder komt..

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:55

Marijkeeee schreef:
Destiny02 schreef:

nouh ik ken een merrie van 1.62 die ster is .. en dan ook nog eens uit een e-pony moeder komt..

Ja het kan ook wel maar een paard die boven de 1.65 (of groter) zal wel sneller ster etc. kunnen worden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:49

Klopt hoor, een paard van onder de 1.65 moet wel heel appart zijn willen ze haar ster maken, maar niet geschoten is altijd mis! Knipoog Ik ken wel kleintjes, dus...

@Sjaantje: Ik weet welke taxatie van mij je bedoeld, maar ik ben graag realistisch; een paard is zomaar geen 20.000 waard. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij niet meer op kan brengen dan het bedrag waar ik hem op getaxeerd heb. Ik zal nooit zulke hoge bedragen taxeren aan de hand van een paar foto's. Knipoog

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:51

Ik bak helemaal niks van het schatten maar een poging:
@Winston: ehmzz heel mooi paard! Ik denk dat je er makkelijk 20.000 voor kan vragen!
@Vally: haha moet ik vally gaan taxeren eef Knipoog nou dat doe ik niet hoor, het is echt een schat van een paard en loopt ook nog is SUPER goed,, maar de prijs laat ik aan de andere over.
@ Distiny: 3500/3750 euro, vind het een leuk beestje! Haha!
@ Tesmeralda: heel mooi dier rond de 15000?
@Moonsparkle: leuk paardje maar is toch al weer 12. ik denk ongeveer 3500?

Nu mijn paardje:

Het is een KWPN merrie van 8 jaar en 1.66 hoog.
Heeft bij 1e eigenaar goed met de kar gepresteerd. (ze is daar tot haar 6e jaar geweest, en is toen al L gekomen) daarna meer als recreatiepaardje gebruikt.
Nu ik haar al weer 5 maanden heb, en dus eindelijk veel onder het zadel word gereden, gaat het echt super! ze had 4 maanden geleden nog nooit een sprongetje gezien, en heeft nu al 90 cm gesprongen! Voorderest is het een schat in de omgang, die super graag voor je wilt werken, en alles helemaal leuk vind(bossen, strand enz Vork )

Wat foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S6CE38UO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R7IVCIJF.jpg
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4F8OYGW.jpg
(helaas heb ik van de vroegere eigenaar geen karfoto's..)

Hoeveel zouden jullie voor deze merrie geven?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 11-11-07 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd, maximaal 2 foto's toegestaan

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:56

@horsefan08: hmm kan er denk ik niet veel van maken... recreatiepaard vast een schat van een dier Ja Lachen
rond de 3.000

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 02:29

Yvonnelind schreef:
Allemachtig wat een bedragen hier en totaal niet realistisch ook de meesten, hoewel er wel leuke en mooie paarden tussen staan.

Jolentinus, een onbeleerde en nog niet gecastreerde hengst zonder top afstamming met wel vrij veel wit en een ietwat klassiek en zwaar type zo te zien (bijna gelders voor mijn idee, hoewel er niks mis is met gelders trouwens) vind ik met 2500 euro echt wel betaald. De rest van het geld moet je er zelf aanrijden nadat hij voor ongeveer 500 euro gecastreerd is (als er geen complicaties zijn, want dan ben je nog duurder uit). Als je hem ook nog moet laten beleren, dan komt er nog een mooie smak geld overheen. Ik zou er nog maar eens goed over nadenken.
(Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor haha Knipoog )

dank je wel voor de taxatie. vind je in deze schatting zeker niet verkeerd hoor. castreren is naar mijn weten wat goedkoper..... maar met complicaties wie weet.
beleren wou ik zelf gaan doen, vandaar dat het mij ook zo'n uitdaging leek

persoonlijk vind ik dat er hier erg erg erg hoog getaxeerd word. wel ik het zo dat je eerst 3 moet taxeren voordat je je eigen paard er op mag zetten. je noemt gewoon wat en dan zet je je eigen paard erop.. lekker makkelijk

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:52

Niet iedereern er zijn ook wel mensen die vaker in de dit topic komen Ja
vind het altijd wel leuk om te zien wat andere mensen denken en schatten ...

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:40

Plus dat de prijzen op dit moment nogal aan het stijgen zijn en het is ook maar net wat de gek ervoor geeft.
De een is helemaal verliefd op het paard en de ander vind het helemaal niks en dat is maar goed ook anders zou iedereen op bijna precies het zelfde paard rijden.
Dat vind je ook gewoon terug in de taxaties.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:00

De prijzen stijgen naar mijn idee helemaal niet, de VRAAGprijzen stijgen volgens mij alleen! Knipoog
Moet je eens kijken hoelang een paard gemiddeld op Marktplaats staat voor het verkocht wordt en dat zijn dan ook nog niet eens de duurste paarden. Alleen op veilingen stijgen de prijzen nog steeds.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:51

@Olympia K: ook rond de 3000euro.

Mijn paardje (is van Zangersheide,vond geen ander topic hiervoor maar zit ook KWPN in...)
Tis Voltaire*Pachat II
4jaar
4maand onder het zadel, zeer braaf. Gaat wandelen, beetje dressuur, beetjes springen. (moet nog veel leren omwille van leeftijd).
Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:15

Yvonnelind schreef:
De prijzen stijgen naar mijn idee helemaal niet, de VRAAGprijzen stijgen volgens mij alleen! Knipoog
Moet je eens kijken hoelang een paard gemiddeld op Marktplaats staat voor het verkocht wordt en dat zijn dan ook nog niet eens de duurste paarden. Alleen op veilingen stijgen de prijzen nog steeds.

Alles wordt duurder en dat geldt ook voor paarden.
Echt fijne bewegende jonge dieren met een goed karakter zijn er niet zoveel en die brengen echt wel veel geld op.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:17

Ohja, mijn paardje noemt Deus en is ongeveer 1.67m groot.
Nog geen wedstrijden, daar is het nog te vroeg voor. Wel mooie bewegingen.