Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:05

Ziet er allemaal weer super uit! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:28

Bedankt voor de complimentjes!

Rodeo Du Milon vind ik ook een gave hengst! Heb ooit tegen hem moeten rijden, knap beestje om te zien, echt een eye catcher!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:13

Die viel mij ook op, grote maat ook!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:14

Oh nee in de war, ik bedoel een andere..

Edit: Diplomat bedoel ik :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:19

O leuk om te horen Change dat hij in het echt ook zo'n mooie uitstraling heeft, vond ik van de foto's ook al.
Dekt Diplomat nog steeds? ik vind hem ook mooi, maar wel groot....
Het is een hele speurtocht, want blijkbaar staan lang alle GGK hengsten in NL niet op de lijst van het Connemara stamboek.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:52

Du Milon is niet in Nederland goed gekeurd maar in Frankrijk (als ik het goed heb!)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:37

Change3x schreef:
Du Milon is niet in Nederland goed gekeurd maar in Frankrijk (als ik het goed heb!)

Ja dat klopt maar hij staat nu wel in NL ter Dekking.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:57

pizza64 schreef:
Change3x schreef:

Ja dat klopt maar hij staat nu wel in NL ter Dekking.

Hij is recent verkocht en gecastreerd! Is alleen nog wat diepvries sperma beschikbaar!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:15

Een hengst hoeft niet perse in Nederland goedgekeurd te zijn. Hengsten die bij andere Connemara stamboeken goedgekeurd zijn zijn ook voor Nederland erkend dan.

Dat vergroot de keuze aanzienlijk!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:28

Echt EK? Wat Irritant hij staat bij Zwartjens gewoon op de website... Hmmm diepvries is dat wat?

Dat is fijn Bar dan ga ik ook even kijken wat er in DTL en FR te halen valt :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:03

pizza64 schreef:
Echt EK? Wat Irritant hij staat bij Zwartjens gewoon op de website... Hmmm diepvries is dat wat?

Dat is fijn Bar dan ga ik ook even kijken wat er in DTL en FR te halen valt :D

Ja helaas wel! Ja doen ze ook buj de kwpners. alleen hoe verser hoe beter natuurlijk!

Versbloed uit Duitsland zitten wij zelf ook regelmatig naar te kijken!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:40

Wat een feest vandaag. "Onze" Meallan is nu 4 jaar.
Ze heeft een heerlijke gezonde taart gehad.
Als verrassing kreeg ze er een buurvrouw bij. Alleen heeft deze een (fel)blauwe vliegendeken om en een witte vliegenkap op. Het is net smurfin. Dit is toch wel heel erg eng. Dus achterin de bak (daar staat die smurf naast) dat durfde ze niet.

We hebben het hoofdstel bijna voor elkaar. Cobhoofdstel, ponybakstukken, sperriem van shetlander en nu moet de neusriem nog een stuk worden ingekort want die zit nu een paar centimeter boven het bit. Mooi zo'n klein koppie, maar wel lekker breed boven de ogen (zit heel veel verstand).

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:52

Gefeliciteerd met Mel!! *\o/* Ze heeft zo te horen een mooie dag gehad :D

Ik heb vandaag voor het eerst in járen gesprongen! *\o/* En het was zo leuk!! Niet hoog, eerst vanuit draf daarna durfde ik vanuit galop :+ Stond een simpel lijntje dus dacht kan vast vanuit galop (overmoedig :') ) degene die me hielp riep al "ga maar hij maakt al pasje extra" híj heeft dus inzicht :D Was supergaaf! Daarna lekker buiten in het bos uitgestapt, en later teruggebracht naar huis. Missie geslaagd <3

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:55

Grappig, onze connemara Pandora ( halfzusje van Rapunzel) is vandaag ook 4 jaar geworden. :)F
Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:08

Super Marrit! Altijd heerlijk als het goed gaat! :D

Gefeliciteerd met Mel en Pandora!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:56

He Birgit! Welkom hier, en wat leuk om weer een foto van Pandora te zien. Ze ziet er echt verschrikkelijk goed uit!!

Voor wie de achtergrond niet kennen: Punzel en Pandora komen van dezelfde fokker, en ze hebben de zelfde vader. Toen Punzel naar mij toe kwam is Pandora in eerste instantie als gezelschap voor Punzel meegekomen. Pandora heeft dus een aantal maanden bij mij gestaan. Vind hetdus zo verschrikkelijk leuk dat ik nu zo nu en dan wat zie/hoor van Pandora ( en blíj dat ze zo fijn is terecht gekomen!!)

Even uit de oude doos:
Punzel en Pandora bij hun fokker:

En nog jonger ( slechte kwaliteit, maar zo leuk). Auto van fokker stond met aanhanger in de wei om mest uit de wei te scheppen. Punzel en Pandora deden de materiaal inspectie:

Edit:
Hier staat ze naast Punzel ( hier nog met een heel donker hoofd) gezellig samen hooi te eten:

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:33

Zo leuk om filmpjes van je pony als veulen te hebben! Die eerste heb ik echt heel vaak bekeken toen ik die van je kreeg, superschattig. Die tweede had ik nog niet gezien. Wat is Punzel trouwens maar kort zwart geweest! Die is daar echt al licht!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:49

Marrit wat goed van jullie. Dat wordt volgend jaar een rondje springen op het ONCK. *\o/*

Birgit gefeliciteerd. Pandora is een mooie pony.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:04

Gefeliciteerd voor de jarige pony's! Ik weet niet wanneer Jaimy precies jarig is, op haar paspoort staat alleen het geboorte jaar.
Zo bang ben je dus niet Marrit, goed van jou!
Schattige filmpjes weer Punz.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:23

Het tweede filmpje heb ik pas ook weer herondekt, is met mijn oude telefoon gemaakt, maar er blijkt toch ergens een google backup van gemaakt te zijn, die ik recent hervond :)

Ze werd trouwens inderdaad in een hoog tempo lichter. Ik bezocht haar destijds wekelijks, soms zat er 2 weken tussen, en dan was het altijd weer een verrassing hoe ze er dan uit zou zien ( ik vroeg me altijd af of ik haar nog zou herkennen.) , want ze zag er nóóit uit zoals ik haar de week ( of erger: 2 weken) ervoor had 'achtergelaten'.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:32

Bosco zijn vakantie is weer afgelopen, hij was het er totaal niet mee eens. :D Gelukkig voor hem mocht hij een rondje bossen samen met Larry.

Morgen crossles met Larry en a.s. zaterdag gaat Bosco waarschijnlijk mee crossen.

Punz, superleuk van die oude filmpjes, wat gaat de tijd dan snel als je nu terug kijkt naar zo'n moment!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:05

Gefeliciteerd met Mel en Pandora. En wat een ontzettend leuke filmpjes. :D
Leuk dat Bosco van de week ook mee gaat crossen. :)

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:06

Ik breek hier even in, since 6 maanden ben ik ook een trotse eigenaar van een connemara merrie. Wat ben ik blij met haar, ze heet Heather en is 8 jaar oud.
Ze kwam uit Ierland en was daar net ingereden. Ze heeft eerst op een manege gestaan maar daar werd ze niet blij van en nu staat ze dus bij mij thuis. Ze is zo lief en rustig, ik maak al regelmatig buitenritten met haar en hoewel ze alles vreemd vindt loopt ze braaf door.
Echte werklust heeft ze niet zo en dressuur vindt ze erg moeilijk maar dat maakt allemaal niet uit, wat is het een scheet <3 .
Ik zal eens kijken of ik volgende keer een foto kan plaatsen. Zo leuk om jullie verhalen en foto's te zien.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:09

Welkom Carol en foto's zijn natuurlijk altijd leuk. :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:15

Welkom! :)
Leuk dat het zo goed gaat bij iedereen !! :D

Weet iemand nog een leuke Connemara (kruising) E pony die te koop staat? Het liefst western beleerd, maar Engels is ook niet erg. Grootste voorwaarde is braaf! :j Niet voor mij trouwens, voor vriendin :) Kon ik er maar een kopen :')