Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:35

Toch vind ik hem wel erg een typische dravers. Niet dat die niet leuk is of niet netjes loopt, maar ik zou hem wel herkennen als draver zijnde.

Miss_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:51

sammy1 schreef:
hij is 5 jaar,
en ik heb hem vorig jaar beleerd terug op het land gezet,
en in april weer goed opgepakt,
heb 1 keer in de winter erop gezetn om foto s te maken,maar voor de rest heeft hij echt volle rust gehad.
hij moet nu wat meer de oprichting in dat is wel wat zwaarder voor hem.

Mijn merrie is 4jaar, en heb haar een maand. We zijn ze nu aant trainen.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:50

RianneH schreef:
Toch vind ik hem wel erg een typische dravers. Niet dat die niet leuk is of niet netjes loopt, maar ik zou hem wel herkennen als draver zijnde.

ik ook wel, maar dan meer adhv het koppie dan adhv hoe hij loopt :j ik vind dat hij mooi loopt hoor! :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:27

Ik wil graag een paard met een dragend ondertredend achterbeen met veel front dat er erg "op staat "

Een Draver heeft vaak een tikkie lang achterbeen en de hals er voor staan. Ze hebben een ruime stuwende draf.

Het tegenover gestelde dus. Dan moet je gewoon een andere hebben. :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:51

NatasjavE schreef:
Ik wil graag een paard met een dragend ondertredend achterbeen met veel front dat er erg "op staat "

Een Draver heeft vaak een tikkie lang achterbeen en de hals er voor staan. Ze hebben een ruime stuwende draf.

Het tegenover gestelde dus. Dan moet je gewoon een andere hebben. :D

Ik zie het... heb net even over je profiel zitten kwijlen.
Staat ook nog een kleine grote bekende van me in.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:11

Afbeelding

Helaas is hij niet meer hier, maar galoppeerde over de eeuwige groene weides

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:17

hoi,
een vriendin van mij heeft net een draver gekocht en
die pony kent dus alleen maar draven die kan niet deftig galoperen
stappen kan ie wel maar die flipt als hij iets anders ziet hij kent dus geen bal van engels-
of westernrijden. }:0 }:0 }:0
het is echt niet gemakkelijk daarom kopen niet veel mensen een draver!

groetjes x
horse_angelx

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:05

Is hij überhaupt al wel ingereden dan? :x

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:14

Flew schreef:

Inderdaad... klinkt alsof er nog niet heel veel zorg en aandacht aan het rijden is besteed :n

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:24

horse_angelx schreef:
het is echt niet gemakkelijk daarom kopen niet veel mensen een draver!

Niet gemakkelijk?
het is net zo makkelijk als je het zelf maakt..

Wij hebben hier nu ongelofelijk veel Dravers gehad, en ze zijn allemaal makkelijk...

Flew schreef:

Nou idd, ze zegt 't zelf al; net een draver gekocht en dan gelijk al engels en western rijden.
Misschien tijd er in steken?

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:44

daandriaan schreef:
Niet gemakkelijk?
het is net zo makkelijk als je het zelf maakt..

Amen _/-\o_

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:12

Nou inderdaad. Mijn jonkie is nu in totaal nog geen 3 maanden onder het zadel en het gaat allemaal echt niet moeilijk. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:31

Flew schreef:
Nou inderdaad. Mijn jonkie is nu in totaal nog geen 3 maanden onder het zadel en het gaat allemaal echt niet moeilijk. :+

En mijn ouwetje (ok, 9 :+ ) die veel heeft gekoerst en nog niet zo vaak ohz is geweest, pakt het ook echt heel goed op. Ik moet wel zeggen dat ik door het inrijden van mijn vorige Draver veel ervaring op heb gedaan. Ik liep bij hem elke dag wel tegen iets aan: zowel rijtechnisch als het karakter wat ik niet begreep. Mayra, ik denk dat jij dat ook herkent: omdat je nu weet wat je kan verwachten, en de ervaring hebt om het op te lossen, lijkt het makkelijker te gaan?

Als het topic geopend was met de titel: "waarom wil je geen KWPN-er" zou ik ook misschien reageren zoals sommige mensen hier in dit topic :z :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:53

Ja, de tweede Draver in/doorrijden gaat een stuk makkelijker, maar ik moet zeggen dat ze wel als dag en nacht van elkaar verschillen. Daar heb ik het soms nog wel een beetje moeilijk mee, ik ben gewend aan één die staat te springen om aan het werk te mogen, terwijl ik er nu één heb die het niet vervelend vindt om het rustig aan te doen. :+

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:55

Marrit13 schreef:
Flew schreef:

En mijn ouwetje (ok, 9 :+ ) die veel heeft gekoerst en nog niet zo vaak ohz is geweest, pakt het ook echt heel goed op. Ik moet wel zeggen dat ik door het inrijden van mijn vorige Draver veel ervaring op heb gedaan. Ik liep bij hem elke dag wel tegen iets aan: zowel rijtechnisch als het karakter wat ik niet begreep. Mayra, ik denk dat jij dat ook herkent: omdat je nu weet wat je kan verwachten, en de ervaring hebt om het op te lossen, lijkt het makkelijker te gaan?

Als het topic geopend was met de titel: "waarom wil je geen KWPN-er" zou ik ook misschien reageren zoals sommige mensen hier in dit topic :z :+

"Omdat ze een dommig hoofd hebben" :7

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:10

ik vind juist dravers veel leuker, zijn altijd in voor het werken, doen liever te veel dan te weinig voor je..
ik heb paardrijden ook geleerd bij een vriendin op 1 van haar 10 dravers.. en ik moet zeggen, ik vond het aan het begin moeilijk, maar je krijgt er zó veel voor terug.

en als ik dan op een gewoon 'dressuur' paard zit zeg maar.. denk ik getverredemme.. je moet elke keer met je benen aandrijven, doe je dat niet, staan ze stil. Ze zijn in mijn ogen liever lui dan moe..

Dus ik geef toe dat ik liever een draver zou willen hebben later.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:11

Ik heb nog wat met dravers gereden, ook in de sulky. Voor de sulky in volle draf vind ik ze op hun best en heb ik er zeker sympathie voor.

Om gewoon mee te rijden zou ik er echter nooit een kopen. De dravers die ik op wedstrijd zie lopen hebben vreselijk slechte gangen, en als ze springen is het al helemaal een ramp. Zelfs als ze erin slagen van het hele parcour in galop te blijven (de meeste vallen geregeld terug in draf) lijkt de manier waarop ze over de hindernissen geraken op niets.
Ik heb er eens ene gezien die in volle draf dwars door de hindernissen stormde, de palen vlogen alle kanten uit. Toch bleef de ruiter volhouden dat ze het wél zou leren. Dat is overigens nooit gelukt...

Voor endurance en lange wandelingen zijn ze ongetwijfeld wel geschikt, maar dat is niet aan mij besteed. De dravers die ik gereden heb waren niet snel moe, da's een voordeel. Verder zou ik ze inzetten waar ze voor gefokt en uitgeselecteerd zijn : de koers!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:12

rosanne94 schreef:
ik vind juist dravers veel leuker, zijn altijd in voor het werken, doen liever te veel dan te weinig voor je..
ik heb paardrijden ook geleerd bij een vriendin op 1 van haar 10 dravers.. en ik moet zeggen, ik vond het aan het begin moeilijk, maar je krijgt er zó veel voor terug.

en als ik dan op een gewoon 'dressuur' paard zit zeg maar.. denk ik getverredemme.. je moet elke keer met je benen aandrijven, doe je dat niet, staan ze stil. Ze zijn in mijn ogen liever lui dan moe..

Dus ik geef toe dat ik liever een draver zou willen hebben later.

Dat is een kwestie van aanrijden. Ik heb dan wel geen dressuurpaard, maar als je een paard consequent rijdt dan stopt ie echt niet zodra je geen been geeft.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:14

ik heb niets liever dan een draver :)
heerlijke vriendelijke paarden :)

geef mij maar gewoon een draver komt helemaal goed :D

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:15

@gr_roos
dat mag dan wel zo zijn, maar jij kan niet stellen dat je alleen maar 1 been geeft voor starten en daarna nooit meer been hoeft te geven bij een dressuur paard.

bij die draver waar ik het op heb geleerd is dat wel het geval, nouja wat zeg ik, ook niet.
Bij hem hoef je alleen je tong te klikken en hij blijft lopen totdat je ho zegt.
Als er maar 1 been van te pas komt daarbij, dan heb ik helemaal een hard rennend paard onder me zitten.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:22

Ik moet zeggen dat ik bij sommige dravers echt sta te kweilen als ik ze onder de man aan het werk zie.
Het zal misschien meer tijd kosten dan bij een "normaal" paard, maar hé, ook niet alle Kwpners lopen in het Z.
Net als dat niet alle friezen, Haflingers,Kwpners enz even mooi en geweldig zijn, zo is dat bij elk ras en dus ook bij de Draver.
Ieder mens zijn of haar eigen voorkeur.

Maar nu even een vraagje aan de draverkenner, is het zo dat wanneer een Draver nooit in training heeft gestaan en onder het zadel komt wél "normaal" kan galopperen of zal het in het begin nog altijd met een telganggangetje gaan?

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:26

valine schreef:
Maar nu even een vraagje aan de draverkenner, is het zo dat wanneer een Draver nooit in training heeft gestaan en onder het zadel komt wél "normaal" kan galopperen of zal het in het begin nog altijd met een telganggangetje gaan?

ik ben ervan overtuigd dat als jij een draver vanaf het begin aanleert dressuur te doen, hij vast wel goed zal lopen. dravers hebben gelukkig ook een enorme doorzettingskracht om dingen voor hun baasje te doen, dus als hij het leuk vind zal hij dat echt wel kunnen (ik ken iemand die een draver had die liep aardig hoog in het dressuur). Misschien niet zo soepel, want ze hebben een iets andere bouw, maar om te stellen dat ze het niet kunnen vind ik onzin.
Maar buiten dat, ze zijn gefokt voor de koersen dus daar liggen natuurlijk hun talenten, om hard te gaan, dus het is logisch dat ze daar beter in zijn dan in het dressuur. je moet er natuurlijk geen een aanschaffen voor dressuur als een ander paard daar geschikter voor is:P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:27

rosanne94 schreef:
@gr_roos
dat mag dan wel zo zijn, maar jij kan niet stellen dat je alleen maar 1 been geeft voor starten en daarna nooit meer been hoeft te geven bij een dressuur paard.

bij die draver waar ik het op heb geleerd is dat wel het geval, nouja wat zeg ik, ook niet.
Bij hem hoef je alleen je tong te klikken en hij blijft lopen totdat je ho zegt.
Als er maar 1 been van te pas komt daarbij, dan heb ik helemaal een hard rennend paard onder me zitten.

Ik heb het idee dat de draver waar jij het over hebt vlucht voor het been en jij een ander gebruiksdoel voor ogen hebt dan ik. Maakt niet uit, maar daarom is een draver niet mijn eerste keus. Wat betreft de aanschaf zijn ze goedkoper, maar wat betreft onderhoud niet.
Dravers stuwen meer dan dat ze dragen achter

Iphi verwoorde het heel mooi, een draver is imo niet geschikt voor wedstrijdrijpaard. Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik heb het hier dan over M(2) of hoger in de verschillende disipline (dressuur, springen en sgw)

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:28

wat denk jij?
hij is niet achterlijk hoor, hij heeft koersen gelopen, dus hij loopt gewoon graag hard voor je.
dat wil niet zeggen dat hij vlucht voor mijn been? het is gewoon zo dat hij makkelijk vooruit gaat, en het onzin is om daarnaast been te geven.
heel zielig dat je zo over dravers oordeelt madame. ;(

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:29

daarnaast, wat jij zegt hoger dan M2 zullen ze niet lopen, ik kende een draver die M1 heeft gelopen, dus geen onzin praten aub als je er geen verstand van hebt.