waarom zijn dravers zo goedkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:32

Nou sorry hoor maar het lijkt mij verstandig dat iedereen het paardje koopt wat het beste bij hem past!!
Dus kijken, voelen, proeven :D o nee dat niet (HIHI) en als het past dan gewoon doen.
Maar bedenk wel of je nu een draver koopt of een kwpn, allebei moeten onderhouden worden. Dus de kosten zijn gelijk in onderhoud, de een moet ijzers de ander niet, de een kan een gezonde zijn de ander niet (ondanks dat je ze laat keuren) De een kan beter galopperen of draven de ander niet (hoef je geen draver of bv. kwpn-er voor te zijn overal heb je kneusjes :) Zo lang je maar gelukkig bent met wat je kiest is er nix aan de hand, Toch?

finnens

Re: waarom zijn dravers zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:48

maximosa, tuurlijk koop ik alleen een paard dat bij me past. Ik heb nog geen ervaring met Dravers, maar na alle verhalen hier lijken het wel geschikte paarden voor mij. Maar dat ga ik binnen kort testen :D
En vindt ik ze toch niets, dan kijk ik gewoon verder naar een ander paard.
Voor het onder houden is genoeg geld, dat is geen probleem. De paarden staan bij ons ook aan huis dus dat scheelt ook al heel erg veel natuurlijk ;)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 06:54

leuk dat je er een op het oog hebt en kan proberen
Ik zou wel net als bij ieder paard even laten keuren ook op de rug want dat is voor een draver het zwakste punt.
De prijs inclusief valt reuze mee hoor natuurlijk kan het goedkoper maar meestal is daar ook wel wat meer werk aan ieder paard heeft zijn prijs en het ligt eraan wat je er voorover hebt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:53

Rug het zwakste punt?

Hoe is het paardje waar je gaat kijken gefokt? Wij zijn niet nieuwsgierig hoor :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:08

Tuurlijk wordt hij gekeurd lady62 :)

ruitje, Ik heb geen idee, ik heb een pb gestuurd om het te vragen, ook gevraagd wat de ouders zijn. het paard heeft wel papieren :) (niet dat ik dat belangrijk vindt :P )
Hij heeft nooit gekoerst, is vooral voor recreatie gebruikt.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:44

Leuk dat je bij een draver gaat kijken zijn zulke lieve dieren!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:50

F_Orumster schreef:
lady62 schreef:
maar geloof me ik vind ze de best opgevoede werkers die er zijn

Ragdollcat schreef:
Ja ik vind ze ook heel erg goed opgevoed en zeer goed verkeersmak, zowat voor niks bang. Ideaal om heerlijk buiten mee te rijden.

Wauw, doen ze dat uit zichzelf dat opvoeden? :+

Nee, juist zo goed opgevoed omdat ze meestal vanaf het begin door de mensen verzorgd/ opgevoed en getraind worden die weten wat opvoeden is en hoe ermee om te gaan ipv al die pennymeisjes die maar wat aanrommelen.

twister1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:28

Ik heb zelf ook een draver gehad was mijn eerste paard.
Super in de omgang kon er gewoon kleine kinderen op weg laten rijden,
ging altijd het bos in maar wou op een gegeven moment een wedstrijd paard, dus
verkocht aan kennissen die deden wat minder met haar en toen kwam
haar slijtage tevoorschijn en ze hebben haar op jonge leeftijd (15) in moeten laten slapen.
Wat mijn mening is dat dravers al vroeg op de draafbaan terechtkomen en erg vroeg last hebben van slijtage.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:24

Mijn 24 jarige gaat nog goed mee, toen de osteopaat haar nakeek (is nog extreem lenig voor een oma) dacht ze dat er enkel wat artrose in haar kroonranden (?) was.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 21:00

Twister1980, Dit paard heeft niet gekoerst :)
Ik ga dinsdag volgende week dinsdag kijken, ik laat hier wel weten hoe het was!

Voor de gene die het willen weten, de ouders zijn;
moeder: Nobody's Wife
vader: Getalonglittledogy
(zegd mij helemaal niets :P )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:01

Laat ons gelijk maar weten hoe het beviel! :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 21:04

Tuurlijk xSlvna, duurt alleen nog wel een weekje voor ik ga kijken :P

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:51

beaversrun schreef:
8 a 900 euro voor een draver???
Dat is veel geld,veelste veel.
Normaal gaan ze gewoon voor slachtprijs en soms een klein beetje meer,
Of er zit nog iemand tussen die flapjes rekent ;)
Ik wil wel dravers leveren voor 900 euro hoor,haha.

Ik heb 1000 betaald voor mijn paard waarvan ik zeker wist dat die super behandeld is etc.
Ik betaal dan liever 1000,- dan 600/700 euro slachtprijs (of minder?)

En een goed paard is nou eenmaal ''flapjes'' waard. Ik vind overigens 1000,- alsnog niet veel geld voor een gezond sterk paard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:14

finnens schreef:
Twister1980, Dit paard heeft niet gekoerst :)
Ik ga dinsdag volgende week dinsdag kijken, ik laat hier wel weten hoe het was!

Voor de gene die het willen weten, de ouders zijn;
moeder: Nobody's Wife
vader: Getalonglittledogy
(zegd mij helemaal niets :P )

[JITP] Afscheids fotoshoot met draver merries ..

Zegt alsnog niets hoor, of ze gekoerst hebben. Ook paarden die nooit gekoerst hebben kunnen al kapot zijn, net zoals er niets mis hoeft te zijn met een paard wat wel gekoerst heeft.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 23:27

Bedankt voor het linkje, is altijd leuk om ook te weten wat de ouders zijn :)

Zijn paarden die lang gekoerst hebben niet eerder 'kapot' dan paarden die soms een buitenritje maken?
Tuurlijk zijn er ook paarden die nooit gekoerst hebben die problemen krijgen maar is dat niet minder snel zo dan bij paarden die lang op de baan hebben gelopen?
Of zit ik nu helemaal verkeerd? :o

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 01:57

mijn draver heeft artroze in zijn linker schouder,en hij doet het nog prima, uiteraard word er rekening mee gehouden en in de winter krijgt hij glucosamine. maar moet zeggen dat ik er weinig van merk. nou zijn het ook echte doorzetters, maar gelukkig geeft die van mij het wel aan als hij last heeft. dan rij ik ook niet.
ook paarden die niet gekoerst hebben kunnen al vroeg slijtage hebben. maar denk dravers die echt gekoerst hebben het wel eerder hebben. omdat ze jaren lang vrijwel alleen maar linksom hebben gedraaft.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 06:12

:') Dat doen ze dus ook niet. Koersen wel (Duitsland uitgezonderd), maar in de training lopen ze gewoon beide kanten op. ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:21

Een draver die lang gekoerst heeft kan ook de gelukkige zijn van een sterk lichaam, zo kan je het ook zien. Natuurlijk is de kans op slijtage wel groter als een paard meer lichamelijk prestaties heeft moeten leveren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:23

Ik zou liever een oud koerspaard nemen persoonlijk ;) . Ze krijgen allemaal training als jong paard, dus doe mij er maar eentje die dat wel aankon i.p.v. eentje die dat niet aan kon.

Wat een fabeltje blijft dat alleen linksom rijden toch... Wij willen toch ook een recht paard en dat gaat echt niet als je alleen linksom rijd.

TS, ik weet waar dat paard is opgegroeid, als je daar meer over wil weten kan je een pb sturen :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:49

Een jong paard dat niet heeft gekoerst is echt wel uitgeprobeerd maar was om een of andere reden niet geschikt door karakter niet snel genoeg nog te zwak etc.
Ik had jaren geleden een draver gekocht van nog geen drie.
Echt wel geprobeerd heel bang voor de zweep geen krachtige gangen en een neuroot bang voor alles.
Dus een niet gekoerst paard is niet altijd een voordeel.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:24

Het gedrag wat jij beschrijft is zowel voor een koerspaard, als een niet koerspaard niet normaal. Rotte appels heb je overal, over het algemeen probeer je een jong paard zo rustig mogelijk te houden, ze worden toch wel gretig in de koers, des te rustiger ze voor dat proces zijn des te beter.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:45

Ik denk dat dit paard gewoon van nature een angst haas was.
Wat ik bedoel is dat een niet gekoerste draver meestal met rede jong word verkocht als rijpaard want koerspaarden zijn veel meer waard dus als hij geschikt was dan werd hij nooit zo goedkoop verkocht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:09

finnens schreef:
Zijn paarden die lang gekoerst hebben niet eerder 'kapot' dan paarden die soms een buitenritje maken?
Tuurlijk zijn er ook paarden die nooit gekoerst hebben die problemen krijgen maar is dat niet minder snel zo dan bij paarden die lang op de baan hebben gelopen?
Of zit ik nu helemaal verkeerd? :o

Een buitenritje met een verkeerd gebruikt lichaam levert ook schade op.
Bij dravers is de training altijd een mooie stok om mee te slaan maar hoe zit het met al die KWPN-ers etc met op jonge leeftijd artrose, kissing spines en peesproblemen? Dat valt niet te wijten aan het koersen..
Zwakke en sterke paarden heb je bij alle rassen.

Neem Kanway maar eens al voorbeeld, draverhengst met goede carriere die nu zeer verdienstelijk in de mensport loopt en nog puntgaaf op de botten is.
Mijn draver, niet gekoerst wel getraind, had op 18 jarige leeftijd foto's, alles 0 en 1, waarvan de da zei dat hij wilde dat hij die vaker tegen kwam. Hij had geregeld jonge KWPN-er met foto's die vele malen slechter waren.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:15

Ik denk dat dat komt omdat er best wel secuur met dravers word gefokt omdat je toch een paard wil fokken die net even beter en krachtiger is.
Daarom gebruik je alleen de beste.
Bij andere rassen is best veel aangerommeld en daardoor erfelijke fouten gefokt door onwetendheid meestal.
Ik heb het dan niet over de professionele fokkers maar meer de particulieren en soms handelsstallen

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:18

Hoi ,
ik heb een filmpje vann een meisje met haar draver gezien en die reden M1 dressuur
Maar ja het ligt natuurlijk ook aan de ruiter hoe goed die er op rijd