Ja ik ook, wil jullie nog wel een keertje doen hoor Heeft alleen niet zo veel zin hè! Nu maar hopen op reacties van meer mensen en kruising eigenaren natuurlijk!
Hananas
Geplaatst: 10-11-09 21:40
Loki: 3500-4000 euro nynke: 2200-2500 (mooi kleur ) grote turbo: 2500 kleine turbo: 1800
nu zal ik mijn kruising eens voorstellen
naam: (re)becca schimmel 1.22 15 jaar merrie geen papieren welshbloed
beschrijving; een toffe veelzijdige pony met een leuk karakter (speels, nieuwsgierig). Een echte knuffelpoown bij momenten Ze springt 1 meter en ze gaat ervoor, maar blijft controleerbaar. Is 2 keer op wedstrijd geweest en dat ging heel goed. Het waren parcours van 80 cm en ze heeft nooit een balk geraakt. Ook vreemde sprongen (waterbak, boomstam,..) neemt ze vol zelfvertrouwen. Gaat vrij goed op de trailer, is braaf op buitenritten, kent wat dressuur (klassieke), zowel met bit als bitloos. Wordt beleerd voor de kar en dit neemt ze goed op. Je kan ermee op buitenrit gaan en springen zonder zadel en bitloos. Voorts heeft ze een schattige arabierstaart
Wow, de laatste taxatie en de eerste taxatie van mijn pony (turbo groot) liggen 2000 euro uit elkaar! Dat is wel erg apart.
Ik taxeer Becca ook even: Ze is al wat ouder en erg klein, persoonlijk zou ik echt niet meer willen geven van 850 euro. Dit met name vanwege de leeftijd.
hele toffe kleur, is echt mijn ding ik zou er toch 2000 euro voor willen geven, als zijn niveau hoger wordt meer.
In werkelijkheid liggen de prijzen veel lager, toch als je je paard nu verkoopt. Als je kijkt op koopsites. Voor 1600 euro heb je al een tof paard.
SanneK
Geplaatst: 11-11-09 12:43
daantjee12 €1750,- DeSa €2000,- xLoki €2500,- ik zit er vast helemaal naast hoor, ben echt heel erg slecht in taxeren
En dan nu mijn paardje: Pjottr geboortedatum: 22 juni 2007, nu dus bijna 2,5 jaar oud. geslacht: ruin Schofthoogte: rond de 1,40m. papieren: nee. Het is een superlieve pony in de omgang, soms alleen wel een tikkeltje dominant. Hij is ook bijna nergens bang voor, zowel binnen als buiten de wei. Hij is verkeers en trailer mak.
Prinero €2000,- €2500,- Een heel mooi paardje, maar geen papieren en ook al ietsje ouder.
Blablabla11
Geplaatst: 11-11-09 13:11
Valt bij jullie NRPS ook onder kruising?? Mag ik die hier ook laten taxeren.. Weet dat er een NRPS taxatie is maar die is helemaal dood gevallen geloof ik
Officieel zijn nrps ers natuurlijk ook mengelmoesjes
Pjottr: 1200 gaat nog wel een stuk in waarde stijgen eens hij ondert zaldel si
Becca: 1000 niet al te groot maar wel ervaren
de 'kleine' turbo: 1700 goede, mooie pony, nog jong, veelzijdig,....
de 'grote' turbo: 2200: veelzijdige, mooi gebouwde pony die er wel wat van kan
CCindy
Geplaatst: 11-11-09 13:30
Becca: leuke leer- en beginpony voor jonge kinderen: 1200
Blablabla11
Geplaatst: 11-11-09 13:46
@ Dorien € 1250,00 @SanneK € 1250,00 Geen papieren, jong etc Zodra hij onder het zadel is zal de prijs ook stijgen @Quabelle € 1500,00 al wat aan de oude kant,niets gelopen @ Daantjee € 1750,00 Dravers leuk diertje alleen de verkoopwaarde van dravers ligt laag @ Desa € 2500,00 @ xloki € 2950,00 @xxstelaxx € 3950 wat een gaaf diertje @ turbo 6 € 1650,00
Becca; 1000,- goede kinder/leerpony Pjottr; 1000,- --> Zal zeker nog ruim stijgen als hij beleerd is en wat meer ervaring heeft! Kiki; 6500,- mooie merrie en mooi niveau!
Lindy1982, zou je Ero ook nog willen taxeren
Hananas
Geplaatst: 11-11-09 15:29
Pjottr: als hij (net) zadelmak is 2200 euro, nu 1300 Kiki: 6000-7000 euro
Als ik Becca zou verkopen ga ik veel winst maken ik heb dr voor een appel en een ei als 4 jarige gekocht. En het was die appel en ei dik waard
KirstenChes
Geplaatst: 11-11-09 16:39
Naam: Chester geboortedatum: 27 mei 2007, nu dus bijna 2,6 jaar geslacht: ruin Schofthoogte: ongeveer 1.46 Karakter: Lekker braaf, sociaal tegenover andere paarden, nog nooit gemeen gedaan, erg betrouwbaar maar kan toch soms lekker pittig zijn Longeer hem soms met zadel op nog niet 1 keer gebokt dus super braaf Kruising: Tinker x Knabstrubber
okee.. voordat ik de mijne laat taxeren dus even drie andere ponys.. ik moet toegeven dat ik echt kijk vanuit mij en ik er heel slecht erin ben
okee: @Dorienn - Rond de 1000; geen papieren, al ietsjes ouder, verder een leuke pony, mooi beestje (wit!! ) verder is ze niet zo groot, maar wel weer goed karakter en wedstrijdervaring (al staat er niet echt hoeveel.) @SanneK - rond de 1200; mooi jong paardje, nog niet onder het zadel (goed ook met die leeftijd, maar toch), verder mooie bouw, vanaf de foto gezien lijkt hij ook wel mooi hoog op de benen te staan. Kun je nog ver mee komen als hij ouder is. @Lindy1982 - rond de 8000; mooie merrie, kun je ook nog in de fokkerij doen, doet het goed in de sport, afstammeling is bekend, ziet er goed uit, mooie bouw, kan ook een leuk leerpaard worden, nog veel mogelijkheden en is nog lang niet te oud voor de sport enz. kun je nog veel mee en ze is in de piek van haar leven (en kan nu al zoveel) @Memphes - rond de 1200; ziet er mooi uit, nog wel heel jong, kent al wel veel voor z'n leeftijd, maar op dit moment is er dus nog niet iets mee gedaan onder het zadel enz. (moet ook niet met die leeftijd) Ze zijn dan niet zo duur dus vind dit een gepaste schatting. Verder heeft hij een mega leuk hoofdje en uiterlijk!
Okee, nu mijn pony (mocht iemand hem trouwens herkennen, ik zoek de vorige eigenaar(en) nog)
Naam; Filius Geslacht; Ruin Kleur; Wit-bruin bond Leeftijd; 6 jaar (16 mei 2003) Stokmaat; +- 1,41m Papieren; nee Paspoort; ja Moeder; Sexy Hexy Vader; ??? Kruising; Welsh x ??? Stalondeugden; nee Informatie; Filius is een pony met een echt karakter! Het is een pittige pony die niet houdt van veel veranderingen. Wij hebben hem januari 2009 gekocht van een manege in Oldenzaal (daar staat hij nu nog, maar dan in pension). Filius is heel braaf, buiten, binnen, in een onbekende omgeving, niets is hem te gek. Hij springt alles, van boomstam buiten tot een grote oxer binnen. Springen is dan ook 1 van de dingen waar hij heel veel van houdt. Hij springt met gemak een driedubbel van 1,15-1,20m niets is te veel. Dressuren kan hij ook heel goed, net zoals lange lijnen en longeren. Hij is altijd met rijden heel ontspannen en flexibel. Hij kent alles, wijken, schouderbinnenwaarts, schouderbuitenwaarts, changement enz. Hij vind dit alles ook prima. Hij is 300% verkeersmak, groot verkeer en klein verkeer is allemaal niet erg. Hij kan ook heel goed in kuddes staan. Hij heeft vorig jaar een half jaar in een kudde gestaan van 15 paarden, dan is hij heel braaf. Hij is altijd wel dominant en hij wil graag gerespecteerd worden, maar als je dat ook doet en hij vertrouwen krijgt in je gaat hij voor je door het vuur. Hij heeft een echt karakter, staat hem iets niet aan, dan laat hij het ook merken. Negeer je dat ook? Nou, dan krijg je dat te weten.. hij kan heel goed rodeo's geven!!! Verder is het een echt lievertje. Hij heeft ook voor de kar gestaan, maar de tegenwoordig wordt hij alleen maar bereden onder zadel. Naast al dit heeft hij echt een eetlust van een shire!! Hij kan zakken brokken op en hij vind het verschrikkelijk fijn om dagen lang te liggen in de wei en stal en alleen maar eten. Hij is al met al een verschrikkelijk leuke pony die altijd voor je door het vuur gaat. Het is een echte knuffel. Hij heeft nu nog geen concours ervaring (bij ons dan) maar in 2010 willen we hem ook uitbrengen op concour (dressuur en springen). Hier dan de foto's van het schatje. De links zijn ook echt de moeite waard!