Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Van schreef:ik heb juist altijd geleerd dat flessenveulens moeilijker zijn. Inderdaad erg dominant en weinig respect naar de mens toe.
een treffen lijkt me leuk maar dat gaat niet lukken op korte termijn, teveel centjes uitgegeven de laatste tijd
Van schreef:ik heb juist altijd geleerd dat flessenveulens moeilijker zijn. Inderdaad erg dominant en weinig respect naar de mens toe.
pinkelotje16 schreef:ghashira: ik denk als hij alles al zo snel en goed op pakt dat de weg met veel landbouwvoertuigen ook makkelijk doet.
ik woon zelf tegenover een industrieterrein dus met veel vrachtwagens, ik heb hem gewoon uit de wei geplukt en ben er lang de weg gaan lopen en het wes dan ook een drama (wat hij is opgegroeit in the middle of nowhere ) maar de dag daarna heb ik hem weer gepakt en toen wes hij gewoon rustig en keer nergen van op dus ik denk dat het bij jou (ghashira) wat makkelijker gaat.
en ik doe af en toe wat parelli en dat gaat ook heel goed
ghashira schreef:nou, ik denk dat jouw konik toch al meer gezien had dan de mijne? De jouwe is toch opgevoed door mensen ? Juul hier heeft nooit iets anders gezien dat duinen en wind en zee, tot hij 2,5 was.... waar ik het meest schrik voor heb, is dat ik bv over straat loop en er een vrachtwagen erg snel en met veel lawaai komt aangedenderd en Juul gaat panikeren en trekken en ik hem uiteindelijk moet lossen?! Ik weet als ik met ghashira over de baan ga, zij steigert als er zo'n lawaaierig voertuig aankomt, en dan moet je zien dat je haar benen niet tegen j ehoofd krijgt of zo, en als paarden panikeren zijn ze ook erg sterk, dus als ze echt weg willen rennen, hou je ze gewoon niet tegen...dààr heb ik schrik voor. De mensen hier zijn ook niet bepaald "paard minded". Zelfs als ze zien dat je in problemen zit met je paard, zullen ze toch nog snel voorbijsjeezen en hup weg ermee... Ik kreeg ooit de opmerking dat als mijn paard niet bomproof was, ik er beter niet mee op de baan kwam..tja, hoe moet je ze het dan leren? Mensen hebben zo weinig begrip en zijn steeds maar gehaast ..