Veranderingen AVS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:07

Perfecte tijd!!

Ohhhh....misschien krijgen ze voor de beoordeling in het Noorden wel Toto als instructrice
Dan wordt het pas echt interessant! Cool

Zeg....wij krijgen de 21ste toch ook wel een paard ter beoordeling aangeboden, he Jaqueline?
Als het kan, wil je dan ff Ararat uit zijn stal trekken?? Kunnen we allemaal beoordelen of het wel een echte Arabier is Clown Haha!
OK dan! OK dan!

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:56

Kom laten we eens met opbouwende items komen:

Wat zou het leuk zijn als;
De boetes voor importen zouden verdwijnen.
De boetes voor Sciddragende hengsten zou verdwijnen.

De Nieuwsbrief eens complete nederlandse uitslagen zou bevatten, met afstamming, fokker en eigenaar
Er eens verslagen in zouden staan van Aken, Borgloon enz,enz.

Als de AVS site eens een echte site zou worden net als in Engeland, Duitsland en Oostenrijk.

Als het bestuur eens echt naar z'n leden zou luisteren
Als het bestuur zelf eens Tilburg ging organiseren ipv het bij de leden te leggen.

Wat zou het leuk zijn............................

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:31

Ja hoor Sjaanbanaantje,
Ararat kan uit de stal..... Cheese! Kunnen we gelijk het fenomeen dish nog effe onder de loep nemen. Tuurlijk heb ik wel een paard: 22 arabieren + onze Leo Verward ( als ie nog niet weg is). Ja, die is nou voor het gebruik: speciaal en alleen daarvoor: onze Leo is een....Fries. Hij is leuk.... Haha! Haha!
20.00 uur is prima hoor....

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:38

marengo schreef:
Ja hoor Sjaanbanaantje,
Ararat kan uit de stal..... Cheese! Kunnen we gelijk het fenomeen dish nog effe onder de loep nemen. Tuurlijk heb ik wel een paard: 22 arabieren + onze Leo Verward ( als ie nog niet weg is). Ja, die is nou voor het gebruik: speciaal en alleen daarvoor: onze Leo is een....Fries. Hij is leuk.... Haha! Haha!
20.00 uur is prima hoor....

OK dan! Toch wel héél fijn, dat er op een Arabierenstal ook nog een paard staat dat t.b.v. het gebruik ingezet kan worden...het kán dus wel een gebruikspaard tussen de arabieren Haha! Haha!
Ik heb ook slechts één gebruikspeerd tussen mijn Arabieren Schijnheilig Hij heeft gelukkig geen last van een overmatige dish. Clown En hij is voor een hengst heel braaf. En hij is zwart. En héél groot!!! Niemand durft bij hem op stal, zo gevaarlijk en groot is hij! Schijnheilig
Hij is een zeldzame pure-in-strain Dahman Shetwan.

Hey: Ik wacht met spanning op het moment, dat Ararat zich laat zien!
Cheese!

Epoka: Als ze dáár (jouw opbouwende items) op die discussieavond nog niets mee klunnen klunzen, weet ik het ook niet meer. Ik hoop dat je de opbouwende items meteen vandaag hebt gepost hoor! OK dan! Het moest namelijk eigenlijk gisteren al, anders is er geen voorbereidingstijd meer voor de verantwoordelijken Haha!

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 20:55

He daar ben ik weer, de beoordeling geschiedt door Eric Dorssens.
Wat betreft het schriftelijk indienen : wij ( de commissie Noord, niet het bestuur ) willen vragen clusteren en schiften om een efficiente discussie te krijgen. Niet om antwoorden voorbereiden.

Dick

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:46

uhuh...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 01:18

Hey t wordt dus 20.00? las ik ergens.. mooi ik moet 4,5 uurtjes reizen...
Ik ben alleen arabierloos en en beetje vreemde eend in de bijt, maar ik heb wel paardenverstand... Een klein beetje dan... Bloos

enne marengo is lottie weg?

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:56

Ik kijk er naar uit je te ontmoeten !! Vreemde eenden zijn we allemaal, dat maakt ons juist zo gezellig ! Haha!

He Jacq, laat die enge Ararat met zn griezelige koppie alsjeblieft op stal zeg, we zitten niet te wachten op nachtmerries hoor !! Knipoog

Ik heb er zin in ! *LOL*

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:50

[quote="gabrycha"]Hey t wordt dus 20.00? las ik ergens.. mooi ik moet 4,5 uurtjes reizen...
Ik ben alleen arabierloos en en beetje vreemde eend in de bijt, maar ik heb wel paardenverstand... Een klein beetje dan... Bloos

hoi,
Vief...zeg maar hoe laat je in A'doorn strand ,dan kom ik je halen en gaan we richting het zuiden !!!! OK dan! ............
gr,sas.

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:02

Sabiy schreef:
uhuh...

Haha! Haha!
Sabiy, kom op, dat snap jij toch ook wel, dat schiften en clusteren NIET onder de noemer voorbereiden valt Cool

Ben heel nieuwsgierig naar al die vreemde eenden!!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:38

gabrycha schreef:
Hey t wordt dus 20.00? las ik ergens.. mooi ik moet 4,5 uurtjes reizen...

enne marengo is lottie weg?

Nee hoor, Lotje is thuis nu.........

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:43

Diamonds schreef:
He daar ben ik weer, de beoordeling geschiedt door Eric Dorssens.
Wat betreft het schriftelijk indienen : wij ( de commissie Noord, niet het bestuur ) willen vragen clusteren en schiften om een efficiente discussie te krijgen. Niet om antwoorden voorbereiden.

Dick

Eric ??
Dacht dat die misschien wel eens een keer ook een clinic kan geven voor paard trainen / voorbrengen. Heb je gelijk weer een idee Dick voor een volgende avond.
Haha! Maarre je wil tich in groepjes ? Eric is maar 1 hele Eric hoor, die kan zich toch niet splitsen, hoe wil je dat doen dan ?
Bloos! Clusteren en schiften ?? Zo van, die willen we wel en die niet ? Dat hoef je toch niet te schiften, daarbij tijdens een gesprek kom je toch weer op nieuwe ideeën, die mogen dan niet ingediend worden of zo ?? Verward

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:34

Precies, alles wat spontaan op tafel komt, wordt er met dezelfde vaart weer afgeveegd, aangezien alles van te voren moet worden ingediend. Men maakt een lijstje met onderwerpen waar hij/zij over wil praten, en mag daar niet vanaf wijken, want dat is dan niet geschift en geclusterd. Snappie het nog ? Dus alles wat niet van te voren schriftelijk is ingediend, is taboe. Wordt een korte discussie denk ik ! Haha!

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:54

hoi,
dat dacht ik ook toen ik het las Verward Verward ....
is iedereen weer zo thuis Huilen ......dat kan toch niet de bedoeling zijn ?? ...
gr,sas.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:56

Nog een geluk dat Eric altijd gezellig is........... Cool die wil best wel uitleg geven, hoef je volgens mij zelfs niet schriftelijk in te dienen .. Pling

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:49

De misverstanden stapelen zich op omdat er niet altijd goed gelezen wordt.

Voor de duidelijkheid :
Eric is benaderd om voor de pauze de beoordeling te doen. Dit trouwens onder voorbehoud , vanwege zijn drukke werkzaamheden !!!
Hij heeft dus niks met de discussie te maken en is daar ook met nadruk niet voor benaderd. Zie nogmaals de AVS nieuwsbrief van november bladzijde 4. Deze beoordeling zal om 17:00 plaats vinden.
Dit onderdeel staat dus volkomen los van de rest van het programma !

Wat wordt er bedoeld met schiften en clusteren.
De nadruk ligt op het clusteren : er zullen een hopelijk aantal vragen binnen komen die over dezelfde materie gaan. Om wille van de tijd is het zinvol om deze te clusteren ( samen te voegen ). Lijkt me een normale werkwijze.

Ik vind het vervelend dat er dingen op het forum ( door mij opgestart ) komen te staan die niet kloppen omdat men zaken niet goed leest of verkeerd interpreteert.

De afdeling Noord is geen !! verlengstuk van het AVS-bestuur en kijkt eveneens kritisch naar het stamboek. Wij zijn slechts een aantal Arabieren eigenaars cq fokkers die een discussie op gang willen brengen.
Onze eerste inzet was elkaar weer eens te zien gedurende de lange winterstop. En we willen als afdeling noord ( dus weer met nadruk niet als verlangstuk van het bestuur ) een aanzet geven ( meer kan niet op een avond ) tot een opbouwende discussie.
Er zitten mensen dingen dwars, ons trouwens ook, en die moeten op een normale manier tijdens een normale discussie besproken kunnen worden.
We hopen op een grote opkomst.

Dick

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:56

Succes !! Haha!

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:12

Dames en heren van de 21ste,
Voordat mensen hier nu denken dat we de 21ste verzanden in een groepje jongelui die alleen maar kunnen klagen en zeuren, heb ik wel een ideetje om nu eens heel constructief met onze ergenissen om te gaan.....
iets waar we allemaal wat aan hebben én iets waar we met z'n allen aan (soms hard) moeten werken om het te laten slagen. Haha! Meer zeg ik niet. Als er interesse is, leg ik het de 21ste wel uit. Clown

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:09

Ja, hallo zeg, kijk nu wil ik natuurlijk ook weten hoe en wat hè.
Schijnheilig Enne Dick: u leest niet goed, ik heb toch niet gezegd dat Eric bij de discussie betrokken was/zou zijn of wat dan ook ? Ik heb alleen gezegd : Plingat ie gezellig is, *dat ie zich niet kan splitsen om de verschillende groepen tegelijk uitleg te geven, en *dat je bij hem de vragen denk ik toch niet van tevoren schriftelijk hoeft in te dienen omdat ie zo ook wel antwoordt/uitleg kan en wil geven. Snap u??? Haha!

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:56

Haha! Gelduld is ook een hele schone zaak. Nog een weekje wachten.
Heb net mijn plannetje op 2 A4tjes neergekalkt. Dus je krijgt leesvoer!! Cool
Ach...en misschien is het wel een heel bout en onzinnig Penny-meisje-plan ...maarja, er móet schijnbaar iets gebeuren en als wij niets ondernemen, doet niemand het.

bovendien kunnen we dan het nuttige (plannetje) met het aangename (champagne) combineren, nietwaar? Haha!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:27

Huilen Huilen
Ja maar ikke heb nie zoveel geduld........... Haha!
JA, misschien zien we het dan ook wel veel beter......na de champagne Tong uitsteken

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:37

Sjaantje, wat ben je allemaal weer van plan ....?? Geduld is ook niet mijn sterkste kant, dus.... SPILL IT !!
Of misschien beter niet.... krijgen we hier ook weer van die hoogstaande discussies als in het dish-topic.... We zien het volgende week wel onder het genot van de bubbels !!

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:29

Sabiy schreef:
Sjaantje, wat ben je allemaal weer van plan ....?? Geduld is ook niet mijn sterkste kant, dus.... SPILL IT !!
Of misschien beter niet.... krijgen we hier ook weer van die hoogstaande discussies als in het dish-topic.... We zien het volgende week wel onder het genot van de bubbels !!

SPILL-IT???? Joh, da's echt zonde van die champagne!!!
Nee hoor, jullie wachten maar braaf. Dit plan gaat nergens naar toe en blijft volkomen veilig op 2 a4tjes in de kluis liggen Haha! Haha!
Maar ik moet zeggen, hoe langer ik erover nadenk Slim , hoe enthousiaster ik wordt. Nee, ik ga zeker NIET hier of ergens anders op een openbaar forum erover vertellen, ik wil het uitsluitend met de 21-11 groep bespreken!

Penny-meisje Sjaantje Banaantje.

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 21:00

marengo schreef:
Enne Dick: u leest niet goed, ik heb toch niet gezegd dat Eric bij de discussie betrokken was/zou zijn of wat dan ook ? Ik heb alleen gezegd : Plingat ie gezellig is, *dat ie zich niet kan splitsen om de verschillende groepen tegelijk uitleg te geven, en *dat je bij hem de vragen denk ik toch niet van tevoren schriftelijk hoeft in te dienen omdat ie zo ook wel antwoordt/uitleg kan en wil geven. Snap u??? Haha!

Marengo, ik probeer het nog een keertje.
ERIC DOET DE BEOORDELING EN NIET MEER DAN DAT.
DE VRAGEN DIE MEN INDIENT ZIJN VOOR DE DISCUSSIE WAAR HIJ DUS NIETS MEE TE MAKEN HEEFT !!!!
SNAP U NU ??????????

Dick

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:11

overigens heb ik bestuur AVS uitgenodigd om hun leden deel te laten nemen met de merries aan het door nrps georganiseerde IBOP test. Ik heb nimmer van hen meer vernomen. snapt u dat nou?