Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:00

Inderdaad: rijk hooi is hier een absolute no-go en ook met kuil is het oppassen.
Makkelijk diarree, maar ook makkelijk jeuk, mijt enz enz. Ik moet die van mij echt schraal voeren, dan is er geen enkel probleem. Maar oh wee als ik rijk eerste snede hooi geeft.... ohhh mán...

Marissa kan verder geen al te grof hooi hebben ( of al te vochtige kuil): die heeft dan direct diarree. Eerste mest is dan wel normaal, maar dan zo'n waterige straal er na, waar ze ongelofelijk smerig van worden. Voor haar dus niet al te grof, niet al te rijk hooi ( maar het liefst eigenlijk gewoon gras)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:15

Hier nooit last gehad van hooiproblemen gelukkig! Zit wel eens een mindere baal bij maar naast dat de paarden dan gewoon wat minder eten hebben we nooit problemen gehad gelukkig.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:29

Bjuut heeft hier ook noot problemen gehad. Enkel wat eiwitbultjes van een slechte kuil baal maar meer niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:19

Springzadel vandaag opgehaald door de zadelmaker. Hij dacht dat die niet meer pastte omdat ze DIKKER was geworden. Voelde me beledigd :+ ze is gespierder en niet dikker.

Hij kwam van achter omhoog, schoof naar voor, te strak bij de schouders en hij gaat even een singelstoot aanpassen zodat het zadel stabieler ligt omdat ze zo weinig schoft heeft. Vind je het gek dat arme pony begon te bokken in galop na de sprong. :(:)
En we hebben super leuke kerstkaart fotos gemaakt alvast :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:41

Heerlijk als je gedachteloos kunt voeren! Hoef je alleen maar het gewicht in de gaten te houden !

Saams: hopen dat je zadel straks weer fijn ligt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:57

Iemand die weet wat er mis is met mijn pony? :+

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:36

Gekke bjuut!

Maandag helaas geen les gehad, instructrice was ziek. Pony ook maar een dagje vrij gegeven, ik ben erg moe (heb pfeiffer) en ben steeds laat thuis van school, meestal rond 7 uur. Gister met Joop naar jack geweest, hij vond dat Jack er super uit zag :). Er zonder zadel opgeklauterd en onder begeleiding van Joop wat oefeningen in de bak gedaan. Redelijk moeilijk, maar pony lief liep super fijn dus ik was blij. Vandaag middagje vrij dus zodra ik thuis ben aan de slag met Jack!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:06

Haha alvast in kerstsfeer, nu nog een rodeneus!

Beterschap tribunals, frustrerend...pfeiffer. Onze dochter heeft het ook. Leuk zonder zadel en dat het dan zo lekker gaat, hoeven wij bij melody niet mee aan te komen hoor, vindt ie echt helemaal niets. Veel plezier vanmiddag! Hopelijk heb je er een zonnetje bij

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:57

Zadelupdate

Afbeelding

Ik baal enorm.. hij schuift naar voren en hij komt omhoog. Ik word naar voren geduwd en mijn benen ook waardoor ik niet goed kan meekomen anders kantelt die zo dat ik er voorover af lig. Ze heeft niet gebokt alleen heel hard rennen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:19

Ik raad je mijn zadelmaker aan. :)

Stephen Walter

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:36

Bedankt!
Normaal zit ik bij country mill, maar ik heb hem bij deze zadelmaker gekocht want CM had geen springzadels onder de €1500. Maar ik heb er nu al €50 voor betaald voor de singelstoot aan te passen dus ik wil eerst dat hij weer komt kijken. Hij had ook gezegd dat als het niet goed was ik moest bellen.

Onder de kieffer heeft ze nooit zo gelopen, nooit gebokt. Terwijl zelfs die iets aan de krappe kant was. Maar die zat voor mij gewoon ruk.

Ik ga even opzoek naar jou zadelmaker maar ik denk niet dat hij hier komt ivm veel kilometers?

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:43

Yeah! Cloon heeft voorbeeldige mest, schone billen en geen scheten en mestvocht meer! Gewoon deken zo af kunnen pakken (eerst moesten we bilkoorden enz spoelen) en poetsen...HEERLIJK!! Op stal gelukkig overeen kunnen komen dat we zelf hooi halen, en 20 pakken op mogen slaan als max. Dus regelmatig halen, maar dat geeft niks, ben al lang blij om te zien dat Clooney zich er veel lekkerder bij voelt!

Gister en vandaag door het bos gewandeld, morgen mogen we weer longeren en zondag/maandag mag Marlon er weer op. Even afwachten hoe Clooney gaat reageren op haar "nieuwe losse lijf". We zijn benieuwd!

Saams....die foto!!!! Hilarisch!!! _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:52

Je kunt het altijd vragen Saaams!

Marieke, fijn dat Clooney opgeknapt is. :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:10

Is idd ontzettend frustrerend Tineke.. Vervelend dat jouw dochter het ook heeft!

Zou toch even een andere zadelmaker laten kijken Saaams, en tot dat het opgelost is even met je kieffer rijden of gewoon zonder zadel. Als ze er zo heftig op reageert zal ze het echt heel vervelend vinden..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:03

Marieke wat een heerlijk nieuws! En fijn dat je zelf voer mag regelen. Kun je ook zelf de kwaliteit in de gaten houden. Verwacht natuurlijk ook een update van haar reactie op haar losse lijf :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:38

Saams wat balen van het zadel. En tribunals succes ermee... het is geen pretje maar met veel rust komt het goed.

Verder hoor ik weer leuke fijne dingen.

Ik heb het nog steeds mega druk... maar ik wil mijn roze wolk even delen O:)
Vanavond hebben we les. En vorige week ging der been iets slechter. Ze had een paar keer gek gedaan in de paddock en aan de dubbele. Afgelopen week ging het weer de goede kant op :o en vanavond komt Patrick..
het werk onder het zadel pakt ze weer goed op.. ze vind het mega moeilijk maar het is goed om de boel zo los te maken. :D daarbij heb ik echt het gevoel dat ze losser wordt. Gisteren ook weer wat drafjes mee gepakt, zo fijn.. ze liep zowaar op eigen benen.
Hierbij een fotospam... sorry van de slechte kwaliteit :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind trouwens wel dat rosie aan het afvallen is. Ze heeft nog wel een beetje hangbuikje. Maar de ribben worden steeds beter voelbaar. Ze krijgt nu duitskruidenhooi en heeft eigenlijk altijd wel wat liggen. Dus eigenlijk onbeperkt. Daarnaast voer ik vitaminebrok van vitalbixs met een beetje luzerne van vitalbixs. Denken jullie dat het een goed idee is om meer van de luzerne te gaan geven om te kijken of ze stopt met afvallen.? Ze is (nog) niet mager maar op goed gewicht en ze valt heel langzaam maar wel merkbaar af.. of hebben jullie andere tips?

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:29

TinekeVD schreef:
Marieke wat een heerlijk nieuws! En fijn dat je zelf voer mag regelen. Kun je ook zelf de kwaliteit in de gaten houden. Verwacht natuurlijk ook een update van haar reactie op haar losse lijf :)

Vandaag was de bak eindelijk weer goed ontdooid, dus Clooney mocht aan de longeerlijn! (afgelopen twee dagen door het bos gewandeld) Nou, ze galoppeert in ieder geval een stuk makkelijker, ze zette ook echt ff aan, super leuk om te zien! En ze loopt voorwaartser uit zichzelf. De komende dagen moeten we blijven longeren om haar aan haar "nieuwe lijf" te laten wennen. Clooney 2.0 zeg maar... :+

Beterschap voor Sanne en Tribunals...balen zeg...Je kunt er goed ziek van zijn en het herstel kan soms lang duren. Neem de tijd, want anders kan het lang blijven slepen...

Leuke foto's Schirocco! Wat heerlijk dat jullie steeds wat meer mogen doen!
Wij geven Clooney Fibra en een pavo summer fit koek voor de vitaminen en mineralen. Als ze dan echt wat harder gewerkt heeft (nu dus bijna niet) dan geef ik er een handje lucerne bij. Je kunt daar wel heel makkelijk mee spelen. Maar Rosie is nu niet te dun toch? Ze zal doordat je weer meer mag doen, ook weer in vorm komen? Misschien dat dat je opvalt?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:05

Zadelmaker kan mijn zadel niet meer passend maken. Hij komt maandag terug met een stel andere zadels en anders krijg ik mijn geld terug (en ben ik zadelloos..)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:34

Marieke wat heerlijk!

Schirocco, lekker genieten op je roze wolk!

Gister ben ik zelf fanatiek aan de slag gegaan. Melody heeft er nogal een handje van, voor me uit te denken en over fanatiek te doen, wat wil zeggen, mega hoog opgooien van achter met aanspringen in galop, zodat ik tussen zijn oren beland. Dan laat ik sanne erop en zeg haar dat ze die overgangen even goed moet oefenen en dat doet ze braaf, maar ze is daar zo handig in....en ik niet.....dus als ik zelf aan t rijden ben, voel ik de spanning wel bij ponylief en denk ik...laat maar, vandaag oefenen we goed met draf. Tja heb nl geen zin op de grond te belanden met mijn toch al slechte lijf, ben bang dat ik dan die rolstoel niet meer uit kom, maar....in de proef kom ik dit probleem dus wel tegen en afgelopen zaterdag was echt niet leuk, dus......angst onder ogen zien en met hulp van mijn instructeur aan de slag met de overgangen naar galop, poeh....een paar dikke bokken, veel zweten, nog meer been, een pony die lichtelijk in de war was en daarna......GELUKT! En niet 1 keer maar gewoon iedere keer netjes aanspringen. T ging nog niet van harte en helemaal ontspannen, maar nu kunnen we verder. Toch fijn dat er iemand in de bak staat die zegt dat hij me op zal vangen als ik val :D ik was echt zo trots, en nu een keer op mezelf.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:35

He gatsie saams wat vervelend! Hopelijk heeft hij wat anders voor je liggen. Je was nog wel zo blij met dit zadel

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:40

Hey lekker fanatiek aan het werk shirocco altijd leuk die roze wolken . Houd wel zijn achterbeentje aan de praat he. Die moeten meer naar voren. Eamonn is ook voor het eerst in jaren afgevallen . Ik voel zijn ribben ook iets wat nog nooit is geweest. En hij krijgt ook erg veel hooi momenteel. Wat het is ? IK denk meer beweging met sky overdag.

Saams duimen dat de zadelmaker een goed zadel bij heeft dan.

Vandaag had sky zijn halster uitgerold. En ik heb hier bewust nog niet aan gewerkt omdat het vertrouwen eerst voorrang had. Met de gedachten gang als de tijd er rijp voor is.
Nou sky vond het rijp . En ik kon gewoon het halster aandoen van de eerste keer. jeej *\o/*

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:42

O vanmiddag een spannende dag gehad.
Ik ben met laura en eamonn en sky naar buiten geweest de eerste keer.
Ik vond het super spannend maar het ging wel goed.
Hij ging meteen op kop hier en daar schrok die wel eens . Maar o wat waren wij knap . *\o/*

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:04

Mooie foto, Kitobeer! Stoer hoor, in de kou voor de eerste keer op pad! !

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:59

kitobeer wat tof zeg, zo samen op pad, jullie gaan weer met sprongen vooruit!

en hier zijn we ook al zo blij, want we hadden al een tijdje terug wedstrijd opgegeven voor Sanne in Exloo, maar door haar pfeiffer, nu toch aan het twijfelen geweest, wat zullen we doen. sanne wilde echt heel greeg, dus met het idee van we zullen wel zien hoe het loopt toch maar op pad gegaan....in de dikke mist en kou, brrrr. losrijden ging al super goed en beheerst, het drammerige was er echt uit, melody wachtte mooi op sanne, dus we waren al echt tevreden. daarna de ring in. eerst zou er geen barrage zijn en toen toch, en dat hoorden we twee combinaties voor haar, pfff snel gekeken wat de barrage was, maar we hadden mazzel, want dat waren de eerste 6 hindernissen nog een keer, gewoon in de goede volgorde, pfffff. maar we gingen er niet van uit dat ze barrage moest rijden. doel was vandaag melody laten wachten en in rust en controle met een goede samenwerking rond komen. en dat deden ze super, niet alleen ons doel gehaald, maar ook nog eens foutloos, dus toch de barrage er meteen achteraan en die ook nog eens foutloos. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* sanne was gesloopt, maar oh zo trots en ik niet minder natuurlijk. wij klimmen bij Punz op de roze wolk :D
en nu de realiteit maar weer onder ogen zien....met water sjouwen, want de drinkbakjes buiten zijn natuurlijk bevroren

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:51

Koud koud . Ik had het harstikke warm vanochtend. Ik moest de draden even goed herstellen . Want eamonn was vorige week ontsnapt aan de verkeerde kant van de wei grrrr. Hup het veld in en bij de overbuur gras gaan smullen. Naast de weg. Sky was braaf blijven staan. gelukkig.