Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:45

nou mijn pony zit zo rond de 1.32 en ik met mijn 1.75 en 84 kg zal er echt nooit op gaan rijden, maar het is een schat die ook heel graag voor je werkt en dus ook graag vrijheidsdressuur zou doen.
En misschen als ze wat ouder is aangespannen zou kunnen worden, dat lijkt me dan weer wel wat.
Haar oude verzorgster was ook best lang, maar had wel n wespen taille dus in verhouding wel wat lang maar zeker niet te zwaar.
en ja de prijs van die van mij weet iederen nog wel 700€ maar die is niet echt met alle rijtechnische knopjes er op. (maar dat was hier niet noodzakelijk)
Persoonlijk vind ik het een leuk paardje op de foto, maar het gaat ook om zijn karakter he.
Als hij is geent,gechiped en ontwormd en heel gezond is zou ik gewoon proberen er wat af te kletsen of gratis brengen.Ik vind het een redelijke prijs dat dan wel weer.alhoewel ik niet de konik prijzen weet hoor.
moeilijk hoor succes :j

kelz

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:43

Olina heeft de tandarts overleeft!
hard nodig had dikke wang van binnen, hihi
ze is door keuring heen dierenarts,hoefsmid,tandarts :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:34

Hiiiiiiii :D UK meld mij eindelijk. Boots en zijn vriendje zijn vanmiddag aangekomen. Ze kwamen super rustig van de trailer. Wat mij vandaag meteen opviel is het gemakkelijke karakter van Boots. Erg mensgericht wel met een eenkennig trekje. Ze staan lkr te grazen. Later ging hij liggen. Ik kon zo bij hem zitten gewoon echt het volste vertrouwen in alles. Ben erg gecharmeerd. Hij pakt nog leuker uit dan ik al dacht. Ik heb fotos met m mobile gemaakt moet ff uitvogelen om ze op de PC te zetten en dan natuurlijk direct ff delen hier. Dus give me time ! :D voor de rest dus erg happy met hem.
kwita VD is super om te doen met je paard. Geeft gewoon veel afwisseling en plezier en schept een band.
KimIndah :D
Belinda een paard kan soms ook wel schipperen tussen de Horsenalities dus blijft soms lastig.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:36

kelz schreef:
Olina heeft de tandarts overleeft!
hard nodig had dikke wang van binnen, hihi
ze is door keuring heen dierenarts,hoefsmid,tandarts :)

*\o/*

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:38

Ik wil jou evt wat helpen hierbij mocht je het leuk vinden en niet te ver weg wonen.[/quote]

Eindhovûh de gekste![/quote]

*\o/* coming !!! :')

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:18

Ooooh wat fijn dat Boots en zn maatje t zo goed gedaan hebben en het al zo naar de zin hebben! :D Ik heb eigenlijk weinig geduld als het gaat om de foto's hahaha :') Ben zo benieuwd! En nu een heerlijk compleet gevoel dat Boots er eindelijk is :)

Kelz, wat fijn dat Olina zo braaf is. Heerlijke nuchtere dieren zijn t ook.

Belinda wat is Kaiyo toch onwijs knap <3

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:03

Ja kimindah heerlijk manneke is het. Ik heb ze op de foon staan. Weet niet of ik ze ook rechtstreeks via de mobiel in mijn album kan laden? Kan ik ze dan direct op bokt zetten. Ik vogel het zsm uit. Uiterlijk morgen wel vriend gaat morgen avond weer werken. Ben ik dan weer tot woensdag alleen. :+

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:59

Oehh ben benieuwd naar de foto's!!
fijn dat het zo goed is gegaan en dat hij al zoveel vertrouwen heeft,super!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:44

Hoooi! Dadelijk ff naar stal. Even Boots en Bomber een bezoekje brengen. M vriend helpt vanmiddag met fotos op PC te zetten. Kan ik dan ff fotos spammen ! *\o/*

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:12

Aahw ik ben echt benieuwd hoe die er nu uit ziet :) wat heerlijk dat je er nu zo naartoe kunt hè :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:33

Zo. Het gaat super met de heren. Boots was ook super relaxed. Heb de mega paardenbal er in gedaan. Was ook totaal niet bang. Ging er zo op af. Heb nu de neiging om te zeggen dat hij in de thuissituatie LB ex is. En toch wel naar een LB intro neigt voor de rest stonden ze rustig bij. Alleen jammer van het weer dat wel. Vanavond fotos.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:04

fijn dat boots ook zo relaxed is, moeders is gisteren mee uit wandelen geweest ze ook echt heel rustig en zelfs als er echt wat te schrikken is heeft ze een passend temprament en is dan ook zo weer de oude! :9

vind dr echt top!!!

Hebben de mensen die voorbijkomen bij jullie koniks ook zulke gekke opmerkingen of dat je veel uit te leggen hebt over zo'n wild paard

de meest leuke was zonde hoor dat ze een fries hebben gekruist met zo'n fjord. :=
wat zonde voor dat wilde paard, die blijft echt wel wilde streken houden hoor daar kun je nooit echt helemaal op vertrouwen.... _O-

ja hier in zeeland zijn ze echt nog niet bekend die konik paarden , de nieuwe wildernis kennenze dan wel weer....terweil er hier ook op schouwen lopen in t natuurgebied!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:59

Fijn dat Boots zo relaxed is!

De raarste opmerking die ik heb gekregen met Loki was van het buurjongetje, die dacht dat ik met een ezeltje aan het wandelen was :D Was wel in de winter toen zat Loki ook wat minder sjiek in zijn vacht.

Deze week ben ik begonnen met Loki los te rijden, zonder longeerlijn, gaat super. Hij is heel goed aan het been, met een lichte hulp draaft hij direct aan. De rem werkt super, hij stopt al op mijn zit in stap en draf. Ho is bij hem ook meteen HO :+ De nekreining stapt hij nog helemaal niets van, maar dat komt vanzelf wel.

Afbeelding

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:33

Kwita dan heeft boots dit van moeders. :D het is echt een super ventje.
Ik heb nog geen opmerkingen gehad maar dat komt vast wel.

Avalon Loki is leuk. Wat voor een stokmaat heeft ie ? Gaaf touwhalster ook. <3

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:41

Bedankt :)
Hij is maar 1.30, een klein mannetje dus.
Als ik rij foto's heb zal ik ze een keer plaatsen.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:45

OK Avalon ben wel benieuwd. Hoe groot ben je zelf ?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:46

Ik ben 1.65. Ik vind mezelf eigenlijk net te groot voor Loki. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:50

Ben benieuwd naar de fotos.

Edit. Hier moeite met fotos laden naar de PC. Ben er ff zoet mee. :n

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:46

Ah knappe loki! Fantastisch ook die donkere strepen bij z'n oog!

Ik meet 1,67 en rijd op een pony van 1,37. Past net hoor. Pony kan mij met gemak dragen en heeft geen oersterke bouw. Dus vind het qua maat niks uitmaken hoor. Gewoon aanvoelen wat Loki aankan.

Fijn dat t zo goed gaat met jullie. Komt helemaal goed :)

Ja ik heb veel geïnteresseerde mensen. Veel vragen als: "is ie dan niet wild?", "Mag je die wel hebben?" en " wat een mooie valk" krijg ik bijna dagelijks. Om gek van te worden.

Foto'sfoto'sfoto'sfoto'sfoto'sfoto'sfoto's :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:51

Foto alarm! Ik open nog een ITP topic maar hier alvast wat foto's van Boots, ik heb geen idee hoe veel ik hier per keer mag plaatsen dus alvast sorry als ik wat verkeerd gedaan heb! :7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:53

Afbeelding :+

Afbeelding this is why they call me Boots :Y)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:55

Oeehh hijs leuk <3

Mooi ook dat maandoog met zon donker koppie :) hij is echt heel leuk. Mooi aanwinst :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:14

mooi dat het zo goed gaat met Loki :)
Het zadel ligt wel een flink stuk te ver naar voren maar ik ken het probleem, als je echt serieus aan het rijden gaat zou ik er wel wat anders voor zoeken.
Waarom gebruik je trouwens een sidepull touwhalster? het is voor een paard veel duidelijk als je de teugels gewoon aan de lusjes onderaan hebt.

Boots is leuk :D grappig die 2 gekleurde vlekken in zijn witte benen.

Ze zijn hier vaak vooral verbaast dat Wolf zo rank is, de meeste mensen hebben toch een fjordachtige in hun hoofd als ze aan een Konik denken. Verder krijgt ik vaak de vraag of het een ijslander is.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:16

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:23

De kippen stalken :')

Afbeelding