Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:51

kwpn ze lijken allemaal op elkaar :+

inochiyo

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:55

een goed paard is nooit lelijk

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:56

Elk ras heeft voor mij meer en minder aansprekelijke dieren. Zo heb ik zelf een prachtige (al zeg ik het zelf) IJslander, maar ik zie er ook voorbij komen dat ik denk 'al kreeg ik er geld op toe...'. Zo ook met KWPN'ers, daar heb ik eigenlijk niks mee, maar soms zie ik dieren voorbij komen dat ik denk :~ Op bokt heb ik ook al een paar voorbeelden gezien.

Dus nee, ik heb geen minst of meest favoriet.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:00

Tuigers. Ik heb er helemaal niks mee. Die nek die er zo op zit.. nee niks voor mij.. maar ik hield ook nooit van friezen en nu heb ik een frieze kruising :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:20

Shennalover schreef:
Tuigers. Ik heb er helemaal niks mee. Die nek die er zo op zit.. nee niks voor mij.. maar ik hield ook nooit van friezen en nu heb ik een frieze kruising :')

Grappig. :D

Friezen horen ook zo'n hals te hebben.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:27

Ik hou echt niet van arabieren, ik vind ze niet mooi en dan vooral de deuk in de neus.
Maar ik denk dat als ik een hele lieve arabier zou tegenkomen, ik het ook niet zo erg zou vinden, dus alles is relatief.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:57

NatasjavE schreef:
Shennalover schreef:

Grappig. :D

Friezen horen ook zo'n hals te hebben.

Klopt maar ik moet me er toch maar overheen zetten. Als ik haar meteen ontspannen kan rijden hoeft die hals er niet eens op te zitten ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:04

Tinkers. Dik, bont, harig, lomp... Nope.
En Friezen, zelfde redenen (op het bont na) en dan ook nog zo'n lelijke nek.
Shetlanders, kleine dikke harige brutale rotmormels. Koop dan een A-welsh als je zo nodig een levend speelgoedpaard wilt :')
En de Arabieren met de mega deuk. Normale vind ik prima, maar die extreme showtypes, brrrr.
Er zullen best uitzonderingen zijn die me wel aanspreken, maar over het algemeen vind ik ze vreselijk.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:08

Haha Konstantine. Ik wil net Tinkers en Friezen typen waar ik niks aan vind, ben jij me voor. Zelfde reden; harig, lomp, grof gebouwd.

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:02

KittyDylan schreef:
Fjorden. Elke Fjord die ik ooit tegen ben gekomen heeft mij 'gebeten' of naar me gehapt. Dus die hebben niks met mij en ik niks met hun :')

Als een Fjord gemeen is dan is er iets goed mis....... Fjorden zijn eigenlijk altijd wel vriendelijk

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:04

Eerst vond ik tinkers niet zo.... Maar nu ik er een verzorg is het tegendeel wel bewezen, ik vind ze geweldig nu :)

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:10

donbrento schreef:
Telpeva schreef:
Fjorden, die vind ik lomp en lelijk tegelijkertijd.

akkoord

Fjorden zijn niet lomp maar juist heel slim

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:12

Mij spreekt een Curly niet zo aan

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:58

Ik had vroeger altijd een hekel aan de Marwari, soort Arabisch paard met naar binnen gekrulde oren. Heb ze nu een paar keer in het echt mogen bewonderen en een vriendin van mij heeft er een.. Ik ben verkocht!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:01

Ik vind geen enkel ras echt stom, maar Arabieren, Akhal-Teke's etc. zijn niet echt mijn ding
O ja, en Fjorden. Vind ze vaak lomp.

Maar weet je, elk paard is anders! Mijn favo ras is IJslander, maar er zijn ook IJslanders die ik niet mag, of Arabieren die ik dan juist weer leuk vind!

Charlottedmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:19

Er is geen ras die ik niet leuk vind maar qua uiterlijk vind ik een arabier niet zo leuk omdat ze vaak zo smal zijn maar qua karakter vind ik ze dan weer wel super hahaha

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:24

Ik heb het net zo op de saddlebreds, of eigenlijk gewoon die paarden die zo raar met hun benen hoog lopen. Ik vind dat er gewoon niet mooi en ik vind het er onnatuurlijk uit zien. Verder heb ik het niet zo op de "mooie ranke beestjes". Geef mij maar gewoon een stevig pony met een lekker fluffy vacht en ik ben helemaal gelukkig :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:40

rakmonanko1 schreef:
Fjorden zijn niet lomp maar juist heel slim

Lomp is niet alleen gedrag he. Je kan een lomp lijf hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:43

Poeh, moeilijk kiezen. Ik heb niks met Arabieren, dravers, Fjorden, Haflingers en Tinkers. Friezen vind ik daarentegen wel erg mooi :)

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:48

Met fjorden heb ik echt helemaal niks, ook niet zo met tinkers en haflingers. Een fries vind ik ook zo "standaard", spreekt me niet aan. Trekpaarden vind ik wel geweldig. Ik heb zelf een draver, een amerikaanse, die is mooi stevig gebouwd. Terwijl ik een iel Arabiertje ook wel kan waarderen. Kweennie, het is gewoon een gevoel denk ik.

Marjolein158

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:52

Ik kijk niet zozeer naar het ras, maar naar de exterieureigenschappen van het paard;
Ik vind het helemaal niks als sommige paarden een enorme dish hebben en dan vraag ik me ook gewoon af, hoe hebben we het zover gekregen dat die schedel zoveel afwijkt van het dier dat voorheen door het leven ging als "paard"??? Dat is eigenlijk mijn grootste afknapper, iets dat niet meet op een paard lijkt. De minipaardjes worden geschoren als poedels en er wordt mee gewandeld alsof het chihuahua's zijn, Marwari's vind ik er ook idioot uitzien, sommige quarters zien eruit alsof ze onder de botox en steroïden zitten en beginnen meer op koeien te lijken, Hackney's lopen alsof ze over vuur lopen, en waarom? Omdat het "paard" niet goed genoeg was...
Ik vind dat zo jammer....

CharmRuffian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:39

Ongelofelijk hoe vaak ik hier arabieren en fjorden zie staan. Persoonlijk vind ik het beide geweldige beesten. Goede ervaringen met beide rassen en ik vind ze allebei prachtig. Grappig hoe smaken verschillen. Al vind ik wel dat veel mensen hun mening baseren op stereotypes, maar goed.
Mijn minst favoriete rassen zijn toc wel de trekpaarden (shire, belg etc.) ik vind ze zo intimiderend, zwaar gebouwd (mischien baseer ik het zelf ook op stereotypes ) Ik ben wel dol op belg veulentjes/jaarlingen. Ze zijn zo grappig om te zien.
Ik ben ook niet weg van de standaard bruine kwpners en new forest pony. Iedereen heeft er een als ik op wedstrijd ben. Wat meer kleur zou leuk zijn. Ik ken iemand met een prachtige bonte, wat een mooi gespierd temperamentvol paard is dat

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:45

Toch wel de arabier ik vind ze gewoon niet mooi en te dun/slank. Ik heb echt niks met het ras. Ik hou meer van de rassen zoals de haflinger, shetlander, fries enz.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:15

Ik zie heel veel dat mensen Arabieren en fjorden niet mooi vinden maar toen ik nog de penny las zag ik alleen maar maar Arabieren en fjorden in de penny staan ligt het nou aan mij of wat? :+

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:22

Ik heb niet zoveel met Haflingers...
Belgische trekpaarden daarentegen vindt ik ge wel dig! _/-\o_
ze zijn groot en ze hebben vaak mooie kleure