Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:49

Heerlijke dag vandaag gewoon zalig weer. Ben net op internet aan t kijken voor edelstenen ik wil graag een rythmbead maken maar dan niet van kralen maar met edelstenen.

Bommeltje_

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:09

Ja echt heerlijk :) ik wil gaan zwemmen met pip als het mog warmen word :D

O dat is gaaf zeg! Zijn edelstenen niet heel duur? Of kan je die ergens gewoon kopen in een webshop of hobbyzaak?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:30

Zwemmen is leuk hoor lachen. Ik koop gewoon via internet net waar ik tegenaan loop. Ze kosten wel wat maar soms zijn er ook wat koopjes bvb via E bay.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:55

Nu dat blijft de vraag....want ik was er niet bij dat snap je zelf ook wel.Maar wellicht zou dat kunnen.
boots is nu dan ineens 10 maanden een paard draagt rond de 11 maanden maar na eigen zeggen hebben hun de merrie een jaar dus 12 maanden.

En waarom word ze dan weer drachtig verkocht, ze hebben volgens mij meer belang gehad met het dekken dan met het veulen... anders zouden ze gewacht hebben met de verkoop denk ik zo.

Ik denk er het mijne van ze spreken elkaar zichzelf en de feiten tegen.... vreemd zaakje, de merrie is gezond verklaard en ze is eerder geschat door mijn dierenarts dus ja .... meer kan ik er niet van maken.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:01

Wat apart Kwita.. Ook sneu voor de merrie, ze heeft het nu wel super bij jou :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:21

Weet je kwita ik ben blij met hem en dat wil ik zo houden. Altijd wel leuk om meer info te hebben. Mss moeten ze gewoon wat inkrimpen en hebben ze de plannen daarom gewijzigt. Dat kan ook in deze tijd. Fijn dat de merrie gezond is. :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:24

Nog 2 nachtjes Bootsscoot!!!

Het is wel een wazig verhaal ja, maar dat moet je je zeker niet aantrekken.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:25

Mijn vriendje en ik hebben even overlegt en toch besproken dat de zoektocht al eerder van Start mag naar een leuk paardje <3

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:26

*\o/*

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:29

KimIndah schreef:
Nog 2 nachtjes Bootsscoot!!!

Het is wel een wazig verhaal ja, maar dat moet je je zeker niet aantrekken.

*\o/* *\o/* neuh zeker niet hoor. Ik zie wel hoe hij zich ontwikkelt.

Bommeltje super zeg ! Keep us updated _/-\o_

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:40

Ja haha en nu aan het bedenken waar ik allemaal nog meer kan zoeken en kijken :) heb nu via avalon een optie om er misschien van het voorjaar een veulen te kunnen kopen uit tilburg, maar wil graag ook nog op andere plekken zoeken. Weet alleen echt niet waar :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:43

Er zijn nu 2 gelukkige mensen met hun paardjes, en daar komt nog n derde bij in de toekomst... dus ach
wat zou het ook!

aantrekken datmoet je niet doen, genieten elke dag weer je hebt tenslotte een pracht van 'n paardje gekocht hoor! *\o/*

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:44

Veulie is leuk :o
Nee ik heb gisteren ook nog wat gekeken en gereceacht maar is toch moeilijk hoor!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:48

Ja idd ik ga gewoon informeren bij meerdere natuurgebieden :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:48

Spannend spannend bommeltje. Duitsland kan nog wel daar is aanbod. Verder gewoon in de gaten houden.
Kwita doe ik zeker niet ik ga echt genieten van hem.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:49

Jeetje wat een opleving weer in het topic. Wat super he, dat er steeds meer mensen betrokken raken bij de Koniks, echt geweldig! *\o/*

Als ik het goed begrijp, Kwita, dan heb jij Smokey gekocht en Bootscoot, jij hebt het eerste veulen van Smokey gekocht en dan komt er dit jaar bij Kwita nog een veulentje bij? Correct me if I'm wrong :P

Leuk dat je er weer bent Nadine. Ik wist niet dat Pumbaa ook verstoten is geweest door de moeder, net als Loki. Klinkt of je nieuwe pony nu even flink aan het testen is en grenzen opzoekt. Is hij met buitenrijden wel braaf? En hoe gaat het nu tussen Pumbaa en de Fell-pony ( wat is zijn naam eigenlijk? )

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:51

Ja ga ik ook zeker doen :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:52

Edit voor ik voor de TV ga hangen...... is er eigentlijk wel een konik dag waar de paardjes en baasjes bijelkaar komen ? Net zoals bvb de tinkerdagen ..... lijkt me leuk om bij ons zoiets te organiseren . O:) /3

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:53

Avalon you are absolutely right !

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:55

haha gelukkig, dan ben ik weer bij.
Ik heb vandaag de hele dag in de uiterwaarden rondgelopen om een groepje leerlingen te begeleiden voor mn studie.. Alle andere groepjes werden zowat onder de voet gelopen door de Koniks, maar wij hebben geen enkele Konik gezien in ons gebied :n

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:57

O jammer zeg Avalon :(

Denken jullie dat een advertentie op boktmarkt of marktplaats zetten werkt? :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:10

BootsScoot schreef:
Edit voor ik voor de TV ga hangen...... is er eigentlijk wel een konik dag waar de paardjes en baasjes bijelkaar komen ? Net zoals bvb de tinkerdagen ..... lijkt me leuk om bij ons zoiets te organiseren . O:) /3

Lijkt me echt super leuk!!! Alleen vind Indah nog een beetje jong. Wil hem op mijn gemak de trainer leren. Hij heeft er nu eigenlijk alleen maar een nare ervaring aan over gehouden ;(

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:57

@Bommeltje; ah wat leuk, ik heb samen met Fleur en Cross een jaar lang een weitje gedeeld, zij kent Pumbaa ook goed.

@Belinda en Avalon: ja best heftig het steigeren, hij zoekt idd grenzen op maar is wel weer makkelijk te corrigeren. Ja ben zeker ook met hem (hij heet trouwens nero) aan het parelli'en, voor mij bestaat er geen andere omgang meer met paarden hihi. Hij pakt het goed op, hij kent nu de eerste 4 games en gaan langzaam over naar de circling game. Vandaag eerste buitenrit gehad samen met een vriendin die meeging wandelen met pumbaa. Hij is braaf maar heel onzeker. Het rijden in de bak vindt hij vreselijk maar ben daar bezig met het trainen van neckreining omdat ik het liefst met 1 hand rij en dan is dat gewoon makkelijk. Hij pakt het goed op, kan nog weleens eigenwijs zijn hoor en heeel sterk maar leert snel dus das fijn.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:01

Klinkt erg leuk nadine :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:17

En voor de parelliers onder ons ben ik wel benieuwd naar de horsenalities van jullie koniks! Pumbaa is uiteraard extreem RBE, maar ook RBI en kan zelfs Catatonic worden bij teveel druk. Gelukkig krijgt hij als steeds meer LB momenten maar de RB kant zal altijd overheersen. Als ik het zo hoor bij kaiyo van belinda kan er ook weleens RBI inzitten vanwege het afsluiten bij hem wat je vertelde maar toch wel hoofdzakelijk LBI toch belinda? Voor zover ik me kan herinneren is natuurlijk moeilijk te zeggen, heb hem uiteraard maar 1x gereden en meegemaakt maar dit in combinatie met je verhalen vermoed ik dat. Voor zover ik nu kan beoordelen is Nero ook LBI en kan neigen naar LBE. Sorry voor de niet-parelliers als dit klinkt als abracadabra.