Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Hazzebaz schreef:Staaaaapels bergen gediscussieer over of een dish diep moet zijn of niet.....
Maar is iemand al tot de conclusie gekomen dat de dish eigenlijkvanuit de oude oorsprong niet bij de Arabisch Volbloed hoort???? Paarden van vroeger hebben het geen van allen, en is pas in latere tijden erin gefokt.
Dus hoezo is een arabier zonder dish geen arabier??????????????????????????
marengo schreef:Jongens,jongens, jongens toch.
Al praten jullie nog 180 jaar, het is gewoon zo: eeen arabier moet uitzien als een arabier, dat brengt het ras mee daarom is het een arabier. Daar hoort een arabisch hoofd bij, en aqls ie een kop als een tafel heeft dan VOLDOET IE DUS NIET AAN DE RAS STANDAARD. Kijk dat we dan maar het excuus gaan vinden om te zeggen "ja maar het is een goeie sporter" zo van: ja maar hij voldoet wel NIET dus. Er zijn hele volksstammen aan sportpony's/paarden die voor dit doel speciaal gefokt zijn, en die hoeven dus niet als arabier uit te zien en heten dus ook niet zo. Kijk de franse arabieren zijn gefokt uitsluitend en alleen om te rennen, belachelijk, als je dat wil koop dan een engels volbloed, dan heb je waarschijnlijk nog een knappere als een franse arabier. Het is schandalig dat zich dat nog araber mag noemen. En ja, wij Nler moeten ergens blijven met onze zg super arabieren, en gezien dat ze op de shows niet mee kunnen dan maar de baan op hè, of de sport in. In Polen worden alle arabieren getest op de renbaan: kunnen ze niet mee, pech gehad, worden ze geen fokpaard. Kunnen ze wel mee maar zijn ze te lelijk: ook pech gehad ook geen fokpaard, en zo hoort het. Hhmm, volgens mij heb ik dat al 80 keer gezegd. De hele extreme dish, kan wel de verhoudingen in het hoofd verstoren waardoor het niet mooi meer is maar heeft NIETS en HELEMAAL niets te maken met het niet genoeg lucht krijgen, met werveling of zonder. Ik heb al paarden met een hele extreme dish zien winnen op de baan zonder problemen. Ik heb alleen niet een arabier met een kop als een tafel zien winnen op show. Jos heeft weer eens gelijk trouwens: het heet ook evolutie: waar zijn jullie allemaal met je " hij moet minimaal 1.56 m zijn, anders is ie te klein". Eeen arabier was vroeger tussen de 1.45 m, en 1.52 m. Dus alles wat groter is voldoet ook niet aan de vroegere standaard als jullie die zo graag aan willen houden !!
Oh, zeg Pegassa, een Mexicaans sausje misschien dan ??? Voor op de dish ?? Wordt er zo langzaam aan melig van geloof ik.
Cassidy schreef:Ik heb trouwens de naam van de aandoening gevonden die voor vergrote bijholtes zorgt (en de jibbah of de "dish" word veroorzaakt door vergrote bijholtes) . De afwijking heet: Acromegalie.
marengo schreef:Jongens,jongens, jongens toch.
Al praten jullie nog 180 jaar, het is gewoon zo: eeen arabier moet uitzien als een arabier, dat brengt het ras mee daarom is het een arabier. Daar hoort een arabisch hoofd bij, en aqls ie een kop als een tafel heeft dan VOLDOET IE DUS NIET AAN DE RAS STANDAARD.
hiihihhiih een russische heeft waarschijnlijk ook een heel raar bijsmaakje
denk ik..wodka...hahahaahhaahh geweldig!!
pegassa schreef:Recept voor de perfecte Arabier:
Men dekt de TAFEL van een KOP met de DISH. Serveert een glaasje wodka voor een RUSSISCHE touch. Stukje FRANS stokbrood om wat snelheid aan het diner toe te voegen. Als hoofdgerecht PAELLA voor een SPAANS barok vleugje. Nu eens niet met rijst maar EGYPTISCHE couscous voor verfijning van de DISH. Een lekker POOLS braadstukje, daar hier het meeste vlees aan zit. Af te sluiten met old CRABBET appelgebak en een lekker sterk PORTUGEES bakkie koffie.
Het geheel laat men gedurende 24 uur het maag darmkanaal passeren en voila: u (en u alleen!!) ziet het resultaat een perfecte Arabisch DISH!!!
Eet smakelijk!!
Nee hoor ik ben niet melig, alleen een beetje erg moe van deze discussie!!
Er is een simpelere oplossing nl: een arabier is een arabier als ie papieren van een erkent arabisch stamboek heeft. Al heeft ie een kop als een tafel, benen als stoelenpoten, een dish als een badkuip, een rug als een tuinhekje en oren als de locale zendmast.
Blijft er uitsluitend nog over wat ieders persoonlijke smaak is en daar valt niet over te twisten. Geef mij dat Pools braadstukje maar!!!
marengo"]
[quote="Cassidy schreef:Ik heb trouwens de naam van de aandoening gevonden die voor vergrote bijholtes zorgt (en de jibbah of de "dish" word veroorzaakt door vergrote bijholtes) . De afwijking heet: Acromegalie.
pegassa"]
[quote="marengo schreef:Jongens,jongens, jongens toch.
Al praten jullie nog 180 jaar, het is gewoon zo: eeen arabier moet uitzien als een arabier, dat brengt het ras mee daarom is het een arabier. Daar hoort een arabisch hoofd bij, en aqls ie een kop als een tafel heeft dan VOLDOET IE DUS NIET AAN DE RAS STANDAARD.
Cassidy"]
[quote="marengo"][quote="Cassidy schreef:Ik heb trouwens de naam van de aandoening gevonden die voor vergrote bijholtes zorgt (en de jibbah of de "dish" word veroorzaakt door vergrote bijholtes) . De afwijking heet: Acromegalie.
Sabiy schreef:Dank je Jacq, je hebt het weer eens prima verwoord. Van mij nemen ze hier niks aan, misschien van jou wel (ook al zeggen we hetzelfde, hahaha). Ik denk dat ik mijn pogingen tot uitleg en onderbouwing hiervan maar staak, we praten toch tegen een gewapend betonnen muur....
p.s. Zet die wijn maar koud, die gaan we binnenkort eens lekker soldaat maken !
marengo schreef:Hoi Franca,
Ik noem het paard geen miskleun hoor, maar het feit op zich. Noem het een blunder weet ik veel het beestje moet een naam hebben.
Tja, helaas ben ik het niet met je eens: je bent bezig met een ras te fokken, daar is een ras standaard voor, als je dat niet mooi vindt of niet wenst te doen heb ik een hele goeie raad voor je: ga iets anders fokken ipv een ras in kwaliteit naar beneden te trekken. Koop een KWPN paard NRPS paard/pony Engels volbloed Tinker weet ik veel. Als je een Fries fokt zeg je toch ook niet ik ga lekker een witte fokken want dat vindt ik mooier, schijt aan de ras standaard, want dan heb ik nieuws voor je: hoe worst dat het je wezen mag, je krijgt gewoon geen papier bij je paard, sta je daar met je persoonlijke smaak, niet aan de ras standaard voldoende witte Fries. Dan is het dus GEEN Fries voor het stamboek want hij voldoet niet, zou een hele goeie gedacht zijn voor het AVS. Als je niet volgens de AVS ras standaard wil fokken nogmaals, ga dan iets anders doen, en wil het niet onder de noemer arabier schuiven want daar voldoet ie dan niet aan. Dit is dus HET probleem van arabierenminnend nederland: het worst hebben aan de ras standaard, en DAAROM doen we het ook zo geweldig met onze paarden internationaal.
Eigenzinnigheid is een hele beste eigenschap, niet willen leren en blind zijn voor de eigen "fouten" echter niet.
Sabiy schreef:Dank je Jacq, je hebt het weer eens prima verwoord. Van mij nemen ze hier niks aan, misschien van jou wel (ook al zeggen we hetzelfde, hahaha). Ik denk dat ik mijn pogingen tot uitleg en onderbouwing hiervan maar staak, we praten toch tegen een gewapend betonnen muur....
p.s. Zet die wijn maar koud, die gaan we binnenkort eens lekker soldaat maken !
horseranch"]
[quote="marengo schreef:Hoi Franca,
Ik noem het paard geen miskleun hoor, maar het feit op zich. Noem het een blunder weet ik veel het beestje moet een naam hebben.
Tja, helaas ben ik het niet met je eens: je bent bezig met een ras te fokken, daar is een ras standaard voor, als je dat niet mooi vindt of niet wenst te doen heb ik een hele goeie raad voor je: ga iets anders fokken ipv een ras in kwaliteit naar beneden te trekken. Koop een KWPN paard NRPS paard/pony Engels volbloed Tinker weet ik veel. Als je een Fries fokt zeg je toch ook niet ik ga lekker een witte fokken want dat vindt ik mooier, schijt aan de ras standaard, want dan heb ik nieuws voor je: hoe worst dat het je wezen mag, je krijgt gewoon geen papier bij je paard, sta je daar met je persoonlijke smaak, niet aan de ras standaard voldoende witte Fries. Dan is het dus GEEN Fries voor het stamboek want hij voldoet niet, zou een hele goeie gedacht zijn voor het AVS. Als je niet volgens de AVS ras standaard wil fokken nogmaals, ga dan iets anders doen, en wil het niet onder de noemer arabier schuiven want daar voldoet ie dan niet aan. Dit is dus HET probleem van arabierenminnend nederland: het worst hebben aan de ras standaard, en DAAROM doen we het ook zo geweldig met onze paarden internationaal.
Eigenzinnigheid is een hele beste eigenschap, niet willen leren en blind zijn voor de eigen "fouten" echter niet.
pegassa"]
[quote="marengo schreef:Jongens,jongens, jongens toch.