Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:50

Nadine ik schat Boots Rb intro maar op zijn gemak ook mild extro. Maar ik was nog te weinig bezig om dat te bepalen
Ben derhalve ook benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

kimIndah wellicht is zo een dag iets om op een latere tijdstip te doen, zeker iets om over na te denken.

Ik ga vandaag shoppen voor Boots en zijn vriendje...... halster wat muesli edg gewoon ff wat geld uitgeven. :D :+

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:15

BootsScoot schreef:
kimIndah wellicht is zo een dag iets om op een latere tijdstip te doen, zeker iets om over na te denken.

Ik ben t even kwijt :') Waar verwijs je naar?

En inderdaad die Parelli termen klinken als russische soepen :') Maaarrrrrrr.... Ik wil dat ook leren :o

KimIndah

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:38

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:30

Ja zag hem al :) vind hem al iets te oud :P
Maar heel erg bedankt :D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:38

oke dan gaan we op jonger rondkijken :) Hoe jong?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:39

Uhm vanaf 1 jaar :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:02

KimIndah :') naar de konik dag

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:04

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:04

Haha sorry ik ben je even kwijt :') (Blondje _O- )
Je bedoelt Indah meenemen naar de Konikdag?
Haha ja vond t ook best apart :')

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:12

:') kimindah hebben we allemaal wel last van _/-\o_ haha. So ff stad in, broek voor vriendlief kopen. :7 ff terasje pakken. Lang weekeind voor de boeg heerlijk en morgen komen m mannen. *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:07

ja, er is in polen een volstamboekpapier 011 en een wachtregister voor de halfbloedjes 013 en 999 wat er wel op lijkt maar geen pools bloedvoert. koniki polski heeft een heel officieel fokbeleid, met keuringen stamboekopnames .
zo is het mij dus uitgelegd vorige week door'n poolse vrouw van dat stamboek.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:16

En inderdaad die Parelli termen klinken als russische soepen :') Maaarrrrrrr.... Ik wil dat ook leren :o[/quote]

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:18

kwita schreef:
En inderdaad die Parelli termen klinken als russische soepen :')
[/quote]

Hebben jullie baat bij dat parellie en hoe merk je dat?, ken het echt niet... ben wel benieuwd er naar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:26

in polen hebben ze inderdaad stamboeken maar ik denk niet dat dat geld voor de Konik in de advertentie, die bedoelen vast alleen het paspoort :Y)

Wolf is LB en vooral extrovert (ik doe verder niet veel met parelli)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:07

kwita schreef:
kwita schreef:
En inderdaad die Parelli termen klinken als russische soepen :')

Hebben jullie baat bij dat parellie en hoe merk je dat?, ken het echt niet... ben wel benieuwd er naar.[/quote]

Het paard heeft er zeker baat bij kwita maar zoals ik altijd zeg haal je niet alles uit een methode. Ik vind het belangrijk om ook zeker dingen te filteren waar je juist wat aan hebt en waar minder. Bij het ene paard werkt dit perfect wat bij de andere juist minder goed werkt. Het blijven kijken naar het paard blijft de leiddraad bij elke methode vind in. Persoonelijk heb ik veel met parelli maar Carolyn resnick vindt ik ook een fijne methode.

LB EX geweldige paarden. Had ook een LB EX en ze leren zo ontzettend snel!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:09

kwita schreef:
En inderdaad die Parelli termen klinken als russische soepen :') Maaarrrrrrr.... Ik wil dat ook leren :o
[/quote]

Ik wil jou evt wat helpen hierbij mocht je het leuk vinden en niet te ver weg wonen.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:54

@ Nadine, ik vind het met die horsenalities nog steeds vrij moeilijk. Eerst was ik er echt van overtuigd dat hij een LBI was (met soms uitspattingen naar RBI, als iets spannend of nieuw is) vanwege zijn slome verveelde gedrag. Maar nu ik de chart er weer bij heb gepakt (en we een paar maanden verder zijn met parelli), vind ik hem toch ook wel LBE. LBI omdat hij zich snel verveelt, maar alles ook supeeeeer sloooom en relaxt gaat en hij goed te paaien is met snoepjes. LBE omdat hij heel speels is (spelen met alles wat los en vast zit, ballen, pionnen, balken, alles moet omgerold worden en worden opgepakt), meer naughty en mouthy dan stubborn (als de paddock wordt uitgemest is hij de eerste die bij de kruiwagen en de mensen staat, om hem om te duwen of de mensen lastig te vallen _-:( ) en hij is bijterig. Moeilijk moeilijk...

Gelukkig valt het steigeren wel goed te corrigeren bij Nero, hopelijk houdt hij snel op met testen, lijkt me wel erg vervelend. Fijn dat het rijden wel de goede kant op gaat!

@ Kwita, ik merk dat Kaiyo en ik baat bij Parelli hebben, omdat hij vanwege zijn achtergrond niet goed opgevoed was en de verhoudingen tussen mij en hem vaak niet goed duidelijk waren. Kaiyo is namelijk vrij dominant en dat in combinatie met een slechte opvoeding betekende dat vaak als ik naar links wou, ging kaiyo naar rechts...of recht door mij heen (tenminste dat probeerde hij dat). Nu loopt hij netjes naast me, vertrouwd hij mij meer in spannende situaties en is hij over het algemeen meer volgzaam en minder eigenwijs. Wellicht dat dit ook op een andere manier te bereiken is, ik heb vanaf het begin met hem gegrondwerkt, maar niet met een bepaalde stroming. Ik moet ook zeggen dat ik niet achter alles wat Parelli zou moeten betekenen sta en dat ik het niet overal mee eens ben. Maar Parelli is wel een heel handig en duidelijk 'programma' om te volgen.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:55

Vandaag trouwens lekker gewandeld in 't zonnetje {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:06

BootsScoot schreef:
kwita schreef:

Ik wil jou evt wat helpen hierbij mocht je het leuk vinden en niet te ver weg wonen.[/quote]

Eindhovûh de gekste!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:32

Kaiyo klinkt wel wat als Wolf behalve het slome. Wolf moet ook altijd overal met haar neus bovenop staan en overal aanzitten.
Staat de hoefsmid de 3 jarige te bekappen die voor het eerst super braaf is, gaat mevrouw er met de loodzware bok vandoor, staat ze er mooi mee te zwaaien, de 3 jarige weer over de zeik _O-

Het is ook maar net wat je het beste ligt. Ik vind het heerlijk zo'n expressief dominant paard. Maar mijn zus kan er bijvoorbeeld niks mee worden. Als Wolf in haar weg staat dan moet ze haar echt met kracht aan de kant drukken want Wolf gaat echt niet opzij voor haar, negeert haar gewoon compleet :')

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:43

Heb met mijn eerste pony ook wel parelli gedaan maar is al paar jaar terug dus al sla je me d**d zou het niet weten,hihi..

Ben heel erg,haha Olina en ik hadden ff dip momentje ik wou wat en zei deed alles tegen overgestelde (wel goed afgesloten) dus laatste paar dagen lekker met me haffie aan werk geweest en Olina lekker op de weide gelaten..
Merk dat ik soms iets teveel wil met Olina komt omdat ik op Nimbly alle knoppen al "opgezet" heb dan verwacht ik van haar teveel dus even korte pauze.... en dan maar weer kalm aan wat grondwerk oppakken!

Is voor beide erg wennen denk ik gewoon.. en mijn zoontje is dan alweer wakker dus dan ook tijd gebrek soms,hihi..
Even back to basics :)

Wel raar verhaal hoor Kwita ben erg benieuwd wanneer het veulen komt en wat eruit komt :P

Weet wel dat de prijzen van de Koniks in Duitsland een stuk hoger liggen Bommeltje!
(ik gaat je mailen :) nu gelijk,hihi )

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:50

dankje Kelly is gelukt :D

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:51

*\o/* *\o/* *\o/*

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 00:07

:D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 00:38

Het is zaterdag *\o/*