Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sammy1 schreef:hij is 5 jaar,
en ik heb hem vorig jaar beleerd terug op het land gezet,
en in april weer goed opgepakt,
heb 1 keer in de winter erop gezetn om foto s te maken,maar voor de rest heeft hij echt volle rust gehad.
hij moet nu wat meer de oprichting in dat is wel wat zwaarder voor hem.
NatasjavE schreef:Ik wil graag een paard met een dragend ondertredend achterbeen met veel front dat er erg "op staat "
Een Draver heeft vaak een tikkie lang achterbeen en de hals er voor staan. Ze hebben een ruime stuwende draf.
Het tegenover gestelde dus. Dan moet je gewoon een andere hebben.
horse_angelx schreef:het is echt niet gemakkelijk daarom kopen niet veel mensen een draver!
Flew schreef:Is hij überhaupt al wel ingereden dan?
Flew schreef:Nou inderdaad. Mijn jonkie is nu in totaal nog geen 3 maanden onder het zadel en het gaat allemaal echt niet moeilijk.
Marrit13 schreef:Flew schreef:Nou inderdaad. Mijn jonkie is nu in totaal nog geen 3 maanden onder het zadel en het gaat allemaal echt niet moeilijk.
En mijn ouwetje (ok, 9) die veel heeft gekoerst en nog niet zo vaak ohz is geweest, pakt het ook echt heel goed op. Ik moet wel zeggen dat ik door het inrijden van mijn vorige Draver veel ervaring op heb gedaan. Ik liep bij hem elke dag wel tegen iets aan: zowel rijtechnisch als het karakter wat ik niet begreep. Mayra, ik denk dat jij dat ook herkent: omdat je nu weet wat je kan verwachten, en de ervaring hebt om het op te lossen, lijkt het makkelijker te gaan?
Als het topic geopend was met de titel: "waarom wil je geen KWPN-er" zou ik ook misschien reageren zoals sommige mensen hier in dit topic![]()
rosanne94 schreef:ik vind juist dravers veel leuker, zijn altijd in voor het werken, doen liever te veel dan te weinig voor je..
ik heb paardrijden ook geleerd bij een vriendin op 1 van haar 10 dravers.. en ik moet zeggen, ik vond het aan het begin moeilijk, maar je krijgt er zó veel voor terug.
en als ik dan op een gewoon 'dressuur' paard zit zeg maar.. denk ik getverredemme.. je moet elke keer met je benen aandrijven, doe je dat niet, staan ze stil. Ze zijn in mijn ogen liever lui dan moe..
Dus ik geef toe dat ik liever een draver zou willen hebben later.
valine schreef:Maar nu even een vraagje aan de draverkenner, is het zo dat wanneer een Draver nooit in training heeft gestaan en onder het zadel komt wél "normaal" kan galopperen of zal het in het begin nog altijd met een telganggangetje gaan?
rosanne94 schreef:@gr_roos
dat mag dan wel zo zijn, maar jij kan niet stellen dat je alleen maar 1 been geeft voor starten en daarna nooit meer been hoeft te geven bij een dressuur paard.
bij die draver waar ik het op heb geleerd is dat wel het geval, nouja wat zeg ik, ook niet.
Bij hem hoef je alleen je tong te klikken en hij blijft lopen totdat je ho zegt.
Als er maar 1 been van te pas komt daarbij, dan heb ik helemaal een hard rennend paard onder me zitten.