Haha Ja blauw is mooie kleur en whoewhoew nog een weekje en dan is het zo ver ik was ook net een duracell popetje de week voor dat ik Qoke kreeg is normaal ;P
Blauw staat zeker wel leuk! Ik heb voor leo ook een bruin dekje, dat vind ik ook mooi staan. Vriendin van mij had een zwart dekje voor haar vos, dat is ook erg mooi!
Ik kom even wat foto's spammen van Leo hoor, haha! Hij begint alweer een echte wintervacht te krijgen, dan is het net een beertje. Helaas was hij een tijdje kreupel, maar hij begint nu gelukkig weer beter te lopen dus we doen nu kleine stapritjes.
Charming
Met zijn vriendinnetje(mijn paard), ik had een skippybal gekocht en die was toch wel spannend, haha!
Leanne_Salvo
Geplaatst: 07-12-12 15:09
@Kingie: groot paard, grote angsthaas voor zo'n kleine skippy En die schudfoto Hij blijft leuk!!
Hopelijk is het morgen beter weer als we het veulen gaan ophalen. Ik hou het bijna niet meer, ben zó zenuwachtig!
Edit: ik vind denk ik donkerblauw ook het mooist... Dus.. alle bordeaux spullen in de verkoop gedaan
Laatst bijgewerkt door Leanne_Salvo op 07-12-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Hee, ik dacht bij de eerste foto al dat ik je herkende en inderdaad hoor We hebben vroeger allebei op Manege Groot gereden. Ik reed altijd op Yolein op zaterdag. Wat betreft je vraag over zadels: Heb je al eens een Wintec Wide geprobeerd? Ik heb een überbrede Haflinger en de Wide Dressuur ligt perfect op haar
Kingie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-12 15:36
@leanne, ik hoop het ook voor je! Snap het wel dat je zenuwachtig ben, ik weet nog wel dat ik mijn eerste pony op ging halen, ik kon gewoon niet slapen de nacht ervoor
@Rianne, wat grappig zeg, om je hier weer tegen te komen. Ik heb inmiddels al een zadel voor Leo maar toch bedankt! Dressuur carrière gaat ook niet zo goed aangezien hij kreupel is dus we doen nu alleen staprondjes over de weg. Meestal zonder zadel aangezien we te lui zijn om op te zadelen haha! En aangezien het toch net een stoel is.. Wat leuk dat je een haflinger hebt, soort van mini vlaams paard haha. Verder alles goed?
Ja hoor, prima! Haflinger was helemaal niet mijn keuze, hahaha, maar door omstandigheden en haar karakter is ze het toch geworden Al niet meer op Groot geweest sinds Yolein dood is eigenlijk, al sinds m'n 16e!
Kingie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-12 15:58
Haha daar heb ik ook altijd last van. Eerste pony was een welsh, niks mis mee opzich, tweede pony was Helga, die je vast nog wel kent, terwijl ik eigenlijk helemaal niet van fjorden houdt. Mijn paard van nu is een fries(misschien ken je haar ook wel, is kort een manegepaard geweest, Harma heet ze) terwijl ik ook eigenlijk niet echt een friezenfan ben. En laten we het maar niet over Leo hebben want ik zou zelf nooit een trekpaard kopen haha! Maarja door omstandigheden val je toch op het karakter etc en zit je ineens met een paard die je anders nooit zo kopen maar toch stiekem wel erg leuk vind!
Ja die Yolein.. Nog steeds erg sneu. Dat is inmiddels alweer best een tijdje geleden zeg, de tijd gaat echt snel.
Ja en nog steeds mis ik haar wel eens. Ik had haar dolgraag als mijn eerste paard gehad. Helga en Harma ken ik inderdaad wel Ach ja, alles gebeurt vast met een reden. Casindy geeft me redenen genoeg om haar te houden in ieder geval
Kingie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-12 20:05
Ja je kan helaas niet elk paard houden en ze zijn ook niet voor eeuwig helaas..
Kingie
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-12 23:35
En en en hoe ging het Leanne?
Leanne_Salvo
Geplaatst: 09-12-12 11:36
Oke, beware for the new type penny: hyperpenny Hij is er!!! Eindelijk!!! Even met een bakkie een beetje bijkomen van de afgelopen dagen hoor, wat een toestand allemaal, maar GAAAAFF!!
Het is allemaal heel vlotjes gegaan, opladen is het enige wat minder vlot ging, maar verder is het super verlopen. Ik was er natuurlijk niet meer weg te sláán. Het koppelen met de Haflinger merrie verliep gesmeerd; wat gesnuffel, en ze nam hem direct mee op een verkenningsrondje door de bak, super lief van haar Maar ja, hij had dan ook al een paar weken op stal gestaan (mijn vermoeden is dus echt dat hij ruim 2 weken die stal niet is uitgeweest ), en een trailerrit achter de rug, dus de beentjes moesten, in een spekgladde buitenbak , even gestrekt worden. Daar werd hij wel heel even terecht gewezen door de merrie, want hij moet natuurlijk niet gaan denken dat híj die verlepte graspol mag kaaleten... Gisteravond zijn mijn ouders direct op 'kraamvisite' geweest, inclusief kraamcadeautje; een appel met een lintje erom , echt heel lief van ze... Na nog een extra berg hooi ben ik weer weggegaan, en balen dat ik deed dat ik weer naar huis moest... Ik heb véél foto's gemaakt, ik zal ze zometeen even uploaden en hier neer zetten...
Aaah wat super!! Dus nu ben je in de wolken ?? Ben erg benieuwd naar foto's van de stoere man
Kingie
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-12 20:57
Aah wat leuk! Is het geen hengstje dan, dat hij bij die merrie staat?
Ik ben heel benieuwd naar de foto's!!
Manadeluca
Geplaatst: 10-12-12 10:28
Fijn om te horen dat alles zo goed verlopen is, veel plezier met je droompaard.
Leanne_Salvo
Geplaatst: 10-12-12 14:51
Met enige vertraging dan eindelijk de foto's van afgelopen zaterdag, prepare for a high level of cuteness : De aankomst op zijn nieuwe plekje Eerst het halster een stukje groter maken... Het is maat Cob, en al bijna te klein... De merrie nam hem direct mee door de bak, zo stapten ze samen een rondje, een verkenningsrondje leek het wel, heel lief Snuffel . De merrie is van de pensionstaleigenaresse, een Haflinger tussen de 16 en 20 jaar oud. Hapje gras met sneeuw Zaterdagavond kregen we kraambezoek van mijn ouders, en 2 van mijn zusjes: "Hij is zo zacht!", "Aaahhh wat een schatje!", "Wat is ie groot zeg!" Helemaal in de wolken Zondagmiddag lekker buiten gedoucht, het regende nogal. Een verzopen katje, samen met mijn zoontje Niet echt een mooie foto, maar in vond zijn natte koppie wel schattig
Dat was het wel zo'n beetje. Hij is heel onwennig, maar niet bang, dat is heel fijn. Hopelijk blijft dat in de toekomst zo. Nu merk ik wel al echt de voordelen van het karakter van het Vlaams Paard. Je merkt dat de Amerikanen ze echt op karakter hebben gefokt, en dat is (nu al) zo fijn! We hebben nog wel geen naam voor hem. Hij heeft natuurlijk een officiële naam op papier, maar die vind ik dus echt niet mooi! Nu zijn we nog op zoek naar een naam. Het moet met een 'S' beginnen. Jullie nog suggesties?
Edit: @Kingie: het is inderdaad een hengstje. Komend voorjaar wordt hij waarschijnlijk gecastreerd.
Kan dat geen kwaad dan om hem bij een merrie te laten lopen? Straks heb je een vlaams paard/haflinger (lijkt me wel een super combi overigens ) Wat een prachtig dier trouwens! Namen met een S.. Wat voor naam zoek je? Een grappige naam, een chique naam of meer een gangbare naam?
Leanne_Salvo
Geplaatst: 10-12-12 23:02
@EliseBrouwer: voorlopig kan het nog geen kwaad, zijn balletjes zijn nog niet ingedaald, maar zodra ze zakken is het hakkietakkiewegzakkie De combi lijkt me wel gaaf inderdaad, maar ik denk dat de eigenaresse daar niet echt op zit te wachten, haha...
Tja, de naam.. Een beetje een korte naam, liefst iets krachtigs. Ik had sincerro gevonden, wat eerlijk/open betekend, maar dat vind ik eigenlijk voor het mooi een lettergreep te lang. Salvo of Serro vond ik wel leuk eigenlijk
Kingie
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-12 23:09
Haha die zijn beide wel leuk! Wat is trouwens zijn echte naam? Haha dat heb ik gemist denk ik.
@Kingie: nee dat heb je niet gemist, dat durf ik eigenlijk niet te zeggen... Echt een hele erge naam: Sebastian...
Manadeluca
Geplaatst: 11-12-12 14:38
Sebastiaan is toch niet mis, maar goed jij moet het mooi vinden, Sadok is misschien wel wat hard. Saros, Sem, Seth zou onze naam geweest zijn als we een zoontje hadden.
Succes met het vinden van een mooie passende naam.
Dank je! Ik denk dat het komt door de associatie die je ermee hebt.. Voor mij iig geen prettige Dus Sebastian wordt het zeker niet.... Salvo staat voor mij een beetje voor. Verder had ik nog: Searo (3 lettergrepen, en word snel Sjaaro, of Sjaar ofzo vrees ik) of Serro of Scott
Haha ik vind Sebastian ook niet zo erg hoor! Maar het is maar net wat je mooi vind Betekent trouwens ''de aanbedene'' in het latijn, tenminste dat is mij verteld
Sam, Santo, Sem, Seth, Stanley, Sylvester, Scott vind ik ook wel leuke namen. Haha lastig is het altijd..
Mijn fries heet Harma.. Vind het echt geen leuke naam maar kende haar al 4 jaar als Harma voordat ze van mij was dus is het heel raar om haar ineens anders te gaan noemen. Dus mijn tip is, doe het gauw voordat je aan Sebastian gewend raakt haha!