Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo gelijk maar een foto gemaakt, en je kan gelijk zien waar ik haar gekocht heb :)

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:25

Whahaha wilde net zeggen.... bekende achtergrond. :')

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:49

Afbeelding

Wilde deze jullie echt even niet onthouden <3

Ennnnn omdat Nik weer helemaal gezond is verklaard is door DA e.d. zijn we deze week (en deels vorige week) weer lekker gaan trainen. Deze week easy 28 km uitgereden, heb weer zo'n zin om haar weer helemaal op te pakken. We gaan op trektocht in juli dus dan moet ze echt wel een redelijke conditie hebben. Mocht iemand nog een leuke stal vlakbij het strand weten in Noord-holland, laat maar weten :j

En om dat te vieren moest nik toch écht aan mijn oranje verslaving voldoen :')

Afbeelding
Nieuwe beugels van compositi *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:17

Wat een wijs hoofd heeft Niks. <3

Heb net ook weer wat plaatjes van mijn kleine witte heks gekregen. Ga er even een paar uitzoeken en spammen. :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:23

Donderdag is mijn eamonneke 15 jaar geworden. Als bijna 14 jaar delen we lief en leed.
Ik ben van zondag terug van een weekje vakantie .
Eamonn heeft ook een grote week vakantie achter de rug. Gisteren heb ik hem gelongeerd en vandaag heb ik hem gereden. Heel rustig aan. Het had hem goed gedaan. Zijn knieen spelen hem toch meer parten dan ik zou willen. Ik heb vandaag dan ook een belangrijke beslissing genomen waarvan ik niet meer ga terug komen.
Met pijn in mijn hart mag eamonn op actief pensioen.

Ik hoef hem niet volledig stil te zetten want dan zou hij zo weg kwijnen en nog veel sneller achteruit gaan. Maar hij krijgt voortaan nog beweging ipv dressuur trainen . En ik zie van dag tot dag wel of het goed gaat of niet. Ik kan zo alle bewegingen herkennen die onder hem gebeuren waar hij het dressuurmatig fout doet maar niet beter kan omdat zijn knieen hem in de weg zitten.
Ik vind het zo super erg he. Ikzelf ben nog lang niet uitgeleerd en veel te fanatiek.
Maar een 2de paard zit er helaas niet in.
Als zou ik het financieel nog kunnen opbrengen ik ontbreek de tijd om 2 paarden de volle aandacht te kunnen geven.

1 Ding staat vast eamonn blijft onbeperkt bij mij. Ik heb nog geluk dat het geen grasmachien hoeft te worden ik kan er dus nog wel gewoon mee blijven rijden met hem maar waarschijnlijk wat minder dan 5 keer in de week. Wat nu al niet altijd lukte hoor.
Maar ik hoef hem niet meer super soepel en lekker rijdend te krijgen want als ik op dit punt geraak dan word het weer te zwaar voor zijn knieen.

Lekkere bosritjes op het bbp door de bak, obstakel en schriktraining, handwerken , nog genoeg dingen die we kunnen doen.
En zijn ouderdomskwaaltjes vragen om aandacht. En die gaan die aandacht krijgen.

Ikzelf vind het heel erg. Had het me altijd anders voorgesteld . Hij zou 35 jaar worden en 30 jaar actief.
Helaas is hij nu nog maar 15 jaar . In de fleur van zijn leven maar niet in de fleur van zijn beweging.
Ik had gehoopt zoveel verder te staan met mijn eigen paard. Netjes leren paardrijden is altijd mij droom en doel geweest. Ik heb zo mijn best gedaan . Helaas . Maar ik heb veel van hem geleerd. Veel meer in een andere richting dan wat mijn oorspronkelijke doel was. Maar het 1 kan niet zonder het ander. Zoveel geleerd over huisvesting, anatomie, gezondheid, voeding, omgangsgedrag, hoe je oefeningen aanleert en waarvoor ze dienen. Maar als het lichaam niet mee kan houd het op.

Ik kan het nog niet aanvaarden maar ik moet het aanvaarden. En dan kan ik nog jaren met hem genieten op een andere manier weliswaar.

Eamonn je bent nog altijd mijn topper.

Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:25

Jeetje wat banketstaaf voor je kitobeer... Wat heeft hij precies aan zijn knieën?

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:31

Prachtige foto's weer <3
Balen zeg kitobeer :(:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:33

Wat jammer dat je ongewild zo'n keuze moet maken, maar zeer voor je te pleiten dat je kiest voor het welzijn van het dier. :) Het is echt een onwijze knapperd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:40

Nogmaals met mijn hulp in de huishouding. David wilde de pony vasthouden. Heksje checkt nog even snel of dit wel allemaal de bedoeling is. >;)
Afbeelding

Even proefzitten zonder zadel.
Afbeelding

<3
Afbeelding

Volledig omgekocht overigens. :')
Afbeelding

:=
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I6RC4JEP.jpg

:wow:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wilde spin. :+
Afbeelding

Ook nog even met zadel checken.
Afbeelding

Afbeelding

Pony ontmoet dazenval. :+
Afbeelding

8-)
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:42

Wat een heerlijke foto's!

Kirsten, Stal Tieks heeft een paar connemara E pony's te koop, prijs is belachelijk veel voor een E pony maar kijken kan altijd!

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:45

Wouw wat een mooie foto's, en ze is zo mooi helemaal wit. <3

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:04

Eamonn heeft last van losse knieeen. Zolang hij regelmatige beweging krijgt blijven de ligamenten goed genoeg aangespannen. Echter wanneer je te zwaar traint is het blijkbaar ook te zwaar voor hem. Het lijntje tussen goed en teveel is soms vaag.
Zet je hem stil dan treed er spieratrofie op en worden de banden weer losser en zakt hij regelmatig door in zijn achterhand.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:05

Thanks voor de tip Elysa! Ik had ook al tegen diegene die een grote pony (of evt klein paard) zoekt gezegd dat connemara's wel aardig prijzig zijn vaak. Het moet ook niet per se een connemara zijn, maar zij kent Bosco van toen ik hem reed en vond het een hele leuke pony, en vond dit ras wel fijne karakters hebben :) Dus ik dacht ik vraag hier ook eens even rond :P

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:19

kirsten4 schreef:
Welkom! :)
Leuk dat het zo goed gaat bij iedereen !! :D

Weet iemand nog een leuke Connemara (kruising) E pony die te koop staat? Het liefst western beleerd, maar Engels is ook niet erg. Grootste voorwaarde is braaf! :j Niet voor mij trouwens, voor vriendin :) Kon ik er maar een kopen :')

Hallo,
Bel eens naar de Flaming Star Ranch in Hamont. Daar staan geregeld western beleerde connemaras of kruisingen.
grtjs Melissa

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:27

Afbeelding

Is het gelukt? Dan is dit een foto die nog genomen is bij EK. Onweer, hagel, stortbui, EK, Mel en mijn dochter gaan gewoon door. _/-\o_

War erg voor jou en Eamonn. Mooi dat je het zo gaat oplossen.

Mooie foto's SM.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:52

Wat veel leuke foto's van knappe pony's!! Enne veel schimmels :D en een hele mooie donkerbruine :))

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:00

@SkyMarian wat is ze wit zeg! Hoe doe je dat? En wat heeft ze heerlijke fluffly manen <3

Ik kreeg laatst van iemand de tip om m'n pony helemaal in 't ketchup te zetten, dat zou helpen voor witheid :'). Heeft iemand dat al eens geprobeerd voor een witte staart e.d.?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:14

ketchup niet doen he. isobetadine shampoo gebruiken worden ze mooi wit van en het ontsmet goed en is niet schadelijk voor uw paard.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:15

Ik doe niet zoveel bijzonders. Ze is vrij schoon van zichzelf. De rest doet het zonlicht en de camera. :+
Iig niet met ketchup. Ook nog niet een heel aantrekkelijk idee. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:16

Gewoon wassen met betadine schampoo en/of blauwe paarden shampoo. MetMellow werkt dat perfect. Ik doe dat 1x met betadine en daarna 1x met blauwe. Vlekken op zijn lijf kan je met een vochtige doek weg wrijven. Of ik was met betadine schampoo. En ik heb geluk, Mellow is schoon op zichzelf!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:20

Sky Marian: die foto die je in een linkje hebt gezet is echt té erg... _O- _O-

Kitobear: Wat een heftig besluit zeg! Sterkte!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:26

Werkt de betadine goed ja? Had het al eens gelezen, maar niet geprobeerd. Heb nog een gelig stukkie staart. :+

@ Punz: ik zeg niks... := :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:28

LOL.... Ik ook niet...

Maar ..... "a dirty mind is a joy for ever" :)

En even serieuzer: Betadine shampoo werkt perfect!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:31

Heb 'm ook in het zwart/wit....dan istie nog veel erger. _O- *bezit ook een dirty mind*

Hmmm dan ga ik dat toch maar eens halen. Met de blauwshampoo blijft het geel.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:31

Toch maar eens betadine shampoo proberen..

Ik ben er stiekem van overtuigd dat Nik 's nachts haar staart geel schildert waardoor zilver shampoo en consorten toch nooit zullen werken :')