Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:49

Afgelopen jaar stelde mel dr vacht helemaal niks voor, maar met een hoop huidvet erbij kreeg ze het niet snel koud met regendeken. Het was zacht en pluizig, dus wind en regen hield het niet goed tegen. Je keek daarin soms recht op haar huid.

Ze heeft het merendeel van het seizoen met 100gram toe gekund.

Dit jaar heb ik hoop dat het beter gaat, zeker als er meer zijn die het toch wel redden dus :D geeft wat moed! Maarja het is nu ook nog niet echt koud natuurlijk. En ik heb de dekens al liggen dus het is ook weer niet erg als ze ze wel nodig krijgt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 06:42

Sintara schreef:
Ik ben wel verbaasd, vorig jaar had mel al heel vroeg een deken nodig maar nu gaat ze echt goed.
Vachtje prima waterdicht en ze is tijdens mijn vakantie behoorlijk aangekomen Y)(^). Ze gaat wel afentoe even opdrogen onder het afdak en zo redt ze zich tot nog toe prima dus. Omdat ze op dit moment wat dik is vind ik het ook niet zo spannend meer, kan altijd nog de deken opleggen als ze gaat invallen of andere tekenen van kou laat zien.

Zijn er hier meer mensen die zo min mogelijk aan dekens doen?
ik als niet hoeft niet doen , de beste deken die er is . Is de vacht

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:59

Ik val nog eens binnen om even te luchten.
Willy bleek vorige week gewoon een hoefzweer te hebben. Opluchting! Heb één keer kunnen longeren en één keer kunnen rijden.
Daarnet krijg ik telefoon van stal. Dan weet je al hoe laat het is natuurlijk... Nu heeft hij een wonde op zijn hoofd die genaaid moet worden |o

Hoe kan een paard zo'n pechvogel zijn?

Sintara

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:07

Achosse, wat een ongelukkig pechvogeltje!
Bij de mijne ging het het eerste jaar ook zo. Zeker dat huidje is zo flinterdun he.. Sterkte maar weer :(:)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:39

Katyatje schreef:
Ik val nog eens binnen om even te luchten.
Willy bleek vorige week gewoon een hoefzweer te hebben. Opluchting! Heb één keer kunnen longeren en één keer kunnen rijden.
Daarnet krijg ik telefoon van stal. Dan weet je al hoe laat het is natuurlijk... Nu heeft hij een wonde op zijn hoofd die genaaid moet worden |o

Hoe kan een paard zo'n pechvogel zijn?

Die van mij heeft iedere dag een nieuw wondje van klein tot groot.
Meeste los ik zelf op of laat ik zelf helen haha.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:11

Die van mij staat sinds vorige week met een dikke knie. Hij heeft een trap gehad op de wei...
Na 2 jaar dokteren ivm zijn darmproblemen hebben we vorige week eindelijk een bosrit kunnen maken *\%/*
Dag later stond hij op 3 benen in de wei |o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 12:50

Pff, echt pechvogels hiero. Het liefst stop ik ze een voor een in bubbeltjesplastic. Wij grappen ook altijd over ons porseleinenpaard…
Hier al enige tijd niks gehad (even afkloppen), op gevoeligheid met de hoefsmid na dan. Wel inderdaad lomp met zijn hoofd, dus hier en daar een kras of gat. := Maar meer ook niet de afgelopen tijd… pfieuw.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:52

De mijne heeft helaas een abonnement op de dierenarts, er is amper nog tegenaan te werken. |o
Het is dat hij zo ontzettend lief en makkelijk in de omgang is, anders had hij denk ik al weggeweest.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:23

Die van mij 27 jr en nog nooit wat aangeweest. In iedergeval niks dat ik zelf kon oplossen . Maar ze is dan ook de opper chef van de kudde

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:38

Beterschap voor Willy Katyatje!
En voor alle andere pechvogels hier. Echt balen is het als je dan steeds weer je paard op rust moet zetten.

De mijne let volgens mij gewoon niet op in de wei.. staat gewoon lekker te eten en relaxen, let niet op andere paarden die dan na een paar keer waarschuwen uithalen. En inderdaad een heel gevoelig huidje..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:59

Ik zet hem er in ieder geval niet meer voor stil.
Ja of het moet heel extreem zijn, maar dat is eigenlijk pas 1x geweest.
Afgelopen dagen 3 dagen bloedneus en wondje op zijn hoofd. Paar dagen er voor giga kras op zn hoofd. Paar dagen daarvoor kras op zijn been. Tja wat moeten we er van zeggen
Rijden doen we gewoon door, op concour gaan ook. Volgende wedstrijd is alweer gepland dit weekend.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:03

Jeetje beterschap voor iedereen zn pechvogels!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:17

kyrkelover schreef:
Ik zet hem er in ieder geval niet meer voor stil.
Ja of het moet heel extreem zijn, maar dat is eigenlijk pas 1x geweest.
Afgelopen dagen 3 dagen bloedneus en wondje op zijn hoofd. Paar dagen er voor giga kras op zn hoofd. Paar dagen daarvoor kras op zijn been. Tja wat moeten we er van zeggen
Rijden doen we gewoon door, op concour gaan ook. Volgende wedstrijd is alweer gepland dit weekend.

Nee ik ook niet hoor voor zulke oppervlakkige dingen. Dan zat ik er nooit meer op.
Maar een wond die gehecht moet worden of een dikke knie is anders.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:23

Ik zet niks op box rust. Een wond of blessure heeft doorbloeding nodig . En dat krijg je zeker niet van op het hok staan

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:26

keona schreef:
Ik zet niks op box rust. Een wond of blessure heeft doorbloeding nodig . En dat krijg je zeker niet van op het hok staan

Je paard op rust zetten betekent voor mij niet hetzelfde als opsluiten in een stal.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:31

Curry staat ook niet op boxrust, overdag op een apart stukje wei en s’nachts op stal.
Na de klap heeft hij 24 uur op stal gestaan omdat hij echt niet meer kon lopen. Daarna weer gewoon naar buiten.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:59

Veel pechvogels hier inderdaad... Beterschap aan iedereen die in hetzelfde schuitje zit!

Willy blijft ook gewoon bij zijn twee maatjes staan en kan altijd buiten en binnen. Veearts zei dat ik gewoon mag rijden maar heb hem vandaag toch maar met rust gelaten.

Ik heb een Halloween paard nu. Foto even in een spoiler voor wie hechtingen wat eng vindt.

Spoiler:
Afbeelding

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:18

Katyatje schreef:
Veel pechvogels hier inderdaad... Beterschap aan iedereen die in hetzelfde schuitje zit!

Willy blijft ook gewoon bij zijn twee maatjes staan en kan altijd buiten en binnen. Veearts zei dat ik gewoon mag rijden maar heb hem vandaag toch maar met rust gelaten.

Ik heb een Halloween paard nu. Foto even in een spoiler voor wie hechtingen wat eng vindt.

Spoiler:
[ [url=m/4hxkgq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dat ziet er wel heftig uit! Weet je hoe het gebeurd is??

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:55

Ik heb geen flauw idee hoe het gebeurd is.
Het moet vanmorgen vroeg gebeurd zijn volgens de veearts. Maar ik kon pas deze avond langs gaan. Dus het was al te laat om 'de plaats delict' nog te zoeken :P

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:09

Jeetje, dat ziet er inderdaad heftig uit!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:16

Weet niet of het onhandig zijn een volbloeddingetje is maar ze hebben idd wel snel lakschade.
Wondjes en krassen kijk ik al niet meer naar.
Plots ergens een zwelling? Als ze niet kreupel is? Meh.
Zo'n gat in het hoofd heeft ze ook een keer gehad, je keek recht op het bot.
Die ene keer dat ze echt stokkreupel was had ze zichzelf een griffelbeenletsel getrapt, daar is ze wel even out mee geweest. Hoe? Geen flauw idee, ze stond alleen in een vlakke paddock en heeft waarschijnlijk gek gedaan.
Dus euhm sja, zolang ze gewoon recht op 4 benen staat is het voor mij al lang goed :+ .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:09

san4nie schreef:
keona schreef:

Je paard op rust zetten betekent voor mij niet hetzelfde als opsluiten in een stal.

Voor jou misschien niet voor heel veel wel. Ik werk op een stal zie de gekste dingen. Wel schokwave therapie toepassen om de doorbloeding te stimuleren maar wel paard als 6 weken op de box

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 10:55

Boxrust is ophokken, rust is niet rijden/trainen. In mijn opvatting dan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:09

Ik sta er hetzelfde in als AlwaysH. Een paard op rust kan vanalles inhouden, maar heeft geen box arrest.
Gisteren heb ik met een nieuw stalgenootje een rondje gewandeld, mel dus voorop en ze weet het gewoon : ok deze twee vinden het spannender dan ik, dus ik moet het goede voorbeeld geven :)) hoofdje laag en super braaf.
Ik vind dat een van haar mooiste eigenschappen, dat ze zich dan toch opsteld als het goede voorbeeld terwijl ze het zelf ook nog niet makkelijk vind.

Knappie
Afbeelding
(foto van de betreffende stalgenoot)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 11:16

Oh mooie foto!! <3
En wat fijn dat ze zo is!

Wij hebben een veulentje nu voor onze rij staan die net van mama weg is, maar die vindt het allemaal nog wat spannend als er paarden weggaan. Nobli blijft daar heel rustig onder en kijkt er niet eens meer van op. Dat was in het begin echt niet zo hoor, dan zou hij zelf ook zijn stal afbreken. :=

Zijn er hier nog meer setjesliefhebbers? Ik ben helemaal in de Anky sleur gekomen en betrapte me er weer op dat ik vond dat ik nieuwe ‘nodig had’. _O- :P
Vind andere merken ook leuk, zoals Eskadron, Horsegear (Belezza reeks) en Equiti, maar van Anky begin ik nu een aardige collectie te krijgen. _O-