Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:00

Dan kom ik ook maar even foto's spammen, want er moet natuurlijk geoefend worden voor het onck!! Het zou namelijk leuk zijn als we verder dan hindernis 1 kwamen :D

rohotje schreef:
Wat Lizzy spam <3

Het was onze eerste echte springles en ze deed het super :) Ze is alleen sinds 2 dagen hengstig, wat ze eigenlijk nooit is := en ze is niet om te genieten, daar aangekomen was ze al niet te houden. Met losstappen was een tractor ineens wel erg eng, terwijl ze die echt al wel vaker heeft gezien, gevolg; een steigerpoging gevolgt door een sprong naar voren :+
Mijn balans kan ook nog wel wat aan gewerkt worden, maar al met al heeft ze zich keurig gedragen!

Eerst even luisteren naar uitleg :)
http://lh4.ggpht.com/_ql0MKmvzzuw/S_gYf ... G_4744.JPG

spiertjes warm maken 8-)
http://lh3.ggpht.com/_ql0MKmvzzuw/S_gYh ... G_4750.JPG

Baas?! er liggen maar 2 drafbalken, daar mag ik over heen springen toch? :):)
http://lh6.ggpht.com/_ql0MKmvzzuw/S_gYk ... G_4765.JPG

tja, als er dan 3 balkjes liggen, wordt in 1 keer springen toch wat veel; dus voetjes van de vloer en ik zie wel waar ik mijn benen weer neerzet :Y)
Afbeelding

en Lizzy zou Lizzy niet zijn, als de eerste sprong niet zo ging:
http://lh5.ggpht.com/_ql0MKmvzzuw/S_gYp ... G_4776.JPG

We beginnen met een kruisje
Afbeelding

ook deze werd netjes gesprongen *D
http://lh6.ggpht.com/_ql0MKmvzzuw/S_gYw ... G_4811.JPG

Mevrouw is NIET arrogant, ze heeft gewoon een lekker brutaal bekkie :D
Afbeelding

en toen werd het tijd voor het echte werk, een dubbeltje met als tweede sprong een oxer 8-)
Afbeelding

en wat hoger <3
Afbeelding

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:16

Leliaardje schreef:
Wow, wat een punten! 214! Gaaf hoor.
Was zeker een extra strenge jury die 2e? 3e zijn zonder winstpunt....... (of is het een erg kleine groep?).

Hij ziet er goed uit hoor. Glimpie glimpie!

Had hem idd gewassen ;)
Jury 2 was streng ja, zaten met toch nog 9 in een ring. Ik zag al meteen dat hij weer zo'n apart jurygeval was; klein sjakie van flodder figuur :+
Voor elk galop onderdeel had ik een 5 waar ik normaal 7ens en zelfs 8en voor heb, stond ook geen opmerking bij. Of bij m'n slangenvolte ook een 5, tenen naar binnen draaien staat er bij. Dat heeft toch verder niets met die slangenvolte te maken?? Allemaal van dat soort dingen, maar ach ik ben zelf tevreden :)

spitenmazz

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:17

Wat een leuke foto's van Lizzy hierboven !!! <3

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 20:28

Dat gaat goed Melanie!!! Leuk hoor. Ik begin nu helemaal hoop te krijgen om een crosspaard te fokken met haar moeps <3 .

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:13

Hi,
Beter laat dan nooitt!!
meld me ook aan als connemara fan ik heb helaas geen eigen maar dat komt ooit nog wel hah ik vind het echt hele leuke fijne pony's ( rijd dan ook op connemara's vooral van Westland)
ziet er allemaal leuk uit hiero !!
Groetjes Suus

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:27

Nette punten met Prince!

Lizzy is echt stoer 8-)

Ik heb gister een buitenrit gemaakt met Carolien, had m'n handen er vol aan. Had het idee dat ik op een wilde hengst zat, het hele rondje van 5 km heeft ze gestuiterd }:0

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:59

Nog wat Owen Spam ook dan, ben zo trots dat ik het wel van de daken wil schreeuwen :Y)

De eerste echte rit van Owen en mij is een feit!!! Ik ben echt zo supertrots! Gisteravond waren twee stalgenootjes bereid me op sleeptouw te nemen. Dus, Owen opgezadeld, het kiezelpad van de oprit uitgelopen (dat heeft hij altijd al een vervelend pad gevonden) en toen er op! Hij deed het echt heel keurig. Wel vond hij de paden waar wat kiezels lagen wat vervelend, dus dat wordt even afwachten maar anders moet er maar een ijzertje onder. De bedoeling was een stapritje van een uur. Nou, dat uur klopte, maar Owen draafde graag bij dus ik weet nu ook al hoe zijn draf is: super. EN er hebben zelfs drie galopsprongen bij gezeten! Ik had gedacht dat hij meer moeite zou hebben met zijn evenwicht, maar hij liep alsof hij nooit anders gedaan had. Blijkbaar was hij er echt aan toe! Hij slingerde ook niet of wat dan ook. Hij reed netjes achteraan mee en op de terugweg in het midden en toen begon hij zelfs al praatjes te krijgen, ha ha ha! De dieplader was wel eng omdat 1 van de paarden niet gelijk er langs wilde (anders was hij zo er achteraan meegelopen denk ik) maar toen draaide heel fijn het andere paard even om en kwam terug en toen kon Owen aan zijn kont mee lopen, ha ha ha, held op sokken! Hij heeft het echt geweldig goed gedaan en ik ben nu dus superblij!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:42

wat een knappe poownie die schimmel!
hoe oud issie?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:58

Carolien de hengst, dat beloofd nog wat voor het onck _O-

Gaaf van Owen zeg!! Op naar jullie volgende ritjes :)

Princesspres, als je Lizzy bedoeld? Lizzy is nu 4 :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:07

lizzy klinkt niet al een hij ;) hihi
ja is een knappe meid zeg! :D
sinds ik mijn schimpe heb, ben ik helemaal schimpie gek :D

heb een recente foto gevonden
Afbeelding
rijden kan absoluut netter, maar ben hard aan het lessen om aan mn houding en hulpen te werken :Y)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:11

Lizzy is aardig MERRIE en dat laat ze merken ook :P :D
Dankje :)

Ook een leukert! :D wat voor een is het er? :)) papa,mama?

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:21

ehmmm pappa wannahave mamma ( oeps moet even kijken ) proud married van de kibboets kan dat?:P

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:23

dat kan :D tenminste, het is een 'bekende' naam voor mij :')

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:29

volgens mij klopt het ook gewoon :D hihi

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:29

is het wat ? ben namelijk helemaaaaaaaaaaal niet thuis in de connemara's
ben verliefd geworden op deze gewoon omdat hij.... nouja, gewoon hij is :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 00:31

Hij ziet er mooi uit Princess! Lekkere draf ook. Ennu lekker setje 8-) .
Silversan, gaaf joh dat jullie een ritje gemaakt hebben. Super!! Lekker genieten.
En Suus: leuk dat je hier ook langskomt!!

Mag ik ook even trots foto's spammen <3 <3 . Giga vanavond bij de crossles.

Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:20

Princesspres: dat zou je aan leliaardje moeten vragen :)

Gave foto Inez! :D gaaf dat Giga die zomaar springt, hoe heet zo'n ding? :P trakhener?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 10:26

rohotje schreef:
Princesspres: dat zou je aan leliaardje moeten vragen :)

Gave foto Inez! :D gaaf dat Giga die zomaar springt, hoe heet zo'n ding? :P trakhener?

Ik had hierboven al korte reactie aan Princesspres gegeven 8-) . Ziet er zo op de foto als een mooie pony uit, maar is natuurlijk moeilijk te beoordelen van een foto. Daarnaast is hij (het is toch een hij?) een kruisling, dus gaan we hem ook niet als Connemara beoordelen.

Op de foto zie je inderdaad een trakhener: een (droge) sloot met een boom er over. Ik vind het altijd een heel enge hindernis, alhoewel hij eigenlijk helemaal niet hoog is, maar het ziet er gewoon eng uit zo'n sloot. Ze hebben hem wel vaker gesprongen hoor, maar ze sprong hem gisteren echt super relaxed.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:26

dan wil ik me toch ook nog ff melden. als connemara fan.
heb zelf een connemara merrie, maar hou me verder niet echt met het stamboek of wedstrijden bezig ( ze is trouwens geinporteerd uit ierland)
wel al een oudere foto
Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:31

Had ik niet gelezen , dat je al reactie had gegeven :)

Ik vind hem er ook wel eng uitzien hoor! Zo'n sloot eronder en flink breed volgens mij. Knappe Giga :D

:wave: Rugby, leuke Merrie! :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 10:32

Ha Rugby, welkom!!
Wat een gave merrie! Wat zijn haar ouders?
Wat doe je wel met je Connemara? Rijd je dan buitenritten of western of zo?

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:59

Leliaardje schreef:
Ha Rugby, welkom!!
Wat een gave merrie! Wat zijn haar ouders?
Wat doe je wel met je Connemara? Rijd je dan buitenritten of western of zo?

ouders moet ik ff opzoeken. ( nog al lastige namen om te onthouden)
Ik rij er zelf eigenlijk niet meer op ( behalve af en toe een buitenritje) maar heb een bijrijdstertje en die wil er graag wedstrijden mee gaan rijden. En is dus hard aan het trainen. En hoopt binnen kort te gaan starten. Helaas kan ze nog niet zo goed springen. Doordat de pony nogal pittig is met springen gaat dit nog niet. ( wat erg jammer is want er zijn weinig dingen die ze leuker vind dan springen)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:02

oke, hij is dus een kruising :P hahaha
ik ben daar echt niet thuis in.
Zal eens kijken of ik er achter kan komen uit wat voor lijnen hij dan komt.
Het is een hij ja :D
en over mn setje.. Tja had niet verwacht dat er foto's gemaakt zouden worden :) hihi

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:24

@ Princessprins: Wannahave is een NRPS hengst, maar heeft volgens mij als grootmoeder de Connemara Flashlight van de Leliaard. Een foto van haar staat eerder in dit topic. Flashlight is van Brimstone van Graaf Janshof die heel veel goede sportpony's heeft gegegeven en de merrie Van de Arenbosch Black Beauty. Beauty kon super springen en heeft ook veel goede sportpony's gegeven (vooral kleinkinderen). De moeder Proud Married van de Kiboets is wel een volle Connemara. Ik ken haar afstamming niet zo uit mijn hoofd. Ze is van Rainy van de Kiboets, maar ik weet haar vader niet zo 123.

@ Rugby: tja springen zijn ze vaak super dol op. Hopelijk gaat dat over een tijdje wel werken. Misschien iets om te onthouden voor volgend jaar om met het ONCK mee te doen. Een gezellige wedstrijddag speciaal voor Connemara's.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:34

Ik hoop het, en als ik kijk hoe ze gegroeit zijn dat denk ik dat dat ook wel goed gaat komen.
Heb er al wel is over nagedacht, maar volgens mij is dat altijd best wel een end uit de buurt voor ons.